آخرین اخبار

بيماري هايي که با خوردن سوسيس کالباس به سراغتان مي آيد تغذيه

بيماري هايي که با خوردن سوسيس کالباس به سراغتان مي آيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - عوارض و بيماري هاي حاصل از مصرف سوسيس و کالباس

مرکز سرطان سازمان بهداشت جهاني با همکاري آژانس بين‌المللي تحقيقات سرطان (IARC) در بررسي‌هاي خود، پروتئين‌هاي فراوري‌شده را در گروه مواد سرطان‌زا دسته‌بندي کرده‌اند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهاني، مصرف 50 گرم پروتئين فراوري‌شده در طول روز مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در فرد مصرف‌کننده تا 18 درصد افزايش دهد.
پژوهشگران دانشکده پزشکي جآن‌هاپکينز در مطالعات جديد خود به بررسي تأثيرات مخرب مصرف اين مواد بر سلامتي پرداختند که بر اين اساس مهم‌ترين بيماري‌ها و عوارض مصرف پروتئين‌هاي فراوري‌شده از جمله سوسيس و کالباس به اين شرح هستند:

سرطان روده بزرگ

مرکز سرطان سازمان بهداشت جهاني با همکاري آژانس بين‌المللي تحقيقات سرطان (IARC) در بررسي‌هاي خود، پروتئين‌هاي فراوري‌شده را در گروه مواد سرطان‌زا دسته‌بندي کرده‌اند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهاني، مصرف 50 گرم پروتئين فراوري‌شده در طول روز مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در فرد مصرف‌کننده تا 18 درصد افزايش دهد. کورت استاريف از کارشناسان سازمان بهداشت جهاني در اين رابطه مي‌گويد: ميزان خطر ابتلا به سرطان روده بستگي مستقيمي به ميزان مصرف پروتئين‌هاي فراوري‌شده دارد. اين موضوع به دليل وجود نيترات در اين محصولات است که باهدف افزايش زمان ماندگاري آن‌ها به کار مي‌رود. اين ترکيب شيميايي در بدن انسان به مواد عامل ايجاد سرطان تبديل مي‌شود.

بيماري‌هاي قلبي و عروقي

پژوهش‌هاي علمي نشان‌دهنده وجود ارتباط بين مواد موجود در فراورده‌هاي گوشتي مانند بيکن، همبرگرهاي کارخانه‌اي و ... با رسوب چربي در عروق قلبي است. اين فرايند مي‌تواند خطر ابتلا به سکته‌هاي قلبي را تا حد زيادي افزايش داده و چربي‌هاي اشباع‌شده موجود در گوشت قرمز که در محصولاتي مانند کالباس وجود دارد، به‌نوبه خود عامل ايجادکننده بيماري‌هاي قلبي است.

کاهش ميزان اسپرم

چربي‌هاي اشباع‌شده موجود در مواد پروتئيني فراوري‌شده در بدن انسان به‌گونه‌اي عمل مي‌کنند که تستسترون به استراديول (estradiol) و استروژن تبديل مي‌شود که اين مواد براي اسپرم مضر بوده و درنتيجه مرداني که مواد گوشتي فراوري‌شده مصرف مي‌کنند داراي ميزان اسپرم کمتري به نسبت سايرين هستند.

بيماري‌هاي کبدي

گوشت فراوري شده

پروتئين‌هاي فراوري‌شده مانند سوسيس و کالباس، داراي حجم زيادي از نمک‌ها هستند که موجب تجمع مايعات در بدن شده و درنهايت اختلالات کبدي را در پي دارد.

بلوغ ديرهنگام

در کنگره اروپائي اخير غدد داخلي (European Congress of Endocrinology) که در شهر دوبلين برگزار شده بود، نتايج يک مطالعه جديد ارائه شد که بر اساس آن مشخص شد مصرف بيش‌ازحد نمک و فراورده‌هاي پروتئيني فراوري‌شده موجب اختلال در فرايند بلوغ و ايجاد مشکلات رفتاري از قبيل استرس مي‌شود.

افزايش فشارخون و ديابت

فسفات موجود در سوسيس و کالباس و محصولات مشابه، عامل ايجادکننده فشارخون بوده و عوارض قلبي را در پي دارد. ورود بيش‌ازحد فسفات به بدن انسان سبب ايجاد هورموني به نام FGF23 در استخوان‌ها مي‌شود که به سمت قلب کشيده شده و منجر به افزايش فشارخون خواهد شد. از سوي ديگر سديم موجود در پروتئين‌هاي فراوري‌شده نيز تأثيرات منفي شديدي بر سطح قند خون انسان داشته و زمينه‌ساز بروز ديابت است.

بيشتر بدانيد : چقدر سوسيس و کالباس مي خوريد

بيشتر بدانيد : سوسيس و کالباس هم مي توانند غذاهاي سالمي باشند, اگر...

بيشتر بدانيد : سوسيس و كالباس، دوست يا دشمن؟


گرد آوري :
منبع : sinapress.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قند خون خود را به اين روش ها کنترل کنيد

ميوه اي که به سرعت لاغرتان مي کند

خطر سکته قلبي را با اين سبزيجات مهار کنيد

خوردن يک عدد سيب ناشتا چه فوايدي دارد

معجزه ويتامين D در بدن ، چه زماني مکمل ويتامين D نياز داريد؟

چربي هايي که به چربي سوزي کمک مي کنند

هر يک از ما بر اساس گروه خوني خود چه غذايي بخوريم؟

فيبر چيست؟ شناخت انواع فيبر غذايي

علايم کمبود روي در بدن

تکنيک آهسته غذا خوردن براي کاهش وزن

ميوه اي که دشمن چربي خون و سرطان است

افزايش قد با توصيه هاي طب سنتي

اگر معده درد يا سوزش معده داريد اين خوراکي ها را نخوريد

بهترين روغن مصرفي براي بيماران روماتيسمي

کاهش وزن و اندامي زيبا با دارچين و عسل

سه ماده غذايي براي ترميم سريع عضله

کاهش کلسترول بالا با چند نوشيدني مقوي

ده ويتامين ضروري براي بدنسازي

آيا امگا3 معجزه مي کند؟

مصرف آلوئه‌ورا براي اين افراد ممنوع است

با مصرف نوشيدني انرژي زا چه اتفاقي در بدن مي افتد

خواص دانه کينوا يا خاويار گياهي

پيشگيري از سرماخوردگي در زمستان با اسموتي هاي خوشمزه

تخم کتان چه خواصي دارد و چه کساني نبايد تخم کتان مصرف کنند؟

ترکيبي در قهوه که با پارکينسون مقابله مي کند

اگر کبد چرب دارم چه بخورم؟

مصرف شلغم براي چه افرادي مضر است

مبتلايان به آلرژي چه غذاهايي بخورند و چه غذاهايي نخورند؟

ميوه هاي ممنوعه در ديابت

حفظ سلامت کليه ها با اين خوراکي هاي دم دستي

کاهش وزن با اسموتي هاي اسفناج+ طرز تهيه اسموتي اسفناج

غذاهايي که براي روده مضرند

چرا بايد پياز را خام مصرف کنيم + خواص پياز براي سلامت

فوايد خوردن ويتامين ث

نمکي که مصرفش باعث نارسايي کبد مي شود

چطور مي توانم تا نوروز با خيار وزن کم کنم؟ + خواص خيار

مصرف گوشت قرمز چه خطراتي براي سلامت دارد؟

شير کاکائو بهترين نوشيدني بعد از ورزش

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند

کدام غذاها باعث تنگ شدن رگ ها مي شوند؟

خواص غذايي و سلامتي کاهو