آخرین اخبار

راهنماي خريد عيد با 688 هزار تومان! شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - هفته نامه خريد خوب: همه از همديگر يک سوال مشخص مي پرسند و آن اينکه با عيدي تان چه کار مي کنيد. اشتباه نکنيد! اين سوال را بچه ها از هم نمي پرسند... هر سال همين موقع ها، دغدغه جديدي از اداره به خانه کارمندان منتقل مي شود؛ بحث مبلغ عيدي و اينکه چطور آن را خرج کنند؟ همانطور که بارها در اخبار آمده و طبق واريزي هاي صورت گرفته به حساب، مبلغ عيدي کارمندان دولت 688 هزار تومان است، ولي با اين پول واقعا چه مي توان خريد؟

آيا واقعا اين عيدي مي تواند براي يک خانواده مثلا چهار نفره کافي باشد؟ يعني براي خريد لباس عيد، خورد و خوراک و حتي رفتن به مسافرت! قطعا کارمندان محترم بايد تصميم بگيرندو اين مبلغ عيدي را براي يکي از موارد ياد شده در نظر بگيرند چون 688 هزار تومان آنقدري نيست که تمام احتياجات خانواده را برطرف کند.

راهنماي خريد عيد با 688 هزار تومان!

خريد پوشاک

خبرنگار خريد خوب، سري به بازار زده تا ببيند يک کارمند دولت با 688 هزار تومان حقوق چه مي تواند بخرد، فرض کنيد که او و همر و دو فرزندش که يکي دو سلاه و ديگري 10 ساله است براي خريد لباس عيد به بازار مي روند. اگر قرار باشدبراي هر چهار نفر به يک ميزان پول خرج کنند که نفري 172 هزار تومان بيشتر به هر کسي نمي رسد و در اين جور مواقع پدر و مادر از حق خود مي گذرند و خوشحالي فرزندان شان را به هر چيزي ترجيح مي دهند.

خريد يک دست لباس کامل با يک کفش براي يک پسرل 10ساله با احتساب يک پيراهن 30 هزار توماني، يک شلوار 80 هزار توماني و يک جفت کفش که بين 60 تا 80 هزار تومان است مبلغي نزديک به 200 هزار تومان مي شود. اين در حالي است که فرزند اين کارمند لباس ديگري با قيمت بيشتر را پسند نکرده باشد و به سليقه پدر و مادر رضايت بدهد اما فرزند دو ساله با توجه به اين که لباس بچه قيمتش چندان فرقي با لباس بزرگسال ندارد و در برخي مواقع گران تر هم هست، ضمن اين که به يک پيراهن و شلوار و کفش هم ختم نمي شود اما شما در نظر بگيريد اين دختر خانم دو ساله هم لباس هايش 150 هزار تومان خرج برمي دارد اما مي ماند 338 هزار تومان.

راهنماي خريد عيد با 688 هزار تومان!

اگر قرار باشد خانم خانه مانتو بخرد که بايد حداقل مبلغي بين 80 تا 180 هزار تومان هزينه کند. اين در حالي است که يک مانتو مجلسي در ميدان هفت تير بالاي 300 هزار تومان قيمت دارد. پدر خانواده هم حتما بيشتر از هر چيز به کفش احتياج دارد تا سال جديد را با کفش نو براي دوندگي هاي بيشتر و کسب درآمد بيشتر براي خانواده آغاز کند. عيدي شما کارمند گرامي به پايان رسيد.

آجيل، ميوه و شيريني

اما اگر قرار باشد اين کارمند محترم مبلغ عيدي را براي خريد مايحتاج شب عيد هزينه کند و ميوه، شيريني و آجيل بخرد والبته برنج، مرغ و گوشت، باز هم اين مبلغ کفاف تمام خرج را نمي دهد، ميوه ها از قيمتي بين 3 تا 6 هزار تومان دارند و قطعا با خريد يک کيلو از هر ميوه اي کار ميهماني هاي عيد راه نمي افتد و از هر کدام بايد حداقل 2 تا 3 کيلو خريداري شود، البته کاري به گيلاس هاي کيلويي 100 هزار تومان و انگور کيلويي 30 هزار تومان نداريم. منظور خريد همان ميوه هاي هميشگي مثل سيب، پرتغال، کيوي و موز است. خريد اينها هم دست کم 100 تومان خرج برمي دارد و اگر رفت و آمد زياد باشد که قطعا به ميوه بيشتري احتياج است.

بالاخره وقتي ميوه در خانه باشد، بچه ها هم مي خواهند بخورند پس حداقل بايد 200 هزار توماني را براي خريد ميوه کنار بگذارند. تکليف آجيل هم که معلوم است، پسته کيليوي 60 هزار تومان، بادام کيلويي 50 هزار تومان و فندق هم کيلويي 50 تا 60 هزار تومان است. تخمه هم با توجه به نوع و مرغوبيت آن از 20 هزار تومان شروع مي شود و به 35 هزار تومان هم مي رسد. به اين ترتيب اگر قرار باشد از هر آجيلي هم نيم کيلو تهيه کنند و با هم مخلوط کنند، مبلغي بالاي 200 هزار تومان ميشود.

راهنماي خريد عيد با 688 هزار تومان!

به اين ترتيب 288 هزار تومان باقي مي ماند براي خريد مايحتاج خانه مثل مرغ و گوشت، برنج، روغن و ديگر چيزها. قطعا اين مبلغ کفاف نمي دهد، گوشت گوسفند کيلويي 38 هزار تومان است. قيمت مرغ در بازار روز کيلويي 7 تا 8 هزار تومان و قيمت ماهي هم بسته به نوع آن متغير است. برنج ايراني کيلويي 10 تا 12 هزار تومان است و روغن هم بستگي به مايع يا جامد بودن و مارک آن، قيمتش متغير است و تمام اينها براي يک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن مهمان باز هم بيش از 288 هزار تومان مي شود.

سفر

شايد به اين فکر کنيد که 9مبلغ عيدي را براي سفر کنار بگذاريد، در صورتي که اقوامي در ديگر شهرها داشته باشيد اين کار معقولانه است. مي توانيد قيمت بنزين را در نظر بگيريد البته اگر خودرو شخصي داريد؛ در غير اين صورت با اين مبلغ تنها مي توانيد با اتوبوس يا قطار مسافرت کنيد ولي در هر صورت اين پول به گرفتن هتل و هزينه هاي خورد و خوراک سفر نمي رسد و حتما بايد به خانه اقوام و دوستان برويد. البته در نظر داشته باشيد که آنها هم احيانا شرايطي مشابه شما دارند، پس خواهشا کنگر نخوريد و لنگر بيندازيد. سه روز مهماني کافي است.

راهنماي خريد عيد با 688 هزار تومان!

عيدي بچه ها

عيدي فرزندان تان را که بايد کنار بگذاريد، آنها از شما توقع دارند، خريد لباس عيد و کفش عيدي به حساب نمي آيد، آن وظيفه پدري شماست؛ نفري 10 هزار تومان براي بچه هاي خودتان لاي قرآن بگذاريد و اگر مي خواهيد سنت زيباي عيدي دادن به بچه هاي فاميل را حفظ کنيد و در عين حال خرج تان کمرشکن نشود، چند تا دو هزار توماني نو لاي قرآن بگذاريد و به بچه هاي زير پنج سال عيدي بدهيد چون بچه هاي بزرگتر با گرفتن 2 هزار تومان عيدي نه تنها خوشحال نمي شوند که اخم هم مي کنند. از ما گفتن بود. خود دانيد.

راهنماي خريد عيد با 688 هزار تومان!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد