آخرین اخبار

علت افزايش قيمت بسته‌هاي اينترنتي اجتماعي

علت افزايش قيمت بسته‌هاي اينترنتي

  بزرگنمايي:

چه خبر - علت افزايش قيمت بسته‌هاي اينترنتي

محمدجواد آذري جهرمي در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش که علت افزايش قيمت اپراتورها در زمينه بسته‌هاي اينترنتي چه بوده است، گفت: اينها براي تامين نقدينگي تغييرهايي در قيمت‌ها داده بودند که مورد اعتراض قرار گرفت، ما هم ورود کرديم و بررسي کرديم و آنچه به دست آمد اين بود که واقعا به لحاظ دخل و خرج اين تغييرات اجتناب ناپذير بوده است، اما ما با توجه به اينکه رعايت حقوق مصرف کننده هم برعهده ما است جلسات مفصلي با اينها گذاشتيم و سياست ما اين بود که اپراتورها بايد شروع کنند به کاهش قيمت تمام شده محصول از طريق کنترل هزينه.

وي افزود: هزينه هاي بسيار زيادي است که مي تواند مديريت شود از جمله هزينه تبليغات اپراتورها يعني مجموع شرکت مخابرات، همراه اول و ايرانسل و رايتل. آنها سال گذشته 250 ميليارد تومان پول پرداخت کرده اند براي تبليغات تلويزيوني و حالا کل اين اثر درآمدي که تعرفه ها را افزايش داده اند 250 ميليارد تومان نشده است بنابراين ما خواستيم که اين موارد را کنترل کنند چرا که بهترين تبليغ براي مردم دادن خدمات خوب و باکيفيت است و آنها هم دارند اين کار را پيش مي برند.

جهرمي ادامه داد: البته حوزه هاي ديگري مثل حوزه استفاده اشتراکي از ظرفيت‌ها بود به اين شکل که در برخي نقط شهر سه دکل برپا شده و اين سه ، به سه اپراتور مربوط است اينها را بايد مديريت کنند که هزينه ها را کنترل کنند و قيمت را پايين آورند و اين را از يک ماه پيش که با آنها به صورت جدي وارد مذاکره شدند انجام مي دهند و اولين گام هم اين بود که فعلا هردو اپراتور ده درصد حجم مصرف را با همان قيمت بالا بردند.

وي همچنين در خصوص برنامه دولت براي آسيب‌زا بودن دسترسي عمومي به فيلترشکن ها، گفت: روال دستور فيلتر در مجموعه دولت نبوده تا ما فکري بکنيم و براي آن برنامه داشته باشيم.

اثرات اين موضوع هم از قبل تدوين شده بود، يعني جامعه در رابطه با آن صحبت کرده بود که اگر اين تصميم گرفته شود چه آثار و عوارضي دارد، معضلاتي که مي گوييد وجود دارد و به نظر من الان زماني است که شوراي عالي فضاي مجازي به عنوان مسوول اين مسايل که بنا است برنامه ريزي و سياست گذاري براي کشور کند، اين سياست ها را يکبار مرور کند. البته اطلاع دارم که اين مساله الان در اين شورا در حال بررسي است.

آذري جهرمي تاکيد کرد: موضوع فيلترينگ نيازمند آن است که شوراي عالي فضاي مجازي به يک جمع بندي استراتژيک نظري رسيده باشد، امروز مي بينيم که ائمه جمعه و فعالان اجتماعي از تمام گروه ها به اين رويکردي که ما در برابر فضاي مجازي داريم نقادي مي کنند؛ برخي وقت ها نقادي آنها به ما بر مي گردد برخي مواقع به ديگران اما در مجموع همه اطلاعاتشان بر اين است که سيستم فعلي کارا نيست و بايد تجديد نظر کنيم.

وي افزود: در اين راستا بايد بيشتر به اقدامات ايجابي بپردازيم اقداماتي که نتايج آن ملموس باشد، نه فقط کاري صرف انجام دادن باشد، مثلا در وزارت ارتباطات بحث اينترنت و کودک را آغاز کرده ايم که اين مسير آسيب پذيرترين قشر جامعه در برابر فضاي مجازي را ايمن مي کند و در مدت 6 ماه که از اين رويکرد مي گذرد، يک و نيم ميليون نفر از جامعه 13 ميليوني مخاطب کودک و نوجوان را جدا کرديم؛ نه جدا کردني که فضا را به روي آنها ببنديم و فيلتر کنيم، بلکه جدا کردني که محتواي فاخر مورد نظر آنها را در اختيارشان قرار مي دهيم، جدا کردني که کودک در اينترنت در کنار والدين خود است يعني والدين مطلع هستند که کودک چه مي کند.

وزير ارتباطات با بيان اينکه در اين روند، فعاليت هاي مجازي کودک همزمان روي گوشي پدر يا مادر گزارش مي شود و مي توانند مديريت کنند، گفت: اين اقدامات عملي است که مي توانيم بگوييم از 13 ميليون نفر در اين مدت يک و نيم ميليون نفر پوشش داده شدند، در اين مسير از سمن ها خواستيم به کمک ما بيايند و حرکت را مردم نهاد آغاز کرديم و دولت محور کار را پيش نبرديم و در حوزه توسعه فضاي کتابخواني، در فضاي مجازي براي کودکان و نوجوانان و سواد مجازي برنامه داريم و در حال جمع بندي مباحث هستيم، در اين زمينه نشست هاي نقد و انديشه در وزارت ارتباطات برگزار مي شود ؛ مجموعه اين نظرات را به شوراي عالي فضاي مجازي منعکس مي کنيم تا بتوانيم تصميم مناسبي بگيريم و رويکرد جديدي را ايجاد کنيم؛ البته کار سختي است.

وي درباره چگونگي رصد اين افراد گفت: به اين افراد (يک و نيم ميليون نفر) سيم کارت داده مي شود و ميزان فعاليتشان از اين طريق رصد مي شود، الان ايرانسل در اين سرويس 250 هزار سيم کارت واگذار کرده است.

همچنين در قالب جشنواره کودک آنلاين که نتايج آن ارديبهشت ماه اعلام مي شود ، هزار و 120 ايده به ما رسيده است، ديرين ديرين امروز يک اثر است، تصور کنيد هزار و 120 هزار ديرين ديرين الان رسيده است که خلاقيت جوانان ما در آنها نمايان است ، ما حمايت مي کنيم تا ايده خود را بسازند بعد از آن بخش هايي را از آنها خريداري مي کنيم تا توانمند شوند تا چرخه اقتصادي آنها راه بيفتد اما بنا نيست که در حوزه محتوايي آنها دخالت کنيم.

آذري جهرمي تاکيد کرد: اما در حوزه توانمندسازي به توليدکنندگان محتوا کمک مي کنيم تا سهم بازار را بگيرند، سکوهاي نرم افزاري را براي توزيع توجيه کرديم، اپليکشن هايي مانند کافه بازار و آپارات نسخه ويژه کودکان مي دهند و والدين متوجه مي شوند که روي گوشي فرزندشان اپليکيشين مخصوص کودکان نصب است يا بزرگسالان.

همچنين توليدکنندگان و صاحبان پلتفرم را الزام کرديم که دسته بندي سني را در زمان آپلود تصاوير يا ويديوها روي شبکه هاي خود رعايت کنند؛ اينها يک اکوسيستم، يک زنجيره زيست بوم است که داريم با جديت کار مي کنيم البته نيازمند همکاري همه هستيم؛ وزارت آموزش و پرورش ، سازمان تبليغات ، کانون پرورش فکري کودکان، سازمان سينماي فارابي و جمعي از هنرمندان همه آمدند به ما پيوستند و به ما کمک مي کنند ما هم تلاش کرديم اين را به يک جريان مردمي تبديل کنيم.

منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد