آخرین اخبار

بزرگترين اشتباهاتي که مديران انجام مي دهند کار و زندگي

بزرگترين اشتباهاتي که مديران انجام مي دهند

  بزرگنمايي:

چه خبر - از اين اشتباهات مديريتي اجتناب کنيد

بر اساس تجربيات من، اين هفت رفتار مديريتي باعث مي شوند که کارمندان عالي شغل شان را ترک کنند:

عمل نکردن به وعده ها

اگر شما به وعده هاي خود عمل نکنيد، چطور انتظار داريد اطرافيان تان به وظايف شان پايبند باشند؟ اين رفتار ممکن است به فرهنگي بينجامد که مسووليت پذيري را در اعضاي تيم کاهش دهد و کاهش مسووليت پذيري به عملکرد ضعيف تيم خواهد انجاميد. همچنين کاهش ميزان اعتماد ديگران به شما نيز از عواقب اين رفتار است.

ناديده گرفتن افرادي که عملکرد ضعيف دارند:

اين افراد ممکن است باعث کاهش انگيزه افراد حرفه اي و تاثير گذار تيم تان شوند. آن ها بر کار ديگر افراد تيم و موفقيت کلي آن اثر مي گذارند. هرچه ديرتر بخواهيد به اين موضوع رسيدگي کنيد، بيشتر امکان دارد که افراد خوب تيم تان را از دست بدهيد.

داشتن جلسات نامنظم

زماني که مديران تصميم مي گيرند جلسات گروهي شان را به طور نامنظم برگزار کنند، اين موضوع را نشان مي دهند که ارتباط ميان اعضاي ميان اعضاي تيم برايشان بي اهميت است. و زماني که اعضاي تيمي به طور مرتب با يکديگر ارتباط برقرار نکنند، احتمال دارد که از تصميم گيري هاي مهم و به روز رساني هاي ايجاد شده در فرآيند کارها اطلاع پيدا نکرده و نتوانند از يکديگر چيزي بياموزند.

ناديده گرفتن نظرات و پيشنهادات ديگران

هيچ کس از فردي که فکر مي کند عقل کل است خوشش نمي آيد. وقتي مديري ايده هاي ديگران را ناديده مي گيرند، اين پيام را به ديگران مي دهد که «من از شما باهوش تر هستم». در طول زمان، مردم از به اشتراک گذاري ايده هايشان دست مي کشند و به همين دليل جريان خلاقيت و نوآوري در شرکت قطع مي شود. در نهايت، اين شما هستيد که برتري رقابتي خود را از دست مي دهيد.

مديريت خرد

آيا معتقديد که تنها يک راه براي انجام کارها وجود دارد و اين شماييد که بايد همه تصميمات را بگيريد؟ اگر اين طور فکر مي کنيد، مردم احتمالا به شما مانند فردي ديوانه و کنترل گر مي نگرند و در بهترين شرايط شما را يک کمال گرا خواهند دانست. شما با اين رفتار در طولاني مدت به ديگران نشان مي دهيد که به نظرات و قضاوت هايشان اعتماد نداريد. بسياري از افراد براي همه تصميم گيري ها به شما متکي خواهند بود و پس از مدتي اين شما خواهيد بود که بايد همه کارهاي شرکت را انجام دهيد.

خودخواه هستيد

آيا بيش از حد براي کارمندان تان سخنراني مي کنيد يا با لحن تحقير آميزي با آن ها صحبت مي کنيد؟ و آيا به نظرتان کارمندان تان هميشه بيشتر از شما دچار اشتباه مي شوند؟ بايد بدانيد که اگر دير به سر قرار يا جلسه خود برويد و وقت ديگران را هدر دهيد، خودخواهي خود را به نمايش گذاشته ايد. نکته اصلي اين است: خودخواهي عدم احترام شما به ديگران را نشان مي دهد.

کارها را به شکلي موثر به ديگران محول نمي کنيد

وظيفه اصلي شما به عنوان مدير اين است که کارها را از طريق تلاش هاي ديگران به سرانجام برسانيد. اين به معناي واگذار کردن کارها به افرادتان است. بسياري از مديران جديد با اين مسووليت مشکل دارند. حال اين موضوع چه در زمان برنامه ريزي رخ دهد و چه در زمان انجام کار.

بسياري از مديران واگذاري کارها به ديگران را کار خطرناکي مي دانند و اين بي ميلي نسبت به واگذاري کارها اغلب از ترس ناشي مي شود: داشته باشيد که واگذار کردن به معناي از سر باز کردن وظايف يا تصميمات نيست. بلکه بايد فردي که کارها را به او واگذار مي کنيد به خوبي بشناسيد، بدانيد که چه ميزان اطلاعات به او بدهيد و هر چند وقت يکبار ميزان پيشرفت و جايگاه فرد را بررسي کنيد.

آيا حداقل يک از اين موارد با نوع مديريت شما همخواني دارد؟ اگر چنين است، برنامه اي براي چگونگي تغيير اين رفتارها و دوري از خطر از دست دادن کارمندان خوب خود ترتيب دهيد. در نهايت به ياد داشته باشيد که تغيير رفتار نيازمند نظم و ترتيب ، تعهد و زمان است.



منبع : مجله پنجره خلاقيت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟