آخرین اخبار

5 نکته مهم براي حفظ سلامتي اتومبيل هاي گرانقيمت ماشين

5 نکته مهم براي حفظ سلامتي اتومبيل هاي گرانقيمت

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکاتي کاربردي براي حفظ سلامت اتومبيل شما

معمولا اتومبيل‌هاي لوکس با توجه به سطح قيمت و مشخصات خاصي که دارند، نيازمند مراقبت‌هاي ويژه‌اي هستند که يقينا توجه به آنها، موجب حفظ کيفيت ظاهري و سلامت فني خودرو در درازمدت مي‌شود.

بنابراين اگر شما هم جزو افرادي هستيد که حساسيت خاصي را در نگهداري و مراقبت از اتومبيل خود به خرج مي‌دهند، مي‌توانيد اين 5 مورد مختصر که به عنوان بخشي از توصيه‌هاي مهم کارشناسان در اين زمينه مطرح شده است را مورد توجه قرار دهيد.

توجه به کيفيت سرويس و خدمات

اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد که جهت انجام سرويس، تعميرات و ديگر خدمات خودرويي، به مراکزي غير از نمايندگي‌ها مراجعه مي‌کنيد، حتما علاوه بر قيمت، مواردي چون سابقه، ميزان اعتبار و سطح کيفيت خدمات ارائه شده در آن مجموعه را نيز مورد بررسي قرار دهيد. همچنين توجه داشته باشيد که اخيرا برخي‌ مراکز متفرقه، تنها به عنوان يک واسطه فعاليت مي‌کنند و ممکن است بعد از تحويل گرفتن اتومبيل، انجام خدمات مختلفي از قبيل تعميرات، نصب بادي کيت و تجهيزات تيونينگ، نصب روکش بدنه، تعويض قطعات و يا رنگ و صافکاري بدنه را به مراکز ديگري واگذار کنند که يقينا انجام اين امر بدون اطلاع مشتري، کاملا اشتباه و غيرقانوني است. بنابراين توصيه کارشناسان به مالکان خودرو اين است که تا حد امکان، خدمات اتومبيل خود را در مراکزي انجام دهيد که يک قرارداد جامع و معتبر و همچنين فاکتور رسمي و مهر شده را به شما ارائه دهند.

دقت در تهيه لوازم مصرفي و قطعات يدکي

اين روزها قطعات و لوازم يدکي بسياري از خودروهاي لوکس از جمله مرسدس بنز يا ب‌ام‌و، در کشورهايي مانند چين، تايوان، کره جنوبي و يا هند نيز توليد مي‌شود که در اين ميان، برخي ‌برندها و توليداتشان، مورد تاييد کمپاني مادر هستند و با پکيج و بسته‌بندي اصلي به بازار عرضه مي‌شوند و برخي ديگر نيز به عنوان اقلام و برندهاي متفرقه و يا تقلبي شناخته مي‌شوند که حتي نصب آنها ‌روي خودرو مي‌تواند زمينه‌ساز مشکلات مختلف و يا ايجاد خطاهاي متعدد در سيستم عيب‌يابي اتومبيل شود. بنابراين اگر قصد تهيه قطعات و لوازم يدکي اتومبيل خود از بازار آزاد را داريد، حتما جهت تاييد اصالت آنها از افراد با تجربه و کارشناسان مطمئن و معتبري که در اين زمينه اطلاعات کافي دارند، کمک بگيريد.

حفظ استانداردهاي اتومبيل

در سال‌هاي اخير برخي ‌مراکز خدماتي خودروهاي لوکس در ايران، فعاليت‌هايي را نيز در زمينه تيونينگ ظاهري و يا حتي فني اينگونه از اتومبيل‌ها انجام مي‌دهند که از جمله آنها مي‌توان به نصب کيت‌هاي بدنه، تعويض برخي ‌قطعات فني، نصب کيت‌هاي اگزوز اسپرت و همچنين چيپ تيونينگ اشاره کرد که انجام برخي از اين اقدامات، در نوع خود جذاب و جالب توجه است اما گاهي اوقات، استفاده از قطعات غيراستاندارد و يا انجام غيراصولي اين تغييرات مي‌تواند خسارات جبران‌ناپذيري را نيز در پي داشته باشد. به هر حال کارشناسان، خارج‌کردن اتومبيل از حالت استاندارد (يا به اصطلاح فابريک) را به افرادي که اهميت زيادي به حفظ سلامت و دوام اتومبيل خود مي‌دهند، توصيه نمي‌کنند زيرا حالت استاندارد هر خودرو، وضعيتي است که در آن کليه قطعات، با اصول و معيارهاي کمپاني خودروسازي مورد تست و بررسي قرار گرفته است و تغيير در اين وضعيت مي‌تواند موجب افزايش استهلاک، افزايش مصرف سوخت و يا آسيب‌ديدگي در بخش‌هايي از جمله موتور، اگزوز و همچنين سيستم‌هاي الکترونيکي خودرو شود، مگر اينکه براي تغيير يا در واقع تيونينگ هر قسمت، از قطعات و پکيج‌هاي اورجينال که توسط خود کمپاني يا تيونرهاي مشهور و معتبر ارائه مي‌شود، استفاده شود که آن هم بايد به صورت اصولي و توسط افراد باتجربه و حرفه‌اي انجام شود.

دقت در انتخاب رينگ و لاستيک

معمولا بسياري از مالکان خودروهاي لوکس در ايران، با مشکل باد‌کردن پوسته لاستيک يا حتي ترکيدگي مکرر لاستيک‌ها مواجه هستند که طبيعتا به خاطر استفاده از رينگ و لاستيک‌هاي نامناسب اتفاق مي‌افتد. البته نامناسب بودن رينگ و لاستيک، تنها به معناي استفاده از رينگ‌هاي غير‌استاندارد و متفرقه اسپرت (که متاسفانه در سال‌هاي اخير نيز رواج يافته است) يا لاستيک‌هاي نامرغوب نيست و در واقع اين مشکلات در برخي ‌ خودروهايي که داراي رينگ و لاستيک فابريک هستند نيز رخ مي‌دهد که علت آن، بزرگ بودن ابعاد رينگ و کم بودن فاق لاستيک‌ها، با توجه به شرايط جاده‌ها و همچنين مسيرهاي درون‌شهري است. به عنوان مثال، برخي از ب‌ام‌و‌هاي سري 7 در ايران داراي رينگ 21 اينچي (آلپينا پکيج) و تعداد زيادي از خودروها مانند مرسدس بنز S-Class و يا ب‌ام‌و X4 نيز داراي رينگ 20 اينچي هستند که با وجود فاق کوتاه لاستيک، در صورت بي‌توجهي و رانندگي با سرعت‌هاي نسبتا زياد و البته در برخورد با ناهمواري‌ها، متحمل ضربه‌هاي شديدتري مي‌شوند و طبيعتا اين امر مي‌تواند موجب کاهش دوام و عمر لاستيک شود.

کارواش اصولي و استاندارد

امروزه روش‌هاي سنتي و قديمي کارواش، براي خودروهاي گران‌قيمت توصيه نمي‌شود، زيرا معمولا استفاده از دستمال‌هاي عادي يا ادوات غير‌استاندارد جهت خشک و تميز‌کردن بدنه، موجب ايجاد خط و خش‌هاي ريز و متعدد‌ روي آن مي‌شود که يقينا براي مالکان خوشايند نيست. بنابراين اگر حساسيت زيادي روي اين مسئله داريد بهتر است که شستشو و خشک‌کردن اتومبيل را با استفاده از ابر و دستمال‌هاي مخصوص (يا به اصطلاح »نانو«) انجام دهيد، ضمن اينکه معمولا در روش شستشو بدون آب (با مواد و شامپوهاي مخصوص) نيز بايد از اين نوع دستمال‌ها استفاده شود. همچنين توصيه مي‌شود که موتور‌شويي نيز با توجه به حساسيت قسمت‌هاي الکترونيکي، به روش بدون آب و با مواد مخصوص اين کار انجام گيرد.




منبع: asrekhodro.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها