آخرین اخبار

چگونه شب هاي خاطره انگيزي در کنار خانواده مان داشته باشيم؟ شادکامي و موفقيت

چگونه شب هاي خاطره انگيزي در کنار خانواده مان داشته باشيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - در دنياي پر مشغله امروز خانواده‌ها زمان بسيار اندکي دارند که براي با هم بودن صرف کنند. اما همين زمان‌هاي کوتاه و اندک نيز مي‌تواند بسيار مفيد و خوب باشد در صورتي که بتوانيد بهره لازم و کافي را از آنها ببريد.
اگر ظاهرا اعضاي خانواده شما هر يک به راه خود مي‌روند و کمي از هم فاصله گرفته‌اند، زماني را در هر هفته يا شب‌هاي خانوادگي ويژه‌اي را در هفته براي با هم بودن در نظر بگيريد. در اينجا توصيه و پيشنهادهايي براي آن شب‌هاي خاص ارائه مي‌شود، چنانچه اعضاي خانواده‌تان برنامه زمانبندي فوق‌العاده شلوغي نداشته باشند مي‌توانند از آنها نهايت لذت را ببرند. خانواده‌هاي مختلف علايق متفاوتي دارند، اما هر خانواده‌اي بايد يک يا چند فعاليت جالب و هيجان انگيز را بيابد و از آنها براي گرم کردن بيشتر کانون خانوادگي و سرگرمي و لذت اعضاي خانواده بهره ببرد. البته، هر يک از اين فعاليت‌ها مي‌توانند در هر زماني انجام بشوند، اما در صورتي که يک فعاليت را براي سرگرمي و لذت بردن خانواده تان در نظر بگيريد و آن را در شبهاي خاص و مشخصي انجام دهيد، شما سنتي را راه مي‌اندازيد که اعضاي خانواده را در کنار هم نگه مي‌دارد و باعث ايجاد خاطره‌هايي خوش مي‌گرددکه در تمام طول عمر در اذهان افراد خانواده نقش مي‌بندد.
شام همراه با خواندن مطلبهمه آنچه که براي شام همراه با خواندن مطلب نياز داريد يک شام است و چيزي براي خواندن! به جاي گفتگو و مکالمه معمولي که سر ميز انجام مي‌شود، اعضاي خانواده مي‌توانند سر ميز شام چيزي مطالعه کنند. شام همراه با مطالعه به دو روش اجرا مي‌شود: هر يک از اعضاي خانواده مي‌تواند مطلب خودش را براي مطالعه سر شام بياورد. مطالب نبايد در مورد کار يا تکاليف و درس مدرسه و دانشگاه باشد! خانواده با هم بر روي خواندن مطلبي خاص توافق مي‌کنند. اين مطلب بايد چيزي باشد که همه اعضاي خانواده از خواندن و شنيدن آن لذت ببرند، که بتواند چالش نيز ايجاد کند! نمايشنامه هم مي‌تواند براي خواندن دسته جمعي افراد خانواده مناسب باشد، اما به اين شرط که هر فردي بتواند نقش متفاوتي را به عهده بگيرد و بخواند. اين شا‌م‌ها اهميت و لذت خواندن را دو چندان مي‌کنند.
شب بازييک شب در هفته يا هر دو هفته يکبار شبي را براي بازي کردن يک يا دو بازي اختصاص دهيد. شايد بعضي از اعضاي خانواده بايد کمي تلاش کنند تا زماني را براي شب‌هاي بازي منظم، تنظيم کنند، اما بي‌شک به زحمتش مي‌ارزد. فقط مطمئن شويد که بازي‌هايي را که انتخاب مي‌کنيد براي کودکان هم جالب و چالش‌برانگيز باشد. بسياري از بازي‌هاي معروف آنقدر سرگرم کننده نيستند که بتواند بچه‌ها را کل شب سرگرم و هيجان‌زده کنند و همه بازي‌ها را هم نمي‌توان با کل اعضاي خانواده بازي کرد. شما بايد بازي‌هايي را انتخاب کنيد که هم بچه‌ها و هم خانواده همگي با هم بتوانند آنها را انجام دهند و از آن بازي‌ها لذت وافر ببرند.
شب فيلمتماشاي فيلم فعاليت ديگري است که اعضاي خانواده با هم مي‌توانند از انجام آن لذت ببرند. همه آنچه نياز داريد يک فيلم و کمي پاپ کورن است. اگر کمي خلاقيت صرف کنيد و زمان بگذاريد، بچه‌ها مي‌توانند براي فيلم پوستر و بليط درست کنند. اگر شما فيلمي را جمعه کرايه کنيد و برنامه‌ريزي کنيد تا آن را شنبه شب ببينيد، کودکان زمان کافي دارند تا پوستر و بليط آماده کنند. ممکن است سخت باشد که فيلمي پيدا کنيد که همه اعضاي خانواده از آن لذت ببرند. بعضي از فيلم‌هاي کارتوني هم براي همه خانواده مناسب‌اند و حتي افراد بزرگسال از ديدن آنها لذت مي‌برند. شما ممکن است حتي فيلم‌هاي آموزشي با موضوعات مورد علاقه تمامي افراد خانواده خصوصا کودکان پيدا کنيد، مانند فيلم‌هاي فضايي و آتشفشان.
شب موسيقيخواه خانواده شما اهل موسيقي باشند يا نه، شما مي‌توانيد هر دو هفته يا بيشتر شبي را براي شب موسيقي تعيين کنيد. شما مي‌توانيد DVD يا ويدئوي موسيقي کودکان را به اتفاق تماشا کنيد، مانند اشعار کودکانه؛ و با آلات موسيقي، موسيقي بنوازيد يا فقط بخوانيد، مي‌توانيد به CD گوش کنيد و بنوازيد، يا مي‌توانيد موسيقي خودتان را بسازيد. اگر هيچ کس در خانواده شما اهل موسيقي نيست، از ابزار الات موسيقي اسباب‌بازي يا هر چيز ديگري که بتوان با آن موسيقي اجرا کرد استفاده کنيد، حتي کازوخانگي (نوعي ساز بادي اسباب بازي است)، قابلمه و قاشق چوبي، مي‌تواند خيلي جذاب و جالب باشد. نه تنها اين کار يک فعاليت خوب خانوادگي است، بلکه روش مناسب و خوبي براي آشنا کردن بچه‌ها با موسيقي است.
شب هنراگر خانواده شما هنر را به موسيقي ترجيح مي‌دهند، شما مي‌توانيد يک شب هنري خاطره‌انگيز داشته باشيد، که در طول شب همه اعضاي خانواده يا نقاشي و رنگ‌آميزي کنند يا کارهاي هنري خلق نمايند. هر شب مي‌تواند يک تم مخصوص و ويژه داشته باشد، براي مثال «طبيعت»، بنابراين با توجه به علاقه هر يک از اعضاي خانواده به نقاشي، طراحي يا کار با خاک رس، چيزي متناسب و مربوط به طبيعت بسازيد و خلق کنيد. يا خانواده مي‌تواند يک شيوه و ابزار را براي هر يک از شب‌هاي هنري انتخاب کند، براي مثال يک شب را فقط به نقاشي اختصاص دهيد، شب هنري بعد را به طراحي و ... . شما مي‌توانيد تکنيک‌هاي متفاوت را با رنگ‌ها، نقاشي و قلم مو ايجاد کنيد. کوچک‌ترين فرد خانواده مي‌تواند با رنگ‌هاي انگشتي کار کند، يا اينکه همه اعضاي خانواده از رنگ انگشتي استفاده نمايند.
شب علم و آزمايشات علميخانواده‌هايي که از علم لذت مي‌برند، دو شب در هفته را مي‌توانند براي آزمايشات علمي ساده در نظر بگيرند. اطلاعات ارزشمندي را براي اين آزمايشات علمي مي‌توانيد از اينترنت و سايت‌هاي علمي تهيه کنيد. بيشتر آنها ساده و ارزان هستند و همه آنها جالب و فوق‌العاده‌اند، و تجارب زيبايي را براي شما و اعضاي خانواده ايجاد مي‌کنند. شما مي‌توانيد کتاب‌هاي بسياري با آزمايشات علمي ساده در کتابخانه محل يا کتاب فروشي پيدا کنيد و براي آزمايش‌هاي‌تان از آنها استفاده نماييد.
شب نمايشاگر خانواده شما عاشق تئاتر و نمايش هستند، پس يک شب نمايش مي‌تواند شب خانوادگي فوق‌العاده‌اي باشد. شما مي‌توانيد براي بچه‌ها نمايشنامه‌هايي از کتاب‌هاي کودکان انتخاب کنيد. و همچنان که فرزندانتان بزرگتر مي‌شوند مي‌توانيد متن‌ها و نمايشنامه‌هاي سخت‌تري را انتخاب نماييد. با انتخاب نمايشنامه‌هاي ساده‌تر و کوتاهتر، آماده شدن و تهيه لباس و مکان بازي راحت‌تر مي‌شود، و سپس شما زمان بيشتري داريد تا تمرين کنيد و در شب موعود اجرا نماييد. براي کارهاي طولاني‌تر و مشکل‌تر، شما مي‌توانيد در هفته اول فقط نمايشنامه را بخوانيد و در هفته بعد روي اجراي آن کار کنيد. تمامي راهکارها و توصيه‌هاي فوق مي‌توانند فرصت‌هاي طلايي و ارزشمندي براي خلق خاطراتي زيبا و قشنگ در کنار اعضاي خانواده براي‌تان ايجاد نمايند خاطراتي که هميشه در ذهن تک تک افراد خانواده خواهد ماند. با چنين راهکارهاي ساده‌اي روابط خانوادگي‌تان را گرم‌تر و مستحکم‌تر و شاديتان را دو چندان نماييد.





منبع : salamatnews.com



مطالب پيشنهادي :
نکاتي که شما را در زندگي تان موفق مي کنداز اين عادت هاي خوب افراد خلاق الگو بگيريدچگونه مثبت انديش باشيم؟15 روش ساده براي رهايي از افسردگي6 عامل کوچک که مي تواند زندگي تان را دگرگون کند



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد