آخرین اخبار

6 توصيه عالي براي کاهش وزن!! تناسب و زيبايي

6 توصيه عالي براي کاهش وزن!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - کاهش وزن با تغيير در عادات روزانه

در دنياي امروز سبک زندگي، تکنولوژي‌هاي جديد و شهرنشيني، با وجود تمام آسايشي که براي مردم داشته، يک عارضه جانبي را نيز به همراه آورده که به سرعت در حال همه گيري است و بسياري از مردم را دچار کرده است. چاقي و اضافه وزن در جهان هر روز رو به افزايش است وکساني که از مضرات آن آگاه هستند هر روز با وسواس بيشتري به دنبال راه‌هاي عملي کاهش وزن و جلوگيري از چاقي و اضافه وزن هستند. هرچند نتايج تحقيقات مختلف در اين باره اغلب همان نتايجي است که از قبل نيز مي‌دانستيم و بارها بر آنها تاکيد شده، اما شايد بازگويي دوباره‌ آنها با پشتوانه علمي، بتواند تاثير بيشتري بر افراد بگذارد. آنچه در ادامه مي‌خوانيد راه‌هايي ساده و در عين حال کاربردي براي کاهش وزن و جلوگيري از بروز چاقي است:

لاغري با بيشتر جويدن غذا

يکي از راه‌هاي موثر در جلوگيري از چاقي جويدن مناسب مواد غذايي است. اگر مي‌خواهيد وزن خود را کنترل کنيد، هر لقمه را به آرامي ‌در دهان بگذاريد و آن را خوب بجويد. اين کار کمک فراواني به کاهش وزن کمک مي‌کند. پژوهشگران چيني در بررسي‌هاي خود دريافته‌اند افرادي که لقمه غذايي را که در دهان مي‌گذارند 40 بار مي‌جوند، در مقايسه با افرادي که آن را فقط 15 بار مي‌جوند، 12درصد کمتر کالري دريافت مي‌کنند. تعداد دفعات بيشتر جويدن غذا در دهان علاوه بر اينکه مواد غذايي را با بزاق دهان آغشته‌تر و هضم آن را در دستگاه گوارش تسهيل مي‌کند، اين فرصت را نيز به مغز مي‌دهد تا پيام‌هاي عصبي ارسالي از سوي معده و کنترل اشتها را دريافت کند. شايد جويدن طولاني مدت غذا در دهان در ابتدا کمي خسته‌کننده به نظر بيايد اما توجه به اين نکته کوچک و استمرار در آن، وقتي به صورت يک عادت در آيد، مي‌تواند نقش بسزايي در کنترل وزن و همين‌طور کاهش ناراحتي‌هاي دستگاه گوارش داشته باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اينگونه غذا خوردن به کم کردن وزن تان کمک مي کند

کم کردن اشتها با کاهش تنوع غذايي

ذائقه انسان تمايل زيادي براي امتحان کردن طعم‌ها و مزه‌هاي مختلف دارد. به همين دليل يکي از راه‌هاي کنترل وزن، کاهش تنوع در رژيم غذايي است. بررسي‌ محققان نشان داده است که تنوع بيشتر غذاها در طول شبانه‌روز احتمال چاقي را افزايش مي‌دهد. بنابراين سعي کنيد از يک منوي غذاي کم‌تنوع استفاده کنيد تا با کمتر شدن تنوع در انتخاب‌ها، به ذائقه تنوع‌طلب چشايي مجال کمتري بدهيد. قرار دادن تعداد کمتر غذاها در منوي روزانه احتمال خسته شدن از صرف غذا را بيشتر مي‌کند. تحقيقات انجام شده در اين رابطه اثبات کرده است که وقتي افراد يک غذا را چند بار سفارش مي‌دهند، در دفعات بعدي ميزان کمتري از آن غذا مي‌خورند. در هر حال عادت کردن يک فرايند رواني است که در آن با افزايش تماس با يک محرک خاص، پاسخ به آن کاهش پيدا مي‌کند. مي‌توانيد به جاي خوراکي‌هايي با ارزش غذايي کم، در طول روز از ميوه‌ها، سبزي‌ها و غذاهاي کم‌چرب استفاده کنيد.

کاهش وزن با بشقاب و چنگال مناسب

در هنگام صرف غذا، علاوه بر ميزان غذايي که مصرف مي‌کنيد، بشقاب غذاي شما نيز مي‌تواند در تنظيم غذا به شما کمک کند. نتايج تحقيقات مختلف نشان داده اند که بيشتر ما دقيقا نمي‌دانيم که پس از شروع غذا خوردن، چه زماني بايد دست از خوردن بکشيم و نمي‌توانيم دقيقا بگوييم چه زماني به سيري رسيده‌ايم. انتخاب بشقاب کوچک غذا مي‌تواند ما را براي مصرف غذاي کمتر کمک کند.
اما در مورد چنگال وضعيت کاملا برعکس است. نتايج بررسي ديگري نشان داده است افرادي که براي غذا خوردن از چنگال بزرگ‌تر استفاده مي‌کنند، غذاي کمتري مي‌خورند. در واقع استفاده‌کنندگان از چنگال بزرگ، لقمه‌هاي بزرگتري برمي‌دارند و با زودتر خالي شدن بشقاب، از نظر ديداري ارضاء شده و مغز زودتر براي ارسال پيام عصبي احساس سيري تحريک مي‌شود. به اين ترتب اين افراد در مقايسه با افرادي که از چنگال کوچک‌تر استفاده مي‌کنند زودتر دست از غذا خوردن مي‌کشند.

لاغر شدن با خواب کافي

ميزان غذا خوردن ما در طول روز گاهي به مسايلي مربوط مي‌شود که ما کمتر به آن توجه داريم و حتي آنها را بي ارتباط به اين موارد مي‌دانيم. يکي از اين موارد که امروزه ب دليل سبک زندگي تقريبا تمام مردم با آن دست به گريبان هستند، اختلالات خواب است. بررسي‌هاي جديد نشان داده‌اند که يکي از عوامل دخيل در بروز چاقي کمبود خواب است. نتايج تحقيقات اخير پژوهشگران مرکز تحقيقات چاقي نيويورک اثبات مي‌کند افرادي که کمبود خواب دارند در مقايسه با افرادي که از ساعات متعادل خواب برخوردارند، روزانه 300 کالري بيشتر مصرف مي‌کنند. با توجه به اين که با دريافت 7700 کالري يک کيلوگرم به وزن اضافه مي‌شود، افرادي که اختلال خواب دارند ممکن است طي چند هفته چند کيلو اضافه وزن پيدا کنند. اختلال خواب ميزان متابوليسم را کاهش مي‌دهد و بدن هنگام کم‌خوابي تلاش مي‌کند انرژي‌اش را براي فعاليت در زمان بيداري نگه دارد.
علاوه بر اين کم‌خوابي موجب آزاد شدن هورمون کورتيزول (هورمون استرس) مي‌شود. يکي از تاثيرات ترشح کوتيزول افزايش اشتها است و در نتيجه فرد بيشتر غذا مي‌خورد. همچنين بر اين اختلال خواب موجب مي‌شود بدن هورمون گرلين (هورمون گرسنگي) بيشتر و لپتين (هورمون سيري) کمتر آزاد کند. با بر هم خوردن ميزان ترشح اين هورمون‌ها، فرد هم بيشتر غذا مي‌خورد و هم نمي‌داند کي بايد دست از خوردن بکشد.

کاهش اشتها در طب سنتي با معجزه چاي سياه

البته بايد توجه داشت که کاهش وزن و کنترل آن هميشه با کمتر خوردن حاصل نمي‌شود و گاهي مصرف برخي مواد غذايي نيز مي‌تواند به اين کار کمک کند. اجزاي تشکيل دهنده برخي از مواد غذايي طبيعي مي‌توانند با تحريک و يا کنترل ترشح آنزيم‌ها در کاهش اشتها و احساس سيري موثر باشند و در نتيجه افرادي را که سعي در کنترل وزن دارند را ياري کنند.
يکي از اين فرآورده‌هاي طبيعي چاي سياه است. چاي سياه با دارا بودن ترکيباتي مانند فلاوين‌ها، يک نوشيدني فوق‌العاده براي سوزاندن چربي‌هاست و از مصرف آن از سوي متخصصان براي کاهش وزن بسيار تاکيد مي‌شود. البته بايد در مصرف آن نيز به همراه مواد غذايي ديگر دقت کرد. به عنوان مثال پروتئين موجود در شير گاو خاصيت چربي‌سوزي چاي را از بين مي‌برد. مخلوط شدن پروتئين شير گاو با ترکيبات موثر موجود در چاي سياه موجب رسوب آنها مي‌شود. بنابراين اگر مي‌خواهيد از خاصيت چربي‌سوزي چاي بهره‌مند شويد، آن را با شير مخلوط نکنيد. همچنين بايد در مصرف چاي سياه حد اعتدال را رعايت کرد زيرا اگرچه ترکيبات آنتي‌اکسيدان موجود در چاي، فرد را هوشيار نگه مي‌دارد و احتمال سکته قلبي را کاهش مي‌دهد اما مصرف مقدار زياد آن عوارض جانبي‌اي مانند سردرد و تپش قلب را به همراه دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : براي لاغر شدن چقدر چاي سبز بخورم ؟!

کاهش وزن و پروتئين

پروتئين يک منبع غذايي مهم است و به کاهش وزن هم کمک مي‌کند. پروتئين شير و لبنيات بيشتر از پروتئين سويا در کاهش وزن موثر است. يک بررسي جديد در اين باره نشان داده است که پروتئين لبنيات ترشح هورمون گرلين (هورمون اعلام گرسنگي) را کمتر مي‌کند و در نتيجه فرد مدت بيشتري احساس سيري مي‌کند. نتايج اين بررسي ثابت کرد افرادي که به مدت شش ماه نوشيدني‌هايي با پروتئين لبني مصرف کرده‌اند در مقايسه با افرادي که از پروتئين سويا و نوشيدني کربوهيدراتي استفاده کرده‌اند، کربوهيدرات کمتري مصرف کرده‌ و تغيير بيشتري ‌در وزن و وضعيت بدنشان ايجاد شده است. البته ذکر اين نکته ضروري است که حتما هنگام مصرف لبنيات، محصولات با کالري و چربي کمتر را انتخاب کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن با 10 روش بدون رژيم و گرسنگي

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن واقعي با 4 راه موفقيت آميز

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن، يک هفته اي وزن تان را 4/5 کيلو وزن کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن 9 کيلويي در عرض 2 هفته، با دو پيشنهاد ساده!!


منبع : salamaneh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد