آخرین اخبار

انواع پد آرايشي و طريقه استفاده از آنها براي يک آرايش صورت حرفه اي تناسب و زيبايي

انواع پد آرايشي و طريقه استفاده از آنها براي يک آرايش صورت حرفه اي

  بزرگنمايي:

چه خبر - معرفي انواع پد‌ و اسفنج آرايشي

در اين مطلب پيشنهادهايي براي انتخاب پدهاي آرايشي و نوع آنها و طرز استفاده شان داريم. اگرچه شايد تصور کنيد که بدون داشتن اين ابزار آرايشي هم کارتان پيش مي رود و مي توانيد با کمک دست ها نبودن شان در جعبه جادويي آرايش را جبران کنيد، اما اگر به سلامت پوست تان اهميت مي دهيد و دوست داريد که آرايشي يکدست و مرتب داشته باشيد، پس از خواندن اين مطلب بسته به نوع پوست و پوشاننده اي که براي زيرسازي آرايش تان انتخاب مي کنيد حتما يکي از انواع آنها را به کيف دستي تان اضافه کنيد.

بيشتر بدانيد : پد و برس هاي آرايشي را چگونه استفاده کنيم؟

ست براش مسواکي

اغلب خانم ها انواع پدهاي آرايشي را بسته به نياز و نوع ميکاپي که براي صورت شان انجام مي دهند در کيف لوازم آرايشي شان دارند. زماني پدهاي حوله اي و اسفنجي را استفاده کرده اند و زماني با تبليغات ابزارهاي جديدتر وسوسه شده اند و تصميم گرفتند انواع جديدتر و به روزتر آنها را براي خود تدارک ببينند. اما قبل از خريد اين لوازم بايد کاربردشان را بدانيد و آنها را در جاي خودش به کار ببريد.
اين روزها ست هاي براش مسواکي را در بيشتر تبليغات و مغازه هاي آرايشي ديده ايم. شايد براي تان سوال پيش آمده باشد که اين همه براش به چه دردي مي خورد و چرا بايد يک همچين ستي را به جاي يک پد ساده تهيه کنيم؟ خب بايد بگوييم که پخش کردن کرم پودر با اسفنج براي افراد تازه کار، کار ساده اي نيست که از عهده آن بربيايند و بتوانند به صورت يکنواخت کرم پودر را روي صورت پخش کنند، اين افراد بهتر است که از اين برس هاي گرد حجيم استفاده کنند. اين برس ها به شکل مسواک بوده و طراحي آن براي راحتي شما در نظر گرفته شده است.
سر آنها به دليل فشرده بودن سطح پوست را يکنواخت مي کنند و کرم پودر اضافي جذب آنها نمي شود و به نوعي در مصرف پوشاننده مورد نظرتان صرفه جويي مي کنند. از براش هاي بزرگ تر براي زيرسازي آرايش تان که شامل کرم پودر، رژگونه و استفاده از پودر فيکساتور است استفاده کنيد. براش هاي متوسط براي زدن سايه و کانسيلر مناسب هستند و براش هاي کوچک براي استفاده رژ لب، سايه ابرو، کشيدن خط چشم و سايه استفاده مي شود.
در واقع اگر از اين ست ها استفاده مي کنيد، پکيج کاملي براي آرايش تان داريد. البته فضاي زيادي را مي گيرند که ديگر نمي توانيد همه را درون کيف دستي تان با خود حمل کنيد. عمر زيادي مي کنند و تا دل تان بخواهد مي توانيد آنها را بشوريد. پس شستشو فراموش نشود. البته اين ست ها از ساير موارد گران تر هستند. پس اگر رشته آرايشي را به صورت حرفه اي دنبال مي کنيد آنها را تهيه کنيد.

بيشتر بدانيد : يک آرايش شيک و حرفه اي با 6 برس آرايشي

پد آرايشي حوله اي

خيلي از خانم ها کرم پودر را با دست ها روي صورت پخش مي کنند که اين ترفند را براي پنکيک ها نمي توان استفاده کرد. هر چند همان کرم پودر هم اگر با دست پخش کنيد حالت يکنواختش را روي پوست از دست مي دهد و جدا از نوع ظاهر آرايش بدي که روي پوست ايجاد مي کند، بهداشتي هم نيست. پس بهتر است حتما از پد استفاده کنيد.
براي انجام زيرسازي مناسب براي ادامه ميکاپ تان پدهاي حوله اي يکي از پيشنهادهاي خوب هستند. اين پدها باريک هستند و به دليل جنسي که دارند گوله گوله و خرد نمي شوند. مي توانيد بسته به ظاهر پنکيک تان از انواع گرد و مربعي آن استفاده کنيد که با حجم کمي که دارند به راحتي درون يک ظرف پنکيک مي توانند جا بگيرند. توصيه ديگر اين که شتسشو را فراموش نکنيد و اگر آنها را بدون محافظ درون کيف لوازم آرايش تان مي گذاريد زود به زود تعويض شان کنيد. از لحاظ قيمتي هم از ارزان ترين پدها محسوب مي شوند.

اسفنج آرايشي تخم مرغي يا اشکي
اسفنج آرايش,اسفنج آرايشي,اسفنج آرايشي تخم مرغي,اسفنج آرايشي اشکي

اگر از علاقه مندان به ميکاپ و ابزار آرايشي باشيد، حتما در فضاي مجازي کليپ هاي آرايشي را دنبال مي کنيد. در اين کليپ ها در هر مقطعي يک نوع خاصي از محصولات و ابزار آرايشي به قول معروف مد مي شود و گل مي کند و آن را دست هر ميکاپ آرتيستي مي بينيم. پدهاي تخم مرغي يا اشکي شکل هم اين طور بود که در بين خانم ها طرفداران زيادي پيدا کردند. جنس اين پدها از نوع اسفنجي است و به دليل فرم خاصي که دارند مي توانند کرم پودر يا پنکيک تان را به تمامي اجزاي صورت تان برسانند و نيازي نيست که ديگر کانسيلر زير چشم تان را با انگشت محو کنيد.

برس پنکيک و کرم پودر

اگر پنکيک جزء جدايي نشدني کيف لوازم آرايش تان است، پيشنهاد مي کنيم اين برس هاي کوچک را به آن اضافه کنيد که به آن برس پنکيک يا کرم پودر مي گويند. بعد از پخش کردن فوم آرايشي تان با پدهاي حوله اي يا اسفنجي و يا حتي سيليکوني نوبت به استفاده از اين ابزار مي رسد. مي توانيد بعد از آغشته کردن اين برس به پوشاننده مورد نظرتان، آن را زير چشم تان بکشيد. حتي مي تواند نزديک مژه ها و گوشه چشم هاي تان را هم به خوبي پوشش دهد.
همچنين گاهي وقت ها احساس مي کنيد که رنگ قسمت هايي از صورت با بقيه آن هماهنگ نشده است که اين اتفاق براي کساني که از پنکيک استفاده مي کنند بيشتر مي افتد. براي اين کار بايد با برس ضربه هاي آرامي به پنکيک بزنيد و به آهستگي آن را روي قسمت هايي از صورت تان که تيره تر است به همان شکل ضربه اي بماليد.

برس هاي بادبزني آرايش

گاهي اوقات در استفاده از پنکيک يا کرم پودر زياده روي مي کنيد و مجبور مي شويد که با دستمال آن را کم کنيد يا حتي صورت تان را بشوييد و دوباره جلوي آينه بايستيد. در اين مواقع دستمال و حوله هم مي توانند کارتان را راه بيندازند اما رده هايي روي پوست به جاي مي گذارند و مواد آرايشي روي پوست را به صورت يکنواخت کم نمي کنند.
براي اين کار هم يک ابزار آرايشي داريم که به آن برس هاي بادبزني مي گويند. اين برس ها مي توانند بدون اين که به آرايش تان صدمه اي بزنند اضافات کرم پودر، پنکيک، رژگونه يا حتي سايه ها را به طور يکنواخت از بين ببرند. سر پهن و تختي دارند و همچنين موهاي کم پشتي به آنها متصل است. گاهي حتي براي يکپارچه کردن آرايش صورت هم از انواع آنها استفاده مي شود.

پد آرايشي ژله ايي يا سيليکوني
پد آرايشي ژله ايي,پد آرايشي,پد آرايش,اسفنج آرايش,پد سيليکوني آرايش

خانم هايي که از کهنه شدن و تعويض زود به زود پد آرايشي شان خسته شده اند، مي توانند پدهاي سليکوني را استفاده کنند. اين پدها مشکل جذب کرم هاي آرايشي توسط پدهاي ابري را ندارند و در نتيجه با استفاده از آنها مي توانيد در مقدار مصرفي پوشاننده آرايشي تان صرفه جويي کنيد. همچنين از مزاياي اين ژلاتيني هاي جذاب مي توان به شستشوي راحت آنها اشاره کرد. مطمئنا تجربه پودر شدن پدهاي ابري در اثر استفاده مداوم و شستشو را داريد؛ اين جنس سليکوني اين نوع از پدها است که مقاومت آنها را زياد کرده است.
اين پدها با سطح صيقلي که دارند از ايجاد خطوط کرم هاي آرايشي روي صورت که بعضا به دليل خرابي پدها و پرز پرز شدن آنها اتفاق مي افتد نيز جلوگيري مي کنند. از معايب آنها هم مي توان به انعطاف کم شان اشاره کرد که ممکن است در پوشش دهي بعضي نقاط صورت مانند گوشه هاي چشم و پره هاي بيني با اين پدها دچار مشکل شويد. همچنين اين پدها براي پوشاننده هاي مايع مناسب هستند و پنکيک ها را نمي توان با آنها روي صورت پخش کرد.

نکات بهداشتي در مورد پدهاي آرايشي

يک سري نکات ريز و مهم است که بايد درباره ي پدهاي آرايشي بدانيد. درحالي که محتويات درون کيف‌هاي لوازم آرايش به‌طور متوسط گران‌قيمت هستند، اما خانم‌ها بايد به مسائلي مهم‌تر از گران‌قيمت بودن اين لوازم دقت کنند. درحالي که محتويات درون کيف‌هاي لوازم آرايش به‌طور متوسط گران‌قيمت هستند، اما خانم‌ها بايد به مسائلي مهم‌تر از گران‌قيمت بودن اين لوازم دقت کنند. مطالعات اخير نشان مي‌دهند که کيف‌هاي لوازم آرايش به‌طور متوسط حاوي شش نوع باکتري هستند، از جمله گونه‌اي که باعث ابتلا به مننژيت و سپتي‌سمي (مسمويت خون) مي‌شوند. بنابراين اگر تا به امروز درباره پاکيزگي اين محصولات فکر نکرده‌ايد، نکات زير را با دقت بخوانيد.
نتايج يک نظرسنجي که توسط Anisa International انجام شده است، نشان مي‌دهد که 61 درصد از زناني که از براش‌هاي آرايشي (پدهاي آرايشي) استفاده مي‌کنند، کم‌تر از يک بار در ماه به تميز کردن آن‌ها مي‌پردازند. اين درحالي است که 22 درصد از زنان هيچ وقت براش‌هاي آرايشي را تميز نمي‌کنند.
براش‌هاي آرايشي معمولا چربي‌ها، سلول‌هاي مُرده پوستي و گردوغبار را به خودشان جذب مي‌کنند. پس عجيب نيست که اگر آن‌ها را تميز نکنيد، همه اين مواد زايد را روي صورت خودتان پخش مي‌کنيد! به همين دليل است که متخصصان توصيه مي‌کنند حتما تميز کردن براش‌هاي آرايشي را جدي بگيريد.
يکي از متخصصان مي‌گويد: «براش‌هاي آرايشي را هر روز قبل از استفاده مانند دست‌هاي خودتان بشوييد تا ميزان باکتري‌ها را به حداقل برسانيد. علاوه بر اين، از انگشت براي استعمال مواد آرايشي روي صورت استفاده کنيد، چون در اين صورت باکتري‌ها سريع‌تر روي صورت پخش مي‌شوند».
محصولات خاصي براي تميز کردن براش‌هاي آرايشي ساخته شده‌اند، اما توصيه متخصصان اين است که از شامپوي بچه براي شُستن اين لوازم استفاده کنيد. اگر واقعا نمي‌توانيد هر روز براي اين کار وقت بگذاريد، حداقل هفته‌اي يک بار اين کار را انجام دهيد.

بيشتر بدانيد : کرم پودر زدن را به روش آرايشگران هاليوودي انجام دهيد + آموزش تصويري

بيشتر بدانيد : چرا بايد پدها و براش هاي آرايشي خود را بشوييم؟

بيشتر بدانيد : قابل توجه خانمها: توصيه هايي مهم درباره لوازم آرايش !


منبع : iranbanou.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد