آخرین اخبار

هشدار دادستان تهران به متقاضيان پيش خريد خودرو اجتماعي

هشدار دادستان تهران به متقاضيان پيش خريد خودرو

  بزرگنمايي:

چه خبر - عباس تقي‌زاده بازداشت شد

به نقل از پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، عباس جعفري دولت آبادي در توضيح عملکرد دادستاني در مقابله با اقدامات افرادي که در جاده‌هاي برون شهري مانع خدمت‌رساني مي‌شوند و اختلالاتي را در امر جابجايي بار و مايحتاج مردم ايجاد مي‌‌کنند، اظهار داشت: اخيرا گزارش‌هايي رسيده است که افرادي در غالب ممانعت يا ارسال پيامک به برخي از رانندگان خدوم که مشغول خدمت‌رساني به مردم هستند و يا تعرض به رانندگان و يا بستن مسيرهاي مواصلاتي، به نحوي تلاش مي‌کنند که خدمت‌رساني به مردم شريف را مختل نمايند از جمله شب گذشته (1397/07/03) سه نفر در پاکدشت به لحاظ چنين اقدامي دستگير و بازداشت شدند.
وي با هشدار به افرادي که به نحوي از طريق ممانعت يا تعرض به رانندگان يا کساني که خدمت‌رساني جاده‌اي انجام مي‌دهند يا طريق‌هاي مواصلاتي را مي‌بندند و ممانعت مي‌کنند و يا در فضاي مجازي افراد را تحريک کرده تا در اين نوع خدمت‌رساني اخلال ايجاد کنند، افزود: برخي از مصاديق بستن جاده‌ها مصداق ماده 653 قانون تعزيرات و قطاع الطريق است که مجازات بسيار سنگيني براي مرتکبان پيش‌­بيني شده است.
دادستان تهران از صدور بخشنامه‌اي در اين زمينه خطاب به دادستان‌هاي شهرستان‌ها و روساي حوزه‌هاي قضايي بخش استان خبر داد و در توضيح مفاد اين بخشنامه گفت: موضوع بخشنامه­‌ي دادستاني تهران، افرادي است که با تعرض به رانندگان يا سرنشينان چنين خودروهايي و يا با ارسال پيامک­‌هايي تهديد­آميز، سعي دارند از تردد اين خودروها ممانعت به عمل آورند و هم­‌چنين شامل افرادي مي­‌شود که با هدف اخلال در رفت و آمد جاده­اي براي خودروهاي سنگين حامل کالا تحرکاتي را انجام مي‌دهند و يا جاده را بر روي چنين خودروهايي مسدود مي­کنند. به موجب اين بخشنامه از دادستان شهرستان­‌ها و رؤساي دادگاه­‌هاي بخش استان خواسته شده که با همکاري پليس نسبت به شناسايي اين افراد اقدام و مراتب را به دادستاني تهران گزارش نمايند.
جعفري دولت‌آبادي در بيان ضرورت برخورد با اين گونه اقدامات، به شرايط کشور اشاره کرد و افزود قصد دشمن مايوس مردم شريف از طريق اخلال در خدمت‌رساني به آنان است و دستگاه قضايي تحمل نخواهد کرد که عده‌اي به خود جرات داده و در قالب شيوه‌هايي که اشاره شد، خدمت‌رساني مردم را متوقف نمايند؛ چرا که حمل کالا از بنادر و مرکز استان‌ها به شهرستان‌ها، امري معمول و ضروري است.
جعفري دولت آبادي در خصوص فراخوان‌هاي پيش فروش خودرو نيز هشدار داد و افزود: هشدار دادستاني تهران مربوط به آگهي‌هاي پيش فروش از سوي شرکت‌هاي خودروسازي معتبر و دولتي مانند ايران خودرو و سايپا نيست بلکه منظور شرکت‌هاي موهومي است که مردم را با پيش فروش فريب مي‌دهند.
وي به چند نمونه از پرونده‌هاي مربوط به کلاهبرداري از سوي اين دسته از شرکت‌ها اشاره کرد و از جمله اظهار داشت: نمونه بارز آن در پرونده‌هاي واردات خودروي خارجي است که تاکنون 1300نفر اعلام شکايت کرده‌اند هم‌چنين در برخي پرونده‌ها افراد با تاسيس شرکت‌هاي موهوم يا موقت، وجوه مردم را اخذ کرده و پس از مدتي متواري مي‌شوند و يا شرکت را تعطيل يا منحل مي‌نمايند. که از جمله شرکت‌ رامک خودرو است که شکات متعددي دارد.
دادستان تهران با اشاره به مفتوح بودن تعدادي پرونده‌هاي قضايي عليه شرکت‌هاي ليزينگي و با ابراز تاسف از اين که در بسياري از اين پرونده‌ها، به رغم رسيدگي قضايي، وجوه يا اموال قابل توجهي جهت جبران خسارت شکات شناسايي نشده و موجود نيست، افزود: مردم عزيز دقت نمايند و صرفا از شرکت‌هايي که فعاليت‌ آن‌ها مجازي نبوده و اعتبار رسمي آن‌ها توسط دستگاه‌هاي دولتي تاييد شده، پيش خريد خودرو نمايند.

تاييد خبر بازداشت عباس تقي‌زاده

وي ضمن تاييد خبر بازداشت عباس تقي زاده اظهار داشت: نامبرده داراي سابقه محکوميت به جرايم اقتصادي در دادسراي ناحيه 22 تهران و مجتمع قضايي اقتصادي است که پس از تحمل حبس و رد مال آزاد شد ولي متاسفانه دوباره به فعاليت‌هاي مجرمانه خود ادامه داد و اخيراً بازداشت شده است .
وي ضمن ابراز اميدواري بر تسريع در رسيدگي به پرونده اتهامي تقي زاده، در خصوص روند تحقيقات اظهار داشت اتهام نامبرده قاچاق عمده و کلان کالا است. وي کالاهاي قاچاق را از طريق مبادي گمرک وارد کشور مي‌کرده و کالاهاي بسيار که در چندين انبار نگه‌داري مي‌شده، از وي کشف شده است.
دادستان تهران ضمن انتقاد از برخي رسانه‌ها که بدون هماهنگي با دادستاني، اخبار مربوط به پرونده اتهامي تقي‌زاده را منتشر نموده‌اند، افزود: ما بنا داشتيم تحقيقات و ادله اين پرونده سوخت نشود لذا انتشار اخبار قضايي بدون هماهنگي با دادستاني تهران مورد گلايه است منتهي اصل خبر بازداشت نامبرده تاييد مي‌شود و اميدواريم انتشار زودهنگام اين خبر، تحقيقات پرونده را با وقفه مواجه نکند.
جعفري دولت‌‌آبادي داظهار داشت: اين پرونده متهمان ديگري هم دارد و نامبرده سال‌هاي زيادي است که به صورت غيرقانوني کالا وارد مي‌کرده و حدود يک ماه پيش با هوشياري پليس و دستورات قاطع دادستاني تهران بازداشت شد.
وي ابراز اميدواري کرد تحقيقات اين پرونده به خوبي پيش برود به گونه‌اي که تمامي زواياي اقدامات مجرمانه به متهم اصلي و شرکاي وي روشن شود و پرونده در اسرع وقت با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شود.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد