آخرین اخبار

بحران گوشت؛ باز هم پاي مشهد در ميان است! اجتماعي

بحران گوشت؛ باز هم پاي مشهد در ميان است!

  بزرگنمايي:

چه خبر - بحران گوشت؛ باز هم پاي مشهد در ميان است!

بر اساس سندي که وضعيت واردات و توزيع گوشت قرمز در بهمن ماه را نشان مي‌دهد، 4 مرکز اصلي با شرکت‌هاي واردکننده همکاري و شراکت دارند.

واردکننده‌ها بعد از آن‌که گوشت هايشان را به کشور وارد کردند، شرکت امور پشتيباني دام اين گوشت‌هاي وارداتي را اول به اين مراکز تحويل مي‌دهد و بعد آنها با واسطه گري، گوشت‌ها را به مراکز طرف قراردادشان تحويل مي‌دهند. شرکتي که در اين ميان بيشترين ميزان واردات را داشته، شرکت «آ.م.ش» بوده است.

بر اساس اطلاعات روزنامه رسمي کشور، متعلق به قوه قضائيه، اولين آگهي اين شرکت در يک اسفند سال 86 منتشر شده و شرکت هم يک ماه پيش از آن به ثبت رسيده است. نام مؤسسين اين شرکت،برادران «پ» عنوان شده و آدرس اوليه شرکت در مشهد، بلوار وکيل آباد بوده اما در سال‌هاي اخير اين شرکت به برج ساعي در تهران منتقل شده است. صاحبان فروشگاه‌هاي پروتئيني در سطح شهر تهران نيز اين دو برادر را به خوبي مي‌شناسند و از آنها به عنوان سرمايه دارترين افراد در کار گوشت نام مي‌برند. در يک آگهي در تاريخ 23 اسفند 96 در روزنامه رسمي کشور آمده است که:«سرمايه شرکت از 6 ميليارد تومان به 12 ميليارد تومان منقسم به 200 سهم 60 ميليون توماني افزايش يافته است.» در اين تاريخ، حميد و پريسا «خ» هم به عنوان رئيس و بازرس شرکت ذکر شده بودند.

در آخرين به روزرساني بانک مرکزي از فهرست دريافت کنندگان ارز دولتي، نام شرکت «آ.م.ش»در بيش از 175 رديف آمده بود. بر اساس سندي که در اختيار «ايران» قرار گرفته، اين شرکت تنها در تاريخ 26 بهمن ماه نزديک به 29 تن گوشت تازه گوسفندي از استراليا بارگيري کرده بود. برخي از فعالان بازار مي‌گويند که اين شرکت، شبي 30 تن گوشت وارد مي‌کند.

دپوي «ع»؛ مرکزي براي پخش گوشت‌هاي وارداتي به برخي نهادها

«شرکت «آ.گ.م»بر پايه تجربه و سابقه 40 ساله رئيس هيأت مديره جناب آقاي کريم «ب» در زمينه عرضه گوشت قرمز به شهروندان تهراني در مورخ 1/9/1388 تأسيس و فعاليت خود را آغاز کرد.» اين اطلاعاتي است که در سايت شرکت آلين گوشت آمده است. اين شرکت که به عنوان دپوي «ع» معروف است، يک مرکز عمده وارد کننده گوشت است.

در سايت آن آمده است که از سال 1390 تاکنون، همکاري خود را با شرکت «آ.م.ش» و توزيع لاشه‌هاي وارداتي اين شرکت آغاز کرده است. اين مرکز تنها در يک روز، نزديک به 30 تن گوشت از طريق دو شرکت وارد کرده و محل عرضه آن، 4 تن به ميادين ميوه و تره بار، 1 تن به هايپر استار ارم، 2 تن به شرکت تعاوني مصرف کارکنان وزارت جهاد، 300 کيلو به تعاوني مصرف فرهنگيان، 700 کيلو به سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران، 3 تن به قوه قضائيه و 2 تن به نمايندگي سپاه حضرت محمد بوده است.

بر اساس سندي که «ايران» از واردات گوشت لاشه تازه گوسفندي در تاريخ 28 بهمن ماه به دست آورده است، شرکتي ديگر نيز از مراکز عمده تحويل گرفتن گوشت بوده است. اين شرکت 18هزار و 200 کيلوگرم گوشت دريافت کرده که تمام آن براي عرضه به ميادين تره بار سطح شهر تهران، کرج و پرند بوده است.

«آ.پ.پ» ؛ شرکت نايب رئيس انجمن صنفي و مرکز توزيع به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي

«شرکت صنايع بسته بندي «آ.پ.پ»پايتخت در سال 1389 در شهرک صنعتي جاجرود در نزديکي تهران با حدود 150 نفر پرسنل در حوزه بسته بندي و توزيع گوشت قرمز و سفيد فعاليت رسمي خود را شروع نمود. در حال حاضر اين شرکت به عنوان بزرگترين شرکت بسته بندي گوشت و مرغ در تهران و نيز بزرگترين تأمين کننده فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي تهران و سازمان ميادين ميوه و تره بار با بيش از 1000 نفر پرسنل و بهره‌گيري از بيش از 100 عدد خودروي يخچالدار فعاليت مي‌کند.» اين اطلاعاتي است که در صفحه اول سايت اين شرکت آمده است.

بر اساس اطلاعات روزنامه رسمي کشور در تاريخ 23 خرداد 96، «م.د»به عنوان رئيس هيأت مديره و «م.ح» به عنوان نايب رئيس هيأت مديره اين شرکت براي مدت دو سال انتخاب شدند. در ميان اسناد مربوط به اين شرکت نامي ثبت شده از «ع.ح» به چشم نمي‌خورد اما فعالان بازار، شخصي به اين نام را به عنوان چهره کليدي و اصلي شرکت «آ.پ.پ» در جاجرود مي‌شناسند که دفتر آن به خيابان بهشتي منتقل شده است. هادي «ح» نيز عنوان مديرعامل اين شرکت را دارد و همچنين نايب رئيس اعضاي انجمن صنفي کارفرمايي صنعت توليد و بسته بندي مواد پروتئيني کشور است.

در روزنامه رسمي کشور در تاريخ 6 آبان 96 نيز يک آگهي مربوط به اين شرکت چاپ شده که بر اساس آن سرمايه شرکت از 1 ميليون، به 2 ميليارد تومان افزايش يافته است. بر اساس اطلاعاتي که از ميزان واردات گوشت در تاريخ 28 بهمن ماه استخراج شده، در اين بازه زماني اين شرکت از دو شرکت وارد کننده نزديک به 30 تن گوشت دريافت کرده است. نزديک به 17 تن را شرکت «آ.م.ش» وارد کرده و شرکت امور پشتيباني دام براي توزيع در اختيار «آ.پ.پ» قرار داده، حدود 13 تن ديگر را هم خود شرکت پشتيباني دام کشور از محل کشتار دام‌هاي زنده روماني وارد کرده است.

از اين ميزان 9852 کيلو سهميه فروشگاه‌هاي شهروند، 4 تن سهميه رفاه و 3 تن سهميه سپه و 13 تن سهميه فروشگاه‌هاي افق کوروش تعريف شده است. در نهايت تنها 5 تن براي عرضه در ميادين ميوه و تره‌بار در نظر گرفته شده که آن هم به سهميه تعريف شده از انجمن صنفي اختصاص داده مي‌شود.

در نهايت بر اساس سندي که «ايران» به دست آورده، 149 هزار و 684 کيلوگرم گوشت، برابر با چيزي نزديک به 15 هزارتن گوشت گرم وارداتي در بازه زماني 26 تا 28 بهمن ماه بارگيري شده و تاريخ احتمالي عرضه آن 29 بهمن در نظر گرفته شده بود. بيش از يک‌سوم از اين ميزان گوشت، به اندازه 51 هزار و 802 کيلوگرم براي عرضه در اختيار انجمن صنفي کارفرمايي صنعت توليد و بسته‌بندي مواد پروتئيني کشور قرار گرفته بود. انجمني که به‌طور کلي تنها 38 نفر عضو از صاحبان بزرگترين شرکت‌هاي بسته‌بندي پروتئيني دارد. رئيس هيأت مديره آن، مديرعامل شرکت «م.پ» است. برادر او، نيز عضو اصلي هيأت مديره شرکت «ر.پ» است و مديرعامل شرکت «آ.پ.پ» هم عنوان نايب رئيس هيأت مديره اين انجمن را دارد.

در ميان 5 شرکت واردکننده‌اي که به صورت اختصاصي گوشت‌شان به انجمن صنفي تحويل داده شده است، 4 شرکت از روسيه گوشت وارد کرده و يک شرکت از استراليا. شرکت «آ.م.ش»، متعلق به برادران «پ» در اين دسته، 7200 کيلوگرم گوشت از استراليا وارد کرده و تمام اين مقدار بعد از تحويل به مرکز انجمن صنفي، بايد براي عرضه به شرکت «م.پ» داده شود تا اين شرکت بعد از بسته‌بندي، آن را به فروشگاه‌هاي منتخب برساند. «م.پ»، شرکت متعلق به رئيس اين انجمن صنفي است. اين شرکت اگرچه در حوزه بسته‌بندي و عرضه محصولات پروتئيني فعاليت مي‌کند اما بر اساس ليست بانک مرکزي، 165 هزار يورو تا تاريخ 12 مهرماه ارز 4200 توماني براي واردات دريافت کرده بود.

از مقدار باقيمانده گوشت در دست انجمن صنفي، 15 تن نيز براي عرضه به ميادين ميوه‌وتره‌بار سطح تهران مي‌رود و چيزي نزديک به 29 تن هم بايد در ميان کليه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي سطح تهران پخش شود که البته آن هم بر اساس سهميه‌بندي شرکت‌هاي تابعه انجمن است. از ميان کل گوشت‌هاي وارد شده در 4 روز آخر بهمن ماه، 20.5 تن هم براي استان‌هاي خراسان رضوي، کرمانشاه و فارس بوده است که آنها با هماهنگي اداره کل امور پشتيباني دام استان‌ها توزيع مي‌شوند.

منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد