آخرین اخبار

عکس: در مهد کودک استخوان کودک 3 ساله ام را شکستند اجتماعي

عکس: در مهد کودک استخوان کودک 3 ساله ام را شکستند

  بزرگنمايي:

چه خبر - باشگاه مشت زني؛ مربي مهد ترقوه ارشان را شکست

"ارشان" کودک سه ساله‌اي است که در يکي از مهدهاي کودک تهران بر اثر رفتار خشن مربي دچار شکستگي استخوان ترقوه شد، حادثه‌اي که پرونده آن در بهزيستي به عنوان کودک آزاري باز شد.«فاطمه ـ ي» مادر اين کودک به شرح اين واقعه پرداخت و گفت: سوم آذر ماه پسرم را به مهد کودک بردم، آن روز طرح بينايي سنجي در مهد کودک اجرا مي‌شد و به همين دليل صبح کمي زودتر از حد معمول به مهدکودک رفتيم و به من گفتند که حدود ساعت 13 به دنبال پسرم بروم چون پزشک بينايي سنجي آن ساعت در مهد حاضر مي‌شد. حدود ساعت 12:45 سوم آذر ماه به مهد کودک رفتم و ديدم پسرم در کلاس "نوپاها" ـ کلاس مخصوص کودکان دو تا سه سال ـ نيست و بعد از جستجو ديدم که گوشه‌اي از کلاس نشسته و درحال گريه کردن است.

وي در ادامه با بيان اين که ارشان تقريبا سه ساله است و حدود يک سال و دو ماه بود که در مهد کودک "گ" واقع در منطقه 8 تهران حضور داشت و پيش از آن در اتاق شير خواره‌ها بود و از مربي قبلي او بسيار راضي بودم، ادامه داد: مربي جديد به مدت يک ماه به صورت کارآموز در مهد حضور داشت و از زماني که ارشان به بخش نوپاها آمد (کمتر از يک ماه) وي مربي‌اش شده بود.

1174828_545.jpg1174828_545.jpg

اين مادر ادامه‌ داد: هنگام مراجعه به مهد وقتي متوجه گريه شديد پسرم شدم، به من گفتند که يکي از کودکان مهد با او درگير شده و او را هل داده است و دو، سه ساعتي مي‌شود که در حال گريه است. وقتي از آنها پرسيدم که چرا در اين مدت با من تماسي نگرفتيد، به من گفتند که چيزي نشده و وقتي به او مي گوييم کجاي بدنت درد مي‌کند چيزي نمي‌گويد و فقط گريه مي‌کند.

مادر اين کودک ادامه‌ داد: سريعا ارشان را به بيمارستان انصاري واقع در 46 متري نارمک بردم و به اين دليل که پزشک قادر به تشخيص نبود از کل بدن وي عکسبرداري کرديم و طي اين عکسبرداري ها تشخيص داده شد که استخوان ترقوه پسرم شکسته است.

يزداني در ادامه با بيان اينکه به اين دليل که به من گفته بودند يک کودک با ارشان درگير و آن را هل داده است، آن روز براي پيگيري مجدد به مهد مراجعه نکردم، اما به علت اين که سوم آذر ماه چهارشنبه بود تا روز شنبه يعني ششم آذر ماه ارشان را به بيمارستان الغدير واقع در رسالت بردم و پزشکان آن جا عنوان کردند که استخوان ترقوه را نمي‌توان گچ گرفت بلکه تنها مي‌توان آن را بانداژ کرد. پس از مراجعه به بيمارستان به مهد رفتم تا کودکي که ارشان را هل داده است ببينم ، زيرا پسر من درشت اندام بوده و حدودا 20 کيلوگرم وزن دارد و به همين دليل براي من سوال شده بود که چطور يک کودک ديگر مي‌تواند چنان ضربه‌اي به وي وارد کند که استخوان تر قوه‌اش بشکند؟.

مادر اين کودک سه ساله ادامه‌ داد: در هنگام مراجعه به مهد يکي از کودکان مهد را به من نشان دادند که از پسر من ريز اندام‌تر بود و حتي نمي‌توانست به درستي صحبت کند و مدعي شدند که وي ارشان را هل داده است. اين‌ در حاليست که همان مربي حتي از من خواست آن کودک را دعوا کنم تا ديگر با ساير کودکان چنين رفتاري نداشته باشد. سپس به مدير مهد مراجعه کردم و از او خواستم که فيلم دوربين مدار بسته آن روز را به من نشان دهد و مسئولان مهد آنقدر خيالشان راحت بود که بدون مقاومت و به راحتي حاضر شدند فيلم را در اختيار من قرار دهند و آن را ببينم.

يزداني خاطر نشان کرد: هنگام تماشاي فيلم به مدير مهد گفتم که مربي مدعي شده است که يک لحظه از اتاق خارج شده و با شنيدن جيغ ارشان مجددا به اتاق وارد و متوجه اين درگيري بين اين دو کودک شده است و همان جا مدير به من اعلام کرد که مربي درست نگفته، زيرا مربي به هيچ عنوان اجازه خروج از کلاس را ندارد.

وي ادامه‌ داد: در حال‌ ديدن فيلم بوديم که متوجه شديم هيچ درگيري بين دو کودک رخ نداده است ،‌ بلکه پسرم توسط مربي پرتاب شده و وي پس از پرت کردن پسرم مجددا به سمت او رفته و دستش را مي کشد تا او را به گوشه‌اي از کلاس ببرد.

1174829_137.jpg1174829_137.jpg

مادر اين کودک سه ساله در ادامه‌ عنوان کرد: فيلم‌هاي دور بين مدار بسته نشان مي‌دهد در حالي که ارشان در حال بي قراري است اين مربي با چند کودک ديگر نيز بد رفتاري کرده و از دور نيز مدام به آرشان اشاره مي‌کند که براي بازي و ورزش نزد بچه‌ها برود. اين‌ در حالي است که کاملا در فيلم مشخص است که ارشان مقاومت مي‌کند، بيقرار است، کف کلاس نشسته ، کتف خود را مي‌گيرد، سرش را زمين مي‌گذارد و مشخص است که در حال گريه کردن است.

وي ادامه‌ داد: پس از مشاهده فيلم همان روز به مربي خيلي محترمانه مهد گفتم که شما پسر من را زديد و هيچ درگيري بين دو کودک رخ نداده است، با اين حال وي پس از شنيدن صحبت‌هاي من شروع به داد و بيداد کرد و حاضر به پذيرفتن اين موضوع نشد. صبح روز يکشنبه هفتم آذر ماه مجددا مقابل درب مهد کودک رفتم و در همان موقع با "110" تماس گرفتم و آمدند و آن را گزارش کردند. در آن روز مربي پس از گريه و زاري موضوع را قبول کرد و البته مدعي شد که گمان نمي کرده چنين اتفاقي رخ دهد و فقط براي جدا کردن کودکان اين کار را کرده است، در حالي که وي اگر قصد جدا کردن کودکان از يکديگر را داشت بايد دست آنها مي گرفت و از هم جدايشان مي‌کرد نه اين که پسر من را بلند کرده و آن را به گوشه‌اي ديگر پرتاب کند.

مادر اين کودک سه ساله در ادامه خاطر نشان کرد: کف کلاس فوم است و قاعدتا حتي در هنگام ضربه خوردن نبايد اتفاقي براي کودک رخ دهد، اما شدت ضربه وي به پسرم به حدي بوده است که اين شکستگي در ترقوه ايجاد شده است تا حدي که پزشکي قانوني از من پرسيد که اين شکستگي در اثر تصادف بوده است؟.

وي با اشاره به اعلام شکايت عليه اين مربي و مهدکودک، مدعي شد که مربي همان روز از مهد کودک اخراج شد، اما مهد کودک "گ" همچنان به کار خود ادامه‌ مي‌دهد. اين‌ در حالي است که پس از اين اتفاق به قسمت مديريت مهدهاي بهزيستي مراجعه کردم و موضوع را گزارش دادم و آنها به من گفتند که بازرس را به مهد کودک مي فرستيم و نتيجه‌ را طي تماس تلفني به شما اعلام مي کنيم ، اما با وجود گذشت قريب سه ماه هيچ تماسي با من برقرار نشده است و مهد کودک همچنان به فعاليت خود بدون هيچ مشکلي ادامه‌ مي‌دهد.

بهزيستي «کودک‌آزاري» توسط مربي مهد را تاييد کرد/منتظر صدور رأي قطعي دادگاه هستيم

مهدکودک موظف به پرداخت هزينه‌هاي درماني ارشان شد

احمد خاکي، معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح اين حادثه اظهار کرد: بلا فاصله پس از اطلاع از وقوع اين اتفاق و اعلام مادر کودک به بهزيستي تهران، کارشناسان امور مهدهاي کودک از محل اين مهد بازديد و فيلم­هاي مربوطه را مورد بازبيني قرار داده و متأسفانه وقوع کودک آزاري تأييد شده است.

وي ادامه داد: در ادامه بررسي‌­ها مشخص شد، مهد کودک به طور "غير قانوني" از مربي کارآموز استفاده کرده است که ضمن اخراج فرد خاطي از مهد کودک، جهت برخورد قانوني با مهد، پرونده‌اي در کميسيون نظارت بر مراکز غير دولتي بهزيستي استان تهران تشکيل شد.

معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران خاطرنشان کرد: همزمان با بررسي­هاي کارشناسي، مهد کودک از سوي بهزيستي موظف به پرداخت کليه هزينه‌­هاي درماني کودک شد.

خاکي ادامه داد: باتوجه به شکايت صورت گرفته از مهدکودک نزد مراجع قضايي، منتظر صدور رأي قطعي دادگاه در اين خصوص هستيم و پس از صدور رأي دادگاه، کميسيون مربوطه در بهزيستي استان تهران نيز رأي نهايي خود را در خصوص پرونده اين مهد کودک متخلف صادر خواهد کرد.

وي در ادامه افزود: بهزيستي همواره به عنوان حامي حقوق کودکان و در جهت حفظ سلامت جسمي و رواني آنها تأکيد بر رعايت ضوابط و دستورالعمل­هاي ابلاغي به مهدهاي کودک دارد و اين اطمينان را به خانواده­‌ها مي­‌دهيم که در صورت وقوع چنين حوادثي، برخوردي قاطع طبق ضوابط خواهيم داشت.

معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران در پايان گفت: والدين مي­‌توانند هرگونه شکايت خود را از مهدهاي کودک به سامانه پيامکي 3000012333 جهت بررسي و پيگيري اعلام کنند.

منبع: ايسنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد