آخرین اخبار

کاهش وزن با 11 دمنوش خانگي + طرز تهيه تناسب و زيبايي

کاهش وزن با 11 دمنوش خانگي + طرز تهيه

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين دمنوش هاي خانگي براي کاهش وزن

توجه داشته باشيد که مهم‌ترين عامل در کاهش وزن و چربي‌سوزي يک رژيم غذايي سالم و کم چربي همراه با ورزش روزانه مي‌باشد و استفاده از دمنوش‌هاي زير تنها براي سرعت بخشيدن به‌اين روند مي‌باشد. در واقع بهتر است براي رسيدن به وزن‌ايده آل خود سبک زندگي و عادت‌هاي بد غذايي را نيز تغيير دهيد.

بيشتر بدانيد : 16 روش براي کم کردن سريع وزن

کاهش وزن با چاي سبز

قبل از تمرين با نوشيدن يک فنجان چاي سبز چربي‌سوزي بدن خود را افزايش دهيد. در يک مطالعه 12 هفته‌اي، شرکت کنندگاني که روزانه 4-5 فنجان چاي سبز را با يک جلسه 25 دقيقه‌اي ورزش ترکيب کردند به طور متوسط بيش از 2 کيلو وزن بيشتري نسبت به ورزشکاراني که چاي سبز نمي‌نوشيدند وزن خود را از دست دادند.
تحقيقات نشان داده که چاي سبز به کاهش اشتها و افزايش چربي‌سوزي کمک کرده و براي لاغري و کاهش وزن بسيار مفيد است. همچنين مطالعات نشان داده که چاي سبز به کاهش چربي بدن به ويژه در ناحيه شکم کمک مي‌کند. چاي سبز همچنين مي‌تواند باعث فعاليت برخي از هورمون‌هاي موثر در چربي‌سوزي شود.

بيشتر بدانيد : براي کاهش وزن چه موقع و چقدر چاي سبز بخوريم؟

طرز تهيه چاي سبز براي کاهش وزن

يک قاشق غذاخوري چاي سبز را به 5 فنجان آب داغ (دماي 70-80 درجه) اضافه کرده و 5 دقيقه صبر کنيد تا دم بکشد و سپس ميل کنيد. مي‌توانيد براي اثر بخشي بيشتر به دمنوش چاي سبز خود زنجبيل يا دارچين نيز اضافه کنيد.
شما مي‌توانيد براي شيرين شدن چاي سبز از عسل استفاده کنيد. همچنين بهتر است چاي سبز را در قوري پيرکس يا چيني دم کنيد، چون تانن موجود در چاي سبز با آهن قوري استيل رسوب مي‌دهد.

کاهش وزن با دمنوش نعناع

دمنوش نعناع به خاطر عطر فوق العاده‌اي که دارد مي‌تواند ذهن شما را فريب داده و باعث کاهش اشتهاي شما شود. با نوشيدن‌اين دمنوش علاوه بر‌اينکه احساس سيري بيشتري خواهيد کرد مي‌توانيد از ديگر مزاياي آن مانند خواب راحت و تقويت سيستم‌ايمني بدن بهره مند شويد.

طرز تهيه دمنوش نعنا براي کاهش وزن

يک قاشق چاي خوري نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و 10 دقيقه صبر کنيد تا دم بکشد. سپس مي‌توانيد‌اين دمنوش خوشمزه را نوش جان کنيد.

کاهش وزن با چاي سفيد

چاي سفيد معمولا در نور خورشيد به صورت طبيعي خشک مي‌شود و غني ترين چاي جهان از نظر دارا بودن آنتي اکسيدان است که تقريبا 3 برابر چاي سبز داراي ترکيبات پلي فلون‌ها است.
تحقيقات نشان داده که چاي سفيد با افزايش چربي‌سوزي و جلوگيري از‌ايجاد سلول‌هاي چربي باعث لاغري و کاهش وزن مي‌شود. کاتچين‌هايي که در چاي سفيد يافت مي‌شوند مي‌توانند کاهش وزن را افزايش داده و از چاقي جلوگيري کنند.
چاي سفيد باعث کاهش اشتها شده و جدب چربي را کاهش مس دهد از‌اين دو طريق مي‌تواند باعث کاهش وزن شود.

طرز تهيه چاي سفيد براي کاهش وزن

آب را تا دماي 75 تا 85 درجه سانتي گراد بجوشانيد و سپس برگ‌هاي چاي سفيد را به آن اضافه کنيد و بگذاريد که به مدت 5 تا 8 دقيقه دم بکشد. چاي سفيد آماده نوشيدن است.

کاهش وزن با دمنوش زرشک

مطالعات نشان داده که زرشک يکي از بهترين ميوه‌ها براي لاغري و کاهش وزن است. مصرف دمنوش زرشک مي‌تواند باعث افزايش چربي‌سوزي و در نتيجه باعث لاغري و کاهش وزن مي‌شود.

طرز تهيه دمنوش زرشک براي کاهش وزن

به ازاي هر نفر 1-2 قاشق چاي خوري زرشک تازه يا خشک را به آب داغ با دماي 80 درجه اضافه کرده و بگذاريد تا به مدت 10 دقيقه خوب دم بکشد و رنگ بيندازد. سپس مي‌توانيد‌اين دمنوش خوشمزه و خوشرنگ را با عسل ميل کنيد.

کاهش وزن با دمنوش دارچين

دارچين مي‌تواند سطح قند خون را کنترل کند و از آنجا که يکي از فاکتورهايي که تاثير مستقيمي‌بر روي ميزان گرسنگي و انرژي ما براي ورزش دارد متعادل بودن سطح قند خون بدن است بهتر است نوشيدن‌اين دمنوش خوشبو و مفيد را نيز به يکي از عادت‌هاي روزانه خود تبديل کنيد.
هر چقدر که قند خودن شما متعادل‌تر باشد کمتر دچار اشتهاي کاذب شده و روند چربي‌سوزي در بدن شما بهتر پيش خواهد رفت.

طرز تهيه دمنوش دارچين براي کاهش وزن

يک قاشق چاي‌خوري پودر دارچين را به آب داغ قوري اضافه کرده و 10 دقيقه صبر کنيد تا خود دم بکشد و سپس مي‌توانيد نوش جان کنيد.
همچنين مي‌توانيد 2-3 عدد چوب دارچين را به آب داغ اضافه کرده و 20 دقيقه صبر کنيد تا عصاره آنها خارج شده و سپس آن را ميل کنيد.
قندخون تأثير مستقيمي‌روي وزن ما دارد و ميزان گرسنگي‌مان را تحت تأثير قرار مي‌دهد. قندخون يکي از فاکتورهاي تعيين‌کننده‌ي انرژي بدن است. هرقدر انرژي شما بيشتر باشد، تمايل بيشتري به ورزش کردن خواهيد داشت.
هرقدر قندخون‌تان متعادل‌تر باشد، کمتر دچار اشتهاي کاذب مي‌شويد و بدن شما روند مناسب‌تري براي استفاده از چربي‌هاي ذخيره‌شده را در پيش خواهد گرفت.

کاهش وزن با دمنوش گل محمدي

گل محمدي يا گل رز سرخ به عنوان يک ماده ديورتيک (ادرار آور) بسيار ملايم عمل مي‌کند. مواد ديورتيک باعث مي‌شوند تا کليه‌ها مقدار بيشتري سديم را توسط ادرار کردن دفع کنند و به سم زدايي بهتر بدن نيز کمک کنند.
نمک بيش از حد، آب موجود در خون ما را کاهش مي‌دهد و موجب غلظت خون مي‌شود که‌اين موضوع براي سلامت بدن و گردش خون خوب نيست. از طرفي زماني که شما وزن کم مي‌کنيد و چربي مي‌سوزانيد در واقع آب زيادي را از دست مي‌دهيد.
از آنجا که هيدراته بودن بدن يکي از فاکتورهاي مهم براي کاهش وزن و سم زدايي بدن است بنابراين با نوشيدن‌اين دمنوش معطر و مفيد مي‌توانيد به سلامت بدن تان نيز کمک کنيد.

طرز تهيه دمنوش گل محمدي براي کاهش وزن

پس از آن که آب داخل قوري به دماي 80 درجه سانتي گراد رسيد يک قاشق غذاخوري غنچه يا گلبرگ تازه گل محمدي را به آن اضافه کرده و بگذاريد 15 دقيقه دم بکشد و سپس مصرف کنيد.
توجه داشته باشيد که دمنوش گل محمدي يکي از بهترين دمنوش‌ها براي رفع يوبست نيز است بنابراين بهتر است در مصرف آن زياده روي نکنيد.
همچنين اطمينان حاصل کنيد گل‌هاي شما به آفت کش‌ها و سموم شيميايي آلوده نباشند و قبل از مصرف آنها را خوب بشوييد.

کاهش ورن با چاي جينسينگ

خواص شگفت انگيز جينسينگ بر هيچکس پوشيده نيست. گرچه زياده‌‌روي در مصرف‌اين گياه باستاني مي‌تواند عوارضي داشته باشد اما مصرف متعال آن مي‌تواند براي افزايش انرژي بدن مفيد باشد.
جينسينگ همچنين يکي از قوي‌ترين محرک‌هاي گياهي براي افزايش سوخت و ساز بدن است و به شما کمک مي‌کند تا بر خستگي غلبه کرده و توانايي ذهني را نيز افزايش مي‌دهد.

طرز تهيه دمنوش جينسينگ براي کاهش وزن

يک قاشق چاي‌خوري ريشه جينسينگ خورد شده يا يک سوم قاشق چاي‌خوري پودر جينسينگ را به آب داغ داخل قوري اضافه کرده و پس از 10 دقيقه آن را ميل کنيد. مي‌توانيد به‌اين چاي عسل نيز اضافه کنيد.

کاهش وزن با دمنوش زنجبيل

اگر به دنبال لاغري و کاهش وزن هستيد، ريشه زنجبيل مي‌تواند در‌اين زمينه به شما کمک کند. زنجبيل يکي از بهترين چربي سوز‌ها است، استفاده از ريشه زنجبيل باعث کاهش اشتها و کاهش وزن شما مي‌شود.
تحقيقات انجام شده در دانشگاه ماستريخت، هلند نشان داد که زنجبيل حاوي يک نوع کافئين است که به کاهش وزن کمک مي‌کند. زنجبيل همراه با رژيم غذايي مناسب و ورزش براي کاهش وزن مفيد است.
زنجبيل يکي از مواد غذايي مفيد براي‌ايجاد احساس سيري است که ميل به ريزه‌خواري را کنترل مي‌کند. به همين دليل نيز توصيه مي‌شود که بعد از هر وعده غذايي يک فنجان چاي زنجبيلي بنوشيد تا تمايل به ريزه‌خواري در بين وعده‌هاي غذايي اصلي کنترل شود.
زنجبيل حاوي خواص طبيعي است که به عملکرد درست معده، روده‌ کوچک و بزرگ کمک مي‌کند. در نتيجه مي‌توانيد با کمک خواص زنجبيل غذاهاي مصرفي‌تان را بهتر هضم کنيد و ويتامين‌ها و مواد مغذي را جذب و مواد زائد را با سرعت بالايي از بدن دفع کنيد.
يکي ديگر از موارد ارتباط مصرف زنجبيل و لاغري خاصيت ترموژنيک گياه زنجبيل است. مواد غذايي ترموژنيک به خوراکي‌هايي اطلاق مي‌شود که دماي بدن را افزايش مي‌دهند و در نتيجه سوخت و ساز بدن را تحريک مي‌کنند
به همين دليل نيز به چربي‌سوزي کمک زيادي مي‌کنند. در واقع‌اين مواد غذايي به چربي سوزها معروف هستند. ريشه زنجبيل نيز يکي از گياهاني است که به طبيعي‌ترين شيوه به کاهش وزن و لاغري کمک مي‌کند.

طرز تهيه دمنوش زنجبيل براي کاهش وزن

يک قاشق چاي‌خوري پودر زنجبيل خشک شده و يا دو تکه زنجبيل تازه را به آب داغ با دماي حداکثر 80 درجه اضافه کرده و بگذاريد 10-15 دقيقه خوب دم بکشد و سپس آن را ميل کنيد.
مي‌توانيد در 5 دقيقه آخر مقداري چاي سبز يا دارچين نيز به دمنوش تان اضافه کرده و ميل کنيد.

کاهش وزن با دمنوش مريم گلي

استرس يکي از عوال مهم ترشح هورمون کورتيزول در بدن و تحريک اشتها است. در‌اين ميان مريم گلي يکي از گياهان مفيد براي کاهش استرس است.‌اين گياه با آرام کردن ذهن و بدن و تقويت سيستم‌ايمني بدن مي‌تواند براي کاهش وزن نيز مفيد باشد.

طرز تهيه دمنوش مريم گلي براي کاهش وزن

يک قاشق چاي خوري گياه مريم گلي را به آب داغ اضافه کرده و پس از 10-15 دقيقه آن را نوش جان کنيد.
اين دمنوش براي درمان سرماخوردگي نيز بسيار مفيد است اما از مصرف بيش از اندازه آن خود داري کنيد.

کاهش وزن با دمنوش قهوه سبز

قهوه منبع قابل توجهي از کافئين است که اغلب به عنوان يک عنصر اصلي در بسياري از قرص‌هاي رژيمي‌شناخته مي‌شود تحقيقات نشان داده که کافئين مي‌تواند سوخت و ساز بدن را 3 تا 11% افزايش دهد. کافئين با افزايش متابوليسم بدن به چربي‌سوزي کمک مي‌کند، همچنين باعث تقويت موقت انرژي و هشياري مي‌شود به‌اين معني که مي‌توانيد براي مدت بيشتري ورزش کنيد بدون‌ اينکه خسته شويد.
اما متخصصان خاصيت لاغرکنندگي قهوه سبز را به کلروژنيک اسيد موجود در آن نسبت داده‌اند. مطالعات زيادي در مورد کلروژنيک اسيد و اثربخشي آن به عنوان مکمل کاهش وزن وجود ندارد.
تحقيقات جديد نشان مي‌دهد عصاره ي قهوه سبز مي‌تواند به لاغري و کاهش وزن کمک کند. يک مطالعه نشان داد افرادي که قهوه سبز مصرف مي‌کنند 3 تا 5 پوند بيشتر از افرادي که قهوه سبز نخوردند وزن از دست داده اند.
کلروژنيک اسيد قهوه سبز مي‌تواند با کاهش قند خون و جلوگيري از افزايش سنتز چربي باعث کاهش وزن شود، همچنين اعتقاد بر‌اين است که اسيد کلروژنيک جذب چربي از غذا را کاهش مي‌دهد و متابوليسم چربي‌سوزي را فعال مي‌کند.

بيشتر بدانيد : لاغري با قهوه سبز، دروغ است يا واقعيت؟؟؟؟

طرز تهيه دمنوش قهوه سبز براي کاهش وزن

مواد لازم براي تهيه نوشيدني قهوه سبز: 10 گرم قهوه سبز، 150 ميلي ليتر آب گرم و در صورت تمايل عسل براي شيريني
ابتدا لوبياي قهوه سبز را به مدت 24-48 ساعت در آب بخيسانيد، سپس آبکشي کرده و آن را روي اجاق قرار داده و بجوشانيد. از روي حرارت برداريد و 15 دقيقه بگذاريد همانطور بماند تا دم بکشد. سپس حدود 1 ساعت بگذاريد تا خنک شود.
نوشيدني قهوه سبز شما آماده است، آن را بچشيد اگر غلظت بالايي دارد با کمي‌آب رقيق کنيد و اگر دوست داريد شيرين باشد از عسل استفاده کنيد.
براي کاهش سريع‌تر وزن مي‌توانيد نوشيدني قهوه سبز را در ترکيب با دارچين و زنجبيل استفاده کنيد.
بقيه نوشيدني را در يک ظرف شيشه‌اي به مدت 2 تا 3 روز در يخچال نگهداري کنيد.
اگر براي کاهش وزن مي‌خواهيد از قهوه سبز استفاده کنيد بهتر است آن را 10 دقيقه قبل از غذا بخوريد. براي کاهش وزن سريعتر بهتر است قهوه سبز را بلافاصله پس از غذا نخوريد، چون مي‌تواند باعث مسموميت غذايي شود.
دوز توصيه شده براي قهوه سبز 400 ميلي گرم و 2-3 بار در روز است.

کاهش وزن با دمنوش زيره

زيره سبز و زيره سياه داراي مقادير بالايي فيبر هستند و با کاهش اشتها و افزايش متابوليسم بدن به لاغري و کاهش وزن افراد کمک مي‌کنند. همچنين تحقيقات نشان داده که مقادير بالاي فيبر موجود در زيره براي کاهش چربي شکم مفيد است.

طرز تهيه دمنوش زيره براي کاهش وزن

کافيست يک قاشق چاي‌خوري از پودر يا دانه زيره سبز را به قوري حاوي آب با دماي 80 درجه اضافه کرده و بگذاريد 10-15 دقيقه دم بکشد و سپس آن را ميل کنيد.‌ اين دمنوش را مي‌توانيد با آب ليمو ترش تازه و عسل نيز ميل کنيد.
افرادي که از‌اين دمنوش براي کاهش وزن استفاده مي‌کنند بهتر است که نيم ساعت قبل از غذا‌اين دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.

بيشتر بدانيد : يک رژيم 3 روزه با 4.5 کيلوگرم کاهش وزن!

بيشتر بدانيد : 8 نکته مهم در مورد کاهش وزن که نمي دانيد

بيشتر بدانيد : کاهش وزن 5 کيلويي در 2 هفته با 10 نکته


منبع : ana.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد