آخرین اخبار

خوراکي هايي که باعث مرگ ناگهاني مي شوند تغذيه

خوراکي هايي که باعث مرگ ناگهاني مي شوند

  بزرگنمايي:

چه خبر - مرگ ناگهاني با خوراکي ها

برخي غذاهاي عجيب و غريب و البته گران قيمت، مانند ماهي بادکنکي و قارچ هاي وحشي از جمله نمونه هايي هستند که بايد مراقب مصرف آنها باشيد. اما شايد شگفت زده شويد اگر بدانيد برخي مواد غذايي پر مصرف نيز داراي عناصري هستند که بسيار سمي بوده يا بر اساس روش تهيه مي توانند به گزينه اي خطرناک براي زندگي انسان تبديل شوند.

مرگ ناگهاني با دانه ها و هسته هاي ميوه

هسته سيب

ميوه هايي مانند سيب، گيلاس، هلو، و زردآلو داراي يک نوع هيدروژن سيانيد به نام «اسيد پروسيک» در دانه ها يا هسته هاي خود هستند.
البته مردم به طور معمول اين بخش از ميوه را مصرف نمي کنند، اما در صورت مصرف اتفاقي يا به هر دليل ديگري مي توانند همانند قاتلي خاموش عمل کنند. البته دانه ها و هسته هاي ميوه اسلحه اي قوي نيستند زيرا قرباني بايد حداقل يک فنجان از پودر آنها را مصرف کند تا جان خود را از دست بدهد.

بيشتر بدانيد : از خوردن دانه هاي سيب شديدا پرهيز کنيد

بيشتر بدانيد : هسته زردآلو چه زماني باعث مرگ مي شود؟

مرگ ناگهاني با ريواس

برگ ريواس

ماده خطرناک ريواس در برگ هاي اين گياه است که به نام «اسيد اگزاليک» شناخته مي شود. اين ترکيبي شناخته شده است زيرا موجب تشکيل سنگ هاي کليه مي شود. البته شما بايد تقريبا 11 پوند (5 کيلوگرم) برگ ريواس مصرف کنيد تا کليه ها به طور کامل از کار بيفتند، اما به خاطر داشته باشيد که حتي يک سنگ کليه نيز مي تواند دردي شديد را در بدن ايجاد کند.
از آنجايي که تنها برگ هاي ريواس خطرناک هستند، نيازي نيست تا به طور کامل از مصرف اين ماده غذايي پرهيز کنيد. ريواس منبع خوبي براي منگنز، منيزيم، فيبر غذايي، کلسيم، ويتامين C، و ويتامين K است.

مرگ ناگهاني با جوز هندي

جوز هندي

جوز هندي در واقع يک ماده غذايي توهم‌زاست، اما پيش از اين که وارد اين مرحله شويد با احساس بيماري شديد مواجه خواهيد شد. مصرف 0.2 اونس (5.6 گرم) جوز هندي در يک وعده مي تواند موجب تشنج و مصرف 0.3 اونس (8.5 گرم) از آن مي تواند به حمله بيماري منجر شود.
هر دو شرايط مي توانند بالقوه مرگبار باشند. ظاهرا توهم همواره نمي تواند سرگرم کننده باشد و اُوردوز با جوز هندي موجب شرايطي به نام «جنون جوز هندي» مي شود که فرد را با حس نابودي و تشنگي که از بين نمي رود، مواجه مي سازد.

بيشتر بدانيد : اين خوراکي ها مي توانند باعث مرگ شما شوند, بسيار مراقب باشيد

مرگ ناگهاني با سيب زميني

سيب زميني

مصرف گليکو آلکالوئيدها که در برگ ها، ساقه ها و جوانه هاي سيب زميني وجود دارند مي تواند موجب سردرد گيج کننده، گرفتگي ماهيچه، اسهال، و حتي کما و مرگ شود.
گليکو آلکالوئيدها عامل رنگ سبز سيب زميني هاي مانده محسوب مي شوند. تنها 3 تا 6 ميلي گرم از گليکو آلکالوئيدها در هر کيلو از وزن بدن انسان مي تواند مرگبار باشد، از اين رو، پرهيز از مصرف سيب زميني هايي که جوانه زده اند يا زير پوست آنها سبز شده است، اهميت دارد. سيب زميني ها در صورتي که دور از نور خورشيد نگهداري شوند بيشتر دوام مي آورند، از اين رو، آنها را در جاي خشک و تاريک نگهداري کنيد.

بيشتر بدانيد : سيب زميني هايي که پوست شان سبز شده است را هرگز نخوريد

مرگ ناگهاني با بادام تلخ

بادام

بادام ها تنها زماني خطرناک هستند که نوع اشتباه را مصرف کنيد. بادام هاي شيرين در صورت مصرف متعادل، خوراکي هايي سالم هستند، اما بادام هاي تلخ حاوي سطوح بالاي هيدروژن سيانيد هستند.
تنها 7 تا 10 دانه بادام تلخ خام مي تواند يک فرد بزرگسال را به شدت بيمار کرده و به طور بالقوه موجب مرگ يک کودک شود. با اين وجود، بادام هاي تلخ نوعي از اين ماده غذايي هستند که براي عصاره گيري استفاده مي شوند و به دليل پشت سر گذاشتن روند فرآوري به گزينه اي بي خطر تبديل مي شوند.

مرگ ناگهاني با عسل غير پاستوريزه

عسل

عسل غير پاستوريزه يا خام اگر حاوي «گرايانوتوکسين» باشد مي تواند به يک ماده غذايي خطرناک تبديل شود. اين اتفاقي زماني رخ مي دهد که زنبورهاي گرده افشان روي گياهاني که حاوي اين ماده سمي هستند، مي نشينند. پاستوريزه کردن عسل سطوح گرايانوتوکسين را به محدوده بي خطر کاهش مي دهد، اما عسلي که اين فرآيند را پشت سر نمي گذارد مي تواند خطرناک باشد.
تنها يک قاشق غذاخوري گرايانوتوکسين غليظ مي تواند موجب سرگيجه، ضعف، تعريق، و استفراغ براي بيش از 24 ساعت شود. به طور ويژه، مصرف اين ماده مي تواند افرادي که از نقص ايمني رنج مي برند را در معرض خطر مرگ قرار دهد.

مرگ ناگهاني با گوجه فرنگي

گوجه فرنگي

گوجه فرنگي يکي از پر مصرف‌ترين مواد غذايي در سراسر جهان است. از خود گوجه فرنگي در غذاهاي مختلف استفاده مي شود و رب و سس آن نيز بسيار پر طرفدار است. با اين وجود، ساقه ها و برگ هاي گوجه فرنگي حاوي سموم قليايي هستند.
اگرچه بايد مقدار زيادي برگ گوجه فرنگي مصرف کنيد تا جان خود را از دست بدهيد، اما مقدار کم آن نيز مي تواند موجب ناراحتي شديد معده شود.

مرگ ناگهاني با ماهي تن

ماهي تن

ماهي تن از جمله ماهي هايي است که جيوه جذب مي کند که مي تواند انباشت اين ماده در بدن افرادي که به مقدار زياد ماهي تن مصرف مي کنند را در پي داشته باشد. جيوه مي تواند آسيب جدي به کليه ها وارد کند يا وارد مغز شده و موجب بروز نشانه هاي ديوانگي شود.
با انباشت جيوه در بدن، اين ماده مي تواند محرکي براي انواع مختلف بيماري ها، از جمله مواردي مرگبار شود. پس در شرايطي که يک يا دو وعده ماهي تن مساله ساز نيست، مصرف منظم آن مي تواند به افزايش سطوح جيوه در بدن انسان منجر شده و شرايطي ناخوشايند را رقم بزند.

مرگ ناگهاني با بادام هندي

بادام هندي

بادام هندي خام حاوي ماده اي به نام «اوروشيول» است که اين ترکيب شيميايي در پيچک سمي نيز يافت مي شود و مي تواند موجب واکنش هاي آلرژيک مرگبار در برخي افراد شود. بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که نمونه هاي بادام هندي موجود در بازار که به عنوان خام فروخته مي شوند در واقع خام نبوده و بخارپز شده اند تا اوروشيول در آنها از بين برود.
اين نکته اي مهم است و بايد از مصرف بادام هندي واقعا خام که از درخت جدا مي شود، پرهيز کنيد.

مرگ ناگهاني با کاساوا

کاساوا

کاساوا ريشه اي است که در صورت آماده شدن به روشي درست بي خطر است. اما مصرف کاساواي خام مي تواند دوزي مرگبار از هيدروژن سيانيد را وارد بدن انسان کند. براي از بين بردن خطر، بايد کاساوا را پوست گرفته، برش زده و سپس به روش مد نظر خود مانند پخت، کبابي، يا سرخ کردن به خوبي بپزيد.
به خاطر داشته باشيد که هرگونه آب به جا مانده از پخت و پز کاساوا را نيز دور بريزيد. دو نوع کاساوا وجود دارند، شيرين و تلخ. نوع تلخ پيش از پخت 50 برابر خطرناک‌تر از نوع شيرين است، از اين رو، براي حضور در سمت امن بهتر است نوع شيرين را انتخاب کنيد.

مرگ ناگهاني با الدربري

آقطي الدربري

الدربري يا آقطي ميوه اي خوشمزه است، اما برگ ها، دانه ها، و شاخه هاي آن حاوي گليکوزيد، نوعي سيانيد، هستند. ميوه الدربري نيز در صورتي که کال مصرف شود مي تواند موجب بيماري شود.
مصرف بيش از حد گليکوزيد مي تواند به حالت تهوع و استفراغ، و حتي کما منجر شود.
در مورد مواد غذايي که در اين فهرست به آنها اشاره شد، روش تهيه، پردازش، و ميزان رسيده بودن مي تواند تفاوت بين يک وعده غذايي خوشمزه با يک شب بستري شدن در بيمارستان را رقم بزند.
اگر خوش شانس باشيد، يک لغزش غذايي موجب مرگ شما نخواهد شد، اما اشتباهات بسيار و مداوم مي تواند به طور بالقوه به روشي غير منتظره و شوکه کننده موجب مرگ شما شود.


منبع :asriran.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها