آخرین اخبار

25 روش براي سوزاندن 500 کالري در يک روز تناسب و زيبايي

25 روش براي سوزاندن 500 کالري در يک روز

  بزرگنمايي:

چه خبر - روشهاي سوزاندن 500 کالري در روز

يکي از اساسي ترين روش ها براي کم کردن وزن اين است که کالري بيشتري بسوزانيد که اين به کمک يک رژيم غذايي ممکن است. اما واقعا چگونه مي توان به يک نتيجه قابل قبول دست يافت؟
اين کار بسيارآسان است : شما مي توانيد با کم کردن 500 کالري در روز توسط روش هايي که در زير برايتان گفته ايم در نهايت هر هفته مقدار1 کيلو وزن خود را کاهش دهيد. در حقيقت ، هر زن و شوهري روي هم مي توانند 10 کيلو در 5 هفته کم کنند. با کمک گرفتن از اين 25 ترفند و روشي که در زير برايتان آورده ايم مي توانيد به اين نتايج زيبا دست پيدا کنيد.
در اينجا يک برنامه کاهش وزن را برايتان معرفي کرده ايم. برنامه اي که با کمک آن مي توانيد در روز 500 کالري بسوزانيد و در نهايت هرهفته 1 کيلو وزن خود را کم کنيد.

بيشتر بدانيد : رابطه جنسي چقدر کالري مي سوزاند؟

فشار وارد کردن برروي پاهايتان

به احتمال زياد دوستان باريک اندام و لاغري که شما داريد ، روزانه فقط با جنب و جوش داشتن و فشار وارد کردن به پاهايشان موفق به سوزاندن حداکثر 350 کالري هستند.
حتي به مدت چند روز هم که شده اين روش را امتحان کنيد. قدم زدن در خانه به هنگام انجام دادن کارهايتان. مثلا در حالي که شما با تلفن صحبت مي کنيد مدام راه برويد، و يا اينکه به آهنگ گوش مي دهيد ثابت ننشينيد و تحرک داشته باشيد.

اجتناب کردن از خوردن انواع آجيل ها

محققان دانشگاه مي گويند از خوردن زياد انواع آجيل ها خودداري کنيد به خصوص اگر آنها را در يک کاسه بزرگ بريزيم باعث مي شود ، که بيشتر هم خورده شوند.
آجيل براي سلامت قلب بسيار مفيد مي باشند، اما آنها کالري بالايي دارند، مقدار انگشت شماري ( حدود 1 مشت) از آجيل بو داده داراي 175 کالري ، و 3 مشت آن چيزي حدود 525 کالري دارد. به اين ترتيب بهتر است آجيل در دسترس نباشد تا بتوان از جمع شدن بيش تر از 500 کالري در بدن جلوگيري کرد.خوردن پسته: هر 2 مشت پسته مقدار 159 کالري دارد .
بر اساس تحقيقات دانشگاه ماساچوست خوردن آجيل در هنگام تماشاي تلويزيون باعث خواهد شد تا مقدار 288 کالري در بدن ذخيره شود. اما جالب است بدانيد که خوردن آجيل در هنگام پياده روي به سوزاندن کالري کمک خواهد کرد.

محدود کردن مقدار سالاد
کالري,کالري سوزي,روشهاي کالري سوزي روزانه,بهترين روش هاي کالري سوزي,محدود کردن مقدار سالاد

يک ظرف سالاد بزرگ ممکن است به نظر براي سلامتي مناسب باشد، اما مواد روي آن ممکن است حتي بيشتر از يک تکه لازانيا يا يک تکه پنير چرب ، آجيل ، ميوه خشک و ... کالري داشته باشد.
با ريختن مواد پر کالري مانند انواع ذرت ها و ... بر روي سالادتان ممکن است باعث افزايش بيشتر از 500 کالري شويد ، اما با کمک موادي چون ( فلفل بو داده ، پياز کبابي ، قارچ ) و با استفاده از آب گوجه فرنگي به عنوان سس روي آن مي توانيد کالري بيشتري از دست بدهيد .

بيشتر بدانيد : سالاد خيار و شويد رژيمي، يک شام عالي براي شب هاي تابستان

از بشقاب کوچکتر استفاده کنيد

محققان مي گويند که براي خوردن غذا بايد از ظرف غذاي کوچک استفاده کنيد. بهتر است بشقاب بزرگ غذاي خود را با يک بشقاب کوچکتر جايگزين کنيد. و به اين ترتيب با کمتر خوردن و صرفه جويي کردن مي توانيد تا 500 کالري در روز از دست بدهبد.

اجتناب از خوردن انواع دسرها
کالري,کالري سوزي,روشهاي کالري سوزي روزانه,بهترين روش هاي کالري سوزي,اجتناب از خوردن انواع دسرها

دسرهايي مانند قهوه مي توانند منجر به دريافت 670 کالري شوند، و يا خوردن مواد غذايي چون خامه ، شير پرچرب ، وانواع شربت ها باعث افزايش مقدار کالري خواهد شد.
_ هنگام وسوسه شدن براي خوردن انواع دسرها چه بايد کرد ؟ سعي کنيد به جاي آنها از سبزيجات بخارپز شده استفاده کنيد تا فقط مقدار 30 کالري ذخيره کنيد.

بيشتر بدانيد : دسر شکلاتي برزيلي، يک دسر تابستاني خوشمزه

نخوردن چيبس

يک بسته بزرگ چيبس چيزي حدود 1260 کالري دارد و هر چقدر مقدار آن کم تر باشد کالري آن هم کمتر است. اما در هر صورت مقدار کالري که در چيبس ذخيره شده است بسيار زياد مي باشد و به جرات مي توان گفت خوردن چيبس به عنوان يک ميان وعده باعث ذخيره شدن کالري زيادي در بدن خواهد شد.
در مجموع مي توان گفت با نخوردن آن مي توان از جمع شدن حدودا 1120 کالري در بدن جلوگيري کرد.

چگونگي سرو غذا

در بسياري از خانواده ها سبک غذا خوردن به اين صورت است که غذا را در ديس بزرگي مي ريزند و آن را روي ميز مي گذارند و هر کسي ممکن است بارها غذا بکشد. براي جلوگيري از اين کار بهتر است غذاي هر کسي از قبل و در آشپزخانه در بشقاب ريخته شود و بعد به ميز غذا يا سفره آورده شود. با اين کار کالري کمتري را ذخيره خواهيد کرد.

مصرف نوشيدني ها
کالري,کالري سوزي,روشهاي کالري سوزي روزانه,بهترين روش هاي کالري سوزي,مصرف نوشيدني ها

شربت ها، آب ميوه هاي شيرين ، و خامه اضافي روي دسرها، همه اينها مي توانند باعث جمع شدن 500 کالري در بدن شوند.
مصرف نوشيدني هاي رژيمي ، آب هاي مقوي و نيرو بخش، خوردن مرکبات و ... کمک خواهد کرد تا از ذخيره شدن کالري جلوگيري شود.

خوردن پاستاي کمتر

با توجه به تحقيقات دانشگاه نيويورک خوردن يک کاسه ماکاروني فقط 220 کالري دارد. اما به عنوان يک شام کامل و معمولي در رستورانها مي تواند تا 480% کالري بيشتري را نسبت به يک کاسه در بدن ذحيره کند.
حتي اگر شما عادت به خوردن 2 کاسه ماکاروني هم داريد باز هم خوب است، چرا که باز هم توانسته ايد از ذخيره شدن چيزي در حدود 616 کالري در بدن جلوگيري کنيد.

بيشتر بدانيد : پاستا با مرغ و سس آلفردو

محدود کردن مهماني هاي شام

برايان وانسينک ، دکترا و نويسنده رژيم غذايي مي گويد: غذا خوردن با هفت يا چند مهمان مي تواند شما را وادار به خوردن مواد غذايي بيشتري کند و ممکن است تا 96٪ به افزايش کالري منجرشود. به اين ترتيب بهتر است براي شام کمتر مهماني دهيد و يا به مهماني برويد.

بشقاب خود را پر نکنيد

جيمز هيل، دکترا، نويسنده رژيم غذايي مي گويد: در هر وعده غذا در حدود 25 درصد از اندازه بشقاب در آن غذا بکشيد تا با خوردن غذاي کمتر کالري کمتري را هم در بدن ذخيره کنيد. و هر آنچه که از غذا باقي مانده است را براي نهار روز بعد در نظر بگيريد.
به اين ترتيب اگر شما به طور معمول حدود 2000 کالري يا بيشتر در هر روز در بدن خود ذخيره مي کرديد با اين روش حداقل مي توانيد از ذخيره شدن 500 کالري آن جلوگيري کنيد.

بهترين زمان براي خوردن شيريني جات

هنگام نگاه کردن به منوها سعي کنيد دسرهاي با حجم کوچک انتخاب کنيد ، بنابراين شما با اين کار مي توانيد کالري کمتري ذخيره کنيد . پژوهشکده علوم غدد گفته است که بهتر است براي آخرين چيزي که قرار است ميل کنيد و بعد از آن بخوابيد از چيزهاي شيرين ميل کنيد.
خوردن يک چيز شيرين در شب باعث خواهد شد تا کالري بيشتري را تاصبح بسوزانيم.

نخوردن چربي

خوردن چربي زياد مي تواند 800 کالري يا حتي مقداربيشتري کالري داشته باشد. در عوض ، سعي کنيد کالري کمتري را با خوردن بلغور جو و يا شکر قهوه اي و برش هايي از موز و يک فنجان قهوه سياه ذخيره کنيد.

سلامت مواد غذايي

تحقيقات غذايي دانشگاه کورنل و نام تجاري روي کالا کمک خواهد کرد تا از سلامت غذاي مصرفي اطمينان داشته باشيد و با اين کار دست کم تا% 35 کالري کمتري را در بدن ذخيره کنيد.
برخي نوشيدني هاي و دسرها حتي تا 131 درصد کالري بيشتري را در بدن ذخيره ميکند .اما زماني که شما يک غذاي سالم و کامل را به عنوان يک وعده غذايي ميل کنيد کالري کمتري را نسبت به خوردن انواع تنقلات يا چيبس و ....در بدن ذخيره خواهيد کرد.

روغني که استفاده مي کنيم
کالري,کالري سوزي,روشهاي کالري سوزي روزانه,بهترين روش هاي کالري سوزي,روغني که استفاده مي کنيم

تا آنجايي که ممکن است براي پختن مواد غذايي کمتر از روغن استفاده کنيد. منظور اين است که بيشتر از غذاهاي بخارپز و يا آب پز شده استفاده کنيد. به اين ترتيب شما در هر قاشق غذاخوري بدون روغن مي توانيد از ذخيره شدن حداقل 124 کالري در بدن خود جلوگيري کنيد.
همچنين، آشپزخانه را از روغن هايي مثل روغن ريحان يا روغن پيازچه يا روغن کنجد، پر کنيد که در هر قاشق آنها کالري کمتري وجود دارد.

بيشتر بدانيد : کدام روغن براي مصرف روزانه بهتر است؟

خواب کافي داشته باشيد

تحقيقات جديد از دانشگاه شيکاگو نشان مي دهد براي آنکه بدن براي از دست دادن کالري آمادگي داشته باشد بايد خواب کافي داشته باشد. مردماني که فقط 5 /1 تا 2 ساعت در طول روز مي خوابند نمي توانند در سوزاندن کالري موفق باشند چرا که چرت زدن باعث ذخيره شدن چيزي در حدود 1087 کالري خواهد شد.

چگونه ميزبان شويم؟

براي خريد مواد غذايي به مدت 1 ساعت وقت بگذاريد، مواد غذايي را که لازم نداريد تهيه نکنيد ، براي درست کردن غذايي خوشمزه صرفا 2 ساعت را به پخت و پز اختصاص دهيد ، ميز غذا را به زيبايي بچينيد و در نهايت از سرو غذا لذت ببريد. به اين ترتيب خودتان توانسته ايد روي غذايي که آماده مي کنيد مديريت داشته باشيد.
در مهماني مي توانيد نوشيدني هاي کم کالري سرو کنيد.

نخوردن نوشابه

يک نوشيدني سالم در حدود 150 تا 180 کالري دارد اما اگر شما آن را دو يا سه بار در طول روز مصرف کنيد ، شما در حال دريافت مقدار زيادي از کالري اضافي خواهيد بود. اطفا عطش خود را با آب برطرف کنيد و با نخوردن نوشابه از ذخيره شدن 540 کالري در بدن جلوگيري کنيد.

پر کردن معده

براي صبحانه، خوردن 2 تخم مرغ آب پز سفارش مي شود. ( شما احساس مي کنيد کاملا سير شده ايد اما در حدود 416 کالري کمتري را نسبت به روزهاي ديگر در بدن خود ذخيره کرده ايد)
قبل از ناهار و شام ، 1 فنجان سوپ بخوريد تا معده ي شما کمي پر شود و با اين کار مي توانيد حدود 134 کالري کمتري در هر وعده غذايي ذخيره کنيد و در نهايت در کل روز 684 کالري کمتري را ذخيره کرده ايد.

پاپ کورن

خوردن يک پياله پاپ کورن بزرگ مقدار 1005 کالري بيشتري را در بدن ذخيره مي کند.
به اين ترتيب حداقل مي توانيد با ريختن کره ي کمتر روي آن از ذخيره شدن کالري بيشتر در بدن جلوگيري کنيد.

تمام حواس خود را به خوردن غذا بدهيد

هنگام غذا خوردن تمام توجه خود را به غذا بدهيد چرا که در غير اين صورت بدون آنکه متوجه باشيد غذاي بيشتري خواهيد خورد. بهتر است غذا را با چنگال بخوريد و اولين بار که احساس کرديد سير شده ايد از خوردن غذا دست بکشيد.
اگر هنگام غذا خوردن به جاي آنکه مدام به بشقاب خود نگاه کنيد به هيکل خود نگاه کنيد مطمئنا خواهيد توانست روزانه از ذخيره شدن چيزي حدود 500 کالري در بدن جلوگيري کنيد.

نوشيدني هاي بدون قند

خوردن يک فنجان چاي ميوه اي مي تواند منجر به ذخيره شدن 400 کالري در بدن شود. خوردن چاي شيرين حتي بهتر از خوردن نوشابه هم نيست : يک بطري کوچک چاي غليظ شيرين ، حدود 180 کالري دارد، و در نهايت سه بطري از آن 540 کالري خواهد داشت.
به اين ترتيب بهترين کار آن است که نوشيدني هاي بدون قند ميل کنيد.

تعداد نفراتي که قرار است از يک مقدار غذا سرو کنند

مثلا هنگامي که مقداري برنج و ميگو سرخ شده سفارش مي دهيد و يا خودتان آماده مي کنيد ممکن است با خوردن آن تنها تا 350 کالري در هر وعده ذخيره کنيد،اما آنچه مهم است آن است که اگر اين غذا براي 4 نفر درست شده است و آنرا با سه نفر تقسيم مي کنيم ، آنگاه باعث ذخيره بيش از 1050 کالري در بدن خواهيم شد. به اين ترتيب هر چقدر تعداد نفراتي که از يک مقدار غذا سرو مي کنند بيشتر باشد ناخوداگاه کالري کمتري را هم در بدن ذخيره خواهيم کرد.

انداره بستني

اگر به جاي خوردن يک بستني بزرگ يک بستني کوچک تر بخوريد نه تنها ميان وعده مورد علاقه خود را خورده ايد بلکه از ذخيره شدن چيزي حدود 550 کالري هم جلوگيري کرده ايد.

بيشتر بدانيد : کالري سوزي بيشتر براي کاهش وزن با 3 تغيير ساده!!

بيشتر بدانيد : کالري سوزي واقعي تردميل، دوچرخه ثابت، شنا و وزنه زدن چقدر است؟

بيشتر بدانيد : کالري سوزي در 15 دقيقه با چند حرکت ساده!

بيشتر بدانيد : اين غذاها تنها 200 کالري دارند

بيشتر بدانيد : کالري سوزي اين ورزش ها براي لاغري از همه بيشتر است


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد