آخرین اخبار

کاهش قيمت خودرو هاي داخلي در بازار ماشين

کاهش قيمت خودرو هاي داخلي در بازار

  بزرگنمايي:

چه خبر - قيمت خودرو هاي داخلي و وارداتي

بازار خودرو ايران هفته جاري را با رکودي سنگين‌تر از قبل به انتها رساند تا در آستانه سومين ماه پاييز، همچنان زرد و خزان‌زده باقي بماند. دليل سنگين‌تر شدن رکود اما نه نتايج انتخابات رياست‌جمهوري 2017 آمريکا، بلکه مسائل داخلي از جمله آلودگي هوا و حرکت بسياري از ايراني‌ها به سمت کربلا و شرکت در مراسم اربعين حسيني و همچنين تعطيلي اوايل هفته آينده است.

به‌عبارت بهتر، اين روزها مشتريان ايراني چندان حواس شان به بازار خودرو نيست و با کاهش مراجعه آنها به نمايشگاه‌هاي خودرو، سايه رکود سنگين و سنگين‌تر شده است. اما اتفاق مهم ديگري که اين هفته در بازار خودرو رخ داد، ريزش قيمت‌ها بود. طي چند هفته گذشته به‌دليل کاهش عرضه برخي خودروهاي داخلي، قيمت آنها در بازار صعودي شد، آن هم در حالي که خريد و فروش در رکود به سر مي‌برد. به‌عبارت بهتر، قيمت‌ها در شرايط کاهش تقاضا بالا رفت و مشخص شد دليل اين اتفاق عجيب، تصميم خودروسازان براي کاهش عرضه بوده است.

با اين حال طي هفته جاري با توجه به افزايش عرضه خودروهاي داخلي، قيمت آنها ريزش کرد و با کاهش تا مرز 800 هزار تومان رو به رو شد. اين در حالي است که برخي ديگر از خودروها که تا اين هفته از نوسان قيمتي کمتري برخودار بودند، ناگهان گران شدند و دليل آن باز هم کاهش عرضه بوده است. اما در بازار خودروهاي وارداتي، اين هفته به جز افزايش قيمت برخي خودروهاي تويوتا، اتفاق خاص ديگري در آن رخ نداد. به گفته فعالان بازار، با ورود خودروهاي مدل 2017 از چند هفته پيش، هم‌اکنون فاصله قيمتي زيادي بين آنها با مدل‌هاي 2016 ايجاد شده است.

افت قيمت در بازار داخلي‌ها

اما بنا به گفته فعالان بازار، طي هفته جاري بسياري از خودروهاي داخلي با کاهش قيمت مواجه شدند که در اين بين، محصولات ايران‌خودرو بيشترين افت را داشتند. بر اين اساس، هم‌اکنون پژو 206 تيپ 5 با قيمتي برابر با 38 ميليون و 200 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود که اين موضوع از افت قيمت 800 هزار توماني خودروي موردنظر در هفته‌جاري حکايت مي‌کند. همچنين پژو 206 صندوقدار مدل v8 نيز اين هفته با کاهش قيمت مواجه شد؛ به‌نحوي‌که هم‌اکنون 38 ميليون و 500 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.

اين يعني قيمت 206 صندوقدار در مقايسه با هفته گذشته 700 هزار تومان پايين آمده است. از بازار پژو 405 نيز خبر مي‌رسد اين محصول با توجه به کاهش قيمت 400 هزار توماني‌اش، در حال حاضر 30 ميليون و 800 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. همچنين پژو پارس نيز که حدود 400 هزار تومان کاهش قيمت داشته، در حال حاضر براي خريد آن بايد 37 ميليون و 200 هزار تومان هزينه کرد. با اين حال ديگر محصول ايران‌خودرو به نام سمند ef7 طي هفته جاري تغيير قيمتي خاصي را به خود نديده و در حال حاضر 32 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

نمايشگاهداران خودرو پايتخت اما در مورد رانا (محصول ملي ايران‌خودرو) نيز تاکيد مي‌کنند که اين محصول با توجه به تثبيت قيمتش طي هفته جاري، هم‌اکنون 33 ميليون و 300 هزار تومان به فروش مي‌رود. با اين حساب، رانا جزو خودروهاي باثبات بازار طي هفته جاري به‌شمار مي‌رود و اين در شرايطي است که آمار توليد آن در هفت ماه امسال کاهشي بوده است. از رانا که بگذريم، تيبا هم بدون تغيير قيمتي خاص، در حال حاضر قيمتي معادل 25 ميليون تومان در بازار دارد. اين محصول در سايت کاشان سايپا به توليد مي‌رسد و مدل ‌هاچ بک نيز دارد که البته قيمت آن بالاتر است. فعالان بازار اما در مورد پرايد خبر از کاهش قيمت آن مي‌دهند. به گفته آنها،پرايد در مدل 111 قيمتي برابر با 21 ميليون و 300 هزار تومان دارد که نشان مي‌دهد اين محصول طي هفته جاري 200 هزار تومان ارزان شده است.

از سوي ديگر اما پرايد در مدل 131 نيز طي هفته جاري با کاهش قيمت مواجه شده و هم‌اکنون 21 ميليون و 200 هزار تومان به فروش مي‌رسد. با اين حساب پرايد 131 طي اين هفته 300 هزار تومان کاهش قيمت داشته است.اما سري به بازار دنا بزنيم، خودرويي که اين هفته با کاهش قيمت مواجه شد. دنا که سابقه قيمت 53 ميليون تومان را در روزهاي اوليه عرضه به بازار نيز دارد، اين هفته ارزان شد و قيمت آن به 45 ميليون و 200 هزار تومان رسيد.

از دنا که بگذريم، سراتوهاي مونتاژي سايپا نيز که قيمت‌گذاري شان آزاد است، تغيير خاصي در هفته جاري نداشته‌اند. بر اين اساس، سراتوي اتومات هم‌اکنون 91 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و اين در حالي است که مدل دنده‌اي آن قيمتي برابر با 75 ميليون و 800 هزار تومان دارد. در بين ديگر خودروهاي بازار اما تندر-90 اتومات که در ايران‌خودرو به توليد مي‌رسد، در حال حاضر قيمتي برابر با 48 ميليون و 800 هزار تومان دارد که اين موضوع از کاهش قيمت 200 هزار توماني آن حکايت مي‌کند.

اين در حالي است که تندر پارس‌خودرو بدون تغيير قيمتي خاص، در حال حاضر 40 ميليون و 200 هزار تومان به فروش مي‌رسد و پارس‌تندر نيز قيمتي برابر با 41 ميليون و 200 هزار تومان دارد. از سوي ديگر اما ساندرو (در رنگ سفيد) خلاف جهت کلي بازار خودرو طي هفته جاري حرکت کرده و قيمت آن به 52 ميليون و 500 هزار تومان رسيده است. با اين حساب ساندرو با افزايش قيمتي يک ميليون و 500 هزار توماني روبه‌رو شده و دليل آن نيز به کاهش عرضه ازسوي پارس‌خودرو مربوط مي‌شود. اين اتفاق در مورد برليانس مدل h330 نيز رخ داده است؛ به‌نحوي‌که اين محصول هم به‌دليل کاهش عرضه ازسوي پارس‌خودرو، با افزايش قيمتي دو ميليون توماني مواجه شده است. با اين حساب برليانس h330 در حال حاضر قيمتي برابر با 57 ميليون و 500 هزار تومان دارد.

قيمت خودرو هاي وارداتي

نگاهي هم اما به بازار خودروهاي وارداتي بيندازيم که اين روزها ميزبان مدل‌هاي وارداتي 2017 است.

به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون سانتافه 2017 قيمتي برابر با 227 ميليون تومان دارد و قيمت توسان جديد نيز به 195 ميليون تومان رسيده است. در بين ديگر خودروهاي وارداتي، اپتيماي 2017 قيمتي برابر با 205 ميليون تومان دارد و از بازار سراتو نيز خبر مي‌رسد که مدل 2017 آن قيمتي برابر با 147 ميليون تومان دارد. اين در شرايطي است که گفته مي‌شود قيمت برخي محصولات تويوتا در بازار کشور با افزايش شديدي مواجه شده است. در اين بين، مدل هايلوکس با 20 ميليون تومان افزايش، در حال حاضر 226 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و مدل هيبريد تويوتا هم که طي يک ماه گذشته حدود 20 ميليون تومان افزايش قيمت داشته، هم‌اکنون 225 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.




منبع: روزنامه دنياي اقتصاد




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها