آخرین اخبار

کاهش وزن با اين روش ها بدترين کار ممکن است!! تناسب و زيبايي

کاهش وزن با اين روش ها بدترين کار ممکن است!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - راهکار هاي اشتباه براي کاهش وزن

بسيار خوب است که از تاثيرات مواد غذايي بر روي بدن خود آگاهي داشته باشيم اما اگر اين اطلاعات بيش از اندازه و از طريق منابع گوناگون باشد، نوعي سردرگمي را در ما به وجود خواهد آورد. به عنوان مثال بسيار مي شنويد که گفته مي شود مصرف کربوهيدرات ها را کنار بگذاريد يا از خوردن چربي دست بکشيد. حتي اينکه گفته مي شود نمک کمتري مصرف کنيد هم به معناي حذف کامل آن نيست.
به عنوان مثال برخي از افراد زماني که از ميزان چربي موجود در آجيل ها باخبر مي شوند از خوردن آنها دست مي کشند در صورتي که اين نوع چربي غير اشباع شده اگر به ميزان کافي مورد مصرف قرار گيرد، مفيد هم است.
موارد مشابه ديگري همانند عدم مصرف ميوه به دليل وجود قند موجود در آن نيز بسيار شنيده مي شود. اما بايد دانست که خوردن يک سيب مي تواند بسيار متفاوت از يک آبنبات باشد.
مصرف ميوه، سبزيجات و غلات در کنار ميزان متوسط و به اندازه گوشت، ماهي و لبنيات هنوز هم بهترين روش خوردن غذا به حساب مي آيد و البته که خوردن يک بستني در هنگام صبح گزينه مناسبي به حساب نمي آيد.
بنابراين بهترين راهکار اين است که به خوردن تمام انواع مواد غذايي ادامه دهيد و به 13 توصيه اي که در ادامه اين متن به آنها پرداخته شده بي توجه باشيد.

براي کاهش وزن رژيم غذايي بدون گلوتن را برگزينيد

رژيم غذايي بدون گلوتن، اساسا به کساني توصيه مي شود که از بيماري هايي چون «سلياک» يا عدم تحمل گلوتن رنج مي برند اما براي بيشتر مردم اين نوع رژيم غذايي مناسب به شمار نمي آيد. غلاتي که محتوي گلوتن است که از آن جمله مي توان به گندم، جو، بلغور و مواد مشابه ديگر اشاره کرد، مي توانند خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، سرطان و ديابت را کاهش دهد. همچنين گلوتن مي تواند سبب افزايش سيستم ايمني بدن شود.

براي کاهش وزن از خوردن کربوهيدرات پرهيز کنيد

تحقيقات علمي نشان داده اند که تئوري مصرف کربوهيدرات کم يا حذف کامل آن براي کاهش وزن، صحيح نيست. اين نظريه در دهه 80 ميلادي و بعد از انتشار کتاب دکتر «رابرات اَتکين» به نام «انقلابي در رژيم غذايي» در اذهان عمومي نقش بست. بسياري از افرادي که از مصرف غلات و نشاسته پرهيز مي کنند، در بسياري از مواقع وزني را که کم کرده اند را دوباره بدست خواهند آورد.

براي کاهش وزن سيب زميني نخوريد

به جز مواردي که از سيب زميني براي تهيه چيپس و سيب زميني سرخ کرده استفاده مي شود، اين ماده داراي مواد مغذي مفيد است. يک سيب زميني متوسط تنها 163 کالري دارد و بر خلاف تصور بسياري از افراد داراي «ويتامين ث» و پتاسيم نيز است. همچنين مي تواند براي پوست هم مفيد باشد. بهترين حالت مصرف سيب زميني نوع پخته آن است. اگر هم از نظر زمان مشکل داريد، سيب زميني خام را به مدت 6 تا 7 دقيقه در داخل ماکرو قرار دهيد.

تخم مرغ ماده غذايي سلامتي نيست

تخم مرغ هم زرده و هم سفيده آن مي تواند گزينه بسيار مناسبي براي صبح باشد. حتي برخي از زنان مسن صبح ها، دو عدد تخم مرغ خام مي خورند. تا اندکي قبل اين تصور وجود داشت که تخم مرغ با دارا بودن کلسترول مي تواند زيان هايي داشته باشد. اما تخم مرغ با دارا بودن «ويتامين آ»، «ويتامين ب 12»، فسفر و سلنيم مي تواند مفيد هم باشد. يک عدد تخم مرغ تنها 77 کالري و 6 گرم پروتئين دارد.

براي کاهش وزن چربي نخوريد

اينکه گفته مي شود چربي را از رژيم غذايي خود حذف کنيد درست نيست چرا که برخي از چربي ها براي شما مفيد هم هستند و از آنها به عنوان «چربي مفيد» ياد مي شود و حتي مي توانند در کاهش کلسترول هم به کار آمده و اسيدهاي چرب «اُمگا 3» را نيز به بدن برسانند. در رژيم هاي غذايي مديترانه اي، به عنوان يکي از بهترين رژيم هاي غذايي، 45 درصد از کالري موجود در آن از چربي بدست مي آيد.

کم کردن وزن تنها شمردن تعداد کالري هايي است که مصرف مي کنيد

اينکه تنها کالري کمتري مصرف کنيد نمي تواند گزينه مناسبي براي کاهش وزن تان باشد چرا که کالري ها با هم مساوي نيستند. سبزيجات نشاسته اي، غلات، پروتئين هاي بدون چربي و تمام اين مواد غذايي دربرگيرنده کالري هستند و بر خلاف شکرها و آردهاي فرآوري شده، محتوي مواد غذايي حياتي و فيبرهاي مفيد براي بدن هستند.
پروفسور «ديويد لودويگ» استاديار تغذيه دانشکده پزشکي دانشگاه هاروارد در اين مورد مي گويد: "رژيم هاي غذايي اي که محتوي شکرفرآوري شده و کربوهيدرات فراوان هستند، مي توانند به نوعي سوخت و ساز که از آن به «متابوليسم يويويي» ياد مي شود منجر شوند.” شکرفرآوري شده و کربوهيدرات فراوان مي توانند سبب افزايش اشتها نيز بشوند.

براي کاهش وزن آجيل نخوريد

مطالعات نشان مي دهند که خوردن بادام زميني و ساير مغز هايي که از درختان بدست مي آيند، در کاهش وزن موثر هستند اما برخي از پژوهشگران هم به دليل بالا بودن ميزان چربي اين آجيل ها، خورن آنها را پيشنهاد نمي کنند. روغن هاي گياهي هم شامل انواعي از چربي همچون چربي هاي تک اشباعي يا چند اشباعي هستند که به کاهش ميزان کلسترول کمک مي کند با اين حال برخي از متخصصان تغذيه به دليل بالا بودن ميزان چربي آنها، افراد را از خوردن آنها اجتناب مي دهند. با همه اينها روغن هاي گياهي سبب پايين آوردن ميزان کلسترول مي شوند.

پروتئين، پروتئين، پروتئين

اجازه دهيد که افسانه مصرف بيش از اندازه پروتئين را پايان دهيم. اگر چه پروتئين مي تواند در توليد آنزيم ها و هورمون و نيز بازسازي ماهيچه ها نقش داشته باشند با اين حال پژوهشگران بر اين باور هستند که مردم بيش از اندازه نياز از پروتئين استفاده مي کنند. زماني که پروتئين در بدن شکسته مي شود، به آمونياک تبديل مي شود و مي تواند با گذشت زمان تاثيرات معکوسي را داشته باشد و باعث خروج کلسيم به همراه ادرار از بدن شود.

با خوردن شيرين کننده هاي مصنوعي، کالري کمتري دريافت کنيد

ممکن است به جاي نوشابه هاي معمولي از نوشابه هاي رژيمي استفاده کنيد اما بايد بدانيد که اگرچه اين نوشابه ها بدون کالري هستند و از شيرين کننده هاي مصنوعي در تهيه آنها استفاده شده اما باز هم باعث افزايش وزن مي شوند. بسياري از مطالعات نشان داده اند که قندهايي چون سوکرالوز، آسپارتام و ساخارين مي توانند در ابتلا به ديابت نوع دوم موثر باشند. همچنين سبب بيماري هاي قلبي و عروقي، افزايش فشار و قند خون نيز مي شوند.

با نخوردن صبحانه، کالري کمتري را به بدن برسانيد

اين امکان وجود دارد که برخي از متخصصان تغذيه خوردن صبحانه را منع کنند. بهتر است به اين پيشنهاد يک نه راسخ بگوييد. از اين وعده غذايي مي توان به عنوان يکي از اصلي ترين وعده ها نام برد که مي تواند سبب کارکردن بهتر حافظه شود. همچنين سطح انرژي را در طول روز بالا نگه مي دارد و به سوخت و ساز بدن نيز سرعت مي بخشد. تحقيقات نشان مي دهند افرادي که وعده صبحانه را ميل نمي کنند در طول روز کالري بيشتري را دريافت مي کنند.

براي کاهش وزن ميوه نخوريد

اگرچه در ميوه ها قند وجود دارد اما اين نوع قند طبيعي با دارا بودن فيبر بالا در کنار آن مي تواند حتي کمک کند که بدن ساير قندهاي مضر را کمتر دريافت کند.

براي کاهش وزن خوردن ميان وعده ها را متوقف کنيد

بله درست است اين که چه ميان وعده اي ميل کنيد نيز اهميت دارد. خوردن يک کيک پرچرب شيرين با ميل کردن يک سيب که مي تواند اشتها را نيز تنظيم کند تفاوت هايي دارد. با خوردن ميان وعده مي توانيد از خوردن حجم بالاي مواد غذايي در وعده اصلي نيز پرهيز کنيد و تصميمات انديشمندانه تري بگيريد. در اين ارتباط پيشنهاد مي شود که مقاله 22 ميان وعده سالم براي محل کار مطالعه شود.

مکمل هاي دارويي مي توانند جايگزين مناسبي براي رژيم غذايي نامناسب باشند

اگرچه اين مکمل ها مي توانند موثر واقع شوند اما جايگزين مناسبي براي مواد غذايي به شمار نمي آيند. چرا که بدن از طريق مواد غذايي مي تواند جذب بهتري از اين مواد مغذي و لازم براي بدن را داشته باشد. به عنوان مثال تنها درصد کمي از مردم آمريکا مواد لازم غذايي را دريافت نمي کنند به همين دليل هم نيازي به مصرف چنين مکمل هايي براي آنها وجود ندارد و تنها در موارد خاصي چنين مکمل هايي تجويز مي شوند.



منبع : rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد