آخرین اخبار

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد تغذيه

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - کالري چيست؟

مقدار انرژي موجود در غذاها را کالري مي گويند. که اين انرژي براي جريان خون، تنفس هوا، و حرکت دادن عضلات مورد نياز است و يکي از مهم ترين کارها براي رسيدن به کاهش وزن حذف کالري هاي اضافه از برنامه غذايي است. کالري هاي اضافه به عنوان چربي ذخيره مي شوند، که مي توانند باعث اضافه وزن شوند ، بنابراين بسيار مهم است که بين آنچه مصرف مي کنيد و آنچه دريافت مي کنيد تعادل برقرار نماييد.

روزانه به چه مقدار کالري نياز داريم؟

براي آقايان در سنين 31 تا 50 مقدار مورد نياز 2800 تا 3000 کالري است و براي خانم ها اين نياز حدود 2200 کالري مي باشد. هرچقدر فعالتر باشيد، کالري بيشتري نياز داريد. اگر مقدار کالري دريافتي احساس گرسنگي تان را برطرف کرد، اما روي عملکردتان تاثيري نداشت، سعي کنيد زمان وعده هاي غذايتان را دست کاري کنيد. گاهي اوقات تنها زمان دريافت کالري ها است که مي تواند کلي تغيير ايجاد کند.

چگونه مقدار کالري دريافتي را کم کنيم؟
غذا خوردن

تا به حال شده 30 تا 45 دقيقه صرف پخت غذا کنيد و در يک چشم بهم زدن همه را بخوريد؟ تا به امروز بيشتر اوقات شب ها هنگام شام خودم را در اين حالت ديدم که باعث مي شد خيلي احساس سيري کنم طوري که به بدنم زماني براي هضم غذا نمي دادم. با خودم فکر کردم اگر سرعت غذا خوردنم را پايين بياورم شايد با دريافت کالري کمتر احساس سيري و رضايت کنم.
بعدها دريافتم که آهسته غذا خوردن با کاهش چاقي و کوچکتر شدن ميان تنه در ارتباط است. تصميم گرفتم اين کار را امتحان کنم و ببينم آيا شبها تغييري در اشتها و خلق و خويم ايجاد مي شود يا خير. سپس يکي از دوستانم يک راه حل بسيار ساده پيشنهاد داد: تايمر بگذار.
آن شب تايمر گوشي را روشن کردم و فهميدم که چقدر سريع غذا مي خورم. همين که شروع به خوردن شام کردم تايمر را به کار انداختم تا غذايم تمام شود. نتيجه شوکه کننده بود، شام را در کمتر از 7 دقيقه تمام کرده بودم و باورش سخت بود، مي دانستم به هيچ وجه به بدنم زمان ندادم تا تصميم بگيرد سير شده و قبل از اين اتفاق بي فکرانه هر آنچه در بشقابم بود خورده بودم. از آن به بعد تصميم گرفتم 20 دقيقه را به غذا خوردن اختصاص دهم و تا قبل از آن زمان، غذايم را تمام نکنم.
بگذاريد صادق باشم اين کار از آنچه نشان مي دهد بسيار دشوارتر است.چون عادت داشتم خيلي سريع غذا بخورم بايد کاري مي کردم که بين هر لقمه وقفه ايجاد شود، بنابراين با هر بار مقداري آب مي نوشيدم يا قاشق و چنگال را بعد از هر مرتبه روي ميز مي گذاشتم. در طول غذا خوردن نگاهم به تايمر بود و سعي مي کردم هر 5 دقيقه يک چهارم غذايم را بخورم.
از آنچه فکر مي کردم بسيار سخت تر بود اما بايد بگويم بعد از يک شب آرام غذا خوردن احساس واقعا بهتري داشتم که کاملا محسوس بود. همه غذايي که داخل بشقابم بود را خوردم اما روي هر لقمه حضور ذهن بيشتري داشتم و با طعم و مواد مغذي آن ارتباط بيشتري برقرار مي کردم – چيزي که قبلا تجربه اش نکرده بودم.

کالري

بعد از يک هفته تايمر گذاشتن و خوردن يک چهارم از غذا بعد از هر 5 دقيقه ديگر خودم سرعت غذا خوردن را ياد گرفتم و صادقانه بگويم از وقتي غذا را آرام مي خوردم لذت بيشتري مي بردم. با اينکه ديگر تايمر نمي گذارم اما همان عادت 20 دقيقه را حفظ کرده ام. شب هاي بسياري پيش مي آيد که قبل از خالي شدن بشقابم احساس سيري مي کنم، چيزي که قبلا در آن 7 دقيقه غذا خوردن طوفاني هرگز اتفاق نمي افتاد.
باقي مانده غذايم را گاهي براي نهار فردا مي گذارم و اگر همان شب دوباره احساس گرسنگي کردم مورد استفاده قرار مي دهم. در اين صورت باقي مانده غذايم کمک مي کند جلوي خوردن تنقلات يا دسر بعد از غذا گرفته شود. روي هم رفته با آرام کردن سرعت غذا خوردن و وقت دادن به خودم احساس بهتري پيدا کرده ام و مي دانم ديگر بيش از نيازم کالري دريافت نمي کنم. فکر مي کنم بيشتر مردم با تمرين کردن اين نوع غذا خوردن بتوانند از مزاياي آن برخوردار شوند – ساده تر از اين راه وجود ندارد.

بيشتر بدانيد : کاهش وزن با 15 غذاي کم کالري!!

بيشتر بدانيد : چگونه کالري کمتري دريافت کنيم؟

بيشتر بدانيد : ميزان کالري مورد نياز بدن در روز چه قدر است؟

بيشتر بدانيد : محاسبه ميزان کالري مصرفي روزانه براي کاهش وزن


منبع : kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند

کدام غذاها باعث تنگ شدن رگ ها مي شوند؟

خواص غذايي و سلامتي کاهو

چربي اشباع شده کدام خوراکي ها بيشتر است؟ از بستني تا ران مرغ

تغذيه مناسب براي ورزشکاران حرفه اي

نياز كودكان به ويتامين D

همه چيز درباره مصرف امگا 3 و تاثير آن بر سلامت بدن

غذاهاي مفيد در ناراحتي هاي پوستي

خواص بادمجان براي مقابله با بيماري ها از درمان کم خوني تا کاهش وزن

نوشيدني هايي که منبع پروتئين هستند

شربتي براي کمک به ترک سيگار و تقويت استخوان ها

خواص خرما از ديدگاه طب سنتي براي بيماري ها

يبوست و درمان آن با تغذيه مناسب

رژيم غذايي براي چربي خون بالا

ضررهاي نوشيدن شير گاو! در مورد شير کمي تجديد نظر کنيد

خواص غذايي و درماني خيار

تغذيه مناسب براي کودکان

چگونه مي توان کبد چرب را با پروتئين درمان کرد؟

توصيه‌هاي لازم جهت دوران شيردهي

بدترين غذاها براي دستگاه گوارش چه غذاهايي هستند؟

شلغم

خواص انواع گوشت + مضرات مصرف مرغ ماشيني

چه کساني نبايد سير بخورند؟

خواص عنبر نسارا براي سرماخوردگي و آنفولانزا و ساير بيماري ها

ليموشيرين بهترين منبع ويتامين ث در مرکبات + ساير خواص ليمو شيرين

اين ميوه يلدا را بيشتر بشناسيد

خواص انار

اگر روزانه يک موز بخوريد، چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

اگر روزانه يک حبه سير بخوريد اين اتفاقات خوب در بدن شما مي افتد

خواص کدو براي کاهش وزن و کلسترول

خواص سنجد از نظر طب سنتي براي سلامت

چه غذاهايي به کاهش اشتها کمک مي کنند؟

رژيم غذايي 20 - 80 يا رژيم آخر هفته چيست؟

چرا يک ساعت بعد از غذا خوردن گرسنه مي شوم؟

نكاتي در مورد حفظ رژيم غذايي

مناسب ترين غذاها براي فصول سرد سال

لاغري سريع و آسان با رژيم تخم مرغ

نقش منيزيم در بدن + منابع منيزيم

براي لاغر ماندن آجيل بخوريد

مواد غذايي استرس زا

ميگرن و تغذيه