آخرین اخبار

پريانکا چوپرا، بازيگر و دختر شايسته زيباي باليوود رازهاي زيبايي پوست اش را فاش کرد تناسب و زيبايي

پريانکا چوپرا، بازيگر و دختر شايسته زيباي باليوود رازهاي زيبايي پوست اش را فاش کرد

  بزرگنمايي:

چه خبر - رازهاي زيبايي پوست پريانکا چوپرا، دختر شايسته باليوود

داشتن صورتي زيبا با پوستي سالم، بدون‌ لک و بي‌چين‌ و چروک، آرزوي خيلي از خانم‌هاست و بسياري از آنها براي رسيدن به اين آرزو دنبال مواد شيميايي و کرم‌هاي گرانقيمت آرايشي مي‌روند. اين در حالي است که بسياري از مشاهيري که با وجود بالا رفتن سن، صورت‌هاي صاف و يکدستي دارند، از مواد طبيعي براي رسيدن به اين هدف کمک گرفته‌اند.

پري‌يانکا چوپرا يکي از همين خانم‌هاي هنرپيشه است که قرار است با اسرار سلامت و زيبايي پوست او در 33 سالگي‌اش بيشتر آشنا شويد اما قبل از آن بد نيست در مورد علل بروز چين و چروک بيشتر بدانيد زيرا هميشه پيشگيري بهتر از درمان است. واقعيت اين است که پوست زماني چروک مي‌شود که ساختارش شل شود و اين اتفاق معمولا از 30 سالگي شروع مي‌شود اما غير از افزايش سن عوامل ديگري هم در شل شدن و بروز چين و چروک‌هاي پوستي دخيل‌اند؛ از جمله:

تغذيه ناسالم

اين الگوي غذايي مي‌تواند باعث تجمع راديکال‌هاي آزاد در بدن شود و روند پيري پوست را تسريع کند. در مقابل، مصرف انواع ميوه و سبزي تازه و ارگانيک، بهترين راه مقابله با راديکال‌هاي آزاد و پيشگيري از پيري پوست است.

مواجهه طولاني‌مدت با نور خورشيد

اشعه‌ ماوراي‌بنفش خورشيد، روند پيري پوست را تسريع مي‌کند و مسبب بروز چين و چروک مي‌شود بنابراين براي پوست مضر است و بايد از مواجهه بلندمدت با آن پرهيز کرد.

کم‌خوابي

عامل مهم و ضروري ديگر در پيشگيري از بروز چين و چروک و سياهي اطراف چشم و براي داشتن پوست شفاف، خواب کافي است. اگر فردي دچار اختلالات خواب باشد، ميزان توليد و ترشح کلاژن در بدنش کم مي‌شود و به مرور قوام پوستش از بين مي‌رود و شل مي‌شود. متخصصان توصيه مي‌کنند به‌طور متوسط در طول شب، 8 ساعت بخوابيد تا زيبا شويد.

نشستن‌هاي طولاني

کم‌ تحرکي هم براي پوست مضر است. تحرک به داشتن بدني سالم کمک مي‌کند. به کمک ورزش، سموم از بدن دفع مي‌شود و به اين ترتيب، پوست راحت‌تر نفس مي‌کشد و شفاف‌تر خواهد بود.

رازهاي زيبايي پوست چوپرا

برگرديم به موضوع راهکارهاي پيشگيري از چين و چروک پري‌يانکا چوپرا که در سال 2000 به‌عنوان دختر شايسته دنيا معرفي و بعد از آن وارد حرفه هنرپيشگي در باليوود شد و تاکنون در 2 فيلم پرفروش بازي کرده است. چوپرا ساعات زيادي از روز را به مراقبت از بدن خود اختصاص مي‌دهد و توجه ويژه‌اي به مراقبت‌هاي سنتي و طبيعي دارد. او در گفت‌وگويي مطبوعاتي با مجلات مد و زيبايي به راهکار‌هايي اشاره کرده که باعث شده در 33 سالگي پوستي بدون چروک داشته باشد و موهاي ابريشمي‌اش بدرخشد.

راز اول زيبايي پوستم، آب است

او در يکي از مصاحبه‌هاي اخيرش اولين اصل سلامت پوستش را آ‌رساني خوب عنوان کرده: «آبرساني، آبرساني، آبرساني! اين موضوع اهميت ويژه‌اي دارد و هر چه از آن بگويم، کم است. من براي اينکه پوست شادابي داشته باشم مرتب در طول روز آب مي‌نوشم. غير از اين کار به تميزي پوستم اهميت مي‌دهم و حتما قبل از خواب آرايش را از روي پوستم پاک مي‌کنم. در ضمن از ماسک ماست براي تقويت پوست صورت و موهايم استفاده مي‌کنم که بسيار موثر است.»

راز دوم زيبايي پوستم، راز ماست

ماست غني از ريزمغذي‌ها، مواد معدني و ويتامين‌هايي است که به صورت عمقي پوست را تغذيه مي‌کنند و در ضمن باعث متعادل شدن pH و فلور باکتريايي پوست مي‌شود. ماسک موي ماست نيز براي افرادي که موهاي آسيب‌ديده و شکننده دارند، بسيار مفيد است. براي تهيه ماسک ماست به ماست طبيعي و آب ليمو نياز داريد. آب ليمو نيز خواص آنتي‌باکتريال دارد و روشن‌کننده پوست است. در عين حال از بروز شوره سر پيشگيري مي‌کند و باعث درخشش موها مي‌شود.

ماسک ماست براي پوست بسيار توصيه شده زيرا پوست به رطوبت‌رساني عمقي نياز دارد و لاکتوز و اسيد لاکتيک موجود در ماست مي‌تواند در عين لايه‌برداري و زدودن سلول‌هاي مرده از روي پوست به رطوبت‌رساني عمقي کمک کند. البته واضح است براي نتيجه گرفتن بايد استفاده از اين ماسک عادت شود.

براي استفاده از ماست به‌عنوان ترکيب درماني و زيبايي چند راهکار وجود دارداگر لب‌هايتان خشک‌ شده

يک قاشق غذاخوري ماست را با چند قطره آب ليمو مخلوط کنيد و آن را 45 دقيقه روي لب‌هايتان قرار دهيد. اين ترکيب را براي چند روز پياپي استفاده کنيد تا مشکل رفع شود. ماست حاوي چربي و اسيد لاکتيک است که ضمن برداشتن پوست‌هاي مرده از روي لب سبب رطوبت‌ رساني عمقي لب و بهبود وضعيت آن مي‌شود.

اگر دچار آفتاب‌ سوختگي شده‌ايد

ترکيب ماست و آب ليمو موثر است و سبب از بين رفتن لک ناشي از آفتاب سوختگي مي‌شود. ماست خاصيت خنک‌ کنندگي دارد و درد ناشي از آفتاب سوختگي را کاهش مي‌دهد و آب ليمو خاصيت سفيد کنندگي دارد و سبب از بين رفتن لک قهوه‌اي ناشي از آن مي‌شود.

پاک کردن آرايش

براي اين کار 3 قاشق غذاخوري ماست را با چند قطره روغن بادام شيرين مخلوط کنيد و هم بزنيد تا بافت آن يکسان شود. قبل از استفاده صورتتان را با آب بشوييد تا مازاد آرايش از روي پوست پاک شود. بعد ماست را روي صورت بزنيد و با يک دستمال نخي نرم آرايش را پاک کنيد. نکته‌اي که نبايد فراموش کرد اينکه اين ماسک حاوي آب ليمو است و بايد شب‌ها استفاده شود. در غير اين صورت ممکن است نسبت به نور آفتاب حساسيت ايجاد کند و پوست‌تان لک‌دار شود.

4 هنرپيشه، 4 پيشنهادپيشنهاد مادوري ديکسيت براي داشتن موهايي زيبا

اين هنرپيشه به داشتن موهاي زيبا معروف است. او براي مراقبت از موهايش روغن زيتون را با روغن کرچک به نسبت مساوي مخلوط مي‌کند و روي پوست سر و مويش مي‌زند. همچنين او به جاي ماسک مو از مخلوط سس مايونز و موز استفاده مي‌کند.

پيشنهاد سونام کاپور براي داشتن اندامي زيبا و متناسب

او به داشتن اندام زيبا معروف است. او راز اين اندام را در نوشيدن ناشتاي آب ولرم و عسل مي‌داند که به هضم بهتر مواد غذايي کمک مي‌کند و انرژي را بالا مي‌برد.

پيشنهاد هما ماليني براي داشتن موهايي زيبا و پرپشت

او نيز براي داشتن موهاي زيبا از روغن زيتون استفاده مي‌کند. او همچنين از دمنوش چاي براي خلاصي از شوره سر کمک مي‌گيرد و معتقد است خواص آنتي‌باکتريال چاي به رشد سريع‌تر موها کمک مي‌کند.

پيشنهاد ايشواريا براي داشتن پوستي شفاف

او نيز براي پاکسازي پوست از مواد طبيعي کمک مي‌گيرد. او مخلوطي از پودر نخود و شير و زردچوبه را براي لايه‌برداري به پوستش مي‌زند و پس از آن براي رطوبت‌رساني از ماسک خيار استفاده مي‌کند.



منبع : salamat.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد