آخرین اخبار

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس موسيقي

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - ثروتمندترين موسيقيدان جهان، با ثروت خالص 1.28 ميليارد دلار!!

تعداد محدودي از موسيقيداناني که به شهرت جهاني رسيده اند از ثروت قابل ملاحظه‌اي نيز برخوردار هستند. در کنار تضمين در صدر قرار گرفتن ترانه ها، قرارداد‌هاي هنگفت تجاري و حتي استفاده از دانش شان در کسب و کار موسيقي از طريق تاسيس کمپاني‌هاي ضبط آهنگ شخصي، خواننده‌اي مشهور بودن مي‌تواند يک شغل بسيار لاکچري باشد.
با اين وجود تعداد بسيار کمتري نيز وجود دارند که گروهي از تحسين شده‌ترين موسيقيدانان طراز اول بوده که بسيار شهيرتر و ثروتمندتر از شناخته شده‌ترين هنرمندان جهاني دارند. بسياري از آن‌ها صد‌ها ميليون دلار ثروت داشته و در يک مورد نيز زوجي توانسته اند ثروت خود را به بيش از يک ميليارد دلار برسانند. به لطف مجله فوربس و فهرست‌هاي متعددش در طول سال از ثروتمندترين شخصيت‌هاي جهان در دسته بندي‌هاي مختلف، همه مي‌دانيم که کدام هنرمند در صدر ثروتمندترين شخصيت‌هاي هنري در هر دسته بندي قرار دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را با ثروتمندترين موسيقيدانان جهان در سال 2019 آشنا کنيم.

بيشتر بدانيد : پولدارترين خواننده‌هاي هاليوود در سال 2010!!

ماريا کري

ماريا کري با 535 ميليون دلار ثروت خالص، دهمين موسيقيدان ثروتمند جهان است. برخلاف بسياري از همتايانش، کري تقريباً تمام ثروتش را از طريق فعاليت‌هاي موسيقايي و سينمايي اش به دست آورده است. با توجه به اينکه ماريا کري داراي گستره صدايي 5 اکتاوي و يک حنجره منحصربفرد است، جاي تعجب ندارد که صداي زيبا و آرامش بخشش باعث شده ميليون‌ها طرفدار در سراسر جهان داشته باشد.

ماريا کري
ماريا کري

از زمان شروع فعاليت ماريا کري در سال 1988، وي بيش از 200 آلبوم تهيه و در سراسر جهان به فروش رسانده و در اين مدت 5 جايزه گرمي نيز دريافت کرده است. در کنار آهنگ «تمام چيزي که براي کريسمس مي‌خواهم تويي» (All I Want For Christmas Is You) که يکي از پرطرفدارترين و پرفروش‌ترين آهنگ‌هاي کريسمس در تمام دوران بوده، کري همچنين رکورد بيشترين مدت قرار داشتن تک آهنگ در صدر بيلبورد 100 آهنگ برتر و پرفروش را براي آهنگ «يک روز شيرين» (One Sweet Day) در اختيار دارد.

بيشتر بدانيد : اجراي احساسي و بي نظير ماريا کري به ياد جورج مايکل

مدونا برنده دو جايزه گلدن گلوب: رتبه نهمين موسيقيدان ثروتمند جهان

مدونا رتبه نهمين موسيقيدان ثروتمند جهان را با ثروت خالص 590 ميليون دلار در اختيار دارد. اگر چه مدونا شروع حرفه هنري خود در عرصه موسيقي را در دهه 80 تجربه کرد و با آهنگ‌هايي مانند «مانند يک دوشيزه» (Like A Virgin) و «مد» (Vogue) توانست مرز‌هاي آن دوران عرصه موسيقي را جابجا کند، خلاقيت‌هاي مداوم باعث شده همچنان از خوانندگان محبوب جهان بوده و در چهارمين دهه از حرفه خود از اعتبارش کاسته نشده است.

مدونا
مدونا

علاوه بر سابقه و آثار قابل توجه در عرصه موسيقي، او همچنين برنده دو جايزه گلدن گلوب براي بازي فراموش نشدني اش در فيلم «اويتا» (Evita) در سال 1996 و بهترين ترانه اورجينال براي فيلم «W.E.» در سال 2011 نيز شده است.

بيشتر بدانيد : مدونا پولدارترين خواننده، اسپيلبرگ پولدارترين سينماگر 2013+ ليست و تصاوير

بونو : خواننده اصلي گروه U2

بونو به عنوان خواننده اصلي گروه U2 يکي از مشهورترين خوانندگان عصر حاضر است که ترانه‌هاي سياسي ماندگار و البته جنجال آفريني در مورد تنش بين جمهوري خلق ايرلند و بريتانيا که صد‌ها سال ادامه داشته و در چند دهه اخير فروکش کرده نوشته است.

بونو
بونو

علاوه بر موفقيت در عرصه موسيقي، بونو به خاطر فعاليت‌هاي بشردوستانه و فعاليت‌هاي تجاري اش شناخته مي‌شود. بونو با 700 ميليون دلار ثروت خالص هشتمين موسيقيدان ثروت جهان به شمار مي‌آيد.

دکتر دري با 740 ميليون دلار ثروت

دکتر دري فعاليت موسيقايي خود را به عنوان يک رپر گانگستر با گروه رپ N.W.A آغاز کرد که به خاطر شعر‌هاي خشن و تفاسير ساده شان از زندگي شناخته مي‌شدند آغاز کرد. او همچنين به خاطر مشاوره و راهنمايي خوانندگان ديگري در عرصه موسيقي رپ مانند توپاک شکور، اسنوپ داگ و امينم بسيار مورد احترام است. در سال‌هاي اخير دکتر دري زندگي بسيار آرام و بدور از هياهوي رسانه‌ها را دنبال کرده است.

دکتر دري
دکتر دري

دکتر دري با 740 ميليون دلار ثروت جايگاه هفتم ثروتمندترين موسيقيدانان جهان را به خود اختصاص داده هر چند بخشي از اين ثروت از فعاليت‌هاي او خارج از عرصه موسيقي حاصل شده است. بخش قابل توجهي از اين ثروت در نتيجه فروش کمپاني شخصي Beats By Dre به شرکت اپل بدست آمد که در سال 2014 با قيمت 3 ميليارد دلار به اين غول عرصه تکنولوژي فروخته شد.

ثروتمندترين زن موسيقيدان در جهان: سلين ديون

به عنوان ششمين موسيقيدان ثروتمند جهان، سلين ديون با 800 ميليون دلار ثروت خالص، ثروتمندترين زن موسيقيدان در جهان است. اگر چه همه ديون را به خاطر آهنگ و صداي ماندگارش در آهنگ «قلب من ادامه خواهد داد» (My Heart Will Go On) براي فيلم «تايتانيک» در سال 1997 مي‌شناسند، اما ديگر فعاليت‌ها و آثار موسيقايي اش نيز به اندازه همين آهنگ تاثيرگذار و قابل توجه بوده است.

سلين ديون
سلين ديون ششمين موسيقيدان ثروتمند جهان

در طول دوران فعاليتش، ديون 5 جايزه گرمي دريافت کرده، به زبان‌هاي مختلف ترانه خوانده و بيش از هر کس ديگري در لاس وگاس اجراي برنامه و سکونت داشته است. مانند بسياري از ديگر هنرمندان شناخته شده، سلين ديون نيز در سبک‌هاي مختلف موسيقي فعاليت داشته و مانند ماريا کري، بخش اعظم ثروت خود را از طريق صداي مسحور کننده اش بدست آورده است.

ديدي ( شان جان کامبز ) رپر و تهيه کننده

مانند دکتر دري، شان جان کامبز معروف به «ديدي» نيز کار خود در عرصه موسيقي را به عنوان رپر و تهيه کننده آغاز کرد و ترانه‌هايي که در دهه 90 و اوايل دهه 2000 خواند باعث شد که وي اکنون با 825 ميليون دلار ثروت خالص، پنجمين موسيقيدان ثروتمند جهان باشد. زماني که ديدي تنها دو سال داشت پدرش به قتل رسيد و مادرش براي بزرگ کردن او و ديگر خواهر و برادرانش به سختي تلاش کرد. اين خواننده/تهيه کننده هنوز هم ترانه توليد مي‌کند، اما در سال‌هاي اخير بخش زيادي از درآمد او از کسب و کار‌ها و فعاليت‌هايي غير از خوانندگي حاصل شده است.

شان جان کامبز معروف به ديدي
شان جان کامبز معروف به ديدي

او از طريق کمپاني شخصي خود با نام Bad Boy Entertainment تهيه کنندگي آثار ديگران را نيز بر عهده مي‌گيرد. علاوه بر اين وي مجري گري طولاني‌ترين برنامه رقابتي درعرصه موسيقي را با عنوان Making The Band بر عهده دارد که در سال‌هاي اخير باعث شکل گيري باند‌هاي موفقي در عرصه موسيقي شده است.

هرب آلپرت با 850 ميليون دلار ثروت

هرب آلپرت يک آهنگساز بسيار سرشناس است که با 850 ميليون دلار ثروت چهارمين موسيقيدان ثروتمند جهان به شمار مي‌آيد. برخلاف بسياري از همتايان ثروتمندش، هرب کمي متفاوت است، زيرا شهرت او در عرصه موسيقي رپ، راک يا محلي بدست نيامده است.

هرب آلپرت آهنگساز
هرب آلپرت آهنگساز

او در ابتدا با عنوان آهنگساز و نوازنده در گروه موسيقي Herb Albert & The Tijuana Brass وارد اين عرصه شد. مانند مدونا و مک کارتني نيز دهه هاست که در عرصه موسيقي فعاليت دارد و تاکنون 5 آهنگ او در صدر 100 آهنگ پرفروش بيلبورد قرار گرفته و 9 بار نيز برنده جايزه گرمي شده است.

جي زي سومين موسيقيدان ثروتمند جهان

جي زي سومين موسيقيدان ثروتمند جهان است که ثروت خالص او را 900 ميليون دلار برآورد کرده اند. در طول دوران فعاليتش، جي زي 19 بار برنده جايزه گرمي شده و بيش از 100 ميليون نسخه از آلبوم‌هاي وي در سراسر جهان به فروش رسيده اند. البته هيچ موسيقيداني تنها از راه فروش آلبوم نمي‌تواند به چنين ثروت هنگفتي دست يابد و تنها يک مرد باهوش مانند جي زي مي‌تواند با فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي چنين امپراطوري بزرگي را بسازد.

جي زي سومين موسيقيدان ثروتمند جهان
جي زي سومين موسيقيدان ثروتمند جهان

او کار خود را به عنوان رپر آغاز کرده و هنوز هم در اين عرصه فعال است، اما کمپاني‌هاي متعددي که در اختيار دارد سهم قابل توجهي از ثروت او را توليد کرده اند. علاوه بر کمک به هنرمنداني مانند کانيه وست و ريحانا براي شهرت از طريق کمپاني تهيه کنندگي او با نام Roc-A-Fella، جي زي يک خط توليد لباس بسيار موفق به نام Rocawear را نيز مديريت مي‌کند. در سال 2015، جي زي سرويس استريمينگ موسيقي Tidal را راه اندازي کرد که شبيه سرويس اسپاتيفاي و اپل ميوزيک است.

رتبه دوم ثروتمندترين موسيقيدانان جهان: پل مک کارتني

نفر دوم در فهرست ثروتمندترين موسيقيدانان جهان، پل کارتني بريتانيايي از گروه موسيقي معروف بيتلز قرار دارد. با ديسکوگرافي قابل توجهي که 32 آهنگ آن در صدر 100 آهنگ برتر بيلبورد قرار گرفته اند، حق کپي رايت بيش از 25.000 آهنگ و فعاليت موسيقايي به طول نزديک به 6 دهه، به راحتي مي‌توان فهميد که چرا اين عضو سابق گروه بيتلز اکنون با بيش از 1.2 ميليارد دلار ثروت رتبه دوم ثروتمندترين موسيقيدانان جهان را به خود اختصاص داده است.

پل مک کارتني از گروه موسيقي معروف بيتلز
پل مک کارتني از گروه موسيقي معروف بيتلز

با اين وجود موسيقي تنها چيزي نيست که مک کارتني در آن کسب ثروت کرده است. او در حوزه بازيگري، کارگرداني و حتي نويسندگي نيز سابقه فعاليت دارد که در ترکيب با دستاوردهايش در حوزه موسيقي، جاي تعجب ندارد که چرا مک کارتني در تمام اين دوران پرفراز و نشيب و طولاني همچنان محبوب باقي مانده است.

اندرو لويد وبر با ثروت خالص 1.28 ميليارد دلار: ثروتمندترين موسيقيدان جهان

ثروتمندترين موسيقيدان جهان اندرو لويد وبر است که ثروت خالص او 1.28 ميليارد دلار تخمين زده شده است. به عنوان يک آهنگساز، نام وبر با دنياي برادوي عجين شده است و کار‌هاي او نسل معاصر فيلم‌هاي موزيکال را تعريف مي‌کند.

اندرو لويد وبر ثروتمندترين موسيقيدان جهان
اندرو لويد وبر ثروتمندترين موسيقيدان جهان

از مشهورترين کار‌هاي او در عرصه موزيکال‌ها مي‌توان به Cats، Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat، Evita، Phantom Of The Opera، Jesus Christ Superstar و بسياري ديگر اشاره کرد. بسياري از موزيکال‌هاي او در طول بيش از يک دهه ساخته شده اند. وبر همچنين يک جايزه گرمي و چندين نامزدي ديگر نيز در کارنامه خود دارد.

بيشتر بدانيد : ثروتمندترين خواننده بريتانيايي معرفي شد!+ميزان ثروت

بيشتر بدانيد : خواننده مولتي ميليونري که حاضر نيست به پدر فقيرش کمک کند!

بيشتر بدانيد : پولدارترين هنرمندان زير 30 سال: ادل با حدود 400 ميليارد تومان در صدر


منبع: زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آهنگ «بهت قول ميدم» محسن يگانه رکود زد + حاشيه هاي آن

زندگي عاشقانه ادل پس از 7 سال به پايان رسيد! + عکس همسر و فرزند

ناگفته هايي از زندگي التون جان، يکي از موفق ترين خواننده هاي موسيقي + عکس

راجر واترز به مدونا: در تل آويو کنسرت اجرا نکن!

دختر 18 ساله اي که موسيقي آمريکا را ترکاند!! + عکس

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس

گزارش و عکس هاي کنسرت کيهان کلهر

جنجال ها و حواشي موسيقي ايران در سال 97

خواننده هايي که در سال گذشته حال مردم را خوب کردند

از حميد هيراد تا همايون شجريان: چهره هاي خبرساز موسيقي در سال 97

پرطرفدارترين آهنگ هاي موسيقي پاپ در سال 97

ممنوع الکار شدن يک خواننده به دليل حرکات عجيب و مهيج روي صحنه!

صد خواننده برتر تاريخ موسيقي به انتخاب مجله رولينگ استون

مراسم رونمايي آلبوم «آرش کمانگير» شهرام ناظري + عکس

حاشيه ها و انتقادها از جشنواره موسيقي فجر/ وقتي داد رضا صادقي هم درآمد!!

شکست عشقي، آزار جنسي، بيماري ها و تمام رازهاي تلخ زندگي ليدي گاگا

دو برادر خواننده که در خانواده ناشنوا بزرگ شدند + عکس

توضيحات حميد عسکري درباره خواننده زن در کنسرت جنجالي اش + عکس

از شکيرا تا ادل، خوش صداترين ستاره هاي زن دنيا + عکس

جنجال آهنگ گروهي که حتي نام خودش را غلط تلفظ مي‌کند

عکس هاي ديدني و قديمي از محمدرضا شجريان که تا بحال نديده بوديد!

برندگان جشن «موسيقي ما» با حضور چهره هاي سرشناس

گفتگو با پري زنگنه؛ بانوي اپراي ايران

آلبوم هاي جديد خواننده ها، از حامد همايون تا احسان خواجه اميري

گروه چاووش؛ اولين گروه موسيقي زيرزميني ايران

سازهايي که با ياد استاد شجريان به نمايش درآمدند + عکس

بازگشت گروه دخترانه «اسپايس گرلز» بدون «ويکتوريا بکهام»

تعظيم سالار عقيلي به صبوري و متانت زلزله‌زدگان کرمانشاه

محمدرضا فروتن، هانيه توسلي و ابوالفضل پورعرب در يک اُپرا + عکس

خواننده‌اي که 8 سال اجازه کار نداشت و ممنوع‌الفعاليت بود

مهم‌ترين کنسرت‌هاي آذر 97 از محسن ابراهيم زاده تا بهنام باني و ماکان بند

خواننده پرتناقض که بعد عاشق شدن هنر را فراموش کرد!

ناگفته هايي جذاب از خواننده جوان و خوش‌آتيه + عکس

فعاليت هنري همايون شجريان از ابتدا تا امروز

همه چيز درباره الويس، مرده پر درآمد

گران‌ترين ساز جهان چه سازي است و از کجا آمده است؟

مصاحبه بي‌بي‌سي با امير تتلو و داغ شدن تتليتي ها!

آهنگ «بارون» را با صداي محمدرضا گلزار بشنويد

نقد و بررسي آلبوم «ابراهيم» محسن چاوشي

فريدون فروغي؛ خواننده‌اي که 17 سال پيش دِق کرد و مُرد!

پرفروش هاي موسيقي ايران بعد از انقلاب/از دهاتي شادمهر تا اصفهاني

خواننده‌اي که زود گل کرد و زود پژمرد + فيلم

بهترين و خاطره‌انگيز‌ترين خواننده‌هاي عرب‌ را بشناسيد + تصاوير

گفتگو با زيباروي خوش صداي افغان، مقيم کانادا

شجريان از نگاه خودش! شجريان از نگاه ديگران!

خاطره خواندني خواننده مشهور از استاد شجريان

«پيکلاويه»: گروه ايراني راک انگليسي! + تصاوير

خواننده‌هايي که سابقه انتشار قطعات عاشورايي داشته‌اند

شهريار قنبري، ترانه سرايي که شعر نفس کشيدن تنها کارش بود

نواي کمانچه کيهان کلهر روح بشري را تصاحب کرد + عکس