آخرین اخبار

10 علت رابطه جنسي دردناک در زنان + راه حل سلامت خانواده

10 علت رابطه جنسي دردناک در زنان + راه حل

  بزرگنمايي:

چه خبر - درمان رابطه جنسي دردناک در زنان

1. چرا رابطه جنسي دردناک است و چه کاري مي توان در مورد آن انجام داد؟

شما حسش را داريد و شريکتان هم آماده است، پس براي رفتن به تخت تان برنامه مي چينيد. ولي وقتش که مي رسد حسش مي کنيد –يک درد مبهم، خارش پوست يا سوزشي که هيچ دليل مشخصي ندارد. شما مثل هميشه در حال لذت بردن از رابطه جنسي هستيد ولي ناگهان دردتان مي گيرد، ممکن است اين درد برايتان گيج کننده يا نگران کننده باشد. به گفته دکترآليسا دويک alyssa dweck متخصص مامايي و مشکلات واژن در نيويورک: " درد هنگام رابطه جنسي يکي از سوالات رايج بيماران است، ولي بيشتر اوقات، عامل اين درد موقتي بوده و قابل درمان است. " در حقيقت کنگره متخصصان زنان و زايمان آمريکا اعلام کرده که 75 درصد زنان در مقاطعي از زندگي تجربه رابطه جنسي دردناک را داشته اند. با خواندن اين مقاله مي توانيد باعللي که باعث ايجاد درد هنگام رابطه جنسي مي شود آشنا شده و به راه حل رفع اين مشکل دست پيدا کنيد.

2. قسمت خارجي واژن (مهبل) بيش از حد تحريک شده است

soap-vagina-irritation.jpgsoap-vagina-irritation.jpg

علت احتمالي: محصولات مراقبت شخصي.

سوزشي که در اثر مصرف بيش از حد اين محصولات ايجاد مي شود سوزش عشقي نيست که کسي در آرزوي آن باشد. ولي اگر سوزش و قرمزي در لب بيروني يا فرج شما جلوي لذت بردنتان را گرفت، حساسيت بدنتان به محصولات مراقبت شخصي که در اين منطقه (واژن) استفاده کرده ايد را سرزنش کنيد. – مثل صابون، شامپوي بدن، روغن ماساژ يا حتي دستمال توالت. به گفته دکتر دويک dr. dweck " رنگ، عطر و ساير افزودني ها در اين محصولات مي تواند موجب التهاب واژن يا پوست اطراف آن شود. "

راه حل: به گفته دکتر دويک: با ترک استفاده از اين محصولات ، اندام شما به سرعت بهبود يافته و ظرف يکي دو روز التهابش فروکش مي کند. ( استفاده از کرم يا لوسيون ممکن است باعث بدتر شدن التهاب شود ) سپس محصولات حاوي افزودني هاي شيميايي که براي بهداشت واژن استفاده مي کنيد را با اقلام طبيعي جايگزين کنيد.

3. خارش يا سوزش و وجود ترشحات

itch-sting-vagina.jpgitch-sting-vagina.jpg

علت احتمالي: عفونت.

ترشح مي تواند به علت عفونتي باشد که باعث درد شده. بخشي از مشکل: اين که تشخيص دهيد چه عفونتي جلوي زندگي جنسي شما را گرفته است.

- احتمال اول: به گفته دکتر دويک اگر ترشح سفيد، غليظ و فوق العاده خارش دار است احتمالا عفونت قارچي است، رشد بيش از حد مخمرهايي که به طور معمول در واژن تکثير مي شوند.

- احتمال دوم: باکتري واژينال، که معمولا مايل به خاکستري است، ترشحات آبکي بوده و بوي ماهي مي دهند.

- احتمال هاي ديگر: ازين ها که بگذريم بيماري هاي مقاربتي نظير سوزاک gonorrhea يا کلاميديا chlamydia که اغلب هيچ نشانه اي ندارند اما مي توانند باعث ايجاد درد لگني و ترشحات زرد مايل به سبز شوند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد :سوزاک چيست؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کلاميديا چيست؟

راه حل: به توصيه دکتر دويک براي معاينه به پزشکتان مراجعه کنيد. با اين که در هر گوشه کناري مي توانيد يک کرم براي درمان عفونت قارچي پيدا کنيد ولي بهتر است از راه درست وارد شده و براي دکترتان توضيحات لازم را ارائه کنيد تا از درمان خود مطمئن شويد.

4. واژن (مهبل) شما بسته مي ماند

pelvic-floor-exercises.jpgpelvic-floor-exercises.jpg

علت احتمالي : واژينيسموس vaginismus

به گفته دکتر راکوئل دارديک raquel dardik، استاديار زنان و زايمان در مرکز پزشکي nyu langone: اگر دخول صرفا دردناک و غير قابل تحمل است واژنتان خودش را جمع کرده و مي تواند نشانه شرايطي کمتر شناخته شده به نام واژينيسموس باشد. مشخصه هاي آن دردناک بودن، انقباض غير ارادي عضلات واژن است که علت آن هنوز ناشناخته است، هر چند ممکن است در نتيجه يک آسيب جسمي يا روحي در گذشته باشد مثل سوء استفاده جنسي. " مثل اين است که واژن شما روي پيام، وارد نشو، تنظيم شده باشد. "

راه حل:

از پزشک خود به صورت خاص در مورد واژينيسموس مشورت بخواهيد –در غير اينصورت ممکن است علت جمع شدن واژن را به استرس يا اضطراب و يا شرم ربط دهد. ولي واژينيسموس واقعي است و قطعا قابل درمان. به گفته دکتر دارديک " ما به زنان تمريناتي مي دهيم که به ريلکس کردن عضلات کف لگن کمک کرده و راحت تر مي توانند با اين مشکل کنار بيايند. "

5. واژنتان مثل صحرا خشک است

stress-dry-vagina.jpgstress-dry-vagina.jpg

علت احتمالي: استرس، دارو يا هورمون ها.

خشکي واژن يکي از شايع ترين دلايلي است که زنان هنگام رابطه جنسي لذتي ندارند. عوامل زيادي سبب اين مشکل مي شوند. از قبيل استرس، اضطراب يا مصرف داروهايي از قبيل آنتي هيستامين ها که باعث خشک شدن غشاي مخاطي مي شوند. به گفته دکتر دويک " خشکي واژن مي تواند در نتيجه کاهش طبيعي سطح استروژن بعد از تولد فرزند، حين شيردهي يا نزديک شدن به دوران يائسگي باشد. "

راه حل:

از لوسيون هاي روان کننده مبتني بر سيليکون براي تامين روان بودن طبيعي واژن استفاده کنيد تا زماني که استرستان از بين رفته يا سطح استروژنتان به حالت نرمال برگردد. اگر خشکي واژن به علت نزديک شدن به دوران يائسگي –يا يائسه شدن – بود، کاهش استروژن مي تواند دائمي باشد. ولي دليلي ندارد که خشکي واژن هميشگي بماند. مي تواند با پزشکتان در مورد گزينه هايي مانند استفاده از کرم واژينال استروژني مشورت کنيد.

6. در اواسط رابطه در پهلوها احساس درد مي کنيد

علت احتمالي: کيست هاي تخمدان.

درد تير کشنده بسيار شديد قبل از ارگاسم مي تواند نشانه کيست تخمدان باشد که شريکتان حين رابطه تصادفي به آن ضربه وارد کرده. به گفته دکتر دارديک " وجود يک کيست پر از مايع در تخمدان غير معمول نيست و اگر لمس شده يا فشاري به آن وارد شود حتي از طريق واژن ممکن است درد بگيرد. "

راه حل:

اگر حين رابطه ضربه اي حس کرديد حتما با پزشکتان مشورت کنيد – به خصوص اگر يائسه هستيد، کيست ها مي توانند زنگ خطر جدي باشند. اما براي زنان جوان، بعيد است که داشتن کيست تخمدان نگران کننده باشد. به گفته دکتر دارديک " اکثريت قريب به اتفاق کيست ها خوش خيم و دوره اي هستند و خود به خود از بين مي روند. "

7. هنگام رابطه جنسي شريکتان برجستگي اي داخل بدن شما حس مي کند

vagina-bump-lower-abs.jpgvagina-bump-lower-abs.jpg

علت احتمالي: فيبروئيد ها.

کيست تخمدان تنها چيزي نيست که شريک زندگيان به صورت تصادفي به آن برخورد کند. درد شديدي که بالاتر از واژن احساس مي کنيد ممکن است نشانه اي از فيبروئيد رحمي باشد – يک توده عضلاني که در رحم رشد مي کند. در مطالعه اي در سال 2014 در مجله پزشکي جنسي عنوان شد زناني که فيبروئيد رحمي دارند نسبت به ديگران سه برابر بيشتر رابطه جنسي دردناک را تجربه کرده اند. به گفته دکتر دويک " فيروئيد احتمالا به سمت واژن رشد مي کند و هنگام رابطه جنسي آلت شريکتان به آن ضربه وارد مي کند. " ساير نشانه هاي فيبروئيد شامل خونريزي در اواسط چرخه قاعدگي، قاعدگي شديدتر و احساس پري در ناحيه زير شکم است.

راه حل:

گاهي اوقات فيبروئيد کوچک بوده و خود به خود ناپديد مي شود و اگر عوارضي نداشته باشد پزشکان ترجيح مي دهند کاري به آن ها نداشته باشند. ولي اگر در رحمتان فيبروئيد ساخته شد و به زندگي جنسيتان لطمه وارد کرد در مورد عمل جراحي با حداقل عوارض براي برداشتن آن مشورت کنيد.

8. رابطه جنسي در هر پوزيشني برايتان دردناک است

any-position-hurts.jpgany-position-hurts.jpg

علت احتمالي: اندومتريوز endometriosis

از يک درد مبهم تا يک درد جدي، درد عمومي در هر نقطه از واژن ممکن است تنها سرنخ از ابتلاي شما به آندومتريوز باشد. اين وضعيت زماني رخ مي دهد که بافت آندومتر ( لايه داخلي رحم ) به خارج رحم مهاجرت کرده و در ساير قسمت هاي بدن رشد کند مثل تخمدانها يا لوله فالوپ (لوله رحم يا لوله فالوپ fallopian tubeبخشي از دستگاه تناسلي زنانه‌ است. اين عضو دو لوله ساده‌است که در دو طرف انتهاي فوقاني رحم قرار دارند. انتهاي اين لوله از طرف تخمدان باز است.). به گفته دکتر دارديک:" اين بافت مانند چسب به ساير اندام ها مي چسبد و در آن محل جاي خود ثابت مي کند. اين عدم انعطاف پذيري مي تواند باعث درد آن عضو هنگام رابطه جنسي شود. "

راه حل:

اگر دکتر تشخيص داد که مبتلا به آندومتريوز هستيد، راه حل داريد: مي توانيد با استفاده از دارو رشد بافت را تحت کنترل نگه داريد و درد را به حداقل برسانيد. عمل جراحي هم براي برداشتن بافت غده کمک کننده است.

9. دخول عميق گاهي اوقات درد ديوانه کننده اي داردعلت احتمالي: چرخش رحم.

اگر تنها زماني که شريکتان دخول عميق دارد، درد را تجربه مي کنيد احتمالا رحم شما به سمت عقب چرخيده. به گفته دکتر دويک " رحم به طور معمول به صورت مستقيم و در تراز با بقيه بدن در وسط قرار دارد، ولي بعضي از زنان به صورت طبيعي با چرخش آن به سمت عقب لگن به دنيا مي آيند که رابطه جنسي باعث حرکت بيشتر و در نتيجه ايجاد درد مي شود. اين حالت عجيب در بدن روي سلامتي يا بارداري تاثيري ندارد. "

راه حل:

براي پيشگيري از هر گونه ضربه از دخول عميق بپرهيزيد يا اين که زن در بالا قرار بگيرد تا بتواند عمق دخول را کنترل کند.

10. عود درد لگن

perineum-childbirth.jpgperineum-childbirth.jpg

علت احتمالي: زايمان.

پرينه perineum منطقه اي بين فرج و مقعد است. گاهي اوقات پزشکان اين محل حساس و پر از عصب را موقع زايمان براي پيشگيري از پاره شدن، برش مي زنند، به اين جراحي اپيزوتومي episiotomy گفته مي شود. به گفته دکتر دويک: اغلب زناني که تحت جراحي اپيزوتومي قرار گرفته اند به خوبي زخمشان التيام پيدا مي کند ولي بعضي افراد همچنان در اين ناحيه احساس درد دارند حتي پس از اين که متخصص زنان و زايمان به آن ها مجوز داشتن رابطه جنسي را مي دهد.

راه حل:

به پزشک خود مراجعه نماييد . احتمال اين که به شما پيشنهاد جراحي ترميم اپي زياتومي episiotomy بدهد زياد است.

11. در تمام سطح واژن احساس سائيدگي مي کنيد

vagina-rubbed-raw_copy.jpgvagina-rubbed-raw_copy.jpg

علت احتمالي: رابطه جنسي بيش از حد.

مي دانيد که زياده روي در رابطه جنسي منجر به سائيدگي ديواره واژن خواهد شد؟ اين همه سايش خارجي و داخلي را در واژن در نظر بگيريد که باعث ايجاد نشانه هايي از جراحت در آن مي شود. که مي تواند نشانه زياده روي در يک چيز خوب باشد. به گفته دکتر دويک " داشتن رابطه جنسي شديد و زياد در يک دوره کوتاه مدت مي تواند احساس خشکي و سائيدگي در شما ايجاد کند. "

راه حل:

سائيدگي ها را با خشک نگه داشتن اطراف و پوشيدن لباس هاي گشاد، آزاد بگذاريد. در عرض يک روز يا کمي بيشتر همه چيز به روال عادي برخواهد گشت.




منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟