آخرین اخبار

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد تغذيه

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - کالري چيست؟

مقدار انرژي موجود در غذاها را کالري مي گويند. که اين انرژي براي جريان خون، تنفس هوا، و حرکت دادن عضلات مورد نياز است و يکي از مهم ترين کارها براي رسيدن به کاهش وزن حذف کالري هاي اضافه از برنامه غذايي است. کالري هاي اضافه به عنوان چربي ذخيره مي شوند، که مي توانند باعث اضافه وزن شوند ، بنابراين بسيار مهم است که بين آنچه مصرف مي کنيد و آنچه دريافت مي کنيد تعادل برقرار نماييد.

روزانه به چه مقدار کالري نياز داريم؟

براي آقايان در سنين 31 تا 50 مقدار مورد نياز 2800 تا 3000 کالري است و براي خانم ها اين نياز حدود 2200 کالري مي باشد. هرچقدر فعالتر باشيد، کالري بيشتري نياز داريد. اگر مقدار کالري دريافتي احساس گرسنگي تان را برطرف کرد، اما روي عملکردتان تاثيري نداشت، سعي کنيد زمان وعده هاي غذايتان را دست کاري کنيد. گاهي اوقات تنها زمان دريافت کالري ها است که مي تواند کلي تغيير ايجاد کند.

چگونه مقدار کالري دريافتي را کم کنيم؟
غذا خوردن

تا به حال شده 30 تا 45 دقيقه صرف پخت غذا کنيد و در يک چشم بهم زدن همه را بخوريد؟ تا به امروز بيشتر اوقات شب ها هنگام شام خودم را در اين حالت ديدم که باعث مي شد خيلي احساس سيري کنم طوري که به بدنم زماني براي هضم غذا نمي دادم. با خودم فکر کردم اگر سرعت غذا خوردنم را پايين بياورم شايد با دريافت کالري کمتر احساس سيري و رضايت کنم.
بعدها دريافتم که آهسته غذا خوردن با کاهش چاقي و کوچکتر شدن ميان تنه در ارتباط است. تصميم گرفتم اين کار را امتحان کنم و ببينم آيا شبها تغييري در اشتها و خلق و خويم ايجاد مي شود يا خير. سپس يکي از دوستانم يک راه حل بسيار ساده پيشنهاد داد: تايمر بگذار.
آن شب تايمر گوشي را روشن کردم و فهميدم که چقدر سريع غذا مي خورم. همين که شروع به خوردن شام کردم تايمر را به کار انداختم تا غذايم تمام شود. نتيجه شوکه کننده بود، شام را در کمتر از 7 دقيقه تمام کرده بودم و باورش سخت بود، مي دانستم به هيچ وجه به بدنم زمان ندادم تا تصميم بگيرد سير شده و قبل از اين اتفاق بي فکرانه هر آنچه در بشقابم بود خورده بودم. از آن به بعد تصميم گرفتم 20 دقيقه را به غذا خوردن اختصاص دهم و تا قبل از آن زمان، غذايم را تمام نکنم.
بگذاريد صادق باشم اين کار از آنچه نشان مي دهد بسيار دشوارتر است.چون عادت داشتم خيلي سريع غذا بخورم بايد کاري مي کردم که بين هر لقمه وقفه ايجاد شود، بنابراين با هر بار مقداري آب مي نوشيدم يا قاشق و چنگال را بعد از هر مرتبه روي ميز مي گذاشتم. در طول غذا خوردن نگاهم به تايمر بود و سعي مي کردم هر 5 دقيقه يک چهارم غذايم را بخورم.
از آنچه فکر مي کردم بسيار سخت تر بود اما بايد بگويم بعد از يک شب آرام غذا خوردن احساس واقعا بهتري داشتم که کاملا محسوس بود. همه غذايي که داخل بشقابم بود را خوردم اما روي هر لقمه حضور ذهن بيشتري داشتم و با طعم و مواد مغذي آن ارتباط بيشتري برقرار مي کردم – چيزي که قبلا تجربه اش نکرده بودم.

کالري

بعد از يک هفته تايمر گذاشتن و خوردن يک چهارم از غذا بعد از هر 5 دقيقه ديگر خودم سرعت غذا خوردن را ياد گرفتم و صادقانه بگويم از وقتي غذا را آرام مي خوردم لذت بيشتري مي بردم. با اينکه ديگر تايمر نمي گذارم اما همان عادت 20 دقيقه را حفظ کرده ام. شب هاي بسياري پيش مي آيد که قبل از خالي شدن بشقابم احساس سيري مي کنم، چيزي که قبلا در آن 7 دقيقه غذا خوردن طوفاني هرگز اتفاق نمي افتاد.
باقي مانده غذايم را گاهي براي نهار فردا مي گذارم و اگر همان شب دوباره احساس گرسنگي کردم مورد استفاده قرار مي دهم. در اين صورت باقي مانده غذايم کمک مي کند جلوي خوردن تنقلات يا دسر بعد از غذا گرفته شود. روي هم رفته با آرام کردن سرعت غذا خوردن و وقت دادن به خودم احساس بهتري پيدا کرده ام و مي دانم ديگر بيش از نيازم کالري دريافت نمي کنم. فکر مي کنم بيشتر مردم با تمرين کردن اين نوع غذا خوردن بتوانند از مزاياي آن برخوردار شوند – ساده تر از اين راه وجود ندارد.

بيشتر بدانيد : کاهش وزن با 15 غذاي کم کالري!!

بيشتر بدانيد : چگونه کالري کمتري دريافت کنيم؟

بيشتر بدانيد : ميزان کالري مورد نياز بدن در روز چه قدر است؟

بيشتر بدانيد : محاسبه ميزان کالري مصرفي روزانه براي کاهش وزن


منبع : kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها

شام نخوردن و عوارض عجيب آن

نوشيدني هاي مفيد و مضر براي سلامت، از آب تا قهوه

غذاهايي که خوردن آنها باعث سنگ کليه مي شوند

فوايد کاهو : خواب آور است ، تقويت ميل جنسي و ...

فوايد آب آلوئه ورا از کنترل قندخون تا تسکين زخم معده

خواص سياه دانه از درمان ديابت تا درمان سرطان + عوارض سياه دانه

20معجزه عسل و دارچين

منابع کلسيم که خاصيت چربي سوزي بالايي دارند

خواص جوانه تربچه از چربي سوزي تا جوان سازي پوست و تصفيه خون

خوراکي هايي که به تدريج شما را مي کشد

رژيم خام خواري چيست و چه مزيت ها و عورضي دارد؟

کاهش وزن مجاز در ماه چند کيلو است؟

غذاهايي که به عضله سازي کمک مي کنند

روغن جامد بهتر است يا روغن مايع؟

گوجه فرنگي، معجزه اي براي درمان کبد چرب

بهترين غذاها براي داشتن ريه سالم و تنفس راحت

خوراکي هايي که درد مفاصل را افزايش مي دهد

خواص چاي سبز و هويج براي کاهش علائم آلزايمر

قبل و بعد از اهداي خون چه بخوريم و چه نخوريم؟

بي خوابي خود را با اين ميوه ها درمان کنيد

چي بخورم لاغر شم؟ 15 توصيه براي صاف شدن شکم قبل از عيد

ويتامين E چه فايده اي براي بدن دارد و آيا مصرف آن عوارض دارد؟

کليه هاي خود را با اين غذاها پاکسازي کنيد

اگر آبريزش بيني داريد اين خوراکي ها را نخوريد

پوست ميوه هايي که نبايد دور بريزيد

سبزيجات سفيد رنگ اما مقوي

اگر هر روز يک پياز خام بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

لبنيات کم چرب بهتر است يا پر چرب

خوراکي هايي که باعث مرگ ناگهاني مي شوند

خواص مصرف چاي ايراني از ديدگاه طب سنتي

خواص بادمجان از سلامت قلب تا ديابت

کدام رژيم براي لاغري بهتر است؟ چربي يا کربوهيدرات

کاهش وزن با دمنوش سماق + خواص دمنوش سماق

10 راه پنهاني براي افزايش كلسيم

قند خون خود را به اين روش ها کنترل کنيد

ميوه اي که به سرعت لاغرتان مي کند

خطر سکته قلبي را با اين سبزيجات مهار کنيد

خوردن يک عدد سيب ناشتا چه فوايدي دارد

معجزه ويتامين D در بدن ، چه زماني مکمل ويتامين D نياز داريد؟

چربي هايي که به چربي سوزي کمک مي کنند

هر يک از ما بر اساس گروه خوني خود چه غذايي بخوريم؟

فيبر چيست؟ شناخت انواع فيبر غذايي

علايم کمبود روي در بدن

تکنيک آهسته غذا خوردن براي کاهش وزن

ميوه اي که دشمن چربي خون و سرطان است

افزايش قد با توصيه هاي طب سنتي

اگر معده درد يا سوزش معده داريد اين خوراکي ها را نخوريد