آخرین اخبار

پشيماني بازيگران زن از جراحي زيبايي بيني هنر و سلامت

پشيماني بازيگران زن از جراحي زيبايي بيني

  بزرگنمايي:

چه خبر - تب جراحي زيبايي در بين بازيگران و مردم عادي

جراحي زيبايي به خصوص جراحي بيني در ايران، از دهه هفتاد شمسي همچون فراگيري اينترنت در کشور، با استقبال گسترده جامعه به خصوص دختران و زنان در استان هاي مختلف همراه شد. موج جراحي بيني در ايران دو دهه اخير به قدري افزايش يافت که رقابت براي تحصيل در تخصص هاي زيبايي، پوست و رشته هاي مرتبط با اين مسائل، به شدت ميان دکتر هاي عمومي که در امتحان دستياري شرکت مي کردند، داغ شد.

داغ بودن رقابت براي پذيرش در رشته هاي مرتبط با جراحي زيبايي در کشورمان، نشان دهنده تقاضاي بالاي علاقمندان جراحي زيبايي و همچنين بازار جذاب فعاليت پر سود اين حوزه پزشکي لوکس در ايران زمين به شمار مي رود. اقتصاد زيبايي در ايران پس از انقلاب به شدت افزايش يافته است به گونه اي که هم از جنبه هاي انجام عمل هاي جراحي بعضا غير ضروري و هم از بعد اقتصاد لوازم آرايشي و بهداشتي وارداتي، ايران مقام نخست خاورميانه را در اختيار دارد.

روي آوردن به فعاليت هاي لوکس در ميان طيف هاي مختلف جامعه و صرف ميلياردها دلار ارز ممکلت براي فعاليت هاي غير ضروري اين عرصه ،در شرايطي ميان اقشار جامعه فراگير شده است که کشور در سخت ترين شرايط اقتصادي نيم قرن اخير قرار داشته و بيش از سه دهه، در وضعيت تحريم به سر مي برد.
بسيار مشاهده شده است که به واسطه فراگير شدن جراحي زيبايي و لوکس گرايي يا به قول عامه: مدل گرايي بخش هايي از جامعه مردان و زنان ايراني، برخي از مخاطبان اين فعاليت ها، با پول قرضي و وام، به اين برنامه ها گرايش پيدا کرده و به قول روانشناسان، چشم و هم چشمي، رونق يافتن اقتصاد زيبايي در ايران را به دنبال داشته است.

مقوله اي که به عنوان ناهنجاري در حال گسترش در فرهنگ عامه از آن نام برده مي شود که مي توان در لايه هاي جامعه شناسي خودماني مورد بحث و بررسي قرار داد. در حالي علاقه طيف وسيعي از دختران ايراني به انجام جراحي هاي زيبايي (اعم از جراحي لب و سينه و گونه و ….) غير ضروري افزايش يافته و پول هاي ميلياردي در اين عرصه صرف مي شود که اقتصاد اين عرصه، 7 برابر اقتصاد زيبايي در آمريکا با جمعيتي 5 برابر ايران برآورد مي شود.

ايران: رتبه سوم جراحي بيني در جهان

چند روز پيش، دبير علمي کنگره رينوپلاستي (جراحي بيني) اعلام کرد که طبق بررسي هاي جمعيتي، سالانه نزديک به 150 هزار جراحي بيني در ايران انجام مي شود و به همين خاطر،‌ کشورمان در رتبه سوم جراحي بيني در جهان قرار دارد.
جاالب است که بدانيد، بيشترين حجم جراحي بيني در دنيا، در ونزوئلا و کلمبيا انجام مي شود که اقتصاد ضعيف و شکننده اي دارند و موج مدل گرايي و زيبايي بين دختران و زنان اين کشور که متاثر از فعاليت هاي زيبايي و مدلينگ و امثالهم است، در رونق اين صنعت در کشورهاي جهان سوم آمريکاي لاتين تاثير گذار بوده است.

بايدها و نبايدهاي جراحي بيني در ايران

باوجود روند فزاينده جراحي زيبايي بيني در کشورمان، برخي از جراحان هم هستند که از متقاضيان اين عمل هاي زيبايي ميخواهند که از انجام اين جراحي غير ضروري، پرهيز کنند. دکتر عباس زاده، فوق تخصص جراحي زيبايي و ترميمي معتقد است که در بسياري موارد مشاهده مي شود که فرد نياز به عمل جراحي ندارد، اما به خاطر نداشتن اعتماد به نفس، خود زشت پنداري يا به واسطه مسايل مد پرستي، اقدام به عمل زيبايي مي کند.

وي يکي از متداول ترين تصورات اشتباه در ميان دختراني که عمل زيبايي بيني را انجام مي دهند، انتظار يک شکل بودن مي داند و معتقد است: متاسفانه بسياري از افرادي که عمل زيبايي انجام مي دهند، انتظار دارند که عمل آنها ديده شود، در حالي که عمل بيني، در راستاي اصلاح نقص هاست و نبايد همه بيني ها، يک مدل باشند.
او نسبت به بروز مشکلات تنفسي در افرادي که بيني آنها خيلي کوتاه ميشود، هشدار داد.

افزايش کلينيک هاي زيبايي که در شبکه هاي اجتماعي نيز بسيار فعاليت دارند سبب شد که در شهريور امسال، مديرکل بازرسي سازمان غذا و دارو، درباره استفاده شهروندان از کلينيک هاي پزشکي غير قانوني براي انجام جراحي بيني، هشدار دهد. وي از شهروندان خواست در مراجعه به اين اماکن، نسبت به استفاده از تجهيزات مصرفي پزشکان اطمينان حاصل پيدا کرده تا مواد مصرفي با برچسب سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت استفاده شود.

وقتي بهنوش بختياري ابراز ندامت مي کند . . .

سال 93 بود که بهنوش بختياري، از بازيگران سينما و تلويزيون ،که اکنون پر مخاطب ترين صفحه ايرانيان در شبکه محبوب اينستاگرام را با بيش از 5 ميليون مخاطب در اختيار دارد، از انجام جراحي بيني خود ابراز تاسف کرد.

بهنوش بختياري در زير عکس قديمي خود نوشت:


بهنوش بختياري قبل از جراحي بيني

بهنوش بختياري قبل از جراحي بينيبهنوش بختياري قبل از جراحي بيني

«روزي روزگاري در نوجواني من اشتباه بزرگي کردم و دليلش احساس خود کم‌بيني و نداشتن اعتماد به نفس بود. بيني نمي‌گويم فوق‌العاده، ولي متناسبم رو عمل کردم. هرگز فکر نمي‌کردم بازيگر بشم. الانم پشيمونم و به همه مي‌گم صورتي که خدا بهتون داده زيباترين حالتشه. چهره خودتو، وجود خودتو دوست داشته باش. هر چيزي اصلش بهتره. مخصوصاً بازيگر اصلا نبايد دست به صورتش بزنه، اما خدائيش دمم گرم که راحت راجع به اين موضوع با مردمم که از خودم مي‌دونمشون حرف مي‌زنم.

مسلماً اکثريت آدما اين روزا جراحي مي‌کنن و هم در ميان بازيگران و هم مردم عادي تعداد عمل‌هاي متعدد زياده و فقط من نيستم که راجع بهم انقدر صحبت ميشه. هستند کساني که به کل منکر جراحي ميشن اما من صادقانه مي‌گم و حتي اجازه مي‌دم تو فيلما باهام شوخي بشه و اگه اين باعث طنز ميشه و شادي لحظه‌اي آدما رو فراهم مياره، انقدر جنبه‌ام بالا هست که مشکلي با اين شوخي ندارم. ولي من فقط و فقط يک بار عمل کردم. آخه شنيدم که ميگن همه جاش عمليه. نه عزيزانم، اينطور نيست.»

او اينطور ادامه مي دهد: «خدا رو شکر که اگه خيلي چيزا رو ندارم، صداقت و شجاعت دارم و راجع به اشتباهم حرف مي‌زنم. جالب اونايي هستن که ادعا مي‌کنن با پنج عمل زيبايي خدادادي زيبان. من اگه يک درصد فکر مي‌کردم بازيگر ميشم اينکارو نمي‌کردم. اما نصيحتم اينه که اگه واقعا ناراحتيد از چهرتون فقط بريد جلوي آينه خدا رو شکر کنيد که تن سالمي داريد و خدا شاهد است که من تابحال هيچ صورت زشتي در اين دنيا نديدم.

باطن نازيبا باعث خجالته نه صورت. هر کي دلش زيباست، چشماش قشنگه. اگه دروغ نگي و قضاوت نکني و غيبت نکني و تهمت نزني جذاب‌ترين لب و بيني دنيا رو داري. انرژي صورت فقط از درونه و اگر احساس زشتي کردي بدون يه چيزي اون اعماق وجودت غلطه و مواظب گناهامون باشيم که قربونش برم خداوند تمام افکارت رو مياره توي صورتت. آيا تا حالا شده کسي بهت حسادت کنه و اينو توي صورتش نبيني؟؟
همه باهوشن و همه همه چيزو ميفهمن. تنها چاره اينه که صادق و خوش‌فکر و خوش‌قلب باشي و به فکر افراد احترام بگذاري تا صورتم پر از انرژي مثبت بشه.»

البته اين فقط بهنوش بختياري در ميان کاروان سوپر استارهاي پرده نقره اي ايران نيست که انجام جراحي پلاستيک غير ضروري را کاري اشتباه در زندگي حرفه اي خود مي داند. چند سال پيش، شراره رخام نيز در برنامه تلويزيوني کافه سوال، از کاهش ميزان پيشنهادهاي کاري به خود به واسطه انجام جراحي زيبايي لب خبر داد که بازتاب گسترده اي پيدا کرد.

پديده اي به نام «خوشگل هاي بازاري»

به هر حال، جراحي بيني در پايتخت جراحي بيني جهان، همواره مقوله اي خبر ساز است که با استقبال رسانه هاي داخلي و بين المللي روبرو مي شود. اينکه گردشگري سلامت، ايران را به هاب خاورميانه و آسيا تبديل کند، پديده اي ارزشمند و ستودنيست، اما به هر حال، نبايد رواج تبليغات شبکه هاي اجتماعي در ترغيب و تشويق بانوان جوان ايراني به فعاليت هاي زيبايي غير ضرور را از ذهن دور کرد.

مقوله اي که اگر فرهنگ سازي درستي براي آن صورت نگيرد،‌ نسل آينده ايرانيان را با چهره هاي فانتزي و مصنوعي در خيايان ها روبرو خواهد کرد که جذابيت هاي دهه هشتاد و نود را نداشته و شايد اين موضوع، به عنوان يک ناهنجاري فرهنگي، بستر مشکلات ديگري را در جامعه به دنبال آورد که کمرنگ شدن چهره شرقي دختران ايراني، يکي از آن موارد از جنبه زيبايي شناسي خواهد بود.




منبع : rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي