آخرین اخبار

راه هاي ساده شاد بودن در زندگي پر مشغله امروزي شادکامي و موفقيت

راه هاي ساده شاد بودن در زندگي پر مشغله امروزي

  بزرگنمايي:

چه خبر - 11 راه ساده براي خوشحال بودن در زندگيمنتظر خوشحالي نمانيد

خبر خوب اين است که هميشه فرصت هايي تازه براي خوشحال بودن وجود دارد. زندگي را مثل ايستگاه مرکزي قطار تصور کنيد، جايي که زمان هاي شاد تمام مدت و بدون توقف از راه مي رسند. به احتمال فراوان فرصت شاد بودن از پيش رسيده است. بعضي وقت ها صاف جلوي شما قرار دارد. به هر دليلي، شما قادر نيستيد که توجه خود را معطوف آن کند و قدر آن را بدانيد.
فارغ از اينکه چه اتفاقي دور و بر شما مي افتد، شما هميشه مي توانيد احساس شادتري داشته باشيد، بهره ور تر باشيد، موفقيت را جذب کنيد و از خودتان در هنگام موفقيت لذت ببريد. وقتي تمرکز خود و شيوه تفکرتان را عوض کنيد، ديدگاه هاي شما هم تغيير مي کند. زماني که اين تغيير اتفاق بيفتد، زندگي شما عوض مي شود.

خوشحالي را به زندگي خود اضافه کنيد، همين حالا!

مي توانيد آن را ببينيد؟ شما در جزيره اي گرمسيري زندگي مي کنيد. هر وقت که دلتان بخواهد از خواب بيدار مي شويد و هر کاري که دلتان بخواهد انجام مي دهيد. يک نفر صبحانه شما را برايتان مي آورد. از جاي راحت خود در بالکن تان، تنها چيزي که مي توانيد ببينيد اقيانوس و پاهايتان است. چه زندگي دلچسبي!
همه ما روياي روزي را داريم که خوشحال باشيم. تا آن زمان، بيش از اندازه کار مي کنيم، بيش از اندازه تحت استرس هستيم، و به اندازه کافي خوشحال نيستيم. آن رويا بدون برنده شدن در بخت آزمايي يا تماسي از عمويي ثروتمند که در حال فوت است، ممکن به نظر نمي رسد. ولي زندگي چه جذابيتي دارد اگر خوشحال نباشيم؟
خبر خوب اين است که، شما مي توانيد خوشحالي را همين حالا به زندگي خود اضافه کنيد. تنها چند فعاليت ساده توليد کننده سروتونين مي تواند استرس را کاهش دهد و انتظار براي آرمان شهر مورد نظرتان را آسان تر کند.

مراقبت از خود را بخشي از روال عادي زندگي خود کنيد

اينکه قادر باشيد زماني براي خود بگذاريد تا دکمه ريست (reset) خود را فشار دهيد، چيزي است که همه ما هر از گاهي نياز به انجامش داريم. ولي يک نکته را بايد در نظر گرفت: گذاشتن زمان توقفي براي اينکه به خودتان لحظه اي استراحت يا آرامش يا لذت دهيد تنها بخشي از نبرد است. ما زماني را به ساعت خوشحالي اختصاص مي دهيم، ولي اين زمان خوشحال نمي گذرد چرا که در آن زمان در مورد چند ايميل آخر که بهشان نظم نداديد فکر مي کنيد. چطور مي توانيد بدون استرس به تماشاي تلويزيون بپردازيد وفتي که انبوهي از لباس هاي کثيف در کنار تلويزيون جا خوش کرده اند؟ آيا مي توانيد واقعاً مشغول خوردن کرم کارامل شويد در حالي که مي دانيد 18 ماه است که به دندانپزشک مراجعه نکرده ايد؟ يا در حالي که دو سال از عروسي هم اتاقي دوران دانشگاهتان گذشته، ولي هنوز براي او هديه عروسي سفارش نداده ايد؟
يکي از مطمئن ترين راه ها براي اينکه از زمان خودمراقبتي خود بهره ببريد اين است که در مورد مسائل متفرقه استرس نداشته باشيد. به دور و بر خودتان نظم دهيد تا زماني که به خود اختصاص داده ايد نهايت اثربخشي را برايتان داشته باشد.

در حالت ذهني خوشحالي قرار داشته باشيد

زندگي شاد بهترين تجربه اي است که مي توانيم اميدوار باشيم تا به آن برسيم. آن نوعي از زندگي است که احساسات مثبت و انرژي خوب را ايجاد مي کند، و ما را تشويق مي کند تا با اميدهاي زياد به آينده نگاه کنيم. شادي محض شايد احساسي زودگذر به نظر برسد، ولي حتي اگر آن را براي يک لحظه هم حس مي کنيد، مي توانيد از آن استفاده ببريد. مي توانيد از آن لذت ببريد.

دست از نگراني برداريد

خوشحالي تا حد زيادي مثل عشق عمل مي کند، به شکلي مرموز! با اين حال، علم و روانشناسي به ما مي گويند که مواد شيميايي مغز عواطف را دگرگون مي کند. ولي براي اينکه آن مواد شيميايي را فعال کنيم، بايد ابتدا راجع به عادت ها صحبت کنيم.
فرمولي براي خوشحالي وجود دارد، که مربوط به تغيير الگوهاي فکري مي شود. الگوهاي شما (اينکه هر روز چه کاري انجام مي دهيد و چه فکري مي کنيد و چه حرفي مي زنيد) تعيين مي کند که چقدر خوشحال هستيد. اين موضوع هيچ ربطي به چيزهايي ندارد که در اطرافتان وجود دارد، بلکه مربوط به اين مي شود که مغز شما چگونه کار مي کند: آن نداي دروني. خوشحالي در يک قدمي شما نيست، چرا که در واقع، درون خود شماست.

قدر چيزهاي کوچک را بدانيد

همه ما آن ها را داريم؛ آن لحظه ها يا چيزهاي کوچکي که اغلب ناديده گرفته مي شوند چرا که فکر مي کنيم يا کم اهميت هستند، يا اينکه آن ها را امري بديهي فرض مي کنيم چون در فرهنگي زندگي مي کنيم که دستاوردهاي بزرگ را جشن مي گيرد. ولي اگر خودمان را عادت دهيم که از آن چيزهاي کوچک استقبال کنيم و آن ها را جشن بگيريم چطور؟ زندگي واقعي در اطراف ما اتفاق مي افتد، وقتي که منتظر آن چيز بزرگي هستيم که اميدوار هستيم به ما نوعي آرامش دروني، حس خرسندي يا لذت دهد. حقيقت اين است که اغلب چيزهايي که بيش از همه اهميت دارند، چيزهاي کوچک هستند.

خود را با افراد مثبت احاطه کنيد

يک اشتباه بزرگي که آدم ها مرتکب مي شوند اين است که متوجه نيستند که خوشحالي انتخابي انفرادي است. ولي هر انتخاب ما تحت تأثير آدم هايي قرار مي گيرد که در زندگي ما هستند. اگر شما بتوانيد آدم هاي بهتري را وارد زندگي خود کنيد، احتمال خود در رسيدن به خوشحالي و موفقيت را نيز به طرز قابل توجهي افزايش مي دهيد.
ارتباط اجتماعي مثبت مهم ترين تأثير را در خوشحالي بلندمدت دارد. خوشامدگويي به فردي مثبت در دنيايتان مي تواند يکي از مهم ترين انتخاب هاي شما براي رسيدن به خوشحالي باشد.

بيشتر بخنديد

خبر مهم: خنديدن به شما حس خوبي مي دهد. بسيار خب، اين خيلي جاي تعجب ندارد. ولي سعي کنيد راجع به آخرين باري که واقعاً خنديديد فکر کنيد. اين احتمال وجود دارد که مربوط به خيلي وقت پيش باشد. ما بزرگسالان به قدري گرفتار مسئوليت هاي بزرگسالي خود هستيم که به اندازه دوران کودکي خود نمي خنديم.
ولي بايد اين کار را کنيم! ثابت شده که خنديدن استرس را کاهش مي دهد، ايمني بدن را تقويت مي کند، جريان خون را بهبود مي دهد و روابط را تقويت مي کند.

بيشتر عشق بورزيد

«خرگوش پرسيد: واقعي بودن چيست؟»
«اسب چرمين پاسخ داد: واقعي بودن اين نيست که از چه ساخته شده اي. بلکه چيزي است که برايت اتفاق مي افتد.
در سال 1992 مارجري ويليامز در کتاب کودکان پرطرفدار خود به اسم «خرگوش ولوتين» به موضوعي بسيار پيچيده پرداخت. خرگوش ولوتين در مسير خود براي کشف اينکه واقعي بودن به چه معناست، متوجه مي شود که در پايان، به اين معناست که کسي را داشته باشيد که شما را دوست داشته باشد و بتوانيد آن عشق را بپذيريد..
آن تصاوير کلاسيک و درس تأثيرگذار قصه شب آرامش بخشي است. ولي هر چه سن ما بيشتر مي شود، به ما ياد داده مي شود که واقعي بودن يعني اينکه در مدرسه حواس خود را جمع کنيم، شغل خوبي به دست آوريم، درآمد ثابتي کسب کنيم، خانواده اي داشته باشيم و براي بازنشستگي آماده شويم. به عنوان افراد بزرگسال، ما به زمان هاي ساده تر گذشته لبخندي نوستالژيک مي زنيم. چون که مي دانيم زندگي پيچيده تر از فقط دوست داشتن و دوست داشته شدن است.
اينطور نيست؟

فهرستي از خوشحالي داشته باشيد

هر دفعه که يکي از آن چک ليست ها را تيک بزنيم، لحظه اي وجود دارد. گاهي وقت ها فقط يک ثانيه طول مي کشد، ولي بعضي روزهاي خوب براي يک دقيقه يا حتي ساعت ها طول مي کشد. يک لحظه است، يک لحظه زودگذر، که واقعاً مي توانيد بگوييد خوشحالي را يافته ايد. هر بخشي از شما، از انگشتان دست هايتان گرفته تا انگشتان پاهايتان هدف پيدا مي کند. آن خوشحالي مايه حيرت، غرور، پيروزي و حس فراواني از خالص ترين خوددوستي است. تمام ديدگاه شما بعد از ديدن دنيا از لنزهايي متفاوت تغيير مي کند.

خوشحالي خود را برنامه ريزي کنيد

ما براي بيمه بازنشستگي خود پول کنار مي گذاريم. مکمل هاي کلسيم مصرف مي کنيم. ورزش مي کنيم. اميدوار هستيم که هر چه سن و سالمان بيشتر مي شود، اين اقدامات احتياطي از ما محافظت کنند. ولي وقتي که در حال حفاظت از پول، استخوان ها و فشار خون خود هستيم، فراموش مي کنيم از چيزي که مي تواند در کيفيت زندگي ما وقتي که سنمان بيشتر مي شود تفاوتي ايجاد کند، محافظت کنيم: خوشحالي مان.
چندين دهه تحقيقات در مورد روانشناسي مثبت نشان داده سطوح بالاي سلامت ذهني (ترکيب رضايت کلي زندگي و احساسات مثبت لحظه اي) مي تواند منجر به سلامت جسمي بهتر و عمر طولاني تر شود. در گزارشي در سال 2011 از اتحاديه بين المللي روانشناسي کاربردي، دکتر ادوارد دينر استاد دانشگاه ايلينوي بيش از 160 مطالعه مرتبط را تحليل کرد و به اين نتيجه رسيد که با اينکه احساسات مثبت نتايج را براي افرادي با بيماري هاي خاص مثل سرطان بهبود نداد، ولي شواهد در مورد اينکه خوشحالي منجر به سلامت بهتري مي شود کاملاً «شفاف و قانع کننده» است.
شروع به برنامه ريزي براي آينده خوشحال خود کنيد.


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد