آخرین اخبار

ترفندهايي براي حرف شنو کردن مردان در زندگي زناشويي!! روابط عاطفي

ترفندهايي براي حرف شنو کردن مردان در زندگي زناشويي!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مردان چگونه به حرف همسرشان گوش مي‌دهند؟

ارتباط خوب و موثر داشتن يکي از مهمترين نيازهاي بشري را تشکيل مي دهد که از طريق گفتگو کردن به عنوان ابزاري براي برقراري ارتباط امکان پذير مي شود. گفتگويي لذت بخش است که شنونده از کلام هايي که شنيده و گوينده به دور از خستگي و دلزدگي از مصاحبت با شنونده خشنود باشد. به طور معمول اکثر خانم‌ها راه ارتباطي و بيان احساسشان متکي بر گفتگو است و اين نياز را بيشتر از آقايان در خود حس مي‌کنند. همچنين در اغلب مواقع شکايت بيشتري از اينکه توسط همسرانشان شنيده نمي‌شوند دارند. به هر حال براي هر معضل ارتباطي راهکارهاي کارآمدي وجود دارد که وضعيت ارتباطي انسان را بهبود بخشيده و کيفيت زندگي‌اش را افزايش مي‌دهد.

بيشتر بدانيد : با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

روشتان را عوض کنيد

در اولين گام به اين بينش برسيد که روش‌هاي گذشته کارآمد نبوده است که بتواند اتفاق خوب (شنيده شدن) را برايتان به ارمغان بياورد پس روشتان را عوض کنيد. با همسرتان در جايي صحبت کنيد که هيچ‌چيز حواسش را پرت نکند. گر چه ممکن است خيلي دلتان بخواهد هر لحظه که ناراحتيد به او زنگ بزنيد يا زماني که در محل کار سرش شلوغ است پاي تلفن به درد و دل‌هاي شما گوش بدهد اما اين روش نتيجه خوبي نخواهد داشت.
بهترين مکان براي حرف زدن جايي است که آرام و به دور از هياهوي موبايل و تلويزيون باشد. اگر بچه داريد صبوري کنيد تا او بخوابد يا در خانه نباشد تا مانع حرف زدنتان نشود.

نشان بدهيد که موضوع مهم است

همه ما زندگي پرمشغله ايي داريم به همين دليل بايد به لحن گفتارمان در مورد مسائل مهم توجه کنيم. همسرتان بايد متوجه شود که چه زماني شما واقعاً به توجه کامل او احتياج داريد. همهٔ ما لحظاتي بياد داريم که به همسرمان گفته‌ايم "بله عزيزم" بدون آنکه به ادامه صحبت هايش گوش داده باشيم.
پس اگر کمي طول بکشد تا همسرتان به اين درک برسد که درباره مسئلهٔ مهمي صحبت مي‌کنيد به خودتان نگيريد. به‌طور مثال يکي از بهترين روش‌ها براي نشان دادن اهميت موضوع اين است که : به همسرتان نزديک شويد و با لحن متفاوت از گفتگوي معمولي‌تان صحبت کنيد. البته اين بدين معنا نيست که سر همسرتان داد بزنيد تا متفاوت باشيد، بلکه کافي است لحنتان تغيير کند تا همسرتان متوجه اهميت موضوع شود.

لطفاً فقط مشکل امروزتان را با زمان معين مطرح کنيد

طبيعي است که بين هر زن‌ و شوهري اختلافاتي وجود دارد اما شما مي‌توانيد با جدا کردن مشکلات امروزتان از مشکلات قبلي زندگي مشترکتان روي حل همان يک مسئله تمرکز کنيد. وقتي شما دقيقاً به همسرتان نگوييد که مشکل اصلي که براي شما پيش‌آمده چيست و يا سعي کنيد با مقدمه‌ چيني و کم‌کم موضوعي را مطرح کنيد همسرتان تمرکزش را نسبت به گفته‌هاي شما از دست خواهد داد.
هنگام شروع صحبتتان به‌طرف مقابل بگوييد که حرف‌هايتان چقدر زمان مي‌برد و اين اندازه زماني را رعايت کنيد. مردها براي انجام دادن هر کاري ميزاني انرژي به آن اختصاص مي دهند به همين دليل هنگامي‌که انرژي بيش‌ازاندازه براي کاري صرف مي‌کنند، ناراحت و نگران مي‌شوند. هدر دادن انرژي به آن‌ها اين احساس را مي‌دهد که کنترل همه‌چيز را ازدست‌داده‌اند و اين احساس باعث تنفرشان نسبت به تکرار گفتگو مي‌شود. سال‌هاي سال است که تحقيقات نشان داده زنان در مقايسه با مردان از تعداد بيشتري کلمات براي بيان منظورشان استفاده مي‌کنند. پژوهش‌ها بيان مي کند که زنان در يک روز عادي از 25000 کلمه استفاده مي‌کنند درحالي‌که مردان در يک روز عادي 15000 کلمه به کار مي‌برند.
مشکل اصلي اينجاست که مردان اين 15000 کلمه را هنگامي‌که از محل کار به خانه آمده‌اند، استفاده کرده‌اند. تحقيقات جديدترين تفاوت ميان تعداد کلماتي که در روز توسط مردان و زنان به کار مي‌رود را تأييد کرده است و برخي پژوهش‌ها حتي تفاوتي بيش از 10000 کلمه را نشان مي‌دهد! زنان از حرف زدن و داستان گفتن براي شروع دوستي استفاده مي‌کنند. مردان براي تبادل اطلاعات از حرف زدن استفاده مي‌کنند و به همين دليل هنگام حرف زدن ميان آن‌ها فقط واقعيت‌ها ردوبدل مي‌شود. آن‌ها با سؤالاتي مثل «چه کسي آخرين گل را در مسابقات فوتبال جام جهاني به ثمر رساند؟» اطلاعات همديگر را محک مي‌زنند اگر طرف مقابل پاسخ به اين سؤال را بداند، نمره‌اي مثبت به خود اختصاص داده است و اگر پاسخ به اين سؤال را نداند، کسي که سؤال را طرح کرده نمره‌اي مثبت مي‌گيرد.
وقتي شما به همسرتان توضيح دهيد موضوعي که قرار است در موردش باهم صحبت کنيد چيست همسرتان مشتاقانه‌تر وبا آرامش بيشتري خودش را براي گفتگو با شما آماده مي‌کند.

غر زدن را کنار بگذاريد

وقتي شما به همسرتان غر مي‌زنيد او احساس گناه کرده و سعي دارد به هر نحوي خودش را از اين اتهام تبرئه کند. به هر دليلي همسر شما از صبح تا به‌ حال با وجود اينکه شما بارها و بارها خواسته‌تان را تکرار کرده ايد قدمي براي انجام آن برنداشته است پس بهتر است از تکرار اين روش دست‌ برداريد.
مردها ياد گرفته اند در مقابل غر مقاومت شان را بالا ببرند. آنها وقتي با چنين رفتاري از طرف همسرانشان مواجه مي‌شوند خودشان را بچه اي مي بينند که قرار است از موضع قدرت رفتارشان اصلاح شود. اين بار به‌جاي تضعيف روحي مرد زندگي‌تان با قدرداني از نکات مثبت اش حس ارزشمندي را در او تقويت کنيد و مطمئن باشيد با اين روش همسرتان انگيزه بيشتري براي شنيدن حرف‌هاي شما خواهد داشت.

همسرتان را مورد احترام قرار دهيد

نشان دادن احترام کافي به روشي که شوهرتان را راضي کند کليد اصلي براي شنوا کردن اوست. مردها معمولاً تمايل دارند روي عمل شما تمرکز کنند تا روي حرفي که مي‌زنيد. نشان دادن احترام به او مي‌تواند شامل دادن فضا به او وقتي‌که از سرکار به خانه مي‌آيد باشد. شوهر شما نياز به زمان دارد تا به آرامش برسد.

زبان عشقي او را ياد بگيريد

زن‌ها و مردها به‌صورت کاملاً متفاوتي ارتباط برقرار مي‌کنند اما معني‌اش اين نيست که يکي بهتر از ديگري است. زنان سعي مي‌کنند انعطاف‌پذيرتر باشند در نتيجه قادر هستند خود را با روش ارتباطي که شوهرشان به آن نياز دارد منطبق کنند.
زنان دوست دارند در يک رابطه مورد تحسين قرار بگيرند درحالي‌ که مردان دوست دارند مورداحترام باشند. زنان در زمينهٔ تطبيق دادن انعطاف‌پذيرترند و مردان مي‌خواهند که رهبر باشند. دانستن اينکه مردان به دنبال احترام هستند و تمرين براي با احترام صحبت کردن با او کاري مهم است.

از ابراز هيجانات و احساسات دوري‌کنيد

ابراز احساسات و هيجاناتي مثل گريه کردن در مذاکرات مي‌تواند به‌ سادگي جايگاهتان را به خطر بيندازد. مردان در اجتماع کمتر از زنان احساساتشان را به نمايش مي گذارند و اين برگرفته از باورها و تربيت‌ها و گاها ويژگي‌هاي مردانه آن‌هاست.
گاهي فردي که اشک مي‌ريزد اين پيام نهاني را به شنونده مي‌دهد که توانايي انجام کاري را ندارد. گريه کردن، در مقابل کساني را که احساساتشان را سرکوب کرده‌اند ناراحت و عصباني مي‌کند.
اگر چنين افرادي دوست ندارند با احساسات خودشان روبه‌رو شوند، قطعاً از رويارويي با احساسات و هيجانات ديگران هم ناراحت مي‌شوند و از طرفي گاهي مردان احساس مي‌کنند زناني که گريه مي‌کنند در حال فريب دادنشان هستند. حال اگر همسر شما از آن دسته مرداني است که اين‌گونه به مسئله گريه در زنان مي‌نگرد پس بهتر است اگر احساس مي‌کنيد که نياز به گريه کردن داريد، جلسه مذاکره را براي مدتي ترک و به مکان ديگري رفته و گريه کنيد. هنگامي‌که گريه‌تان تمام شد نفس عميقي بکشيد و دوباره به جلسه مذاکره بازگرديد. اگر همواره عادت به گريه کردن داريد، سعي کنيد اين رفتارتان را تغيير دهيد؛ چون هر رفتاري که متداوم باشد پس از مدتي تبديل به ويژگي رفتاري خواهد شد و بعد از مدتي اين عمل تان مورد توجه قرار نمي گيرد آنگاه شما احساس شکست مي کنيد.

بيشتر بدانيد : چگونه با مردان صحبت کنيم تا حرف هايمان را گوش دهند؟

بيشتر بدانيد : مرد‌ان در آرزوي داشتن اين زنان هستند!

بيشتر بدانيد : 4 جمله مخرب و ممنوع در زندگي زناشويي!!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟