آخرین اخبار

خوانندگان اهل ترکيه که در ايران محبوبند + تصاوير موسيقي

خوانندگان اهل ترکيه که در ايران محبوبند + تصاوير

  بزرگنمايي:

چه خبر - محبوبترين خواننده‌هاي نوستالوژيک ترک: از ابراهيم تاتليس تا ماهسون و سيبل جان

صنعت موسيقي هميشه طرفداران خود را داشته و محدود به فرهنگ و مليت خاصي نيست. ممکن است شما ساعت‌ها به موسيقي گوش بدهيد و از آن لذت ببريد در حاليکه حتي زبان آن را نمي‌فهميد اين معجزه موسيقي است که تمام انسان‌ها را از اقصي نقاط جهان به همديگر پيوند مي‌دهد. در اين بين فرهنگ‌هايي که به يکديگر نزديکتر هستند لذت بيشتري از موسيقي هم مي‌برند مثلا کشور ما با فرهنگ کشورهايي مانند هند، ترکيه، افغانستان، تاجيکستان و آذربايجان نزديکتر هستيم.
امروز قصد داريم نگاهي داشته باشيم به خواننده‌هاي ترک زبان که در بين ما ايراني‌ها از محبوبيت زيادي برخوردار هستند و همه ما با آهنگ‌هاي نوستالژي ترکي خاطره‌هاي تلخ و شيرين زيادي داريم. در ادامه با ما همراه باشيد تا بيشتر با اين خواننده‌ها و زندگي‌نامه آن‌ها آشنا شويد.

ابراهيم تاتليسس

ابراهيم تاتليسس که معروف به ايبو است چهره و صدايي آشنا براي ما ايرانيان است. ايبو در ترکيه لقب امپراطور را دارد که اين نشان دهنده اين است که ايبو در ترکيه هم از جايگاهي ويژه‌اي بين مردم برخوردار مي‌باشد.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,ابراهيم تاتليسس
ابراهيم تاتليسس

وي متولد ژانويه سال 1952 است. علاوه بر خوانندگي شو معروفي در تلويزيون ترکه دارد به نام "تاتلي سس" و همچنين به شغل تجارت مشغول است و مالک رستوران بزرگي هم مي‌باشد. تاتليس که اين روزها بيشتر اوقات خود را در رستورانش‌ سپري مي‌کند دوستان و دشمناني دارد که همين دشمنان در سال 2011 سوار بر خودرو به وي چندين گلوله شليک کردند و خوشبختانه ابراهيم تاتليس از اين مخمصه جان سالم به در برد.

ماهسون

ماهسون کرمزي گول يا ماهسون کرمزي گل در اول آوريل 1968 در دياربکر ترکيه ديده به جهان گشود. شايد جالب باشد بدانيد که نام اصلي او عبدالله بازنجير است و جالبتر اينکه وي مسلمان کرد تبار در ترکيه مي‌باشد و شيعه علوي هم هست.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,ماهسون
ماهسون

ماهسون علاوه بر اينکه خواننده موفقي است در زمينه کارگرداني هم فعاليت دارد و از قضا در هنر هم بسيار موفق نشان داده. ايراني‌ها به وي لقب ماهسون قرمزي گول داده‌اند و به خواندن ترانه‌هاي احساسي شهرت زيادي دارد.

امراه

امراه اردوغان، که ما او را با نام امراه مي‌شناسيم از خوانندگان معروف و ثروتمند ترکيه است. او همشهري ماهسون است و در 1 ژانويه 1971 در دياربکر ترکيه متولد شده است.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,امراه
امراه

وي تاکنون دوبار ازدواج کرده که حاصل اين دو ازدواج دو پسر به نامهاي ابرو چولاک و تايفون است.

تارکان

تارکان توت اوغلو معروف به تارکان از خواننده‌هاي جذاب و دوست‌داشتني ترکيه است. وي زاده کشور آلمان در 17 اکتبر 1972 است.
او به‌دليل سبک خاصي که اجراهايش دارد و اينکه به‌خوبي توانسته تلفيقي بين موسيقي شرقي و غربي ايجاد کند طرفداران زيادي دارد.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,تارکان
تارکان

تارکان به تازگي ازدواج کرده و آه حسرت از دل طرفداران وي برآمد، طرفداراني که اميد داشتند که تارکان مجرد بماند و روزي نصيب آن‌ها بشود.

ادنان

ادنان شنسس در 21 آگوست سال 1953 ديده به جهان گشود. او زاده شهر بورسا است. ادنان بعد از مدتي به آنکارا نقل مکان کردند، جالب است بدانيد ادنان در ابتدا به شغل نجاري مشغول بود و بعدها در آزمون راديو شرکت کرد و پذيرفته شد و 16 سال از عمرش را در راديو گذراند.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,ادنان
ادنان

بعد از 16 سال ادنان از کار در راديو استعفا داد و به خوانندگي در فيلم‌هاي معروف و کازينو پرداخت و آلبوم‌هاي زيادي بيرون داد. در بين آهنگ‌هاي او "پر کن ميخانه چي" و "الوداع" در بين ما ايرانيان بسيار معروف و پر طرفدار بوده. وي در 25 دسامبر 2013 در بيمارستان خصوصي شيشلي در استانبول در گذشت و چيزي از خود به‌جاي نگذاشت به جز خاطره‌هاي زيبا با صداي دلنشينش.

احمد کايا

احمد کايا از محبوبترين خواننده‌هاي ترکيه به حساب مي‌آيد و به جرات مي‌توان گفت اولين خواننده‌ ترکي است که سبک موسيقي اعتراضي را بنيان نهاد. وي در شهر ملاطيه ترکيه در سال 1957 به‌دنيا آمد. او سبکي اعتراضي داشت و به‌دليل اينکه دوران کودکي و جواني سختي را گذرانده بود سعي مي‌کرد در ترانه‌هايش به وضع موجود و خفقان حاکم آن زمان ترکيه اعتراض نمايد.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,احمد کايا
احمد کايا

لقب او "دموکرات خسته" است که اسم يکي از آلبومهايش نيز همين مي‌باشد. احمد کايا در طول زنندگي پر فرازونشيبي که داشت 27 آلبوم منتشر کرد و زمانيکه براي اجراي کنسرتي به فرانسه رفته بود همانجا توسط فرانسوا ميتران همسر رئيس جمهور فقيد فرانسه اقامت آنجا را گرفت و به دليل جو آشفته‌اي که آن روزها بر ترکيه حکم‌فرما بودبه ترکيه برنگشت.
شوربختانه بايد گفت عمر کايا به دنيا نبود و چند ماه پس از اين واقعه در 16 نوامبر سال 2000 در سن 43 سالگي به‌دليل حمله قلبي درگذشت. البته بسياري از طرفداران کايا مرگ او را مشکوک ميدانند.

سيبل جان

سيبل جان خواننده سرشناس و محبوب سبک فولک پاپ ترکيه است. به‌جرات مي‌توان گفت دليل شهرت فراوان وي اين است که سيبل جان از همان ابتدا با بزرگان موسيقي کارش را آغاز کرد.

 خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,سيبل جان
سيبل جان

اولين آلبوم سيبل را صداي ماندگار ترکيه يعني اورهان گنجه باي آماده کرد که آلبومي موفق و در نوع خود کم‌نظير بود. سيبل جان به‌مرور زمان يعني از سال 1995 به بعد سبک خود را تغيير داد و به‌آرامي خواننده سبک پاپ شد. سيبل زندگي خصوصي پر فرازو نشيبي داشت، چندين ازدواج و جدايي‌هاي پي‌در‌پي روحيه او را شکننده کرد و در آخر هم فوت مادربزرگش ضربه روحي سختي به او وارد کرد اما سرانجام با پشت سر گذاشتن تمامي مشکلات بازگشتي موفق به عرصه موسيقي داشت و هنوز هم آلبوم‌هاي بي‌نظيري روانه بازار مي‌کند.

معزز ارسوي

معزز آرسوي از خوانندگان صاحب سبک ترکيه به‌شمار مي‌آيد. وي در 9 آگوست 1958 در استانبول متولد شد. به گفته آرسوي تمام موفقيت‌هايي که به‌دست آورده را مديون تشويق مادرش بود چرا که از همان ابتداي دوران جواني تنها کسيکه او را به سمت خوانندگي سوق داده مادرش بوده و از هيج کمکي براي موفقيت فرزندش دريغ نکرده است.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,معزز ارسوي
معزز ارسوي

طرفداران آرسوي لقب "ملکه نوستالژي" را به او داده‌اند و اين لقب کاملا برازنده اوست چرا که در طول حيات هنري خود آلبوم‌هاي دوازده‌گانه مشهور خود را با نام نوستالژي منتشر کرد که هنوز هيچ خواننده ترکي نتوانسته چنين کاري کند.
علاوه بر اينها آرسوي از سال 2002 به‌عنوان سفير صلح و دوستي يونسکو برگزيده شد و فعاليت‌‌هاي بشر دوستانه زيادي در اين زمينه انجام داده است.

بولنت ارسوي

بولنت ارسوي زاده 9 ژوئن 1952 است. ارسوي خواننده جنجالي ترکيه به‌حساب مي‌آيد و يک تراجنسي است که در ابتدا با خواندن آهنگ‌هاي کلاسيک عثماني به شهرت رسيد. پس از منتشر کردن آلبوم‌هاي متعدد صفحه‌اي معروف به نام "طوطي معجزه گويم نه دسم لاف دييل" را روانه بازار کرد که نه‌تنها سروصداي زيادي کرد بلکه رکورد فروش آلبوهاي خود را هم شکست. بولنت در تمام اين سال‌ها مرد بود تا اينکه در سال 1981 با انجام عمل جراحي در در لندن تغيير جنسيت داد و به خانم بولنت تبديل شد. وي هميشه از اين تغيير جنسيت خود ابراز خوشحالي کرده و معتقد است که بهترين تصميم زندگي‌اش بوده است.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,بولنت ارسوي
بولنت ارسوي

البته جامعه آن زمان ترکيه پذيراي چنين چيزي نبودند و بولنت پس از خودکشي ناموفقي که داشت به آلمان رفت و در آنجا به ايفاي نقش در فيلم‌هاي گوناگون با صحنه‌هاي نامتعارف پرداخت که بازهم مورد انتقاد قرار گرفت. سرانجام در سال 1988 با تغييراتي که در ترکيه صورت گفت از وي به‌صورت رسمي دعوت کردند تا به ترکيه برگردد.
ارسوي بعد از بازگشت به ترکيه و گذراندن دوراني پر فرازونشيب جايگاه خود را بازيافت تا جاييکه مردم براي اجراي برنامه تلويزيوني "بولنت شو" به او لقب "خواهر مردم" را داده‌اند.

مسلم گورسس

مسلم گورسس در سال 1953 در شهر شانلي اورفاي ترکيه به‌دنيا آمد. اولين صفحه گرامافوني که گورسس بيرون داد 300 هزار نسخه فروش کرد و با اقبال خوبي روبرو شد. آلبوم ديگري که موفيقت زيادي را براي گورسس به‌همراه داشت در سال 1969 منتشر شد که حتي رکورد فروش آلبوم‌هاي پيشين خود را نيز در هم شکست.

 خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,مسلم گورسس
مسلم گورسس

جالب است بدانيد در همان اوايل شهرتش مسلم گورسس تصادفي سختي کرد که باعث شد نيمي از حس شنوايي خود را از دست بدهد، اما اين امر مانع پيشرفت او نشد و پس از آن هم آلبوم‌هاي موفقي روانه بازار کرد. ترکها و دوست‌داران وي لقب "مسلم بابا" به‌معني پدر موسيقي را به او دادند.
پس از فوت گورسس جمعي از خواننده‌هاي ترکي تصميم گرفتند ترانه‌هاي او را بازخواني کنند و نام آلبوم را "ترانه‌هاي بابا 2" گذاشتند که بسيار هم مورد استقبال مردم و هواداران وي قرار گرفت.

اورهان گنجه باي

اورهان گنجه باي از بزرگان موسيقي ترکيه است به‌ طوريکه ترکها به او لقب "اورهان باب" را داده‌اند که اين نشان از هنر فراوان و گسترده وي در صنعت موسيقي دارد. اورهان در 4 اوت 1944 در شهر ساحلي سامسون ديده به جهان گشود.
وي در خانواده‌اي اهل هنر پرورش يافت که نتيجه‌اش آموختن موسيقي از همان سن 6 سالگي بود. اورهان موسيقي داني برجسته، آهنگساز، خواننده‌اي موفق، تک نواز برجسته، تنظيم کننده و تهيه کننده موسيقي، سرپرست گروه موسيقي و بازيگر سينما و تلويزيون است.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,اورهان گنجه باي
اورهان گنجه باي

به‌جرات مي‌توان گفت که او يکي از پيشتازان پديدآوران موسيقي ترکيه است؛ که اين نتيجه پرورش در خانواده‌اي فرهنگ دوست است. اورهان در طول زندگي خود دو مرتبه ازدواج کرد، ازدواج اولش که با خوانده‌اي معروف به‌نام "عزيزه گنجه باي" صورت گرفت دوام چنداني نداشت. پس از جدايي با "سويم امره" ازدواج کرد که اين پيوند 30 سال است که ادامه دارد.

امل سايين

امل سايين از خوانده‌هاي نوستالژي است که خيلي در ذهن‌ها ماندگار شده و دليل آن هم همکاري هنري نزديکي است که در روزگاران گذشته با هنرمندان ايراني داشته. سايين تهيه کننده، بازيگر و خواننده مشهور ترک در 20 نوامبر سال 1945 به‌دنيا آمد. وي در دهه 50 به ايران زياد سفر مي‌کرد و کنسرتي هم اجرا کرد که با اقبال عمومي زيادي روبرو شد، سايين حتي وارد صنعت فيلم ايران هم شده بود و در فيلم "سر سپرده" با ايرج قادري هم‌بازي شده بود.

 خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,امل سايين
امل سايين


پس از آن پيشنهاد‌هاي زيادي با مبالغ گزاف از ايران براي بازي در فيلم‌هاي متفاوت به او شد که هيچ کدام را قبول نکرد و دليلي آن هنوز هم مشخص نيست. با اين حساب به‌جرات مي‌توان گفت امل سايين از چهر‌هاي ماندگار موسيقي ترکيه در ايران بوده و هست.

سزن آکسو

سزن آکسو که نام اصلي او "فاطمه سزن ييلديريم" است متولد 13 ژوئيه 1954 مي‌باشد. وي از خواننده‌گان به‌نام ترکيه در موسيقي پاپ است به‌طوري که ترکها لقب "ملکه موسيقي" را به او داده‌اند. آکسو نه‌تنها در زمينه خوانندگي بسيار موفق بوده بلکه ترانه‌سرا، شعر نويس و بازيگر موفقي هم مي‌باشد.

خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,سزن آکسو
سزن آکسو

شايد به‌شکلي بتوان آکسوي را همانند شهرام شهپره خودمان بدانيم چراکه خوانندگان زيادي را کشف و وارد صحنه موسيقي کرده است. آکسو بيش از 400 ترانه سروده که تعداد قابل توجهي است. کنسرتهايي که برپا کرده بيش از 1500 عدد مي‌باشد. تمامي اين آمار و ارقام نشان دهنده فعاليت زياد و چشمگير اين هنرمند ترکي است.

سردار ارتاچ

سردار ارتاچ خواننده موفق ومحبوب ترکي زاده 16 فوريه 1970 در استانبول است. سردار کارنامه‌اي درخشان و فوق‌العاده دارد و آهنگ‌هايش به‌قدري زيبا هستند که کمتر کسي است که با آهنگ‌هاي او خاطره‌‌اي خوش نداشته باشد. ارتاچ از همان ابتداي کار موفق بود و اولين آلبومش يک ميليون فروش داشت و تا نام ارتاچ براي هميشه در تاريخ موسيقي ترک ماندگار شود.

 خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,سردار ارتاچ
سردار ارتاچ

آلبومهاي ديگري که روانه بازار کرد هم همگي آماري فوق‌العاده در فروش داشتند مثلا چهارمين آلبومش در هفته اول بيش از 500 ميليون لير ترکيه فروش کرد که در نوع خود بي‌نظير بود. ارتاچ همه اين موفقيت‌‌ها را تا الان که 39 سال دارد به‌دست آورده است و هنوز زمان زيادي براي موفقيت‌هاي بيشتر در پيش‌رو دارد.

ابرو گوندش

ابرو گوندش متولد 12اکتبر سال 1974 در استانبول ترکيه است. ابرو نامي آشنا براي ما ايراني‌هاست که تقريبا با خيلي از آهنگ‌هايش خاطره داريم. او در حرفه خود بسيار خوش درخشيد و ميزان فروش اولين آلبومش از مرز 1250000 آلبوم گذشت که آماري تکان دهنده است و همين امر باعث شد تا ابرو جوايز متعددي را دريافت کند و پله‌هاي ترقي را يک شب طي کند.

 خواننده ترک,خواننده ترکيه,خواننده معروف ترک,ابرو گوندش
ابرو گوندش

همسر امره تاجر ايراني‌الاصل به‌نام رضا ضراب است که تابعيت آذربايجان و ترکيه را دارد و حاصل اين ازدواج يک دختر است که پيوند آن‌ها را مستحکم و شيرين کرده است.

بيشتر بدانيد : متن پيش فرض براي لينک پيش فرض

بيشتر بدانيد : متن پيش فرض براي لينک پيش فرض

بيشتر بدانيد : متن پيش فرض براي لينک پيش فرض


منبع :bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آهنگ «بهت قول ميدم» محسن يگانه رکود زد + حاشيه هاي آن

زندگي عاشقانه ادل پس از 7 سال به پايان رسيد! + عکس همسر و فرزند

ناگفته هايي از زندگي التون جان، يکي از موفق ترين خواننده هاي موسيقي + عکس

راجر واترز به مدونا: در تل آويو کنسرت اجرا نکن!

دختر 18 ساله اي که موسيقي آمريکا را ترکاند!! + عکس

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس

گزارش و عکس هاي کنسرت کيهان کلهر

جنجال ها و حواشي موسيقي ايران در سال 97

خواننده هايي که در سال گذشته حال مردم را خوب کردند

از حميد هيراد تا همايون شجريان: چهره هاي خبرساز موسيقي در سال 97

پرطرفدارترين آهنگ هاي موسيقي پاپ در سال 97

ممنوع الکار شدن يک خواننده به دليل حرکات عجيب و مهيج روي صحنه!

صد خواننده برتر تاريخ موسيقي به انتخاب مجله رولينگ استون

مراسم رونمايي آلبوم «آرش کمانگير» شهرام ناظري + عکس

حاشيه ها و انتقادها از جشنواره موسيقي فجر/ وقتي داد رضا صادقي هم درآمد!!

شکست عشقي، آزار جنسي، بيماري ها و تمام رازهاي تلخ زندگي ليدي گاگا

دو برادر خواننده که در خانواده ناشنوا بزرگ شدند + عکس

توضيحات حميد عسکري درباره خواننده زن در کنسرت جنجالي اش + عکس

از شکيرا تا ادل، خوش صداترين ستاره هاي زن دنيا + عکس

جنجال آهنگ گروهي که حتي نام خودش را غلط تلفظ مي‌کند

عکس هاي ديدني و قديمي از محمدرضا شجريان که تا بحال نديده بوديد!

برندگان جشن «موسيقي ما» با حضور چهره هاي سرشناس

گفتگو با پري زنگنه؛ بانوي اپراي ايران

آلبوم هاي جديد خواننده ها، از حامد همايون تا احسان خواجه اميري

گروه چاووش؛ اولين گروه موسيقي زيرزميني ايران

سازهايي که با ياد استاد شجريان به نمايش درآمدند + عکس

بازگشت گروه دخترانه «اسپايس گرلز» بدون «ويکتوريا بکهام»

تعظيم سالار عقيلي به صبوري و متانت زلزله‌زدگان کرمانشاه

محمدرضا فروتن، هانيه توسلي و ابوالفضل پورعرب در يک اُپرا + عکس

خواننده‌اي که 8 سال اجازه کار نداشت و ممنوع‌الفعاليت بود

مهم‌ترين کنسرت‌هاي آذر 97 از محسن ابراهيم زاده تا بهنام باني و ماکان بند

خواننده پرتناقض که بعد عاشق شدن هنر را فراموش کرد!

ناگفته هايي جذاب از خواننده جوان و خوش‌آتيه + عکس

فعاليت هنري همايون شجريان از ابتدا تا امروز

همه چيز درباره الويس، مرده پر درآمد

گران‌ترين ساز جهان چه سازي است و از کجا آمده است؟

مصاحبه بي‌بي‌سي با امير تتلو و داغ شدن تتليتي ها!

آهنگ «بارون» را با صداي محمدرضا گلزار بشنويد

نقد و بررسي آلبوم «ابراهيم» محسن چاوشي

فريدون فروغي؛ خواننده‌اي که 17 سال پيش دِق کرد و مُرد!

پرفروش هاي موسيقي ايران بعد از انقلاب/از دهاتي شادمهر تا اصفهاني

خواننده‌اي که زود گل کرد و زود پژمرد + فيلم

بهترين و خاطره‌انگيز‌ترين خواننده‌هاي عرب‌ را بشناسيد + تصاوير

گفتگو با زيباروي خوش صداي افغان، مقيم کانادا

شجريان از نگاه خودش! شجريان از نگاه ديگران!

خاطره خواندني خواننده مشهور از استاد شجريان

«پيکلاويه»: گروه ايراني راک انگليسي! + تصاوير

خواننده‌هايي که سابقه انتشار قطعات عاشورايي داشته‌اند

شهريار قنبري، ترانه سرايي که شعر نفس کشيدن تنها کارش بود

نواي کمانچه کيهان کلهر روح بشري را تصاحب کرد + عکس