آخرین اخبار

اطلاعيه دادستاني درباره اعدام رامين حسين پناهي اجتماعي

اطلاعيه دادستاني درباره اعدام رامين حسين پناهي

  بزرگنمايي:

چه خبر - توضيح دادستاني درباره اعدام حسين پناهي

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اين سه محکوم‌عليه، لقمان مرادي فرزند عثمان، زانيار مرادي فرزند اقبال و رامين حسين پناهي فرزند محمد ميرزا مي‌باشند که دو نفر اول در تاريخ 1388/4/14 با اقدام تروريستي در شهرستان مريوان منجر به فوت سه نفر و از جمله فرزند امام جمعه مريوان شده‌اند.
لقمان و زانيار مرادي که از اعضاي گروهک کومله مي‌باشند، داراي سوابق دستگيري به اتهامات عليه امنيت بوده‌اند و از جمله لقمان داراي دو فقره سابقه‌ي دستگيري در سال‌هاي 1386 و 1387 بوده و زانيار نيز داراي يک فقره سابقه محکوميت به سه سال حبس بابت ارتکاب جرم عليه امنيت ملي داشته است. زانيار مرادي نزد بازپرس دادسراي سنندج، با قبول اتهام اظهار داشته است اقدامات مجرمانه را به پيشنهاد فردي به نام هلپاچ که يک تبعه عراقي بود، با هدف دريافت بيست ميليون تومان پول و اعزام به يک کشور اروپايي انجام داده است. وي افزوده است در اجراي عمليات ترور، لقمان را با خود همراه نموده و پس از تهيه اسلحه و انجام ترور هر سه نفر به عراق رفته است. لقمان مرادي نيز ضمن تاييد اظهارات زانيار، اقرار نموده است که پيشنهاد زانيار مبني بر ترور را در قبال دريافت وجه پذيرفته و در جهت همراهي با او، يک قبضه اسلحه کلاش از عراق تهيه کرده؛ به همراه زانيار هفت تا هشت بار به موقعيت ترور که ميان مسجد و منزل امام جمعه بوده مراجعه نموده و نهايتاً در ساعت 21 شب مورخ 1388/4/14 در مسير بازگشت مرحومان از مسجد به طرف آن‌ها شليک کرده و سپس ترک موتور زانيار مرادي محل را ترک نموده است.
بازپرس دادسراي مريوان نظر بر قرار جلب به دادرسي هر دو متهم را داده و به موجب اين قرار، اتهامات زانيار مرادي شامل محاربه، معاونت در سه فقره قتل عمد و مشارکت در حمل و نگهداري اسلحه‌ي جنگي؛ و اتهامات لقمان مرادي نيز اقدام عليه امنيت ملي، ترور و سه فقره قتل عمدي، تردد غيرمجاز از مرز و مشارکت در حمل و نگهداري اسلحه‌ي جنگي ذکر گرديده است.
متعاقباً درخواست رييس کل دادگستري استان کردستان دائر بر احاله پرونده به دادسراي تهران، در تاريخ 1389/4/24 مورد پذيرش ديوان عالي کشور قرار گرفته و کيفرخواست صادره از دادسراي عمومي و انقلاب تهران، جهت محاکمه به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارجاع گرديده است. دادگاه پس از اخذ آخرين دفاع، با اعلام ختم رسيدگي طي دادنامه‌ي مورخ 1389/10/4 هر دو متهم را از بابت محاربه به اعدام محکوم مي‌نمايد و اين حکم طي دادنامه‌ي مورخ 1389/11/12 صادره از ديوان‌عالي کشور ابرام گرديده است.
محکوم ديگر به نام رامين حسين پناهي عضو گروهک کومله است که حسب گزارش مورخ 1396/4/02 سازمان اطلاعات سپاه کردستان در قالب يک تيم نظامي، به قصد عمليات خرابکارانه به کشور وارد شده و با مشکوک شدن ماموران به اعضاي اين تيم در ايستگاه بازرسي ورودي شهرستان سنندج، رامين حسين پناهي و همراهانش اقدام به پرتاب نارنجک جنگي و شليک تير به سمت ماموران نموده که اين درگيري منتهي به هلاکت سه تن از اعضاي تيم مذکور و مصدوم شدن رامين حسين پناهي گرديد.
بازپرس دادسراي سنندج به نامبرده اتهامات محاربه، عضويت در گروه‌هاي معاند نظام و حمل مهمات جنگي را تفهيم نموده و متهم تحت قرار بازداشت موقت قرار مي‌گيرد. وي اقرار نموده است که مسلحانه وارد کشور شده و قصد عمليات در داخل کشور را داشته است. هم‌چنين پذيرفته است که يک خشاب 30 تيري را به سمت ماموران شليک کرده و افزوده است براي انجام مأموريت گروهکي به منطقه دهگلان وارد شده بود.
پس از صدور قرار جلب به دادرسي و متعاقب آن کيفرخواست، براي متهم مستند به ماده 287 قانون مجازات اسلامي به اتهام بغي تقاضاي مجازات شده و رسيدگي به اين کيفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامي سنندج محول گرديده است. براي متهم ابتدا وکيل تسخيري تعيين شده و متعاقباً خود وکيل معرفي کرده است. جلسات محاکمه با حضور متهم و وکيل وي برگزار شده و دادگاه طي دادنامه‌ي مورخ 1396/10/30 حکم بر اعدام متهم صادر نموده و اين حکم در ديوان عالي کشور ابرام شده است. و متعاقبا اجراي حکم رامين حسين پناهي به دادسراي عمومي و انقلاب تهران نيابت داده شده و بر همين اساس سحرگاه روز شنبه 17 شهريورماه حکم اعدام محکومان به شرح فوق در تهران اجرا گرديد.


Seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد