آخرین اخبار

آيا نوشيدن چاي مي تواند به مبارزه با سرطان، ديابت و پارکينسون کمک کند؟ تغذيه

آيا نوشيدن چاي مي تواند به مبارزه با سرطان، ديابت و پارکينسون کمک کند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - خواص چاي در درمان سرطان, پارکينسون و ديابت

آيا نوشيدن چاي مي تواند به مبارزه با انواع سرطان، بيماري پارکينسون و ديابت نوع 2 کمک کند, و يا حتي خلق و خوي شما را بهبود بخشد؟

drinking_tea_help_fight_cancer_parkinsons_and_diabetes.jpgdrinking_tea_help_fight_cancer_parkinsons_and_diabetes.jpg

نگاهي نزديک تر به مواردي که تحقيقات در مورد فوايد چاي براي سلامتي ميگويند:

به گفته کاتلين زلمن مدير تغذيه و سلامت و متخصص تغذيه در آتلانتا : " خب تاثير چاي مثل تاثير مواد مخدر نمي تواند درمان معجزه گري باشيد ولي بي فايده هم نيست، به خصوص اگر چاي را به صورت ساده و بدون اضافه کردن شکر، خامه يا شير که مقدار زيادي کالري به آن اضافه مي کنند، بنوشيد. چاي يک گلوله نقره براي مقابله با هر نوع بيماري نيست ولي تحقيقات نشان داده اند که چاي مي تواند در مقابل بيماريهاي جدي از ما محافظت کرده و سلامت کلي بدن را بهبود ببخشد. "

در ادامه نتايجي که تحقيقات در مورد چگونگي مصرف چاي براي اين که بهترين تاثير را در مقابله با بيماري ها داشته باشند را مطالعه مي کنيد:

سرطان

tea_for_cancer.jpgtea_for_cancer.jpg

مطالعات به قطعيت نشان نداده اند که نوشيدن چاي از ابتلا به سرطان جلوگيري مي کند يا به خودي خود با سرطان مقابله مي کند ولي مي تواند در مبارزه با سلولهاي سرطاني مفيد باشد. به خصوص چاي سبز براي مقابله با سلولهاي سرطاني تاثير بسزايي دارد زيرا حاوي سطوح بالاي پلي فنول، آنتي اکسيدان هاي موجود در گياهان کامليا سينسيس (از برگ‌هاي اين گياه چاي درست مي‌کنند) camellia sinensis plants است که در تهيه انواع چاي سبز، سياه و سفيد استفاده مي شود.

آنتي اکسيدان ها – مواد شيميايي که راديکالهاي آزاد را خنثي کرده و از ايجاد آسيب توسط آنها جلوگيري مي کنند – در جلوگيري به آسيب رساندن راديکالهاي آزاد که در پيشرفت سرطان موثرند کمک مي کند. کريس دي آدامو مدير تحقيقات مرکز پزشکي دانشگاه مريلند ميگويد : " برخي از مطالعات آزمايشگاهي و مطالعات مبتني بر جمعيت نشان ميدهد که چاي مي تواند در مقابله با سرطان موثر باشد اما مطالعات باليني بيشتري مورد نياز است. "

در يک مطالعه در سال 2014 محققان مرکز غذاهاي گياهي و قارچها براي سلامت دانشگاه ايالتي پن دريافتند که نوشيدن چاي سبز مي تواند به از بين بردن سلولهاي عامل سرطان دهان کمک کنند. و در تحقيقي که در سال 2015 مجله plos one منتشر شد يکي از مواد تشکيل دهنده زنجبيل هنگامي که ريشه زنجبيل خشک شده يا پخته م يشود روي از بين بردن سلولهاي سرطان سينه تاثير دارد بدون اين که به ساير سلولهاي غير سرطاني آسيبي برساند.

محصول زنجبيل تاثير بيشتري از تاکسول taxol که يک داروي ضد سرطان است در مبارزه با سلولهاي سرطاني داشته است. با اين حال اين يافته پيشنهاد نمي کند که زنجبيل مي تواند در جلوگيري يا درمان سرطان موثر باشد بلکه نتايج بدست آمده دلگرم کننده است.

بيماري پارکينسون (فلج مرتعش)

parkinsons_disease2.jpgparkinsons_disease2.jpg

اگر مي خواهيد علايم بيماري پارکينسون را به تاخير بيندازيد چاي مي تواند در اين کار به شما کمک کند. تخقيقاتي که در سال 2014 در مجله علوم اعصاب منتشر شده نشان مي دهد که هر دو چاي سبز و سياه مي تواند اثرات اختلال جنبشي را کاهش دهد. تجزيه و تحليل هاي انجام شده نشان دادند که نوشيدن بيش از 3 فنجان چاي روزانه علايم پارکينسون را بيش از 7 سال در 287 نفر به تاخير انداخته است.

ديابت نوع2


greenteatype2diabetes-1.pnggreenteatype2diabetes-1.png

افراد مبتلا به ديابت بايد مراقب چيزهايي که مصرف مي کنند باشند. ولي بهتر است وقتي نوبت به مصرف چاي سبز مي رسد اين عادت خود را کنار بگذارند. يک مطالعه که در سال 2013 در مجله متابوليسم و ديابت منتشر شد نشان داد ژاپني هايي که روزانه 6 فنجان چاي سبز مصرف مي کردند نسب به افرادي که کمتر از 1 فنجان در هفته چاي مي نوشيدند، 33 درصد احتمال ابتلايشان به ديابت نوع 2 کمتر بوده است. آنتي اکسيدان هاي چاي سبز با مسدود کردن جذب گلوکز معمولي در بافت هاي بدن سطح گلوکز را کاهش مي دهند.

افسردگي

depression-tea.jpgdepression-tea.jpg

نوشيدن چاي افسردگي را درمان نمي کند ولي خطر ابتلا به آن را کاهش مي دهد. تحقيقاتي که در سال 2015 در مجله پزشکي نيوزيلند و استراليا منتشر شد نشان داد نوشيدن 3 فنجان چاي روزانه 37 درصد احتمال ابتلا به افسردگي را کاهش مي دهد. يافته هاي محققان بر اساس 11 مطالعه بر روي بيش از 22800 شرکت کننده ثبت شده است.

به گفته دکتر کلي کاسپر استاديار زنان و زايمان در دانشگاه اينديانا : عطري که از بعضي چاي ها به مشام مي رسد مي تواند احساس بهتري به افراد بدهد. اون به بيمارانش نوشيدن چاي را توصيه مي کند زيرا چاي اثر آرام بخش داشته و باعث بهبود روحيه مي شود.

بيماريهاي تنفسي

به گفته دکتر پاتريک فراتلون متخصص قلب در نيويورک: بسياري از توليدکنندگان چاي روي بسته بندي هاي خود عنوان مي کنند که اين محصول براي تنفس مفيد است اما چاي نمي تواند آسم يا ساير بيماريهاي تنفسي از قبيل برونشيت را درمان کند ولي مي تواند در کاهش علايمشان کمک کننده باشد. برخي چاي ها مانند چاي گزنه – که از گياهي که در مناطق معتدل سراسر جهان رشد مي کند، گياهش کوچک، توخالي و سوزني است –داراي خواص ضد التهابي است که مي تواند در مبارزه با آلرژي هايي که به ريه آسيب مي رساند موثر باشد به علاوه اگر يک برش ليمو را به چايتان اضافه کنيد کيفيت ضد التهابي آنرا افزايش داده و باعث مي شود که تاثير بيشتري در مبارزه با بيماري هاي تنفسي داشته و در تقويت سيستم ايمني بدن تاثير گذارتر باشد.

اختلالات گوارشي

lemon-balm-tea.jpglemon-balm-tea.jpg

به گفته زلمن: چاي يا دمنوش هاي گياهي از قبيل بابونه، نعنا، زنجبيل و رازيانه به تقويت دستگاه گوارش و تسکين ناراحتي معده کمک مي کنند. فايده اصلي اين دمنوش ها احساسي است که نسبت به شرايط ساير روشهاي درماني به شما مي بخشند. وقتي احساس خوبي در معده نداريد مصرف دمنوش هاي گياهي از آن جا که بسيار زودهضم هستند به شدت توصيه مي شود. اين دمنوش ها اثر جادويي ندارند ولي تسکين دهنده اند. زلمن زماني که به عنوان متخصص تغذيه کودکان مشغول به کار بود نوشيدن دمنوش را براي کودکاني که مشکل هضم غذا و نوشيدني داشتند، توصيه مي کرد.

بعضي دمنوش هاي گياهي به طور خاص از سيستم عصبي حمايت مي کنند – محصولات گياهي که اغلب براي آرامش دستگاه گوارش افراد و ساير خواص درمانيشان شناخته شده هستند. به گفته فراتلون بعضي دمنوش ها براي سيستم عصبي مفيدند مثل بابونه و بادرنجبويه " با کمک به حفظ سلامت کلي بدن ، عمل هضم را بهبود مي بخشند. "

پيدا کردن بهترين چاي براي شما

اگر شما يک چاي خور حرفه اي نيستيد و هر از گاهي چاي مي نوشيد در ادامه 3 راهکاري که کارشناسان توصيه کرده اند را مد نظر بگيريد :

انواع مختلف چاي را امتحان کنيد:

chose-tea.jpgchose-tea.jpg

صدها نوع چاي در بازار وجود دارد و اگر طعم هاي متفاوت را تجربه کنيد به احتمال زياد مي تواند طعم دلخواهتان را پيدا کنيد. به گفته زلمن " مهم نيست که يک خوراکي چقدر برايتان مفيد باشد ؛ اگر طعمش را دوست نداشته باشيد مصرفش نمي کنيد . اگر چاي هاي بدون کافئين را ترجيح مي دهد پيشنهاد مي کنم از دمنوش هاي خوش طعم گياهي استفاده کنيد که از پوست، برگ، گل، جوانه و ميوه هاي گياهان ساخته شده اند. " من فکر مي کنم که دمنوش نعنا فوق العاده است و طعم دلچسبي دارند. حلقه کردن دستهايم دور فنجان يک دمنوش گياهي واقعا براي من آرامش بخش است. "

دمنوش ارگانيک بخريد:

organic-tea.jpgorganic-tea.jpg

فرتلون پيشنهاد مي کند که سعي کنيد دمنوش ارگانيک بخريد چرا که فاقد آفت کش بوده و به طور معمول با آب بدون سم کشت شده اند.

مراقب خريد چاي هايي که محصول کشورهايي مثل چين و نيجريه است باشيد زيرا ممکن است در خاک هاي حاوي فلزان سنگين و ساير مواد معدني کشت شده باشند. روي بسته بندي چاي هاي ارگانيک معمولا ذکر شده که محصول چه کشوري هستند. او توصيه ميکند سايت consumerlab.com را قبل از خريد چاي ارگانيک چک کنيد. در اين سايت مصرف کننده هشدارهايي در مورد چاي هاي توليد شده در سراسر جهان منتشر مي کنند.

از حس بويايي خود استفاده کنيد:

sniff.jpgsniff.jpg

بسياري از فروشگاه هاي مواد غذايي ارگانيک انواع مختلفي چاي دارند و بعضي فروشگاهها فقط يک نوع چاي مي فروشند. انواع مختلف را بو بکشيد و ببيند کدام بود به مذاقتان خوش مي آيد. به توصيه کاسپر " اگر از بويش خوشتان بيايد به احتمال زياد از طعمش استقبال خواهيد کرد. "



منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها