آخرین اخبار

سحر قريشي از آرايش کردن و استفاده از لنز رنگي براي زيبايي بيشتر گفت هنر و سلامت

سحر قريشي از آرايش کردن و استفاده از لنز رنگي براي زيبايي بيشتر گفت

  بزرگنمايي:

چه خبر - صحبت هاي سحر قريشي درباره آرايش بازيگران

سحر قريشي درخصوص استفاده از لوازم آرايش و لنز توضيحات جالبي داد.

امروزه مي‌توان با استفاده از لنزهاي رنگي و آرايشي که پس از ورود به بازار در سال‌هاي اخير به سرعت به يک وسيله رايج براي زيبايي تبديل شد، چشم‌ها را به هر رنگي درآورد، اما متخصصان چشم پزشکي ايراني تاکيد کرده‌اند افراد بايد از مراکز بهداشتي و معتبر لنزهاي خود را خريداري کنند. همچنين افرادي که تمايل به استفاده از لنزهاي رنگي دارند، مي‌توانند حداکثر يک يا دو ساعت از اين لنزها استفاده کنند بنابراين استفاده طولاني مدت از لنزهاي زيبايي يا طبي به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود.

در ادامه حرف‌هاي سحر قريشي را بخوانيد که درباره استفاده از لنز حرف‌هاي جالبي زده است.

آقايان ايراني اعتقاد دارند که خانم‌ها بدون آرايش جذاب نيستند و خانم‌ها به اين دليل آرايش مي‌کنند که اعتماد بنفس‌شان بالا برود.

فکر مي‌کنم آن دسته از آقايان که اين حرف را مي‌زنند، خودشان اهل آرايش هستند چون مي‌دانيد که دقيقا اين اتفاق زياد شده، الان در فضاي مجازي شاهد اتفاقات عجيب و غريبي هستيم. پيش از اين ما تنها به خانم‌ها مي‌گفتيم جراحي زيبايي انجام ندهند اما امروز بايد به آقايان هم بگوييم که جراحي زيبايي نکنيد و چهره خود را از حالت مردانه و ايراني خارج نکنيد. به نظر من وقتي ما خودمان و سن‌مان را باور داشته باشيم نيازي به آرايش نداريم.

شما دقت کنيد به عزيزاني که خارج از کشور هستند، به هيچ وجه آرايش زيادي روي صورتشان نيست. به خصوص براي دختر خانم‌ها آرايش غليظ اصلا کار شيک و پسنديده‌اي نيست. مادر من برايم تعريف مي‌کند که در زمان‌هاي گذشته براي اينکه بتوانند يک خانم متاهل را از يک خانم مجرد تشخيص بدهند، از روي آرايش صورت و رنگ موها اين کار را انجام مي‌دادند اما امروز دقيقا برعکس شده است. دختر خانم‌هاي مجرد آرايش زياد و غليظ دارند و خانم‌هاي متاهل بدون آرايش هستند. احساس مي‌کنم، من سحر قريشي و يا ساير همکارانم در اين حرفه بايد تلاش کنيم و اين فرهنگ را دوباره زنده کنيم و به مردم اعتماد به نفس و حال خوب رو برگردانيم، البته نه با زور، بلکه با آرامش.

از يک چالشي مثل چالش بدون آرايش خيلي استقبال نشد.

من خودم چالش بدون آرايش را دوست نداشتم. چون از سلبريتي‌ها شروع شد، وقتي شما هنرمندي، وقتي شغلت متفاوت است و به اقتضاي شغلت مجبوري شو اجرا کني. شوي من(سحر قريشي) همين عکس‌هايي هست که از من منتشر مي‌شود. همين جاهايي هست که مي‌روم و همين لباس‌هايي هست که مي‌پوشم. مثلا من جز بازيگراني هستم که ساده لباس مي‌پوشم. چون معتقدم لباس‌هاي من بايد طوري باشد که طرفدارهاي من بتوانند به راحتي آن لباس‌ها را تهيه کنند.

البته ممکن است در شرايطي هزينه بيشتري براي لباس صرف کنم اما به نظر من بهتر است که اين اتفاق پيش نيايد. من هنرمندم و موظف هستم که مرتب و منظم در جامعه حضور پيدا کنم، با يک آرايش ساده و پوششي که مناسب با عرف جامعه است. الان شرايط به گونه‌اي شده که سلبريتي‌ها ساده‌تر از مردم عامه لباس مي‌پوشند.

بعد از اينکه در جشنواره فيلم فجر، لنز به چشمتان گذاشتيد. جرياني آغاز شد که ساير خانم‌هاي بازيگر هم به سراغ لنز رفتند. نظرتان در اين مورد چيست؟

آدم از هر چيز خوبي تقليد مي‌کند و ياد مي‌گيرد، من خودم، جز آن دسته از آدم‌هايي هستم که وقتي مي‌بينم فلان هنرمند از چيز خوب و مناسبي چه در لباس، چه در آرايش استفاده کرده، من هم استفاده خواهم کرد. ولي در مورد لنز، ما بازيگران آنقدر در موقعيت‌هاي متفاوت قرار داشته‌ايم که من بعيد مي‌دانم استفاده ساير خانم‌ها از لنز به خاطر من بوده باشد. ولي شايد يک ساختار شکني در ظاهر سحر قريشي وجود داشت که برايشان جالب بوده ... به هر حال من هميشه با موهاي مشکي و چشم و ابروي تيره ديده شده بودم اما اين بار کاملا متفاوت ظاهر شدم.

خيلي از متخصصان و و پزشکان استفاده از لنز را خيلي توصيه نمي‌کنند، شما چه توصيه‌اي به هواداران و اشخاصي که لنز استفاده مي‌کنند داريد؟

لنز در واقع چيزي جز يک قطعه پلاستيکي نيست که بشر آن را ساخته تا با کمک آن اشکال‌هاي موجود در ديد را اصلاح کند بنابراين از آنجا که اين عامل خارجي جز ساختمان طبيعي و خدادادي چشم ما نيست، بايد تا مي‌توانيم استفاده از آن را محدود کنيم تا اين بار اضافي که روي چشم‌ها قرار مي‌گيرد، به آنها صدمه نزند. دور و بر ما پر است از عوامل محيطي تحريک‌کننده چشم، از آفتاب گرفته تا هواي آلوده و بخارهاي ناشي از موادشيميايي پس نبايد خودمان هم يک عامل محرک را به صورت بار اضافي تحميل کنيم.

چشم‌ها در هواي آلوده که خشکي هوا بيشتر مي‌شود، با پلک زدن‌هاي مکرر سعي مي‌کنند رطوبت مورد نياز خود را به دست بياورند اما وقتي لنز روي سطح چشم باشد، گاهي اين کار کافي نيست و چشم‌ها تحريک مي‌شوند. لنز بد نيست اما مدت استفاده‌اش بايد محدود شود. بهتر است کسي که هر روز سر کار مي‌رود و هشت ساعت لنز در چشمش مي‌گذارد، روز تعطيل که در خانه است، عينک بزند تا هم چشمش يک روز استراحت کند و هم عادت به عينکش از دست نرود. سراغ لنزي بروند که از کيفيت و استاندارد واقعي برخوردار باشد.

قبلا هم از محصولات اين برند استفاده کرده بوديد ؟

ما بازيگران به دليل شغلمان بايد در جايگاه آدم‌هاي مختلف قرار بگيريم و براي اينکه در جايگاه‌هاي مختلف با کاراکترهاي متفاوت تعريف شويم معمولا با لنزهايي که در چشم‌هاي‌مان مي‌گذارند تغييراتي در چهره و کاراکتري که در فيلمنامه آمده است، ايجاد مي‌شود. در نتيجه هميشه استفاده از بهترين لنز را براي بازي در نقش استفاده کردم تا چشم من دچار آسيب نشود، گاهي بعضي لنزها که کيفيت مطلبوبي ندارند پاره مي‌شوند و هيچ پزشک کارشناسي سر صحنه‌ها حضور ندارد و البته از آنجايي که دوست دارم هميشه متفاوت ظاهر شوم سال گذشته حضور من براي اولين بار در فرش قرمز جشنواره فيلم فجر با لنز بسيار خبرساز شد. اما وقتي اين برند رو استفاده کردم خيلي برام جذاب و جالب بود و خيلي هم آرامش داشتم. چون چشم‌هاي من آستيک مات هست و براي مطالعه بايد از لنز استفاده کنم اما هيچ وقت نمي‌تونستم بيشتر از دو يا سه ساعت لنز رو داخل چشم خود تحمل کنم تا اينکه با اين برند آشنا شدم و زمانيکه براي اولين مرتبه امتحان کردم بعد از گذشت مدتي به کلي فراموش کردم که لنز به چشم دارم.


خيلي از مردم، خاصه دختر خانم‌ها به حرف شما گوش مي‌دهند، بفرماييد که يک لنز، چه طبي، چه رنگي، چه تاثيري در ظاهر افراد مي‌گذارد و آيا اين درست است که استفاده از لنز باعث بالا رفتن اعتماد بنفس افراد مي‌شود؟

زيبايي اعتماد بنفس مي‌دهد، من خودم عاشق تنوع در زيبايي هستم اما اينکه کسي بخواهد رنگ چشم خود را تغيير دهد در حقيقت کاراکترش را عوض مي‌کند. ما در کارهاي سينمايي وقتي بخواهيم کاراکتري متفاوت از ساير نقش‌هايي که ايفا کرده‌ايم، بازي کنيم، رنگ چشم را تغيير مي‌دهيم. من در جشنواره سال گذشته به دليل لطافت آرايش صورت و رنگ لباسم، تصميم گرفتم رنگ چشم خودم را کمي روشن‌تر کنم که مقداري لطافتم را بيشتر کند. استفاده از لنز، پيشنهاد آرايشگر من بود و من هم بعد از استفاده از اين لنز خيلي راضي بودم به حدي که فراموش کردم که لنز به چشم دارم در صورتيکه پيش از اين بيشتر از دو يا سه ساعت، نمي‌توانستم لنز را تحمل کنم و چشم من اذيت مي‌شد. اين برند لنز خيلي لطيفي است.

بنابراين به نظر من رنگ چشم کاراکتر ما را از نظر ديگران تغيير خواهد داد اما با حرفتان در مورد اعتماد بنفس موافق نيستم. چون اعتماد بنفس بايد در منش، رفتار و قلب آدم باشد و از وجود خود به اين خاطر که اشرف مخلوقات هستي لذت ببري فارغ از اينکه چهره‌ات چه شکلي هست. من به خانم‌ها پيشنهاد مي‌کنم به جاي استفاده از جراحي‌هاي زيبايي به سمت راهکارهايي حرکت کنند که قابل برگشت باشد، مثل استفاده از لنز که بنابر شرايط خاصي تصميم مي‌گيريم امروز رنگ چشم خودمان را روشن کنيم. حتي علاوه بر اين، خيلي از عزيزان مثل من، چشم ضعيفي دارند و استفاده از عينک براشون راحت و ساده نيست. به عنوان مثال من طاقت استفاده از عينک را ندارم پس مي‌توانم به جاي عينک از لنز استفاده کنم.

چه قدر برايتان جذاب است که به عنوان بازيگر زن وارد بازار تجاري و تبليغاتي شويد ؟

اميدوارم اين اتفاق هر چه زودتر پيش بيايد که استفاده از سلبريتي‌ها روي بيلبوردهاي شهري آزاد شود. چون در تمام دنيا از طريق سلبريتي‌ها پول سازي مي‌کنند و اين يکي از بزرگ‌ترين و اصلي‌ترين بيزينس‌ها شده که نه تنها از بازيگران بلکه از تمام افراد مشهور در تبليغات استفاده مي‌شود. خب ما هم احتياج داريم. ما تلاش مي‌کنيم از يک مسير سخت عبور کنيم تا يک جايگاهي را به دست بياوريم، خب چه ايرادي دارد که از جايگاه‌مان استفاده کنيم و بتوانيم براي خودمان يا يک برندي پول ساز باشيم. البته فکر مي‌کنم اين اتفاق براي توليدات داخل افتاده باشد اما مخصوص آقايان هست.

رضاگلزار، بهرام رادان، سام درخشاني و حميد گودرزي بيلبورد دارند اما ميان بازيگران خانم هنوز بيلبوردي وجود ندارد.
اگر تعريفي وجود داشته باشد براي مميزي‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، درست مثل سينما و تلوزيون، در تبلغات هم تفاوتي بين خانم‌ها و آقايان وجود ندارد. يعني من خانم بازيگر، چه فرقي با آقاي بازيگر دارم ؟ حتي شايد طرفدارهايم هم بيشتر باشد يا شايد بتوانم بيشتر پول سازي کنم.

موضوع اينه که نبايد عکس خانم ها در سطح شهر ديده شود.

اما اميدوارم اين اتفاق بيفتد چون من روي بيلبوردها ديدم که از خانم‌ها براي برند لباس استفاده شده اما با حجاب کامل بوده ولي اين تبليغات مستلزم اين است که آن آدم بازيگر نباشد.




منبع : 24onlinenews.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي