آخرین اخبار

مراقب اين اشتباهات در رابطه جنسي شان باشند!! روابط عاطفي

مراقب اين اشتباهات در رابطه جنسي شان باشند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - اشتباهات زنانه در رابطه جنسي

بسياري از زوجهاي جوان به دليل عدم آشنايي و در پاره اي از موارد نبود آگاهي کا في درباره نحوه برخورد با روابط عاطفي و زناشويي بين همسران ، با مشکلاتي مواجه هستند، که متاسفانه اين مشکلات در برخي از موارد تبديل به بحران هاي خانوادگي مي گرد که آثار آن در معضلاتي همچون افزايش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبي جنسي و.... قابل مشاهده مي باشد . سيمرغ با هدف پيش گيري از ايجاد اين گونه مشکلات و با احترام به حريم خانواده ، جهت افزايش دانايي زوجهاي جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهيه و ارائه مطلب زير نموده است.

در اکثر فرهنگ ها، زنان در روابط جنسي مشکلاتي را تجربه مي کنند و بر اساس اظهارات خودشان، به اندازه مردان از رابطه جنسي لذت نمي برند. اين مسئله مي تواند ريشه هاي تاريخي بسيار کهني داشته باشد، ريشه هاي عميقي که در ذهن بسياري از زنان وجود دارد در حاليکه خودشان از آن آگاه نيستند. در اين مقاله سعي داريم به اشتباهات ذهني و رفتاري بپردازيم که اکثر زنان در ارتباط جنسي مرتکب مي شوند. اين اشتباهات عبارتند از:

آغاز نکردن رابطه جنسي با همسر

بسياري از زنان نگران رفتار زنانه خود هستند و از ترس اينکه برچسب پرخاشگر يا سبکسر به آنها بخورد، نمي خواهند خود را علاقه مند به رابطه نشان دهند. بر اساس يافته هاي لس پاروت، شکست در آغاز رابطه جنسي يکي از بزرگترين اشتباهاتي است که زنان مرتکب مي شوند.

بسياري از مردان احساس مي کنند که هميشه خودشان آغاز کننده رابطه هستند و همسرشان تمايلي به رابطه ندارد. در صورتي که به طور کلي مردان دوست دارند همسرشان در رابطه جنسي پا به پاي آنها حرکت کنند و حتي گاه پيش قدم بشوند.

پيروي کردن از ايده هاي تاريخ مصرف گذشته درباره نقش هاي جنسي مانع از اين مي شود که زن و مرد تجربه رضايت بخشي از ارتباط جنسي داشته باشند.
بنابراين تلاش کنيد با برداشتن قدم اول رابطه، علاقه خودتان را به رابطه با همسرتان نشان دهيد. شما مي توانيد اين قدم نخست را به شيوه هاي مختلف از جمله گفتن يک جمله عاشقانه، پوشيدن يک لباس زيبا و جذاب يا گذاشتن يک موسيقي شاد ، برداريد.

نگراني در مورد ظاهر خودتان در رابطه جنسي

فکر کردن در مورد اينکه در طول رابطه جنسي چگونه به نظر مي رسيد، شما را از لذت بردن از رابطه باز مي دارد و شانس شما را براي رسيدن به ارگاسم تا حد زيادي کاهش مي دهد. وستيمر توصيه مي کند که "اصلا به چربي هاي روي شکمتان يا آرايش صورتتان فکر نکنيد بلکه بر لذت از اين فعاليت متمرکز شويد. شما بايد به خودتان اين اجازه را بدهيد که ارگاسم را تجربه کنيد."

مردها دوست دارند که همسرشان در طول رابطه جنسي خودش را رها کند و برايشان جذاب نيست که همسرشان درباره خصوصيات ظاهري اش نگران باشد. فيشر، يک مردم شناس فرهنگي در دانشگاه روتگرز معتقد است که مردان به نيمي از چيزهايي که همسرشان در مورد آنها نگران است و وسواس به خرج مي دهد، هيچ توجهي ندارند. بنابراين سعي کنيد قبل از رابطه ظاهرتان را آراسته کنيد اما در طول رابطه ديگر به هيچ چيز فکر نکنيد و خودتان را بسپاريد به جريان رابطه عاشقانه با همسرتان تا بتوانيد لذت آن لحظه را تجربه کنيد.

براساس تحقيقات فيشر يک توضيح تکاملي براي توجه مردان به زنان وجود دارد. بر اساس نظريه داروين، مردان به طور ناخودآگاه در جستجوي زناني هستند که قدرت باروري خوبي داشته باشند و بتوانند براي آنها فرزند بياورند. ميليون ها سال قبل تنها مرداني زنده مي ماندند که زنان بارور را جذب مي کردند و فرزندان زيادي داشتند و بقيه از بين مي رفتند.

اگرچه امروزه براي اين مسئله ضرورتي وجود ندارد اما فيشر معتقد است که رگه هايي از اين تمايل اوليه هم چنان جزو مکانيزم بقا به شمار مي رود. مردان بيشتر جذب زناني مي شوند که نشانه هايي از سلامت، جواني و قدرت باروري را نشان مي دهند نه زناني که در مورد شکل و ظاهر خود يا سطح انرژي و عملکرد جنسي خود شک دارند و نگران هستند. بنابراين بهتر است که هر نوع نگراني از عملکرد جنسي خود را کنار بگذاريد و اينطور به همسرتان نشان دهيد که کاملا به توانايي خود اعتماد داريد و خودتان را براي يک رابطه جنسي رضايت بخش شايسته مي دانيد.

اين فرض که رابطه جنسي فقط براي مردان معقول و منطقي است

وستيمر معتقد است که همه ما بايد عقايد کهنه و پوسيده را کنار بگذاريم مثلا اين عقيده که زنان علاقه مند به رابطه جنسي نيستند و اين رابطه فقط مختص مردان است. يافته هاي پژوهش پاروت از اين ايده حمايت مي کند که هم مردان و هم زنان در محيط و زمينه اي از رابطه متعهدانه، در جستجوي صميميت جنسي هستند تا بتوانند به سطح مطلوبي از رضايت برسند. هم چنين فيشر و همکارانش در پژوهشي به اين نتيجه رسيدند که بيش از 50 درصد زنان و 52 درصد مردان گزارش دادند که خواستار ايجاد يک رابطه طولاني تر و مداوم تر هستند.

بنابراين اين اعتقاد را کنار بگذاريد که اگر شما به اندازه همسرتان از رابطه لذت ببريد عقلانيت و نجابت خود را به خطر انداخته ايد. خودتان را محق و شايسته اين بدانيد که از رابطه عاشقانه با همسرتان لذت ببريد. هرگز فکر نکنيد که يک مرد رومانتيک نيست. دو اشتباه بزرگ رايج در فرهنگ جامعه اين است که زنان علاقه مند به رابطه جنسي نيستند و مردان مانند زنان رومانتيک نيستند.

اين اعتقاد که مردان هميشه براي رابطه جنسي آماده اند

ممکن است يک مرد جوان در هر لحظه براي رابطه جنسي آماده باشد اما اين براي مردي که مشغله هاي کاري و اجتماعي مختلف دارد صدق نمي کند. فشارهاي زندگي روزمره (هزينه ها، شغل، خانواده و ...) مي تواند قواي جسمي و جنسي يک مرد را کاهش دهد. اين مسئله گاه يک زن را شگفت زده مي کند و اکثرا زنان اين تمايل کم به رابطه جنسي را شخصي مي کنند و به خودشان نسبت مي دهند.

زماني که مرد اعلام مي کند که در وضعيت مناسبي براي رابطه جنسي قرار ندارد، در اکثر مواقع همسر او شوکه مي شود و باور نمي کند. زنان مي دانند که خودشان هميشه به رابطه جنسي علاقه ندارند اما آگاهند که در همان زمان ها هم عاشق همسرشان هستند. ولي زماني که متوجه مي شوند مرد خواستار رابطه جنسي نيست فکر مي کنند که همسرشان ديگر عاشق آنها نيست.

اما اين حقيقت ندارد او فقط تمايلي به رابطه جنسي ندارد. بنابراين در اين مواقع سعي کنيد روحيه و اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنيد و با درک همسرتان با او همدلي کنيد. خواهيد ديد که اگر به خواسته او احترام بگذاريد و با غرغر کردن او را خسته نکنيد به سرعت تمايل او به رابطه بازخواهد گشت.

راهنمايي نکردن مرد در مورد خواسته ها و نيازهاي خودتان

صحبت کردن مستقيم درباره رابطه جنسي مي تواند در ما احساس ناراحتي ايجاد کند ، حتي اگر سالهاست که با همسرتان زندگي مي کنيد و با او رابطه بسيار نزديکي داريد. اما صحبت کردن تنها راه براي دستيابي به يک رابطه جنسي رضايت بخش است.
وستيمر معتقد است که يک زن بايد مسئوليت زندگي جنسي اش را بر عهده بگيرد. هيچ مردي نمي تواند يک زن را به اوج لذت جنسي برساند در صورتي که آن زن مسئوليت تجربه جنسي اش را قبول نکرده باشد. حتي بهترين عشق ورزان نيز نمي توانند بدون حرف زدن بدانند که نيازهاي همسرشان چيست. خبر خوب اين است که مردان بسيار تمايل دارند که همسرانشان را در رابطه جنسي راضي و خوشنود کنند. بنابراين اگر بتوانيد خواسته هاي خود را به شيوه اي به همسرتان بگوييد که شخصيت و خود او را خدشه دار نکنيد، او نيز شما را درک خواهد کرد و به خواسته هايتان احترام خواهد گذاشت. زمان گفتگو و نحوه بيان خواسته هايتان را با توجه به شناختي که از همسرتان داريد تنظيم کنيد. در هر حال مراقب باشيد که از عملکرد همسرتان انتقاد نکنيد بلکه با عباراتي مثل "من خيلي دوست دارم که ..." خواسته هايتان را درخواست کنيد.

زماني که مرد پيشنهاد يک چيز جديد را مي دهد زن آشفته مي شود

اين طبيعي است که پس از چندين سال زندگي مشترک بخواهيد هر چيز را با اندکي تغيير تجربه کنيد. تنها به صرف اينکه شوهرتان مي خواهد چيز جديدي را تجربه کند به اين معنا نيست که او از شما و زندگي جنسي تان خوشحال نمي شود. بنابراين اين موضوع را شخصي نکنيد.
البته اين مهم است که شما زياد هم از منطقه امن خود دور نشويد. هيچ يک از زن و مرد نبايد مجبور شوند کاري را انجام دهند که دوست ندارند. اگر شوهرتان کاري را از شما خواست که خارج از محدوده اخلاقيات شما بود به وضوح به او بگوييد ودلايلش را برايش توضيح دهيد. البته حتما اين کار را به شيوه اي عاشقانه و بسيار مودبانه انجام دهيد.

اگر چيزي است که موضوع اخلاقي برايتان محسوب نمي شود اما هنوز آماده انجام آن نيستيد بازهم دليلتان را برايش توضيح دهيد و اما اگر کار ساده اي است ولي شما در آغاز خيلي با آن راحت نيستيد از او بخواهيد که به مدت خيلي کوتاه و مقدماتي آن را تجربه کنيد تا به مرور زمان احساس راحتي بيشتري داشته باشيد.



منبع : ravvan.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟