آخرین اخبار

رژيم لاغري آمريکايي چيست؟ چه مزايايي براي کاهش وزن دارد؟ تناسب و زيبايي

رژيم لاغري آمريکايي چيست؟ چه مزايايي براي کاهش وزن دارد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - قوانين رژيم لاغري آمريکايي و مزاياي آن

مشکلاتي که چاقي روي سلامتي مي گذارد آمريکا را ساليانه با 190 بيليون دلار هزينه سلامتي مواجه ساخته است. از اين رو متخصصين آمريکايي، رژيم لاغري آمريکايي را براي افراد ميانسال طراحي کرده اند تا از بيماري هاي آنها جلوگيري کنند.
چاقي زندگي را کوتاه تر مي کند. طبق پژوهشي که در دانشگاه آکسفورد انجام شده است طول مدت زندگي يک فرد چاق بين 3 تا 10 سال کوتاه تر از فردي است که تناسب اندام دارد. در افراد سيگاري هم همين موضوع صدق مي کند.
همان طور که همه مي دانيم کاهش وزن پيچيده است و مشکلات خاص خودش را دارد و اين مشکلات در افرادي که بالاي 50 سال سن دارند به علت کاهش متابوليسم و کاهش حجم عضلاني و هورموني فرد بيشتر شده و کاهش وزن به مراتب سخت تر است. بنابراين فردي که ميانسال است چاره اش چيست؟
پاسخ اين سوال رژيم غذايي آمريکايي است. 17 سال پيش گروهي از متخصصين آمريکايي با سازمان ملي سلامت (NIH) به طور مشترک تحقيقي انجام دادند که بر روي رژيم هاي غذايي و انتخاب هاي ضروري براي داشتن زندگي سالم در افراد ميان سال بالاي 50 سال، متمرکز بود.

بيشتر بدانيد : لاغري سريع با يک رژيم معروف فرانسوي به نام رژيم دوکان

صبحانه بخوريد

در رژيم لاغري آمريکايي ،خوردن صبحانه اي سالم و مغذي که حاوي پروتئين، غلات کامل و ميوه است به شما کمک مي کند تا سطح انسولين پايداري را در طول روز داشته باشيد و از خوردن بيش از حد شما در طول روز جلوگيري مي کند.
طبق مدارک موجود در سازمان ملي کنترل وزن آمريکا و تحقيقات انجام شده 4000 نفر از افرادي که رژيم لاغري آمريکايي داشته؛ کاهش وزن دارند آنها طي 6 سال رژيم لاغري آمريکايي خود را رعايت کرده اند به اين نتيجه رسيده اند افرادي که صبحانه کاملي روزانه مي خورند در مقايسه با افرادي که صبحانه نمي خورند کاهش وزن بيشتري داشته و وزن خود را به مدت بيشتري کنترل کرده اند.

دو انتخاب خوب براي صبحانه

ساندويج تخم مرغ با توت فرنگي
سرلاک با غلات کامل و شير کم چرب و موز

بيشتر بدانيد : براي لاغر شدن صبحانه چي بخورم؟

ميان وعده در رژيم لاغري آمريکايي

نکته کليدي اين نوع رژيم غذايي خوردن ميان وعده هوشمند است. اطلاعات جمع آوري شده اثبات مي کند، افرادي که روزانه دو مرتبه ميان وعده مي خورند کاهش وزن بيشتري دارند در مقايسه با افرادي که فقط 3 وعده اصلي دارند. يک ميان وعده بايستي بين صبحانه و ناهار باشد و ديگري بين ناهار و شام باشد و هيچ غذايي بعد از ساعت 8 شب خورده نشود.
خوردن ميان وعده باعث مي شود تا سطح انسولين شما نوسان زيادي نداشته باشد و پايدار باقي بماند که از گرسنگي شديد و خوردن بيش از حد ناهار و شام جلوگيري مي شود. يک ميان وعده سالم مي تواند شامل يک مشت آجيل، هويج کوچک و هوموس يا مقداري ميوه باشد..

بيشتر بدانيد : 11 ميان وعده کم کالري براي کاهش وزن

آب بيشتري بنوشيد

بيشتر مردم جهان مقدار کالري دريافتي از طريق نوشابه ها، آبميوه ها و ديگر نوشيدني ها را نمي دانند. بنابراين من از شما مي خواهم که چنين آزمايشي را انجام دهيد.
به مدت 2 هفته هيچ چيزي نخوريد به جز آب و قهوه، حال به روند کاهش وزن تان دقت کنيد. اين رژيم حاوي نوشابه هاي رژيمي هم مي شود. تحقيقات اثبات مي کند که نوشابه هاي رژيمي باعث افزايش تمايل بدن به غذاهاي شيرين و پر کالري مي شود بنابراين قطع مصرف آن در رژيم لاغري آمريکايي سبب پايين رفتن وزن مي شود.

مصرف ماهي

ماهي يکي از مواد غذايي پر اهميت در رژيم لاغري آمريکايي است. ماهي داري اسيد هاي چرب امگا 3 است که شما براي سلامت مغز به آن نياز داريد. همچنين ماهي کالري پاييني دارد و بسيار مغذي است. امگا 3 موجود در ماهي باعث کاهش ريسک ابتلا به سرطان هاي خاص شده و برخي از التهابات نظير آرتروز روماتوئيد را بهبود مي دهد.
بر خلاف آن خوردن گوشت قرمز فرآوري شده (نظير سوسيس و کالباس) باعث افزايش ريسک ابتلا به سرطان هاي خاص مي شود. بنابراين از اين نوع مواد غذايي در رژيم لاغري آمريکايي کمتر بخوريد.

معده را با سبزيجات و ميوه جات پر کنيد

برخي از رژيم هاي غذاي اشتباه باعث مي شود که شما ميوه جات کمتري بخوريد، اما طبق مطالعه اي که در موسسه ملي سلامت بازنشستگان آمريکا انجام شده است، اثبات مي کند که به کار بردن ميوه ها و سبزيجات در رژيم غذاي روزانه به شما عمر طولاني تري مي دهد.
در رژيم لاغري آمريکايي مصرف اين ميوه هاي سرشار از آنتي اکسيدان باعث کاهش وزن شما هم مي شود و همچنين در زماني که شما قصد کاهش وزن نداريد باعث کنترل وزن شما مي شود.

غلات کامل

غلات کامل منبع اصلي نه تنها ويتامين ها و مواد معدني هستند بلکه داراي فيبر است و طبق تحقيقات انجام شده در موسسه ملي سلامت بازنشستگان آمريکا اثبات شده است که غلات کامل خواص خارق العاده اي بر روي سلامتي شما مي گذارد.
مصرف مستمر غلات کامل در رژيم لاغري آمريکايي نظير نان گندم سبوس دار، پاستاي گندم سبوس دار و برنج قهوه اي باعث کاهش ريسک ابتلا به بيماري هاي قلبي، بيماري هاي تنفسي و برخي سرطان ها نظير سرطان کولون وسينه مي شود.
علاوه بر اين غلات کامل باعث کاهش وزن شما بويژه در افرادي که شکمي گرد داشته و بيماري ديابت، فشارخون و يا بيماري هاي قلبي دارند، مي شود.

از لبنيات کم چرب استفاده کنيد

لبنيات منبع غني از کلسيم و ويتامين D است. بيش از 30 درصد از زنان بالاي 50 سال دچار کمبود کلسيم و ويتامين D هستند. علاوه بر اين مصرف لبنيات کم چرب باعث کاهش وزن شما مي شود.
طبق مطالعه اي که در مجله آمريکايي تغذيه چاپ شده بود اثبات مي کند که افرادي که مقدار زيادي لبنيات کم چرب روزانه مصرف مي کنند 38 درصد بيشتر در مقايسه با افرادي که کمتر لبنيات مصرف مي کنند، وزن کم مي کنند.

جويدن آدامس در رژيم لاغري آمريکايي

بله جويدن آدامس به شما کمک مي کند تا کاهش وزن داشته باشيد. يک دليل وجود دارد که شما به اين موضوع پي نبرده ايد آن هم اين است که جويدن آدامس باعث ترشح هورمون هايي مي شود که به مغز شما پيام سيري مي دهند.
اين فعل و انفعالاتي که ناشي از جويدن آدامس روي مي دهد همچنين به افرادي که تمايل دارند به هنگام تماشاي تلويزيون يا غذا درست کردن چيزي بخورند، کمک شاياني مي کند. شما بهتر است هميشه از آدامس هاي بدون شکر استفاده کنيد تا دندان هاي سالم تري داشته باشيد.
شما مي توانيد با رعايت اين نکات پس از 6 ماه تقريبا 10 کيلو وزن کم کنيد و در صورت داشتن بيماري هاي نظير ديابت مي توانيد با اصلاح رژيم غذايي حتي از مصرف داروهاي شيميايي هم جلوگيري کنيد. نکته ي مثبت اين رژيم غذايي اين است که اين رژيم غذايي خيلي پيچيده و سخت نيست.

مراقب غذاهاي رژيمي در رژيم لاغري آمريکايي باشيد

بيشتر افرادي که از غذاهاي بسته بندي شده با برچسب رژيمي مصرف مي کنند که گفته مي شود داراي چربي کمتر يا بدون چربي است، نتيجه عکس شاهد بودند و باعث افزايش وزنشان شده است. اغلب اين محصولات مملو از شکر است تا تاثير حذف چربي روي طمع غذا را جبران کند.
از آن جهت که بيشتر غذاهاي اين چنيني فرآوري شده هستند ارزش غذايي پايين تري پيدا کرده و صرفا مقدار کالري بالاي دارند. به جاي خوردن لحظه اي از اين نوع مواد غذايي، از مقدار غذايي که چربي بيشتري دارد، کاهش داده و به صورت دوره اي بخوريد. در رژيم لاغري آمريکايي استفاده کمتر غذاهاي بسته بندي شده مورد اهميت است.

به مدت 2 هفته از غذاي رستوران ها مصرف نکنيد

بيرون از خانه غذا خوردن داراي مشکلات زيادي است. شما هميشه از نحوه ي پختن آن غذا اطلاع کامل نداريد و معمولا ميل بيشتري به خوردن بيش از حد پيدا مي کنيد.
برخي از متخصصان تخمين زده اند که مقدار غذاي سرو شده در رستوران ها 3 برابر مقدار غذايي است که شما در حالت عادي ميل مي کنيد.
بنابراين مقدار غذاي متعادل و سلامت چقدر است؟ ميوه ها و سبزيجات به اندازه يک مشت، گوشت نبايد بيشتر از نصف کف دست باشد و ماهي به اندازه يک کف دست. در رژيم لاغري آمريکايي توجه به غذاخوردن در رستوران ها را لحاظ کنيد.

به برچسب هاي مواد غذايي دقت کنيد

زناني که دائما برچسب هاي مواد غذايي را مي خوانند، ميانگين وزني آنها 4 کيلو گرم کمتر از زناني است که اين کار را انجام نمي دهند.
شما نيازي به يک ماشين حساب براي محاسبه کالري نداريد، تنها به دنبال برچسب مقدار کالري و مواد مغذي کالا باشيد. اگر روي يک ماده غذاي 20 گرم شکر ثبت شده بود و برند ديگري از همان ماده غذاي 12 گرم شکر ثبت شده است، انتخاب شما مشخص است.
در رژيم لاغري آمريکايي حتي اگر روي هر ماده غذايي فقط تعداد عددها کمتر باشد اهميت آن بالاتر است.

شما هيچ وقت گرسنگي نمي کشيد

اين رژيم غذايي به شما کمک مي کند که کمتر بخوريد و تعداد دفعات خوردن را افزايش دهيد. در حقيقت اگر توجه کنيد شما تنها به مقدار مورد نياز بدن مي خوريد و کاملا سير مي شويد بدون اين که انرژي زيادي دريافت کنيد.

لذت دور هم بودن

نکته جالب توجه اين رژيم غذايي برخلاف رژيم هاي ديگر اين است که غذاي شما با ديگر افراد خانواده فرقي ندارد و شما مي توانيد در کنار ديگر افراد خانواده غذا بخوريد و از دورهم بودن و خوردن غذا لذت ببريد.
اين نوع تغذيه سالم نه تنها به شما کمک مي کند تا کاهش وزن داشته باشيد بلکه باعث مي شود تا ديگر اعضاي خانواده تغذيه سالم تري داشته باشند. نکته ديگر اين نوع رژيم علاوه بر تاثير به سزاي آن در کاهش وزن شما، کمک به کنترل قند خون در بيماران ديابتي نوع 2 است.
جالب است بدانيد که شما مي توانيد با استفاده از اين نوع رژيم غذايي، رژيم لاغري آمريکايي، در طول عمر خود زندگي سالم و بدني سلامت داشته باشيد.

بيشتر بدانيد : رژيم لاغري 3 روزه براي کاهش وزن!!!

بيشتر بدانيد : 3 اشتباه بزرگ در رژيم لاغري که نمي گذارد وزن کم کنيد!

بيشتر بدانيد : رژيم لاغري سريع با 4 مدل سوپ!!


منبع : nabzema.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد