آخرین اخبار

با مرد متاهلي که به من پيشنهاد ازدواج داده چه کنم؟ روابط عاطفي

با مرد متاهلي که به من پيشنهاد ازدواج داده چه کنم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا زنان دوست دارند با مردان متاهل ازدواج کنند؟

مردان متاهل و عشق تمام و کمال، عشقي بر پايه سه عنصر تمايل، تعهد و صميميت است و هر چه غير از اين باشد دردسرساز شده و به سرانجام نمي رسد. اما نياز شديد برخي دختران مجرد و زنان مطلقه به يک تکيه‌گاه و حامي از ميان مردان باعث مي‌شود که در مقابل جنس مخالف، قاطعيت خود را براي مخالفت با برقراري ارتباط از دست بدهند و به اين نوع ارتباطات تن دهند.

متاسفانه موضوع دوستي و ازدواج با مردان متاهل به عنوان يک پديده اجتماعي گريبانگير بعضي از خانم‌هاي مجرد يا مطلقه شده و در حقيقت يک آسيب اجتماعي است. هر چند که ارتباط دختر با مرد متأهل بدون اذن ولي، خلاف شرع است اما با اين حال گرفتار شدن در دام زياده خواهي بعضي مردان، قرار گرفتن در جايگاه همسر دومي و چندمي و مورد سوء استفاده واقع شدن براي ارضاء نيازهاي غيرطبيعي در قالب ارتباط‌هاي مخفي که به هيچ وجه مشروع و منطقي نيست، واقعيتي است که حتي به ندرت اما در جامعه مشاهده مي‌شود و به شدت نيازمند هشدار به خانواده‌ها است.

قصد خيرخواهي و کمک زنان به مردان متاهلي که از شرايط زندگي اوليه خود ناراحت هستند يکي از دلايلي است که از جانب برخي خانم ها براي تن دادن به اين روابط مطرح مي شود و بعضي از آنها معتقدند که مردان به آنها پناه مي برند، اما بايد گفته شود که اين ماجرا و فرار از واقعيت و چالش جز صحبت با همسر حل نمي شود و هرچقد هم که به عنوان يک دوست همراه هميشگي مرد باشند موقتي است و تنها همسر است که مي تواند زوجش را آرام کند.

چه بسا، وقتي ازدواج مجددي هم شکل گيرد وقتي فرار از مشکل به جاي توانايي حل آن پيش افتد دوباره دوستي هاي پنهاني با افراد مختلف احتمال اتفاق دارد و در نتيجه پناه بردن توجيه خوبي براي اين کار نيست.

ازدواج مجدد خوب يا بد؟

مژگان نيکنام دکتري روانشناسي گفت : اگر بخواهيم مسئله ازدواج را يک پديده رواني تلقي کنيم، ازدواجي سالم است که اعضاي آن با يکديگر گرم و صميمي بوده و درصدد رفع مشکلات هم برآيند چرا که خانواده اولين نهاد و پايه جامعه است و در صورت خدشه دار شدن، جامعه را با مشکل روبه رو مي کند.

وي اظهار داشت: تعدد زوجين و چند همسري مسئله‌اي است که از لحاظ شرعي و عرفي در بعضي موارد خاص ايرادي به آن گرفته نشده و حتي اين اجازه داده شده که افراد بيشتر از يک همسر را انتخاب کنند، لذا ابتدا فرهنگ جامعه (عامل عمومي ) و سپس شخصيت مرد يا زن (عامل خصوصي) از عوامل موثر بروز تعدد زوجين هستند. پس ازدواج مجدد بسته به اينکه به چه علتي رخ دهد مي تواند آثار منفي يا بالعکس مثبتي را داشته باشد.

مردان متاهل و خانه از پاي‌بست ويران مي شود

اين دکتراي روانشناسي بيان کرد: اگر فرد نتواند زمينه لازم را براي گرفتن زوج مجدد فراهم کند به تب طرف مقابل خود را با مشکل روبه رو مي کند؛ مثلا در مسائل شرعي شرط گرفتن همسر دوم براي مرد، رضايت همسر اول و توانايي برقراري عدالت است. گرفتن زوج مجدد يا داشتن روابط پنهاني از سوي مرد نه تنها ضربه سنگيني را به همسر و در نهايت بنيان خانواده وارد مي کند بلکه نفر سوم اين ماجرا هميشه در تنش خواهد بود. اين ضربات و آسيب به افراد در طي بروز يک پديده در نهايت جامعه را دچار معظل مي کند.

وي افزود: از اين رو اولين نکته‌اي که در چند همسري و روابط مخفي دوستانه ديده مي شود لطمه و خساراتي است از لحاظ عاطفي به زوجين وارد مي شود. به طور کلي و جدا از مسائل شرعي اين موضوع، تامين نيازهاي عاطفي زن و مرد بسيار مهم است و فردي که ازدواج مي کند علاوه بر رفع نيازهاي زيستي و فيزيکي به برآورده شدن نيازهاي عاطفي احتياج دارد.

مردان متاهل و خودتان را جاي همسر اول گذاريد

نيکنام عنوان کرد: گاهي اوقات بانوان تمايل دارند بعنوان همسر دوم انتخاب شوند که مي تواند به دلايلي از قبيل تامين نيازهاي زيستي، تامين هزينه هاي زندگي و.. باشد اما اگر ابراز احساسات تنها از روي يک علاقه و هيجانات باشد، خانم ها بايد با شناخت جايگاه‌شان اين موضوع را (علاقه به يک مرد متاهل و عواقبش را) براي خود تحليل کنند که در صورت بروز اين اتفاق براي زندگي خود، آيا راضي مي شوند يا اينکه واکنش نشان مي دهند؟

وي با اشاره به ضرورت واقع بيني در اين موضوع يادآور شد : در واقع اين زنان بايد ماجرا را از ديد همسر اول مرد مورد علاقه‌شان ببينند و سپس براي ادامه يا ترک روابط خود تصميم بگيرند. زماني که زن به اين باور برسد و اينگونه پيش رود، ديگر تهديدي براي سلامت روان و ضربه عاطفي وجود ندارد.

مردان متاهل و اين رابطه‌ها محکوم به شکست‌اند

اين دکتراي روانشناسي بيان کرد : درباره ايجاد علاقه به اين مردان، بايد گفت که نه تنها اين گونه علاقه‌ها حقيقي نيست بلکه در بيشتر موارد شکل گيري چنين علاقه‌هايي در زنان به دليل نياز به همدل، وابستگي شديد و توهم است که به خاطر عواملي از جمله کمبود محبت، عاطفه و تنهايي ايجاد و به طور طبيعي باعث وارد شدن خسارت‌هاي فراواني هم به خود شخص و هم به خانواده مردان متاهل مي شود. چنين ارتباط‌هايي بدون شک، محکوم به شکست است و اگر رسمي و شرعي هم شود، سختي‌ها و مشکلاتش بيشتر و چند برابر ديگر ازدواج‌ها است.

وي علاقه به مرد متاهل در جامعه امروزي را معمولا معطوف به با پشتوانه هيجاني و عاطفي دانست و با تاکيد بر زودگذر بودن آن، بيان کرد: وقتي ازدواج و رابطه‌اي جديد با ويران شدن زندگي گذشته شکل گيرد و هيچ گونه اصول آن رعايت نشود هيچ زمان موفق نيست و معمولا به ندرت پابرجا مي ماند اما اگر مرد تمام فاکتورها را در نظر گرفته و با کسب رضايت براي همسر دوم دليل قانع کننده‌اي داشته باشد، مي تواند زندگي آينده خود را کامل و ماندگار بسازد.

مردان متاهل، زندگي را ترميم کنيد نه تعويض

نيکنام درباره مقصر اصلي در پديده علاقه به مرد متاهل گفت : مرد و زن هر دو در بروز اين پديده مقصر هستند ( البته جز در شرايطي با رضايت طرفين ازدواج مجدد صورت مي گيرد ) به همين دليل روانشناسان هميشه به افرادي که در زندگي خود با خلا و چالشي روبه رو مي شوند توصيه مي کنند که در ابتداي امر زن ومرد با يکديگر صحبت کرده و درصدد ترميم زندگي جاري خود برآيند و اگر بعد از تلاشهاي زياد، مشکلات رفع نشد آن وقت نسبت به کسب رضايت و ازدواج با فرد ديگر اقدام کنند.

مردان متاهل و خانواده‌ها به هوش و به گوش

به باور بسياري از روانشناسان عامل اصلي اين پديده تنهايي و کمبود محبت دختران در محيط خانه و رعايت نکردن بعضي اصول اخلاقي توسط زنان در ارتباط‌هاي اجتماعيشان است همچنين بالا رفتن سن ازدواج، سختگيري‌هاي افراطي و غير اخلاقي بعضي والدين با قرار دادن شرايط غير ارزشي براي خواستگاران، از جمله عوامل برجسته و تاثيرگذار در اين باره است.

لذا به خانواده‌ها توصيه مي‌شود با راحت تر گرفتن شرايط ازدواج براي دختران و پسران و حمايت همه جانبه از آنها زمينه يک ازدواج سالم و به دور از هر تنشي را فراهم کرده تا خلاءهاي فکري و عاطفي جوانان را به صورت صحيح و منطقي پاسخ دهند.



منبع : yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟