آخرین اخبار

ساده ترين کارها براي داشتن يک روز خوب شادکامي و موفقيت

ساده ترين کارها براي داشتن يک روز خوب

  بزرگنمايي:

چه خبر - تا به حال به برنامه روزانه‌تان دقت کرده‌ايد؟ اين‌که صبح‌ها بعد از بيدار شدن از خواب​ چه کار مي‌کنيد و چطور براي شروع يک روز جديد آماده مي‌شويد؟! اغلب انسان‌ها وقتي از خواب بيدار مي‌شوند و چشم‌هايشان را باز مي‌کنند، از رختخواب​ بيرون مي‌آيند و مثل يک آدم آهني شروع مي‌کنند به انجام دادن کارها و وظايف معمول هر روز؛ لباس‌شان را عوض مي‌کنند، صبحانه مي‌خورند و از خانه بيرون مي‌آيند تا سر ساعت به محل کارشان برسند. برنامه هر روز صبح شما هم همين‌طور است؟

شما هم هر روز همين کارها را براساس عادت انجام مي‌دهيد؟ البته شايد يکي دو مورد از کارها هم تغيير کند و مواردي بيشتر يا کمتر از اين برنامه داشته باشيد، اما معمولا به طور کلي همه چيز براساس چنين برنامه‌اي پيش مي‌رود. به همين دليل هم خيلي عجيب نيست اگر نتوانيد کارهاي روزانه‌ را به طور ايده‌آل و با حداکثر توان انجام دهيد يا انجام دادن کارها در محل کارتان دشوار و طاقت‌فرسا به نظر برسد. همه اينها در کنار هم باعث مي‌شود​ احساس کنيد هيچ کاري براي بهتر شدن روزتان نمي‌توانيد انجام دهيد؛ در حالي که اين طرز فکر کاملا اشـتباه است و روان‌شنـاسان مي‌گويند با انجام دادن کارهايي بسيار ساده مي‌توان روز بهتري هم داشت.
_ سکوت و آرامش صبحگاهيسکوت و آرامش صبح يکي از بهترين فرصت‌ها براي داشتن روزي بهتر و آرام‌تر است که متاسفانه خيلي‌ها آن را به راحتي از دست مي‌دهند، اما اگر در اين دقايق از روز بتوانيد ذهن‌تان را آرام کنيد و افکارتان را بيرون بريزيد، کمک زيادي به خودتان کرده‌ايد. براي همين هم مي‌گويند خوب است هر روز صبح، قبل از اين‌که کارهاي روزانه شروع شود يادداشتي بنويسيد يا به هر شيوه ديگري افکارتان را آرام کنيد. چنين جرياني تا پايان روز هم ادامه مي‌يابد و مي‌تواند به حفظ آرامش‌تان کمک کند. البته لازم نيست متن سخت و پيچيده‌اي هم تهيه کنيد؛ بلکه فقط کافي است بسادگي افکارتان را روي کاغذ بياوريد و حدود پنج دقيقه از روزتان را به اين کار اختصاص دهيد.
_ خودتان را از دست اسباب و لوازم اضافه که نيازي هم به آنها نداريد، راحت کنيدبدانيد براي انجام اين کار، هيچ زماني در طول روز بهتر از صبح اول وقت نيست. پس اگر مي‌خواهيد خانه را مرتب کنيد يا کمدتان را منظم‌تر از قبل بچينيد، درست مانند مرتب‌کردن افکار و ذهن‌تان کار را به ساعات اوليه صبح موکول کنيد. با اين کار آرامش بيشتري خواهيد داشت و در طول روز بهتر مي‌توانيد وظايف‌تان را انجام دهيد. البته منظور تميزکردن کلي خانه نيست؛ فقط بايد فضايي مرتب‌تر و آرام‌تر براي کار و زندگي در طول روز فراهم کنيد.
_ تصور کنيد بدن شما باتري بزرگي است که بايد تا آخر شب انرژي مورد نيازتان را تامين کندحالا فکر کنيد اگر اين باتري کمي تکان بخورد، چقدر بيشتر انرژي توليد خواهد کرد؟! اين همان کاري است که ورزش و فعاليت بدني با بدن ما مي‌کند؛ به عبارت ديگر، ورزش‌کردن مي‌تواند انرژي بيشتري توليد کند و در نتيجه ما هم مي‌توانيم بيشتر از اين انرژي و توانايي استفاده کنيم. علاوه بر اين، با فعاليت و تحرک، هورمون‌هايي هم در مغز ترشح مي‌شود که به داشتن يک روز آرام‌تر و شادتر کمک مي‌کند.
_ تشکرکردن از ديگران اتفاقي است که شايد گاهي آن را ناديده بگيريم و ارزش و اهميت واقعي آن را درک نکنيم، اما مي‌گويند اين کار بيش از آن که بخواهد به ديگران کمکي کند به نفع خود فرد استالبته شايد پيدا کردن فردي که بخواهيد از او تشکر کنيد، صبح اول وقت کمي سخت باشد، اما نبايد به اين بهانه کارتان را کنار بگذاريد. به جاي اين، خوب است متن تشکري را يادداشت کنيد. البته باز هم لازم نيست حتما اين متن را براي کسي بفرستيد بلکه همين که نوشته شود، کافي است. بنابراين اگر صبح براي آنچه ​ داريد از ديگران و خداوند تشکر کنيد، مطمئن باشيد روز بهتري را شروع خواهيد کرد و اتفاقات خوبي هم در انتظارتان خواهد بود.
_ اگر در حال يادگيري يک زبان جديد هستيد، صبح‌ها مي‌توانيد يک کلمه تازه را ياد بگيريد و با کاربرد آن آشنا شويداگر هم زباني نمي‌خوانيد يکي از کلمات زبان مادري‌تان را که قبلا معناي دقيقش را نمي‌دانستيد، بخوانيد و آن را ياد بگيريد. ياد گرفتن يک لغت جديد مي‌تواند کاري آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده باشد. علاوه بر اين، در طول روز هم معمولا از اين کلمه بيشتر استفاده خواهيد کرد. پس خوب است هر شب لغتي را انتخاب کنيد که فردا صبح درباره آن بيشتر بخوانيد و چقدر بهتر خواهد بود اگر اين لغت‌ها هم مثبت و مفيد باشد.
_ هر روز صبح از خودتان بپرسيد امروز چه اتفاقاتي قرار است بيفتد و دوست داريد چه تجربه‌هايي داشته باشيد؟ مي‌توانيد سه تا از مهم‌ترين و لذتبخش‌ترين اتفاقات روزتان را از صبح تصور کنيد و آنچه را که مي‌خواهيد برايتان اتفاق بيفتد، در ذهن داشته باشيد. اين، تمريني دوست‌داشتني و آرامش‌بخش است که مسلماً مي‌تواند کمک زيادي به شما بکند.
_ صبح بدون استرس، بدون نگراني و بدون هيچ فکر و خيالي قدم بزنيد و در هواي تازه صبحگاهي نفس بکشيدمطمئن باشيد يک پياده‌روي آرام و ساکت مي‌تواند بسياري از مشکلات شما را برطرف سازد.
_ براي صبحانه يک ليوان آبميوه طبيعي براي خودتان بگيريد و به جاي مصرف مواد غذايي آماده، آن را بنوشيداين کار هم مي‌تواند احساس تازگي و طراوت بيشتري به شما ببخشد و البته بايد ميوه‌هاي مورد علاقه‌تان را براي اين کار انتخاب کنيد تا لذت بيشتري از نوشيدني‌تان ببريد. مثلا مي‌توانيد ترکيبي از آب سيب و پرتقال براي خودتان آماده کنيد يا کمي آب هويج بگيريد.
_ بهتر است صبح اول وقت را به خواندن خبرها يا شنيدن و ديدن آنها اختصاص ندهيد و اگر خيلي به اين کار نياز داريد يا مي‌خواهيد حتما از اخبار روز مطلع باشيد، اين کار را به ساعت‌هاي بعدي روز موکول کنيد.
با اين کارهاي ساده و جزئي مي‌توانيد روزهاي بهتري را براي خودتان بسازيد و دقايق شادتري را تجربه کنيد؛ فقط بايد بخواهيد و متناسب با نيازها و شرايطي که داريد اين مراحل را اجرا کنيد.





منبع : چهارديواري جام جم



مطالب پيشنهادي :
5 راز موفق شدن در سختي ها چيست؟4 راز انسان هاي موفق براي مديريت زمان4 نکته مهم در کنترل خشمچگونه مثبت انديش باشيم؟



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد