آخرین اخبار

چگونه با همکار مشکل ساز خود برخورد کنيم؟ شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - برترين ها - ترجمه از پرديس بختياري: برقراري ارتباط با همکاران در محيط کار غير قابل اجتناب است. متاسفانه هميشه افرادي هستند که از روي حسادت يا کمبود يا هر دليل ديگري، با شما سر ناسازگاري مي گذارند اما از آنجا که شما در محيط کار هر روز به مدت چنين ساعت با آنها در تماس ايد، واجب است که نحوه برخورد با آنها را بدانيد تا نه بر اعصاب تان تاثير منفي بگذارد و نه بر بازدهي کارتان. اگر مي خواهيد نحوه برخورد با افرادي را که با شما مشکل دارند بدانيد، به نکته هاي که در اينجا به آنها اشاره کرده ايم، عمل کنيد.
1.تعاملات خود را به حداقل برسانيد

اگر چه قطع ارتباط با همکاران غير قابل اجتناب است اما مي توان بخشي از آنها را به حداقل رساند.

• برخي از ارتباطات را نمي توان محدود کرد، به خصوص زماني که شما با همکارتان در يک بخش کار مي کنيد و به طور مستقيم با او در تماس ايد. اما مي توانيد در ساعات استراحت يا غذا خوردن، خودتان را از او دور نگه داريد. حتي اگر او سعي کرد به شما نزديک شود، به گفتن جمله هاي مودبانه اي چون «ببخشيد من بايد به سر کارم برگردم» بسنده کنيد.

• اگر مجبور شديد که با او در تماس باشيد، سعي کنيد تا جايي که امکان دارد مکالمه ها را حول و حوش مسائل کاري بچرخانيد و از گفتگوهاي دوستانه اجتناب کنيد. اگر او از شما متنفر باشد، حرف هاي خصوصي تان در آينده اي نه چندان دور به ضررتان تمام خواهد شد.

چگونه با همکار مشکل ساز خود برخورد کنيم؟

2.با او مهربان باشيد

روانشناسان معتقدند که متنفر بودن از فردي که شما را دوست دارد، سخت است، پس اگر شما با همکارتان مهربان باشيد و با او با احترام برخورد کنيد، برخي از احساسات بد و منفي او را از بين خواهيد برد.

• لازم نيست که به طور مستقيم به همکارتان گوشزد کنيد که با او مهربانيد، همين که اين موضوع را به فرد ديگري بگوييد، دهان به دهان مي چرخد و به گوشش مي رسد. اگر او اين حرف را که شما با او مهربانيد، از زبان ديگري بشنود، تاثير مثبت اش را خواهد گذاشت و به تبع باور خواهد کرد.

• همه ما نسبت به افرادي که به ما توجه نشان مي دهند، جذب مي شويم. اگر چه شما بايد تا حد ممکن از فردي که با شما روابط خوبي ندارد، دوري کنيد اما اگر مجبور به برقراري ارتباط با او شديد، سعي کنيد به خوبي به حرف هايش گوش دهيد. اين رفتار تنفر او را نسبت به شما کاهش خواهد داد.

• تعاملات کوتاه اما دوستانه نيز مي تواند کارساز باشد. گاهي اوقات کوتاه ترين جملات مي توانند بلندترين تاثيرات را بگذارند. به عنوان مثال گفتن يک «صبح بخير» کوتاه مي تواند در احساس طرف مقابل تان معجزه کند.

چگونه با همکار مشکل ساز در محيط کار برخورد کنيم؟

3.زندگي کاري خود را از زندگي شخصي تان جدا کنيد

اگر با يکي از همکاران خود مشکل داريد، سعي کنيد که زندگي شخصي خود را از زندگي کاري تان جدا کنيد. شما محبور به برقراري ارتباط با همکارتان در خارج از محيط کار نيستيد. اگر او در جمعي از دوستان تان که هر آخر هفته با آنها بيرون مي رويد حضور دارد، آن جمع را فراموش کنيد و با باقي دوستانتان قرار بگذاريد.

4.اگر کاري از دست تان ساخته نبود، شرايط را به مقامات بالاتر گزارش دهيد

احتياجي نيست که شما تمام رفتارهاي آزاردهنده همکارتان را به مقامات بالاتر گزارش دهيد اما اگر احساس کرديد که رفتار او موجب اختلال در کارتان شده، هر چه سريع تر اين موضوع را نزد مديرتان عنوان کنيد.

• اگر تنش هاي محيط به کار شما لطمه وارد کرد، يک هفته تمام رفتارهاي همکارتان و تعاملاتي که با او داريد را زير نظر بگيريد تا اگر مديرتان شما را احضار کرد، دست هايتان پر باشد و بتوانيد شرايط را مديريت کنيد.

• به روي تاثيرات منفي که همکارتان بر شرکت يا پروژه اي که روي آن کار مي کنيد مي گذارد، تمرکز کنيد و مضرات آن را نه احساسي بلکه منطقي براي مديرتان بيان کنيد.

• يادتان باشد که اين اولين و آخرين جلسه اي است که براي شکايت از همکارتان نزد مديرتان مي رويد. شما نبايد در اين کار زياده روي کنيد پس هر چه آنچه که فکر مي کنيد بايد بگوييد را تمام و کمال بيان کنيد.


چگونه با همکار مشکل ساز در محيط کار برخورد کنيم؟

5.زاويه ديد مثبت داشته باشيد

داشتن زاويه ديد مثبت يکي از بهترين راهها براي کنار آمدن با همکاري است که با شما سر ناسازگاري دارد. اگر سعي کنيد که تمرکز خود را بر اهداف کاري تان بگذاريد و توجه اي به اطراف نداشته باشيد، اعصاب تان هم آرام تر خواهد بود. خودتان را از شرايط دراماتيک محيط کار دور کنيد.

• اگر خسته و نا اميد شديد، به اهداف بلند مدت خود بيانديشيد. دوست داريد که سال بعد يا حتي 5 سال آينده کجا باشيد؟ واقعا تا چند وقت ديگر در اين شرکت خواهيد بود؟ مطمئنا اين شرايط شما دائمي نيست و در آينده اي نه چندان دور به بهترين تغيير خواهد کرد.

• آيا از شرايط کنوني خود درس مي گيريد؟ شما بايد از تک تک لحظات خود تجربه کسب کنيد و آن را در رفتارتان با ديگران به کار گيريد.

چگونه با همکار مشکل ساز در محيط کار برخورد کنيم؟

6.احساسات تان را درگير نکنيد

شايد گفتن اين حرف ساده اما عمل به آن سخت باشد اما شما نبايد خود و احساسات تان را در محيط کار درگير شرايط پر از استرس و تنش کنيد. به سادگي سعي کنيد فردي را که با شما لج است، ناديده بگيريد و از کنار رفتارهاي او بي تفاوت بگذريد.

•بي تفاوتي به طرف مقابل به شما آرامش مي دهد. افکار خود را متمرکز کنيد و تنها به زمان حال بيانديشيد. به طرز نشستن، تنفس و حرکات خود دقت و سعي کنيد استرس را از بدن تان به دور کنيد. تمرکز روي بدن مي تواند حواس شما را از احساسات منفي دور کند.

چگونه با همکار مشکل ساز در محيط کار برخورد کنيم؟

7.به دنبال يک حامي براي بيرون از محيط کار باشيد

به هيچ عنوان پشت همکاري که با شما دشمني دارد، حرف نزنيد زيرا ممکن است به گوش او برسد و اوضاع بدتر از اين شود. اگر مي خواهيد با فردي در مورد او صحبت و کمي خودتان را خالي کنيد، اين کار را در بيرون از شرکت و با دوستان با اعتماد يا اعضاي خانواده تان انجام دهيد.

8.خودتان را جاي همکارتان بگذاريد

مي دانيم که اين کار سخت است اما بد نيست براي يک بار هم که شده خودتان را جاي طرف مقابل تان بگذاريد و از زاويه ديد او به رفتارهايتان نگاه کنيد. آيا رفتار آزار دهنده ايد داريد؟

•حسادت موجب نفرت مي شود. شايد کمبودهاي او يا حتي موفقيت هاي شما حس نفرت را در دل او بوجود آورده است. اگر سعي کنيد از انجام کارهايي که حسادت را در او بر مي انگيزند خودداري کنيد، هيزم نفرت را در دل او نيز کاهش کاهش داده ايد.

•گاهي خجالت با بي ادبي اشتباه گرفته مي شود. اگر شما فردي هستيد که با ديگران به راحتي ارتباط برقرار نمي کنيد، ممکن است که فرد مورد نظر فکر کند که شما تنها نسبت به او سر هستيد. پس رفتار دوستانه شما با ديگران مي تواند کمي کارساز باشد.

•ديگر همکاران تان با شما چگونه اند؟ اگر ديديد که اکثر آنها با اخلاق و رفتار شما مشکل دارند، قبول کنيد که اشکال از شماست. براي درک بهتر اين موضوع، با يکي از همکاران تان که به شما نزديک تر است گفتگو کنيد و از او بخواهيد که رفتارهاي بدتان را به شما گوشزد کند.

چگونه با همکار مشکل ساز در محيط کار برخورد کنيم؟

9.رفتارهاي گذشته خود را با همکارتان مرور کنيد

بنشينيد و به طور دقيق با خود تمام برخوردهايي را که با همکارتان داشته ايد، مرور کنيد. شايد حس تنفر او تنها به دليل يک برخورد اشتباه شما در گذشته بوده است.

• به دنبال دلايل بزرگ و پيچيده نباشيد، شايد يک رفتار کوچک مانند اين که شما يک بار آسانسور را براي او نگه نداشتيد يا حتي به خاطر مشغله کاريتان جواب سلامش را نداده ايد، او را آزرده است.

• اگر دليل آن را پيدا کرديد، از او عذرت خواهي کنيد. اگر اين موضوع واقعا يک سوتفاهم باشد، با يک گفتگو کوتاه و موثر تمام کدورت ها از ميان خواهد رفت.

چگونه با همکار مشکل ساز در محيط کار برخورد کنيم؟

10.بر استرس خود غلبه کنيد

با خودتان صادق باشيد. واقعا اين شرايط تا چه حد براي شما آزار دهنده است؟ اگر واقعا احساس مي کنيد که درگيري هاي پيش آمده، به هيچ عنوان قابل حل نمي باشد، وقت آن است به فکر شغل ديگري باشيد. اما اين هم يادتان باشد که آدمهاي مخالف همه جا، حتي در ديگر محيط هاي کار، وجود دارند. پس قبل از اقدام به هر کاري، بر استرس خود غلبه کنيد و با آرامش بهترين تصميم را بگيريد.

چگونه با همکار مشکل ساز در محيط کار برخورد کنيم؟



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد