آخرین اخبار

آيا داروهاي جنسي عوارض دارند؟ سلامت خانواده

آيا داروهاي جنسي عوارض دارند؟

  بزرگنمايي:

داروي جنسي وياگرا چيست؟ نحوه استفاده و عوارض آن

برخي از داروها در ابتداي توليد خود به منظورهاي ديگري ساخته مي شوند، ولي پس از آزمايش ها، و مشاهده عوارض جانبي و يا ايجاد نتايج جديد، به منظور ديگري بکار گرفته مي شوند. سيلدنافيل (Sildenafil)، که تحت نام تجاري Viagra ، Revatio و اسامي ديگر به فروش مي‌رسد، براي اولين بار توسط شرکت دارويي فايزر ساخته و براي درمان آنژين صدري (بيماري قلبي) مورد استفاده قرار گرفت. در طي آزمايش هاي اين دارو مشاهده شد که در اثر مصرف اين دارو، افزايش نعوظ رخ مي دهد. از آن به بعد، از 27 مارس 1998، اين دارو به عنوان اولين داروي درمان ناتواني هاي جنسي، در آمريکا مورد استفاده قرار گرفت.

واياگرا چه کار مي کند؟

در اغلب مردها گه گاه اشکالاتي در نعوظ ديده مي شود، که اگر اين اتفاق به طور مکرر رخ دهد، احتياج به درمان دارد. ديابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبي، عدم تعادل هورموني و مسائل مربوط به پروستات، عوارض بعضي از داروها به ويژه داروهاي ضدفشار خون و روانگردان، همچنين اضطراب، افسردگي و عدم اعتماد به نفس، از جمله عواملي هستند که احتمال اختلالات نعوظ را افزايش مي دهند.

واياگرا با شل کردن عضلات آلت تناسلي مردانه، باعث نفوذ مقدار بيشتري خون، به آن شده و در نتيجه ميزان نعوظ را افزايش مي دهد و اغلب براي درمان اختلال نعوظ در مردان مورد استفاده قرار مي گيرد، اما موارد مصرفي ديگري نيز دارد که با نظر پزشک تعيين مي شود. بررسي پژوهشگران ايتاليايي نشان داده است، ميزان هورمون جنسي تستسترون در مرداني که از اين دارو استفاده مي کنند، افزايش مي يابد.

اين قرص به راحتي و به سرعت از دستگاه گوارش جذب مي شود. واياگرا توسط آنزيم هاي کبدي متابوليزه مي شود و کبد و کليه در دفع آن نقش دارند. سيلدنافيل يا واياگرا به صورت قرص هايي با پوشش آبي رنگِ 25، 50 و 100 ميلي گرم در دسترس مصرف کنندگان قرار مي گيرد.

زمان مصرف قرص سيلدنافيل !!

معمولا سيلدنافيل را به صورت يک قرص در زمان مورد نياز مصرف مي کنند، زمان مصرف اين دارو مي تواند از نيم الي چهار ساعت (معمولا يک ساعت) قبل از تصميم به مقاربت باشد. مصرف غذاهاي چرب همراه اين دارو، باعث تاخير در تاثير آن مي شود. در مورد اغلب بيماران، درمان با قرص 50 ميلي گرمي آغاز مي شود، البته توجه داشته باشيد، حتي در صورت استفاده از واياگرا، باز هم جهت ايجاد نعوظ، احتياج به تحريکات فيزيکي و ذهني و تمايل بيمار به ايجاد نعوظ وجود دارد.

عوارض استفاده از وياگرا!!

واياگرا داروي نسبتا پرعارضه اي است. طبيعتا همه اين عوارض اهميت يکساني ندارند و براساس نوع شان حتي مي توانند با خطر مرگ همراه شوند. برخي از عوارض جانبي و شايع واياگرا شامل سردرد، ايجاد قرمزي و احساس گرما در صورت و قسمت فوقاني بدن، ناراحتي معده، ترس از نور، احساس نبض، آبريزش بيني، احتقان بيني، عطسه هاي مکرر، تغييرات بينايي، آبي رنگ به نظر رسيدن اجسام و اسهال مي باشد.

از جمله واکنش هاي حساسيتي نسبت به اين دارو، احساس بسته شدن حنجره، تورم لب ها، زبان و صورت، پيدايش کهير، درد قفسه سينه و ضربان نامنظم قلب، گزگز و سنگيني در سينه، بازو، گردن و فک تحتاني، تورم پاها، کوتاهي نفس و احساس منگي طولاني مدت يا شديد مي باشد. نعوظ بيش از حد دردناک و طولاني مدت (بيش از 4 ساعت) هم از ديگر عوارض اين دارو است.

سکته قلبي ناشي از مصرف سيلدنافيل، به ندرت در بيماران فاقد سابقه ابتلا به بيماري هاي قلبي- عروقي و بدون مصرف هم زمان با داروهاي مستعدکننده مشکلات قلبي- عروقي گزارش شده است. افت فشار خون، آسيب عضلات قلب و ايجاد لخته در عروق نيز در صورت مصرف سيلدنافيل، گزارش شده است.

تداخل هاي دارويي وياگرا

مصرف همزمان برخي از داروها با وياگرا باعث تغيير در اثربخشي و ايجاد عوارض براي اين دارو مي شوند، براي مثال، داروهاي قلبي حاوي نيترات، ساير داروهاي مورد استفاده براي اختلال نعوظ، برخي داروهاي ضدايدز، سايمتيدين، فنوباربيتال، کاربامازپين و ريفامپين، با سيلدنافيل تداخل اثر دارند و مصرف هم زمان آنها بايد با احتياط صورت گيرد. نيترو گليسيرين يا داروهاي نيتراتي مانند ايزوسوربايد، مونونيترات، دينيترات، قرص ها يا سپري زيرزباني نيتروگليسيرين، نوارها و برچسب تراپوستي (نوعي دارورساني که در آن دارو ازطريق پوست به جريان خون وارد مي‌شود). نيتروگليسيرن نيز منع مصرف هم زمان با اين دارو را دارند.

آيا واياگرا کور مي کند؟

به تازگي محققان سازمان غذا و دارو در امريکا تحقيقات گسترده اي را براي بررسي تاثير داروي واياگرا بر ايجاد نوعي کوري، شروع کرده اند. اين فرم از کوري، اصطلاحا NAION نام دارد و اغلب در مردان مبتلا به مرض قند يا مبتلايان به بيماري هاي قلبي که به اختلال در نعوظ منجر مي شوند، پديد مي آيد. طبق گزارش سازمان غذا و داروي آمريکا، پنجاه مورد از اين بيماري در مصرف کنندگان واياگرا گزارش شده است، اما در مورد اينکه آيا واقعا NAION را نيز بايد از عوارض اين دارو دانست يا نه، بايد گفت، هنوز راه نسبتا زيادي براي تاييد يا رد اين مساله در پيش است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : براي رفع مشکلات جنسي وياگراي(محرک توانايي جنسي) طبيعي بخوريد!

داروي جنسي سرگرمي نيست!!

بسياري از کارشناسان، آگهي هاي تلويزيوني شرکت هاي توليدکننده داروهاي ضدناتواني جنسي، مانند واياگرا را علت اصلي روي آوردن جوانان به مصرف اين داروها مي دانند. هرچند اين دارو بدون نسخه پزشک نبايد استفاده شود، اما در تلويزيون هاي خارجي و بسياري از سايت هاي اينترنتي تبليغ شده و فروش اينترنتي هم دارد، به طوري که در فاصله بين سال هاي 1999 تا 2001 نزديک به يک ميليارد دلار فروش داشته است.

واياگرا در ابتدا براي مردان سالمندي که دچار مشکلات جنسي هستند، توليد شد. اما آمارهاي اخير حکايت از آن دارد که از هنگام ورود اين دارو به بازار در سال 1998، تعداد موارد تجويز آنها براي افراد زير 45 سال، 30 درصد افزايش يافته است. حتي بسياري از مردان جوان که دچار هيچ مشکلي هم نيستند، اذعان مي کنند که به مصرف تفريحي اين دارو روي آورده اند. براي ما در اينجا اين پرسش پيش مي آيد، که آيا مصرف چنين داروهايي به خصوص در درازمدت، خطري براي سلامتي مردان جوان ندارد؟ در حال حاضر اجماع نظر، در اين مورد وجود ندارد.

امروزه اين داور که اسامي عاميانه اي هم پيدا کرده، مثل آقاي آبي(Mr. Blue)، سکستازي (Sextasy) (ترکيب واياگرا و اکستازي) و ويتامين V، از سوي بسياري از افراد به صورت تفريحي مصرف مي شود، اين در حالي است که اين داروها اصولا براي مصارف تفريحي طراحي نشده اند.

8 توصيه مهم درباره واياگرا!

1- استفاده از اين دارو در افراد مسن، خصوصا کساني که از داروهاي خاصي مثل نيترات ها (که در داروهاي بيماران قلبي کاربر دارد)، استفاده مي کنند، بايد با نظر مستقيم پزشک مربوطه و تجويز او صورت گيرد. در غير اين صورت مي تواند مخاطره آميز باشد.

2- در صورتي که نعوظ بيشتر از چهار ساعت به طول انجامد، به دليل احتمال آسيب به آلت تناسلي، مراجعه به پزشک ضروري است.

3- مصرف سيلدنافيل در بيماران مبتلا به اختلالات خونريزي يا زخم معده بايستي با احتياط صورت گيرد.

4-در صورتي که در خلال نزديکي، علائمي چون منگي، گيجي، تهوع يا دردهاي قلبي (درد سينه، احساس سفتي و فشار در سينه، رختي، کزکز و درد قفسه سينه يا شانه و فک تحتاني) در مصرف کننده پديد آمد، از ادامه فعاليت جنسي بايد خودداري کرد و سريعا به پزشک مراجعه کرد.

5- مصرف بيشتر از يک قرص سيلدنافيل در روز توصيه نمي شود.

6- در صورت مصرف اتفاقي بيش از مقادير توصيه شده، بيمار را بايد سريعا به بيمارستان منتقل کرد.

7- دارو را بايد دور از نور و رطوبت در دماي زير 30 درجه سانتيگراد، درون جعبه دربسته، نگهداري کرد.

8- با توجه به احتمال بروز عوارض قلبي شديد ناشي از مصرف اين دارو، توصيه مي شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهمترين توصيه اين است، هيچگاه از سر تفنن يا کنجکاوي اين دارو را مصرف نکنيد.





منبع:hidoctor.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟