بزرگترين اشتباهاتي که مديران انجام مي دهند
سه شنبه 2 آذر 1395 - 10:44:02 PM
چه خبر - از اين اشتباهات مديريتي اجتناب کنيد

بر اساس تجربيات من، اين هفت رفتار مديريتي باعث مي شوند که کارمندان عالي شغل شان را ترک کنند:

عمل نکردن به وعده ها

اگر شما به وعده هاي خود عمل نکنيد، چطور انتظار داريد اطرافيان تان به وظايف شان پايبند باشند؟ اين رفتار ممکن است به فرهنگي بينجامد که مسووليت پذيري را در اعضاي تيم کاهش دهد و کاهش مسووليت پذيري به عملکرد ضعيف تيم خواهد انجاميد. همچنين کاهش ميزان اعتماد ديگران به شما نيز از عواقب اين رفتار است.

ناديده گرفتن افرادي که عملکرد ضعيف دارند:

اين افراد ممکن است باعث کاهش انگيزه افراد حرفه اي و تاثير گذار تيم تان شوند. آن ها بر کار ديگر افراد تيم و موفقيت کلي آن اثر مي گذارند. هرچه ديرتر بخواهيد به اين موضوع رسيدگي کنيد، بيشتر امکان دارد که افراد خوب تيم تان را از دست بدهيد.

داشتن جلسات نامنظم

زماني که مديران تصميم مي گيرند جلسات گروهي شان را به طور نامنظم برگزار کنند، اين موضوع را نشان مي دهند که ارتباط ميان اعضاي ميان اعضاي تيم برايشان بي اهميت است. و زماني که اعضاي تيمي به طور مرتب با يکديگر ارتباط برقرار نکنند، احتمال دارد که از تصميم گيري هاي مهم و به روز رساني هاي ايجاد شده در فرآيند کارها اطلاع پيدا نکرده و نتوانند از يکديگر چيزي بياموزند.

ناديده گرفتن نظرات و پيشنهادات ديگران

هيچ کس از فردي که فکر مي کند عقل کل است خوشش نمي آيد. وقتي مديري ايده هاي ديگران را ناديده مي گيرند، اين پيام را به ديگران مي دهد که «من از شما باهوش تر هستم». در طول زمان، مردم از به اشتراک گذاري ايده هايشان دست مي کشند و به همين دليل جريان خلاقيت و نوآوري در شرکت قطع مي شود. در نهايت، اين شما هستيد که برتري رقابتي خود را از دست مي دهيد.

مديريت خرد

آيا معتقديد که تنها يک راه براي انجام کارها وجود دارد و اين شماييد که بايد همه تصميمات را بگيريد؟ اگر اين طور فکر مي کنيد، مردم احتمالا به شما مانند فردي ديوانه و کنترل گر مي نگرند و در بهترين شرايط شما را يک کمال گرا خواهند دانست. شما با اين رفتار در طولاني مدت به ديگران نشان مي دهيد که به نظرات و قضاوت هايشان اعتماد نداريد. بسياري از افراد براي همه تصميم گيري ها به شما متکي خواهند بود و پس از مدتي اين شما خواهيد بود که بايد همه کارهاي شرکت را انجام دهيد.

خودخواه هستيد

آيا بيش از حد براي کارمندان تان سخنراني مي کنيد يا با لحن تحقير آميزي با آن ها صحبت مي کنيد؟ و آيا به نظرتان کارمندان تان هميشه بيشتر از شما دچار اشتباه مي شوند؟ بايد بدانيد که اگر دير به سر قرار يا جلسه خود برويد و وقت ديگران را هدر دهيد، خودخواهي خود را به نمايش گذاشته ايد. نکته اصلي اين است: خودخواهي عدم احترام شما به ديگران را نشان مي دهد.

کارها را به شکلي موثر به ديگران محول نمي کنيد

وظيفه اصلي شما به عنوان مدير اين است که کارها را از طريق تلاش هاي ديگران به سرانجام برسانيد. اين به معناي واگذار کردن کارها به افرادتان است. بسياري از مديران جديد با اين مسووليت مشکل دارند. حال اين موضوع چه در زمان برنامه ريزي رخ دهد و چه در زمان انجام کار.

بسياري از مديران واگذاري کارها به ديگران را کار خطرناکي مي دانند و اين بي ميلي نسبت به واگذاري کارها اغلب از ترس ناشي مي شود: داشته باشيد که واگذار کردن به معناي از سر باز کردن وظايف يا تصميمات نيست. بلکه بايد فردي که کارها را به او واگذار مي کنيد به خوبي بشناسيد، بدانيد که چه ميزان اطلاعات به او بدهيد و هر چند وقت يکبار ميزان پيشرفت و جايگاه فرد را بررسي کنيد.

آيا حداقل يک از اين موارد با نوع مديريت شما همخواني دارد؟ اگر چنين است، برنامه اي براي چگونگي تغيير اين رفتارها و دوري از خطر از دست دادن کارمندان خوب خود ترتيب دهيد. در نهايت به ياد داشته باشيد که تغيير رفتار نيازمند نظم و ترتيب ، تعهد و زمان است.



منبع : مجله پنجره خلاقيت

http://www.CheKhabar.ir/News/47230/بزرگترين اشتباهاتي که مديران انجام مي دهند
بستن   چاپ