آخرین اخبار

نکات موثر و فوري براي تقويت و پرپشت شدن ابرو تناسب و زيبايي

نکات موثر و فوري براي تقويت و پرپشت شدن ابرو

  بزرگنمايي:

چه خبر - تقويت ابرو با راهکارهاي طلايي

2 ماه است آرايشگاه نرفته‌ام و صبر كرده‌ام همه موهاي ابرويم، تمام و كمال سبز شوند تا دوباره همان ابروهاي پهن و زيباي 20 سالگي‌ام را داشته باشم. هر روغني كه دوست و آشنا معرفي كرد يا در داروخانه‌ها ديدم، خريدم و استفاده كردم اما دريغ . آنقدر موهاي ابرويم «يكي بود يكي نبود» درآمده كه حسابي از ريخت افتاده‌ام و اصلا فكر نكنم آرايشگرم كار خاصي از دستش بربيايد، مگر اينكه جادوگر باشد!
هيچ يادم نيست ابروهايم در اين 10 سال چه بلايي سرشان آمد كه به اين روز افتادند. قبلا ابروهايي پرپشت، بلند و زيبا داشتم و خانم آرايشگر مي‌توانست به هر مدلي كه دوست داشتم، درشان بياورد اما حالا مدت‌ها بود مجبور بودم مدام نازك‌شان كنم تا نقاط خالي داخلش ديده نشود! ديگر از اين مدل يكنواخت خسته شده‌ام و دلم تنوع مي‌خواهد. البته چندباري به تاتو فكر كردم اما مي‌ترسم زود دلم را بزند !
شما هم دوست داريد ابروهاي‌تان مثل گذشته‌ها پرپشت شود؟ در اين‌مطلب به شما خواهيم گفت چطور اين كار را انجام دهيد؛ با ما همراه باشيد.

بگذاريد ابروها استراحت كنند : با بند و موچين قهر كنيد

خيلي از متخصصان زيبايي معتقدند زياد برداشتن ابروها به مرور باعث كم شدن موهاي ابرو مي‌شود. پس بهتر است مدتي به جان ابروهاي‌تان نيفتيد و بگذاريد استراحت كنند و فرصت داشته باشند كم‌كم رشد كنند. گاهي ريزش ابرو به‌خاطر وجود بيماري خاصي پيش مي‌آيد اما اگر مطمئن هستيد که مشكلي وجود ندارد، بين 6 تا 8 هفته بايد انتظار بكشيد تا موهاي ابرو فرصت كافي براي رشد دوباره داشته باشند. البته اگر عجله داريد و مي‌خواهيد ابروهاي‌تان زودتر رشد كنند و پر شوند، بهتر است از روش‌هاي طبيعي كمك بگيريد تا مطمئن باشيد عوارضي براي پوست صورت و موهاي ابروها ندارند.

روغن زيتون براي تقويت و رشد ابرو

از فوايد روغن زيتون زياد شنيده‌ايد اما شايد ندانيد به رشد ابروها هم كمك مي‌كند. كافي است هر شب كمي روغن زيتون را با گوش پاك‌كن روي ريشه‌هاي قسمتي كه ريخته، بماليد و فقط روي قسمت‌هاي خالي و جاهايي كه مي‌خواهيد مو رشد كند، روغن بگذاريد. بعد موهاي ابرو را با مسواك مخصوص شانه كنيد و صبح روغن‌ها را بشوييد.

ضخيمم شدن ابروها با وازلين

شما را نمي‌دانم اما من هرگز فكر نمي‌كردم با وازلين بتوان ابروها را تقويت كرد! كافي است دو بار در روز وازلين روي موهاي ابروي‌تان بماليد تا تاثيرش را ببينيد. البته وازلين بيشتر روي ضخامت موي ابروها تاثير دارد و آنها را ضخيم‌تر مي‌كند؛ در نتيجه ابروها پرتر به‌نظر مي‌رسند. اگر ابروهاي باريك ولي پر و يكدست مي‌خواهيد، حتما اين روش را امتحان كنيد و از نتيجه‌اش لذت ببريد.

بيشتر بدانيد : وازلين براي پوست صورت و مو ها چه کاربرد هايي دارد؟

پرپشتي ابرو در كوتاه‌ترين زمان با روغن کرچک

مي‌خواهيد ابروهاي‌تان ظرف مدت كوتاهي رشد كرده، ضخيم و پرپشت شوند؟ با روغن كرچك به هردو خواسته‌تان مي‌رسيد. مقدار كمي از آن را روي ريشه ابروها ماليده، ماساژ داده و بعد ابروها را شانه كنيد. البته اگر نمي‌خواهيد دچار مشكل موي زائد شويد، فقط روي خط ابروي‌تان را با اين روغن ماساژ دهيد. براي ماساژ سرانگشتان‌تان را به روغن کوچک آغشته کرده و در جهت خواب موها را روي ابرو بکشيد طوري که ساقه و ريشه آنها را کمي آغشته کند.

بيشتر بدانيد : پرپشت شدن ابرو با 6 روش خانگي

دلايل ريزش ابرو

موي ابروها به دلايل مختلفي مي‌ريزد كه مهم‌ترين آن نوعي خاصي از بيماري آلوپشياست؛ در اين بيماري سيستم ايمني بدن، فوليكول‌هاي مو را به عنوان باكتري شناسايي كرده، درنتيجه رشد موها را كند مي‌كند و رويش مجدد ابرو بسيار سخت مي‌شود. البتهاسترس خيلي زياد و عدم تعادل هورمون‌ها هم ريزش ابرو مي‌آورد كه هركدام از اين موارد، درمان خاص خود را داشته و به كمك متخصص نياز دارد.
اگر ابـروهـاي‌تان به‌شدت مي‌ريزد، به پزشك مراجعه كنيد و از او بخواهيد با آزمايش خون ميزان آهن و كاركرد تيروئيد شما را كنترل كند، چون كم كار شدن تيروئيد مي‌تواند باعث نازك شدن و ريزش موي ابروها شود؛ همچنين اكسيژن به رشد موها كمك مي‌كند و آهن هم در اكسيژن‌رساني به سلول‌ها موثر است. خوردن غذاهاي آهن‌دار يا مكمل‌هاي آهن مي‌تواند بسيار تاثيرگذار
باشد.

رويش دوباره ابروها

بسته به علت ريزش يا كاهش موهاي ابرو، مدت زمان رويش دوباره ابروها متفاوت است. مثلا اگر ابروهاي‌تان به خاطر موچين و تيغ از دست رفته باشد، احتمالا در عرض دو هفته شروع به رشد دوباره مي‌كنند‌. البته اگر ابروها را مرتب با تيغ بزنيد يا منطقه خاصي را مدام با موچين ‌برداريد، ديگر نبايد انتظار رشد سريعش را داشته باشيد.
اگر هم به خاطر بيماري خاصي ابروهاي‌تان ريخته، احتمالا به اين زودي‌ها رشد نخواهد كرد و حتي شايد نياز به راهكارهاي درماني باشد. ريزش ابرو براثر استرس هم، ابتدا نياز به ريشه‌يابي استرس دارد تا با رفع علت استرس، فشار از روي فرد برداشته شده و دوباره ابروها رشد عادي خود را از سر بگيرند.

رشد موي سر و ابرو با ماينوكسيديل‌

در داروخـانه‌ها مـحـلول ماينوكسيديل 5 درصد بدون نسخه در اختيار همه قرار مي‌گيرد كه اين دارو مي‌تواند به رشد موي سر و ابروها كمك كند. شما هم مي‌توانيد براي رشد موي ابروهاي‌تان، روزانه از محلول 5‌درصد ماينوكسيديل استفاده كنيد؛ به اين ترتيب كه با احتياط زياد، روزي يك‌بار مقداري از اين ماده را روي خط ابروها بماليد. پيشنهاد مي‌كنيم ماينوكسيديل را با گوش پاك‌كن به ابروها بماليد تا مبادا روي قسمت‌هاي ديگر پوست پخش شود. در ضمن يادتان باشد قطع ناگهاني اين محلول مي‌تواند باعث افزايش ريزش ابروها شود.
البته اين روزها مواد تقويتي بسياري براي ابرو در داروخانه‌ها وجود دارد كه استفاده از بعضي‌هايش تاثير زيادي داشته و عوارض ماينوكسيديل را هم ندارد. مثلا ويتامين 6B مي‌تواند در تقويت موها و پوست و ناخن‌ها موثر باشد؛ بنابراين مصرف روزانه ويتامين B‌كمپلكس كه حاوي 100 ميلي‌گرم 6B است، كمك‌كننده خوبي براي رشد ابروهاي‌تان خواهد بود. با اين وجود در اين مورد از متخصصان پوست مشورت بگيريد.

ويتامين‌ هاي مناسب رشد ابرو

ويتامين‌هاي E، 3B، 6B، A و C مي‌توانند رشد موهاي بدن را افزايش داده و سطح هورمون‌هاي بدن را در حد نرمال نگه دارند.

ماساژ ابرو

فكر نكنم كسي باشد كه از ماساژ گرفتن حس خوبي پيدا نكند و به‌طور كلي ماساژ دادن براي همه بدن به‌خصوص براي پوست صورت كه نياز به مراقبت بيشتري دارد، بسيار مفيد است. البته ماساژ دادن صورت فقط به پوست اين ناحيه كمك نمي‌كند بلكه براي رشد بهتر موها هم موثر است؛ البته براي ماساژ دادن، بايد كاربلد باشيد تا نتيجه خوبي بگيريد.
براي ماساژ دادن ابروها بهترين كار اين است كه با يك برس كوچك مخصوص موهاي ابرو، ‌ابروها را در جهت رويش موها شانه كنيد، حتي مي‌توانيد با نوك انگشت‌ها و با حركاتي دوراني به سمت گوشه‌هاي صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهيد. خوب است اين كار را دو بار در روز انجام دهيد. در ضمن بهتر است اجازه دهيد روغن بادام حداقل يك ربع روي ابروها باقي بماند؛ چراكه روغن بادام سرشار از ويتامين‌ E، كلسيم، ويتامين D و منيزيم است كه همه اين مواد مي‌توانند به رشد ابروها كمك كنند. بعد از گذشت 15 دقيقه، مي‌توانيد صورت‌تان را بشوييد.
غير از روغن بادام مي‌توانيد از روغن زيتون هم براي ماساژ ابروها استفاده كنيد و اين كار را پنج دقيقه ادامه دهيد تا به زودي تاثير مثبت آن را ببينيد. مراقب باشيد هنگام ماساژ ابروها از سر انگشتان‌تان کمک بگيريد. با آرامش اين کار را انجام دهيد و مقدار اندکي روغن برداريد. براي هر ابرو يک تا دو قطره روغن کفايت مي‌کند. استفاده بيش از حد از روغن به بسته شدن منافذ پوستي منتهي مي‌شود.

بيشتر بدانيد : پرپشت کردن ابرو در يک هفته!

بيشتر بدانيد : تقويت ابرو با 10 روش موثر خانگي

بيشتر بدانيد : چگونه ابرو و مژه هاي زيبايي داشته باشيم؟

بيشتر بدانيد : تقويت ابرو و مژه با چند روغن گياهي و موثر

بيشتر بدانيد : متن پيش فرض براي لينک پيش فرض


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد