آخرین اخبار

5 دليل براي خريدن و 5 دليل براي نخريدن اتومبيل جک S5 ماشين

5 دليل براي خريدن و 5 دليل براي نخريدن اتومبيل جک S5

  بزرگنمايي:

دلايلي براي خريدن و نخريدن جک S5

يکي از خودروهاي چيني بازار که براي خود اسم و رسمي ساخته و نقل محافل خودرويي شده، جک S5، محصول کمپاني جک است که توسط کرمان‌خودرو در کشورمان به فروش مي‌رسد. يک شاسي‌بلند تقريبا زيبا که با قيمت پايين خود، خريداران بسياري را جذب کرده است.

مزاياي اين خودرو و امکاناتش بسيار خوب و فراوان بوده و ما در ادامه به 5 دليل براي خريد جک S5، اشاره کرده و از آنجايي که هيچ خودرويي بدون اشکال و ايراد نيست, خصوصا اگر آن خودرو در ايران مونتاژ شود به 5 دليل براي نخريدن اين خودرو اشاره خواهيم کرد.

1-ظاهر زيبا

Jac S5 يک شاسي بلند شهري ديفرانسيل جلو است و ظاهري بسيار زيبا دارد. نماي جلو اس5 کاملا شبيه هيونداي IX35 بوده و نماي پشتي آن از کراس‌اوورهاي آئودي کپي برداري شده است، حتي چراغ‌هاي عقب اين خودرو همانند آئودي در هنکام ترمز کردن از دو مربع کوچک تشکيل مي‌شود.
المان هاي داخلي اين خودرو بشدت زيبا و در حد يک شاسي بلند خوب چيني طراحي شده است. مواد بکار رفته در جلو داشبورد آن از کيفيت خوبي برخوردار بوده و با ساير خودروهاي چيني بسيار متفاوت است. طراحي داخلي آن نيز بطور واضحي از هيونداي IX35 الگو برداري شده است.
به طور کلي جک اس5 داراي ظاهري جذاب و مدرن بوده که مي‌تواند هر خريداري را به خود جذب کند.


2-موتور پر قدرت

اما يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اس5، موتور4 سيلندر 2 ليتري توربوشار آن است که با استفاده از 16 سوپاپ و سيستم DOHC مي‌تواند قدرتي معادل 174 اسب بخار و گشتاوري برابر 235 نيوتن متر توليد کند. اين ارقام تا حد زيادي شبيه کيا اسپورتيج و هيونداي IX35 بوده و يک حسن بزرگ براي اين خودرو محسوب مي شود. هم‌چنين اين خود رو از يک گيربکس 6 سرعته دستي يا يک گيربکس 6 سرعته اتوماتيک دوکلاچه بهره مي‌برد، که هر دو عملکرد قابل قبولي را ارائه مي دهند. لازم به ذکر است که اس5 داراي استاندارد آلايندگي يورو 5 است که مزيت ديگري براي اين خودرو محسوب مي‌شود.
به طور کلي موتور قدرتمند توربو شارژ، آلايندگي کم و گيربکس با عملکرد مناسب مي‌تواند نظر مشتريان را به خود جلب کند.


3-ايمني و تجهيزات

اس5 داراي تجهيزات ايمني تقريبا کاملي است. اين خودرو از سيستم ضد سرقت، سيستم ISOFIX، ‌ ترمز ضدقفل ABS، سيستم توزيع الکترونيکي نيروي ترمز EBD، سيستم پايداري الکترونيکي ESC، سيستم کنترل سرعت خودرو در سرپاييني HDC، سيستم کنترل ايستايي در سربالايي HAC، ترمز پارک برقي EPB، سيستم کنترل فشار بر تايرها TPMS، 4 کيسه هواي جلو و جانبي و سنسور پارک جلو و عقب بهره مي‌برد. همچنين اس5 آزمون‌هاي موسسه بيمه ايمني بزرگراه‌هاي آمريکا (IIHS) و سازمان استانداردهاي ايمني وسايل نقليه فدرال آمريکا (FMVSS) را با موفقيت پشت سر گذاشته است. تجهيزات ايمني يکي از مهم‌ترين فاکتورهاي مشتريان در خريد خودرو است که جک اس5 از اين لحاظ وضعيت بسيار خوبي در بين خودروهاي داخل کشور دارد.


4-راحتي و جادار بودن

اين خودروي شاسي بلند داراي ابعاد مناسبي است که يک اتاق جادار و راحت را براي سرنشينان به ارمغان آورده است. فضاي بار اين خودرو نيز مناسب است که با قابليت تا شدن صندلي‌هاي عقب اين فضا براي حمل بار، افزايش پيدا خواهد کرد.
سيستم تعليق اس5 در جلو مک فرسون و در عقب چند بازوي مستقل است که عملکرد خوبي داشته و سواري نرم و راحتي را به ارمغان مي‌آورد، همچنين مواد استفاده شده در کابين و بدنه خودرو از کيفيت خوبي برخودارند که به اين نرمي و راحتي کمک مي‌کند.


5-صرفه اقتصادي:

همه ما به خوبي مي‌دانيم که به طور کلي قيمت خودرو در کشور ما بالاست! بنابراين مقايسه انجام شده در اين مقاله نسبت به بازار فعلي کشور است و ارزش خريد اين خودرو را نسبت به قيمت ساير محصولات موجود در بازار کشور بررسي مي‌کنيم.
مدل اتوماتيک اس5 هم‌اکنون با قيمت حدود 88 ميليون تومان، و مدل دستي آن حدود 76 ميليون تومان توسط کرمان موتور به فروش مي‌رسد. قيمت بازار اين خودرو نيز حدود 2 تا 3 ميليون تومان از قيمت نمايندگي بيشتر است.
باتوجه به امکانات و ويژگي‌هاي اين خودرو و مقايسه با ساير خودروهاي هم رده مانند چانگان CS35، جيلي Emgrand X7، ليفان X60 و ام وي ام X33، در بازه زير 100 ميليون تومان، جک اس5 يک انتخاب به‌صرفه، ايمن، و با کيفيت خواهد بود.

*** 5 دليل براي نخريدن اين خودرو

1- مونتاژ کرمان‌خودرو!

کرمان‌خودرو سال‌هاست که در زمينه مونتاژ خودرو در ايران فعاليت مي‌کند. در اوايل فعاليت اين شرکت، کيفيت مونتاژ محصولات خوب بود و مي‌شد به محصولاتي مثل دوو سيلو و فولکس‌واگن گل امتياز خوبي از نظر مونتاژ داد. اما در سال‌هاي اخير مونتاژ ضعيف، کمر مشتريان اين شرکت را شکسته! اگر زماني از کرمان‌موتور خودرويي خريداري کرديد و در انتظار تحويل خودروي خود بوديد، پيشنهاد مي‌کنم دست به دعا برداشته و براي اينکه خودروي شما مشکلات مونتاژي رايج را نداشته باشد دعا کنيد. در واقع شما بايد خوش‌شانس باشيد تا از مونتاژ خوبي در تمام قسمت‌ها برخوردار شويد. جک S5 هم مانند ديگر خودروهاي کنوني کرمان خودرو، از اين قاعده دور نيست و تقريبا تمام خريداران نسبت به مونتاژ ضعيف شکايت دارند.


2- خدمات پس از فروش ضعيف

اگر در نظر بگيريم که تمام خودروسازان داخلي خدمات پس از فروش ضعيفي ارائه مي‌دهند، بايد کرمان‌موتور را يکي از صدرنشينان بدانيم. تعداد نمايندگي‌هاي کم در شهرستان‌هاي کشور، کمبود تعميرکاران حرفه‌اي و آشنا به خودروهاي چيني اين شرکت و مشکل در تامين قطعات يدکي، از جمله مشکلات رايج خريد خودرو از کرمان‌خودرو است. پس اگر زماني دست به جيب شديد و خودرويي از کرمان موتور خريداري کرديد، انتظار خدمات خوبي نداشته باشيد.


3- کيفيت رنگ پايين

تمام محصولات کرمان‌خودرو از ارزان‌ترين آن‌ها گرفته تا گران‌ترين‌شان، کيفيت رنگ واقعا افتضاحي دارند. بنابراين پيشنهاد مي‌کنيم اگر خودروي جک S5 را خريداري کرديد هيچ وقت به کارواش مراجعه نکنيد يا اگر به کارواش رفتيد حتما بگوييد که فشار آب را کم کنند تا رنگ ماشينتان نريزد!


4- مصرف سوخت زياد

جک S5 يک بنزين خور تمام عيار است. دارندگان اين خودرو از وضعيت مصرف سوخت اين خودرو اکثرا ناراضي هستند. برخي از مصرف‌کنندگان ميزان سوخت مصرفي آن را در هر صد کيلومتر، حدود 15 ليتر گزارش داده‌اند.


5- مشکلات متعدد فني

هنگام تعويض دنده در بسياري جک‌هاي S5، از دنده 1 به دنده 2، گيربکس خودرو صدا مي‌کند و موتور خودرو گرما و صداي زيادي دارد. برخي از آپشن‌هاي جک S5 به خوبي کار نمي‌کنند. برخي از خريدارن گزارش داده‌اند زماني که به موتور خودرو بيش از حد فشار آورده‌اند، موتور توربوشارژ فعال نشده و يا سوخته است!

اينها قسمتي از مشکلات کلي جک S5 از لحاظ فني بود و قطعا مشکلات ريز و درشت ديگري هم هست که در صورت خريداري با آنها مواجه مي‌شويد.
جک S5‌، از مشکلات ديگري مثل چکه کردن آب از سانروف (در برخي از مدل‌ها)، ديد عقب ضعيف، رگلاژ نبودن درب‌ها، ارگونومي ضعيف صندلي‌ها و… نيز برخوردار است.




منبع: charkhan.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها