آخرین اخبار

پاک کردن تاتو ابرو، تاتو را چطور پاک کنيم؟ تناسب و زيبايي

پاک کردن تاتو ابرو، تاتو را چطور پاک کنيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - تاتو را چطور پاک کنيم؟

نقش‌ و‌ نگار هاي ناشي از تاتو گاهي آنقدر فريبنده است كه هرفردي را وسوسه مي‌كند در حالي‌كه تاتو مي‌تواند يكي از زيبايي‌هاي پرخطر باشد چرا‌ که مي‌تواند انتقال دهنده بيماري‌هاي بسياري باشد؛ از عفونت و حساسيت گرفته تا برخي بيماري‌هاي خطرناک اما از سوي ديگر بيشتر افراد خيلي زود از داشتن اين نقش و نگارها خسته مي‌شوند و به دنبال راه‌هايي براي پاک کردن تاتو هستند، اما آنقدر که تاتو کردن آسان است، پاک کردن آن ساده و ممکن نيست تا جايي‌که حتي در روزگار نه‌ چندان قديم از جراحي براي پاک کردن اين تاتو ها استفاده مي‌کردند. اما اين روزها ليزر کمي فقط کمي کار را راحت‌تر کرده‌ است اما باز هم نبايد انتظار زيادي داشت.

بيشتر بدانيد : قبل تاتو کردن صورت و بدن تان اين نکته ها را بدانيد

4 گروه از افراد هستند که به فکر پاک کردن تاتو مي‌افتنداولين گروه کساني هستند که بعد از تاتو به هر دليل پشيمان مي‌شوند مثلا سليقه‌شان تغيير مي‌کند يا يکنواختي آن دلشان را مي‌زند يا... و جالب است بدانيد در تحقيقي که به عمل آمده، مشاهده شده حدود 70 درصد از افراد ساعتي بعد از خالکوبي از اين عمل خود پشيمان مي‌شوند.
گروه دومي که به دنبال پاک کردن تاتو هستند کساني‌اند که اعتقاد دارند آرايشگر آن طور که بايد کارش را درست انجام نداده‌ است مثلا طرح تاتو در چشم يا ابرو آن طور که بايد قرينه نيست و لازم است براي قرينه شدن قسمتي از طرح يک طرف پاک شود.
گروه سوم هم افرادي هستند که بعد از تاتو دچار واکنش‌هاي حساسيتي (آلرژيک) به رنگ تاتو مي‌شوند، بنابراين لازم است آن رنگ از داخل پوست خارج شود.
اما گروه چهارم بيشتر شامل آقايان مي‌شود و کساني هستند که به هر دليلي روي بدن خود خالکوبي انجام داده‌اند و اکنون يا به دليل پشيماني يا به دليل قوانين استخدام در سازمان‌هاي نظامي و... مجبور به پاک کردن خالکوبي دست و پا يا تنه خود هستند.
رنگ‌هايي از تاتو که سخت پاک مي‌شوند

رنگ‌هاي سياه و قهوه‌اي پررنگ معمولا به ليزر جواب مثبتي مي‌دهند و به‌راحتي پاک مي شوند، اما اغلب پاک کردن رنگ‌هاي قرمز با مشکلاتي همراه مي‌شود و رنگ قرمز ديرتر به ليزر جواب مي‌دهد.
پاك کردن رنگ‌هاي سبز و آبي نيز ممکن است با مشکلاتي مواجه شود در عين حال خالکوبي‌ (تاتو)هاي سفيد يا خالکوبي‌ (تاتو)هاي همرنگ پوست ممکن است بر اثر ليزر تبديل به رنگ خاکستري يا سياه شود.
آکادمي پوست ايالات‌ متحده به طور بالقوه جوهر خالکوبي را مضر و غيراستاندارد مي‌داند و به همين دليل معلوم نيست استفاده از اين جوهرها چه عوارضي را به‌همراه مي‌آورد.

اگر پوست تيره داريد مشکل‌تان براي پاک کردن تاتو بيشتر است

استفاده از اين ليزر براي تغيير رنگ ماده خالکوبي شده در افراد با رنگ پوست تيره کمي مشکل‌تر است زيرا ميان رنگ پوست و رنگ ماده خالکوبي شده هنگام پاک شدن رقابتي به وجود مي‌آيد و در نتيجه احتمال دارد پوست عکس‌العمل‌هاي مختلفي از خود نشان دهد مثلا ممکن است پررنگ يا حتي سفيد يا بي‌رنگ شود البته در بعضي موارد نيز جوش‌هايي روي پوست پديد مي‌آيد.

تاتوهاي همرنگ با اين ليزر پاک مي‌شود

ليزر co2 نوع ديگر از انواع ليزر لايه‌بردار است. در اين نوع ليزرها تعداد جلسات كمتري براي درمان لازم است و گاهي با يك تا 3 جلسه درمان تاتو كاملا پاك مي‌شود. در مواردي كه از رنگ‌هاي مخلوط استفاده شده اين روش بهتر جوابگوست. همچنين در مواردي كه از رنگ‌هاي همرنگ پوست توسط آرايشگر استفاده شده باشد، اين روش بيشتر توصيه مي‌شود. البته در اين روش بعد از پاك كردن تاتو مدت كوتاهي قرمزي روي پوست باقي مي‌ماند و سپس به تدريج محو مي‌شود.

مناسب‌ترين ليزر براي پاک کردن تاتو؟!

ليزر q-switched مناسب‌ ترين نوع ليزر براي رنگ‌هاي سياه، آبي و ‌قهوه‌اي تيره است. نحوه عملکرد اين ليزر به اين صورت است که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر و آنها را به ذرات ريز تبديل مي‌کند. اين ذرات توسط سلول‌هاي لاشه‌خوار برداشته شده و کم‌کم دفع مي‌شود بنابراين عمل اصلي پاک شدن رنگ تاتو را سلول‌هاي ايمني خود تاتو انجام مي‌دهند و درواقع رنگ‌هاي ريز شده را ريزه‌خواري کرده و از بين مي‌برند.

آيا پاک کردن تاتو عوارضي هم دارد

در استفاده از ليزر براي پاک کردن خالکوبي عوارض جانبي کمتري (نسبت به ساير روش‌ها) وجود دارد ولي به هر حال قبل از هر نوع تصميم‌گيري بهتر است متوجه عوارض احتمالي آن باشيد

پوست در معرض خطر عفونت قرار مي‌گيرد و حتي ممکن است زخم شود و اين زخم‌ها به طور دائم روي پوست باقي بمانند يا به طور کامل پاک نشوند.
در صورت محو شدن خالکوبي از روي پوست نيز ممکن است پوست محل خالکوبي شده تغيير رنگ دهد و رنگ آن نسبت به بقيه مناطق کمرنگ‌تر يا تيره شود که به مرور زمان بهبود مي‌يابد. مثلا در پاک کردن خالکوبي لب‌ها، خط چشم و ابرو ممکن است رنگدانه‌ها به طور کامل محو نشوند و جاي خالکوبي به صورت يک سايه روي بدن باقي بماند.
در برخي موارد نيز واکنش‌هاي آلرژيکي گزارش مي‌شود به خصوص در مواردي که جوهر خالکوبي حاوي سولفيد جيوه باشد. در اين حالت واکنش‌ها به شکل قرمزي، خارش و التهاب بروز مي‌کنند. براي جلوگيري از واکنش‌هاي احتمالي، اغلب آنتي هيستامين‌هاي خوراکي و نستروئيدهاي ضدالتهاب تجويز شده و به بيمار توصيه مي‌شود حتما از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد خودداري کند.
آيا ليزر براي پاک کردن تاتو درد دارد؟

استفاده از ليزر براي پاك‌كردن تاتو بدون عارضه نيست. درد هنگام انجام ليزر، سوزش و سرخي ناحيه تا چند هفته بعد از انجام عمل و مشكلات نادرتري مانند باقي‌ماندن جاي زخم، روشن يا تيره شدن پوست و... نيز ممكن است بروز كند.
براي پاک کردن تاتو هر جلسه معمولا چند دقيقه بيشتر طول نمي‌كشد اما قبل از آن فرد بايد آماده شود. بي‌حسي موضعي ناحيه، استفاده از عينك محافظ مخصوص هنگام عمل و استفاده از ضدآفتاب بعد از ليزر از جمله نكاتي است که بايد رعايت شود. بعد از 7 تا 12 جلسه ليزر مي‌توان مطمئن بود تاتو تاحد زيادي محو مي‌شود. بين هر جلسه نيز بايد بين 4 تا 8 هفته فاصله گذاشت.

با لب‌ها شوخي نکنيد

در تاتوي مخاط نيز احتمال بروز همان عوارضي که در تاتوي روي پوست گفته شد، وجود دارد. علاوه بر اين چون از رنگ قرمز استفاده مي‌شود، احتمال پيش‌آمدن آلرژي نيز وجود دارد. شايد اين اتفاق به ندرت صورت گيرد اما وقتي ايجاد شد، خلاصي از آن آسان نيست زيرا پاک کردن رنگي که داخل مخاط لب شده بسيار مشکل است و حتي در برخي موارد غيرممکن مي‌شود. قبل از ورود ليزرها، اغلب از روش‌هاي جراحي براي پاک کردن تاتوها استفاده مي‌شد که متاسفانه اين روش‌ها باعث ايجاد جوشگاه‌ها و اسکارهاي شديدي روي پوست مي‌شدند.

آيا با کرم تاتو پاک مي‌شود؟

کرم هاي پاک کننده تاتو که از آنها به عنوان جايگزين ليزر يا جراحي نام برده مي شود اغلب دو شکل اصلي دارند: انواعي که حاوي TCA (تري کلرواستيک اسيد) هستند که نوعي اسيدشيميايي پيلينگ است و بيشتر به فرم محلول يافت مي ‌شود ولي اشکال ژل يا کرم آن نيز وجود دارد که با سوزاندن لايه فوقاني پوست عمل مي‌کند ولي ريسک بروز اسکار را به همراه دارد و از آن نمي‌توان در مواردي مثل لب، چشم يا ساير نقاط حساس استفاده کرد چون باعث تحريک در آن نواحي مي‌شود و فقط در افراد با پوست بسيار روشن قابل استفاده است و مي‌تواند منجر به بروز عوارض جدي در افراد با پوست گندمي يا تيره شود و کرم‌هاي غير TCA که شامل ترکيبات روشن کننده، لايه بردار و سفيدکننده هستند. اين کرم ها براي روشن کردن تاتو در مدت زمان طولاني استفاده مي شوند و تاتو را با هل دادن جوهر تزريق شده به سطح پوست محوتر مي کنند. به طور کلي اثر بخشي اين کرم ها بسيار کند است. دقت کنيد بعضي از اين کرم‌ها حاوي هيدروکينون نيز هستند که طبق نظر اتحاديه اروپا احتمال بروز سرطان را به همراه دارد.

چرا با يک جلسه تاتو پاک نمي‌شود

از آنجا که رنگ‌هاي متعددي در خالکوبي‌ها وجود دارد و رنگدانه‌ها نيز در عمق‌هاي متفاوتي از پوست وارد مي‌شوند براي تخريب اين رنگدانه‌ها به جلسات متعدد ليزر و ليزرهاي متعدد با طول موج‌هاي متفاوت نياز است. اگر بيمار اصرار به پاك كردن در يك جلسه داشته باشد منجر به گذاشتن اثر (جاي زخم و اسكار) خواهد شد اما به طور کلي بايد گفت که هر قدر خالكوبي سطحي و قديمي‌تر باشد، راحت‌تر قابل پاك شدن است اما هر چه رنگ به كار رفته حرفه‌اي تر خالكوبي شده باشد، سخت‌تر پاك مي‌شود.

بزرگ‌ترين اشتباه در پاک کردن تاتو

بيشتر آرايشگران براي پاك كردن تاتو به رنگ‌هاي همرنگ متوسل مي‌شوند اما اين بزرگ‌ترين اشتباه است زيرا با اين كار مشكلات بيمار نه دوچندان بلكه صدچندان خواهد شد چون وقتي رنگ همرنگ به کار رود پاك كردن با ليزر بسيار دشوارتر مي‌شود. از طرف ديگر گاهي پيش مي‌آيد هنگام پاك كردن اين رنگ‌ها با ليزر وضعيت از آنچه بوده بدتر مي‌شود و رنگ پوست تيره‌تر مي‌شود.

پاک کردن کامل تاتو ممکن نيست

هر چند روز به روز تکنولوژي‌هاي مربوط به ليزر براي پاک کردن تاتو و خالکوبي بيشتر مي‌شود ولي همچنان پاک کردن تاتو کار مشکل و زمان‌بري است و نياز به درمان مرتب دارد اما بد نيست بدانيد که پاک کردن کامل تاتو بدون هيچ ردي از آن فعلا به طور عملي ممکن نيست.

بيشتر بدانيد : هاشور ابرو يا تاتو؟ کدام براي پر کردن ابروها بهتر است؟

بيشتر بدانيد : تاتو لب و مراقبت هاي مهم قبل و بعد از آن


منبع : سيب سبز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد