آخرین اخبار

10 روش موثر براي رفع بوي بد اتومبيل ماشين

10 روش موثر براي رفع بوي بد اتومبيل

  بزرگنمايي:

اين روزها که هوا به تدريج گرم مي‌شود، سوار شدن در خودروهاي عمومي ناگزير با استشمام بوهاي نامطبوعي همراه مي‌شود. بوهايي که الزاما همه آن ناشي از رعايت نکردن نظافت از سوي ديگر همسفران نيست... اين روزها که هوا به تدريج گرم مي‌شود، سوار شدن در خودروهاي عمومي ناگزير با استشمام بوهاي نامطبوعي همراه مي‌شود. بوهايي که الزاما همه آن ناشي از رعايت نکردن نظافت از سوي ديگر همسفران نيست. خود خودروها هم مي‌توانند منبع بزرگي براي توليد بوهاي نامطبوع باشد.
هيچ کس دوست ندارد سوار خودروي کثيفي بشود و از استشمام بوهاي نامربوط به خود بپيچد. قطعا خود راننده هم از نشستن پشت فرمان چنين خودرويي ابا دارد.
در اين مقاله، قصد داريم راهکارهايي را به شما معرفي کنيم تا با استفاده از آنها بتوانيد خودروي دلبند خود را سربلند کرده و خلأ ناشي از نداشتن وسع مالي براي خريد خودروهاي لوکس را با تميز نگهداشتن و خوشبو کردن ماشين خسته خود پر کنيد.
اين شما و اين هم دستورهاي جالب جادويي پاکيزه سازي خودرو:

1 ـ تميزي کلي
ديگر از اين واضح تر نمي شود گفت. آشغال يعني آلودگي و آلودگي يعني بوي بد. هر آشغال و خرده ريزي که در خودرويتان جا خوش کرده را جمع کرده و از آنجا که شهروند با فرهنگي هستيد، در کيسه زباله مناسب بريزيد. قبل از استفاده از هر نوع شوينده، پاک کننده و ضدعفوني کننده روي سطح داخلي خودرو با دقت توصيه هاي نوشته شده روي آنها را بخوانيد، مبادا با جنس خودروي شما ناسازگار باشد. توضيحات عموما مختصر و کوتاه است، اما اگر آخر هفته است و حوصله خواندن اين اطلاعات را نداريد، توصيه مي کنيم از اسپري هاي همه کاره اي که همه چيز را تميز مي کنند، استفاده کنيد.

زير صندلي ها را بررسي کرده و هر نوع خوراکي در معرض فساد را جمع کنيد.
جيب هاي پشت صندلي را خالي کنيد. اگر بچه داريد، حتما حواستان به انواع آب نبات، آدامس، غذا و حتي پوشک بچه فراموش شده باشد. دستکش توصيه مي شود!

اگر در خودروي خود صندلي بچه داريد، محفظه هاي نگهدارنده آبميوه و و زير پوشش صندلي را نگاهي بيندازيد. ممکن است خوراکي يا نوشيدني به هر کدام از اين قسمت ها نفوذ کرده باشد. صندلي را از خودرو خارج کنيد تا بعد تميزش کنيد.

صندوق عقب يادتان نرود. بخصوص اگر عادت به حمل خريدهاي خانه در صندوق عقب داريد. يک سيب کوچک خيلي زود مي تواند به منبع توليد بوي بسيار ناخوشايندي تبديل شود.


2 ـ سطوح داخلي را پاک کنيد.
از يک دستمال تميزکاري نرم (دستمال هاي ميکروفايبر ـ معروف به جادويي! ـ موجود در بازار را توصيه مي کنيم) براي پاک کردن تمام سطوح چوبي، شيشه اي و فلزي داخل خودرو استفاده کنيد. اگر قصد داريد از شوينده اي اضافه بر آب گرم استفاده کنيد، بهترين انتخاب همان شوينده هاي همه کاره خواهد بود. توصيه مي کنيم به هيچ عنوان دستمال هاي ميکروفايبر را با شوينده ها استفاده نکنيد، هم عمر دستمال بشدت کاهش مي يابد، هم زدودن کثيفي هاي ترکيب شده با شوينده از اين دستمال ها کار بسيار سختي است.

البته اگر حوصله اش بود، مي توانيد سري به مغازه هاي خدمات خودرو بزنيد و يک شوينده مناسب درخواست کنيد. به احتمال خيلي زياد، يکي دو نوع اسپري چيني نامرغوب و نسبتا نامرغوب! ـ که دومي بشدت گران تر از اولي است ـ در بساطشان پيدا مي شود.

داخل جعبه داشبورد را حتما تميز کنيد. اول هر چه درونش هست (پاکت سيگار، اسپري دئودورانت، اسپري دهان، آدامس موزي... و احتمالا پاستيل!) را خارج کنيد و سپس بخوبي آن را بسابيد.


3 ـ پيش از کشيدن جاروبرقي، کفپوش را خوب برس بکشيد.

سعي کنيد از همان برس هايي که براي شستن فرش استفاده مي کنيم، تهيه کنيد. البته نبايد خيلي زبر باشد. استفاده از برس باعث مي شود کثيفي ها از سطح جدا شده و براي بلعيده شدن توسط جارو برقي آماده باشند.
در روزهاي گرم، بوي نامطبوع خودرو بيش از پيش موجب ناراحتي سرنشينان مي شود. اين در حالي است که خود خودرو مي تواند مقصر اصلي باشد و استفاده از روش هايي براي پاکسازي خودرو راهکاري مناسب براي رفع اين مشکل است

هميشه از آب تميز استفاده کرده و حتما هر از گاهي تعويضش کنيد. آب اضافه را با پارچه از کف جمع کرده و بيرون بچلانيد تا هيچ آبي داخل خودرو نماند.


4 ـ جارو برقي بکشيد.

هر کدام از کفپوش ها را که مي توانيد، در بياوريد. کفپوش و صندلي ها را جارو برقي بکشيد تا خاک اضافه را بزداييد. نوک جارو برقي را تا جاي ممکن به تمام مجراهاي بين پشتي ها وارد کنيد تا هر چه گرد و خاک هست، زدوده شود.
توصيه مي کنيم اسپري ضد بوي مناسبي از فروشگاه هاي لوازم خودرو تهيه کنيد. آن را روي کفپوش بپاشيد، بگذاريد به اندازه زمان توصيه شده بماند و بعد جارو برقي بکشيد. اگر منبع بو از درون خودرو باشد، اين کار تا حد زيادي از آن خواهد کاست.
صندوق عقب را هم جارو بکشيد.


5 ـ بخارشويي کنيد.

بعد از جارو برقي کشيدن، بد نيست با استفاده از يک دستگاه بخارشوي به جان خودرويتان بيفتيد. استفاده از يک بوزدا همراه بخارشوي توصيه مي شود.
کفپوش و روکش هاي صندلي را بسابيد تا خاک حبس شده لابه لاي منافذ آنها آزاد شود. از يک شوينده خودرو يا بوزداي آنزيمي مناسب استفاده کنيد و با اسفنج اين عمل را انجام دهيد.

ـ مراقب باشيد آب زيادي استفاده نکنيد. استعمال آب زياد ممکن است خشک شدن روکش ها را تا روزها به تعويق بيندازيد و از طرفي، آب هايي که درست خشک نشود، بوي ناخوشايندي به جا مي گذارد.

ـ اين فرآيند را براي لکه هاي ماندگار تکرار کنيد. ممکن است همين لکه ها منبع بوي بد خودرو باشد. اين لکه ها شامل گرد و خاک، غذا، نوشيدني و حتي لکه هاي آب روي شيشه ها مي شود.

ـ در انتها نم روکش ها بايد چيزي در حد حوله باشد. اگر بيشتر بود، با بخارشوي آب اضافي را بگيريد تا از تعويق خشک شدن آنها جلوگيري کنيد.


6 ـ پس از تميز کردن، دنبال بوها بگرديد.

در اين مرحله، اگر باز هم خودرو بو مي داد بايد با تشخيص بو از ترفند مخصوص به آن استفاده کنيد.
باکتري: ناشي از پسمانده ميوه ها و گياهان (مثلا بقاياي چسبيده به ته کفش سرنشينان) است. ابتدا ميوه يا گياه را حذف کرده، سپس با استفاده از يک ماده ضدعفوني کننده محل را تميز کنيد.

دود سيگار: براي حذف اين بو، دو حوله را در دو کاسه بگذاريد و کاسه را با سرکه سفيد پر کنيد. براي خودروهاي بزرگ کاسه هاي بيشتري بگذاريد. يکي را دم زيرسيگاري و ديگري را روي صندلي عقب بگذاريد. راه ديگر پاشيدن جوش شيرين و بوزدا روي روکش ها و کفپوش است. چند ساعت بگذاريد بماند، بعد با جارو برقي خودرو را تميز کنيد. در محل بهتر اين است که سيگار نکشيد. براي سلامت خودتان هم بهتر است.

دود آتش: اگر به هر نحوي خودرويتان بوي دود ناشي از آتش گرفته بود، اول از روش سرکه استفاده کنيد و در صورت مفيد نبودن با متخصص مشورت کنيد.

بوي کپک: دلايل منجر به آن زياد است: رها کردن لباس خيس يا عرق کرده در خودرو، آب به جا مانده از کفش خيس، ميوه خراب و... پيش از هر اقدامي منافذ خودرو را چک کنيد که مبادا رطوبت به داخلش نفوذ کرده باشد. اگر مشکل از منافذ نبود، کفپوش را با کپک زدا اسپري و تميز کنيد.

استفراغ: اين مورد را بايد بسرعت تميز کنيد وگرنه اسيد معده درون آن به بافت هاي درون خودرو چسبيده و به آنها آسيب خواهد زد.

ادرار: بچه است ديگر... سريعا با يک لکه بر به جانش بيفتيد و سپس با يک بوزداي مناسب، بقاياي آن را حذف کنيد. از سابيدن بپرهيزيد تا به روکش ها آسيبي نرسد.

شير: اين مورد هم توجه خيلي فوري مي طلبد. براي روکش چرم، پارچه اي را نمدار کرده و شير اضافه را جذب کنيد و بچلانيد. حتما تمام منافذ را پاک کنيد. بگذاريد خشک شود، سپس با پاک کننده چرم تميز کنيد. اگر روي کفپوش ريخت، در صورت جدا شدن، در آوريد و تميز کنيد. در غير اين صورت، آب تميز روي آن ريخته و پارچه جذب کننده مثل پارچه هاي پنبه اي را روي محل بفشاريد تا آب را جذب کند، سپس بچلانيد و اين کار را بارها تکرار کنيد. بگذار يد خودش خشک شود. اگر از خشک کننده استفاده کنيد، شير به خورد کفپوش مي رود و بوي بدي به جا مي گذارد. بوي بد شير از آن بوهايي است که اگر ايجاد شود فقط بايد اتومبيلتان را آتش بزنيد تا رفع شود. از ما گفتن بود.


7 ـ بوزدايي

پس از تميز کردن همه خودرو، نوبت يک بوزدايي کلي است. خودرو را به محلي با تهويه مناسب (ترجيحا بيرون) ببريد و در کاپوت را باز کنيد. ترمز دستي را بکشيد و ماشين را روشن کنيد. سيستم تهويه هواي خودرو را روشن کرده و روي بيشترين قدرت تنظيم کنيد. جلوي خودرو بايستيد. محفظه ورود هوا را پيدا کنيد. بوزدا را آزادانه به داخل آن اسپري کنيد. بعد از چند اسپري، سر را داخل خودرو کرده و بو کنيد تا مطمئن شويد بوزدا در حال گردش در سيستم تهويه خودروست. در صورت لزوم اسپري را تکرار کنيد. سپس بخاري را روي آخرين دماي گرما و تهويه هوا را روي گردش بگذاريد. دوباره روند اسپري را تکرار کنيد. روند اول قسمت هايي مانند تبخيرکننده، دمنده و هواکش و روند دوم بقيه جاهايي که ذره هاي بوزا جمع مي شود را بوزدايي خواهند کرد.


8 ـ فيلتر هوا را عوض کنيد.

اگر خودرويتان داراي فيلتر هواست، عوضش کنيد. تغيير محسوسي را موجب خواهد شد.


9 ـ از متخصصان کمک بگيريد.

اگر باز هم بوي خودرو پابرجا ماند، مي توانيد به متخصصان مراجعه کرده و از آنها کمک بخواهيد. توجه داشته باشيد براي دريافت کمک کارآمد بايد بتوانيد بوي خودروي خود را به طور شفاف براي متخصص توضيح بدهيد. بعضا بوزداهاي مخصوصي براي بوهاي خاص در بازار يافت مي شود.


10 ـ دست پيش را بگيريد.

از اين به بعد هر نوع لکه را بلافاصله تميز کنيد تا دردسرهاي بعدي برايتان پيش نيايد. همچنين هر مدت يکبار (مثلا هر هفته) خودروي خود را بررسي کنيد و هر گونه اضافات غذايي و غيربهداشتي ديگر را از سطح آن بزداييد.

ـ از روکش استفاده کنيد. در آوردن و شستن روکش ها خارج از خودرو خيلي بهتر و کم دردسرتر از سابيدن کف خودرو در درون آن است.

ـ زير کودک خود حوله يا ملحفه پهن کنيد. بچه ها ذاتا به خرابکاري گرايش دارند. پس بهتر است از قبل براي ريخت و پاش آنها آماده باشيد.

ـ هفته اي يکبار خودرو را تميز کنيد. به اين ترتيب کثيفي ها فرصتي براي کهنه شدن ندارند و به همين خاطر، تميز کردن آن کار راحت تري خواهد بود.

ـ وقتي داخل خودرو نيستيد شيشه ها را بالا بدهيد تا از ورود اشياي مزاحم و کثيفي ها جلوگيري شود.


گردآوري : گروه سرگرمي سيمرغ
www.
منبع: jamejamonline.ir


مطالب جالب ديگر:
نوشابه ها را در زير خاک خنک کنيد!! + عکسسحر قريشي با موي تراشيده و لوازم آرايشش! عکسچهره عجيب يک مرد با تومور 6کيلويي برروي صورتش! + عکسعکس منتخب روز / 13 خردادتوليد محلول شستشوي مخصوص اتومبيل بدون نياز به آب در ايران!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها