آخرین اخبار

قدرت صدا و کلام تان را با اين روشها بالا ببريد شادکامي و موفقيت

قدرت صدا و کلام تان را با اين روشها بالا ببريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - توصيه‌هاي علمي براي اينکه قدرت صدا و کلام‌تان را بالا ببريد

بيشتر افراد وقتي مي‌خواهند خودشان را براي سخنراني‌ در برابر جمع آماده کنند، بيشتر روي چيزهايي که قرار است بگويند، چيزي که قرار است بپوشند و ابزارهايي که در سخنراني کمک‌شان خواهد کرد و حتي زبان بدني که قرار است اجرا کنند تمرکز مي‌کنند. تنها چيزي که معمولا افراد به آن توجهي ندارند، صداي‌شان است.
تحقيقات نشان مي‌دهد آدم‌هايي که با شما روبرو مي‌شوند در عرض چند ثانيه بعد از شنيدن صداي‌تان، قضاوت مي‌کنند که شما چقدر مورد اعتماد، مسلط و چيره دست هستيد. بنابراين با اين قضاوت‌هايي که فورا انجام مي‌شوند، شما در سخنراني خود وقت کافي براي آماده شدن نخواهيد داشت.
شما چه سخنران عمومي در حال پيشرفت باشيد که سعي داريد شهرت خود را بيشتر کنيد و چه هدف‌تان، رهبري بانفوذتر شدن در کارتان باشد، رمز وادار کردن افراد به شنيدن شما و به خاطر سپردن چيزي که مي‌گوييد، تحت کنترل گرفتن و حرفه‌اي کردن صداي شماست.

بيشتر بدانيد : استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

صداي بيان‌ خودتان را بشناسيد

وقتي احساساتي را که صحبت در جمع در شما برانگيخته مي‌کند شناختيد، بايد ببينيد اين احساسات چه تاثيري روي صداي‌تان مي‌گذارند. برايان تريسي توصيه مي‌کند هر وقت که امکانش هست صداي خودتان را ضبط کنيد، افکارتان را به زبان بياوريد، با دوستان خود گفتگو کنيد، در محل کارتان سخنراني کنيد و ... بنابراين شما مي‌توانيد صداي خودتان را بشنويد و ببينيد چطور به نظر مي‌رسد؛ خونسرد، شاد، مضطرب يا هر چيز ديگر. ممکن است متوجه شويد صداي شما وقتي که با خودتان حرف مي‌زنيد تُن آرامي دارد اما وقتي با دوستان‌تان حرف مي‌زنيد تُن صداي‌تان بالا مي‌رود چون آنها سطح انرژي‌تان را بالا مي‌برند، يا مثلا وقتي سخنراني مي‌کنيد، تن صداي‌تان آرام و يکنواخت‌تان، ناگهان بالا مي‌رود. وقتي نسبت به تاثير هيجانات خود روي صداي‌تان آگاه شديد، مي‌توانيد روي قسمت‌هايي که نياز به اصلاح و بهبود دارند کار کنيد.
وقتي مارگارت تاچر متوجه شد صداي نرم و ملايم او باعث شده بود مردم او را به عنوان رهبر دست کم بگيرند، به صداي خودش گوش داد و با تمرين و تصحيح، صدايش را به جايي رساند که او را از فردي ملايم و خنثي به رهبري قدرتمند تبديل کرد.

تنفس‌تان را کنترل کنيد

حالا که مي‌دانيد چه چيزي را بايد تصحيح کنيد، سوال اين است که چطور صداي‌تان را تغيير دهيد؟ اولين قدم براي دست يافتن به صدايي محکم و رسا براي سخنراني در جمع اين است که تنفس‌تان را کنترل کنيد و در اين کار به تبحر برسيد. اشتباهي که معمولا خانم‌ها مرتکب مي‌شوند اين است که تنفس‌شان به اندازه‌ي کافي عميق نيست و به همين علت صداي‌‌شان ضعيف و زير به گوش مي‌رسد. تنفس‌تان بايد عميق و با سرعتي کنترل شده باشد. عادت کنيد که هميشه و در هر شرايطي عميق نفس بکشيد تا وقتي زمان سخنراني فرا رسيد، عميق نفس کشيدن براي‌تان الگو شده باشد و دغدغه‌ي چطور نفس کشيدن نداشته باشيد و نکته‌ي مهم اينکه تنفس عميق، در شرايط اضطراب برانگيز کمک زيادي به شما خواهد کرد.

هيدراته بمانيد

يک راه ساده‌ي ديگر براي اينکه خيال‌تان راحت باشد که هميشه براي صحبت در برابر جمع آماده هستيد اين است که هرگز اجازه ندهيد تارهاي صوتي‌تان خشک شوند. مطالعات نشان داده ميزان هيدراته بودن بدن‌تان، تاثير مستقيمي روي تُن صداي‌تان دارد. نبايد منتظر بمانيد تا زمان سخنراني فرا برسد و نوشيدن آب را شروع کنيد. شما بايد ساعت‌ها پيش از شروع سخنراني‌تان به خوبي آب بنوشيد تا گلوي‌تان هنگام سخنراني خشک نشود.

نطق نکنيد، مکالمه کنيد

طبق توصيه‌ کارشناسان براي ارتباط برقرار کردن با حضار، بايد جوري سخنراني کنيد که گويي در حال مکالمه با افراد مشخصي هستيد. وقتي تمرين مي‌کنيد، در خلوت خودتان فقط روي چيزهايي که قرار است بگوييد متمرکز نشويد، در عوض جلوي دوستان‌تان تمرين کنيد، انگار که با آنها حرف مي‌زنيد. هر چند اين رويکرد ممکن است در زمينه‌هاي حرفه‌اي خاص، مناسب نباشد اما راهي است بسيار عالي براي ارتباط برقرار کردن با حضار. هر چه بهتر بتوانيد با حضار ارتباط برقرار کنيد و اين مهارت را تقويت کنيد، حضار هم به شما انگيزه خواهند داد زيرا با اين روش بسيار بي‌رياتر و اصيل‌تر به نظر خواهيد رسيد تا اينکه رويکردتان اين باشد که فقط سعي کنيد با ارائه‌ي سخنراني، آنها را تحت تاثير قرار دهيد.

بايستيد و سخنراني کنيد

اين فقط تنفس و تارهاي صوتي شما نيستند که تاثير فيزيکي روي صداي‌تان مي‌گذارند. به توصيه‌ي کارشناسان وقتي در برابر جمع صحبت مي‌کنيد، بايد بايستيد يا اگر مي‌نشينيد کمرتان صاف باشد. اين حالت باعث مي‌‌شود صداي‌ شما قوي‌تر و صاف‌تر به گوش برسد و تنفس عميق براي‌تان راحت‌تر شود. ضمنا يک امتياز ديگر هم دارد؛ با اعتماد بنفس بيشتري به نظر خواهيد رسيد.

سرعت کلام‌تان را بهينه کنيد

سرعت ايده آل کلام در سخنراني در طيف 120 تا 160 کلمه در دقيقه قرار دارد. سخنراني با سرعتي پايين‌تر از اين محدوده مي‌تواند باعث شود حضار شما را کُند و کسل کننده تلقي کنند و سخنراني با سرعتي بالاتر از اين محدوده هم باعث مي‌شود حضار به شما توجه نکنند يا اذيت شوند زيرا نمي‌فهمند شما چه مي‌گوييد.
افرادي که عادت به تند حرف زدن دارند، به سختي مي‌توانند سرعت سخنراني‌شان را پايين بياورند، مخصوصا اگر در جلوي جمع مضطرب با هيجان زده بشوند. در ادامه دو راه حل براي‌تان داريم تا بتوانيد سرعت کلام‌تان را تنظيم کنيد:
1 - تمرين ِ خواندن کنيد. متني را با صداي بلند بخوانيد و سعي کنيد هر کلمه را با دقت تلفظ کنيد. اين کار شما را مجبور مي‌کند آهسته‌تر صحبت کنيد و بدانيد کجا بايد مکث کنيد.
2 - از اطرافيان‌تان کمک بگيريد. از آنها بخواهيد هر بار که تند حرف مي‌‌زنيد متوقف‌تان کنند. اينکه ميان حرف‌هاي‌تان شما را متوقف کنند، به اندازه‌ي کافي آزاردهنده است تا وادارتان کند خودتان را اصلاح کنيد.
اين استراتژي‌ها به شما کمک مي‌کنند بفهميد و احساس کنيد سرعت بهينه‌ي سخنراني کردن چيست. اگر سرعت حرف زدن‌تان بيش از حد کم است، روي کاهش مکث‌هاي‌تان تمرکز کنيد و سرعت خود را بالا ببريد.


منبع : banki.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد