آخرین اخبار

پشيماني رضا صادقي از راي دادن به روحاني! موسيقي

پشيماني رضا صادقي از راي دادن به روحاني!

  بزرگنمايي:

چه خبر - رضا صادقي: همسايه ام و هوادارم گرسنه است

سيدعلي ضياء عصر شنبه 27 مرداد ماه ميزبان رضا صادقي خواننده محبوب موسيقي پاپ بود که به بهانه تولد 39 سالگي‌اش مهمان «فرمول يک» شده بود. صادقي در اين در برنامه از حاشيه‌ها يکي از پست‌هايش در فضاي مجازي مبني‌بر پشيماني از راي دادن به حسن روحاني تا ايده کنسرت خياباني، لغو کنسرت‌ها و شهداي مدافع حرم سخن گفت.

ضياء در ابتداي برنامه ضمن تسليت به مناسبت درگذشت استاد عزت‌الله انتظامي، بيان کرد:

رفتن آقاي بازيگر سينما اتفاق تلخي بود. او در هيچ فضايي اجازه نداد چيزي جز بازيگري و هنر او حرف بزند، هميشه هنر او بالاتر از همه چيزش بود، گرچه قطعا ديدگاه‌هاي سياسي و اجتماعي هم داشته اما هميشه به عنوان مرد بازيگري اين مملکت، با عزت زندگي کرد و با عزت از دنيا رفت. ياد آقاي دري کارگردان سينما و تلويزيون را هم گرامي‌مي‌داريم و اميدواريم از اين بزرگترهايمان ياد بگيريم.

در ادامه آيتمي‌ شامل گفتگو با امين تارخ بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون روي آنتن رفت که درباره استعداديابي رضا صادقي طي سال‌هاي گذشته گفت:

12، 13 سال پيش بود که در هتلي در بندرعباس آقاي صادقي به همراه نوازندگان به عنوان يکي از برنامه‌هاي پذيرايي اجراي موسيقي داشتند. آن زمان من حيرت کرده بودم که چنين صداي دلنشين و زيبا و تعليم ديده اي مي‌شنوم. حين اجراي يکي از آهنگ‌ها ناخودآگاه بلند شدم و دست زدم و ديگر مهمانان هم بلند شدند.

وي در اين فيلم افزود:
بعد از پايان اجرا کنار صحنه رفتم و به آقاي صادقي گفتم شما در شهرستان چه مي‌کنيد؟ شما هم صدا داريد هم موسيقي را مي‌شناسيد، هم خلاقيد. اگر به تهران بياييد قطعا موفق مي‌شويد. يک سال و اندي بعد او به تهران آمد و کارش را در سطح حرفه‌اي آغاز کرد و رضا صادقي شد که شما مي‌شناسيد. خداراشکر مي‌کنم وسيله‌اي شدم که مردم از صداي اين نازنين هنرمند بهره ببرند و تولدشان را هم تبريک مي‌گويم. البته بعد از آن هيچ وقت سعادت ديدار او را نداشتم اما هميشه در ماشين و هر موقعيتي که دست بدهد از صداي دلنشين او استفاده مي‌کنم. چندين و چند بار هم با مصاحبه‌هاي مختلف وي در مجلات گوناگون روبرو شدم که از اين خاطره به درستي ياد کرده است.
پس از پخش اين قطعه تصويري، علي ضيا گفتگوي خود با رضا صادقي را آغاز و از او درباره مو و ريش سپيدش سئوال کرد.
رضا صادقي در پاسخ به ضيا گفت:
39 سالم تمام شد و به 40 سالگي قدم گذاشتم. دو تا دختر دارم و نازشان را مي‌خرم. مگر مي‌شود موهايم سفيد نشود. درباره آقاي تارخ هم بايد بگويم، ايشان هميشه آنقدر درگير اتفاقات بزرگ بودند که در دسترس نبودند اما همين که مي‌دانم حالشان خوب است خوشحالم. آنقدر اين مرد برايم بزرگ است که حتي اگر شماره اش را داشته باشم به خودم مي‌گويم زنگ بزنم چه بگويم؟

اين خواننده پاپ درباره راز چند سال محبوبيت براي قشرهاي مختلف گفت:

من تنها کاري که کردم اين بود که هميشه خودم بوده ام، کنار مردمم بوده ام و حرفي که زده ام فارغ از مرده باد و زنده باد بوده است. خيلي‌ها درباره هفتادي‌ها و هشتادي‌ها و نودي‌ها حرفهايي مي‌زنند که مزاح است. به نظرم آنها نگاه خيلي دقيقي دارند و من يا هر هنرمند ديگري بايد براي آنها برنامه خاص خودشان را داشته باشند.

صادقي درباره واکنش بي ادبانه برخي از کاربران فضاي مجازي نسبت به وي اظهار کرد:

کسي که در فضاي مجازي فحش مي‌دهد خيلي خشم درون دارد اما او هم همسايه و هم شهري و هم خاک من است و چه بهتر که بيايد و در صفحه من خشمش را تخليه کند تا اينکه بخواهد به سطح شهر برود و زن آزاري و بچه آزاري و دختر آزاري کند. عيبي ندارد اگر بيايند خشمشان را در صفحه مجازي من خالي کنند. همانطور که من بي اجازه با صدايم وارد خانه مردم مي‌شوم آنها هم اجازه دارند بيايند در صفحه من و هرچه مي‌خواهند بنويسند. اين روزها آستانه طاقت هيچکس به اندازه نيست. هرکسي بگويد من گرسنه ام يا کار ندارم به او انگ مي‌زنند. از صداوسيما ممنونم که فضايي براي طرح اين مسائل فراهم مي‌کند اما اين فضاها آنقدر کم است که ممکن است به ما بگويند شما پشتتان به جايي گرم است که مي‌توانيد اين چيزها را بگوييد.

خواننده «وايسا دنيا» درباره موضع گيري‌هاي سياسي اش گفت:

اينکه مي‌گويند تو مگر سواد سياسي داري که حرف مي‌زني را قبول ندارم. مگر قرار است 80 ميليون نفر فوق ليسانس علوم سياسي داشته باشند که راي بدهند؟ پس اگر اينطور باشد من که ليسانس علوم سياسي ندارم و دوره‌هاي بعد نمي‌توانم راي بدهم. چون در درس خواندن تنبلم. من به عنوان يک شهروند ايراني حق دارم نسبت به کسي که به عنوان خدمتگزار مردم و کسي که قرار است نگاه آنها را مثبت کند اظهار نظر کنم. من اگر حرفي زدم و اظهار پشيماني کردم به خاطر دلايل بسيار موجهي است که روبرويم است. همسايه‌هايي که حالشان بد است. عزيزي در نجف آباد مرا بغل کرد و تولدم را تبريک گفت و درآغوشم گريه کرد. گفت هر بار سعي کردم هديه کوچکي برايت بياورم اما اين بار فقط پولم به بليت رسيد.
وي افزود:
من زماني که آقاي روحاني رييس جمهور شدند متني نوشتم مبني بر اينکه اميدوارم چيزهايي که گفتيد انجام شود. من هم وارد مسائل سياسي نمي‌شوم فقط مي‌گويم همسايه ام و هوادارم گرسنه است. شايد به همين دليل تولد امسال رويم نشد کسي را دعوت کنم. فقط خودم بودم، دو تا دخترهايم، همسرم و پدر خانمم.

صادقي درباره لغو برخي کنسرت‌ها اظهار کرد:

بعضي‌ها مي‌گويند چرا کنسرت مي‌گذاريد؟ اما من يک نکته را مي‌گويم شما ما را کنار بگذاريد، اما خواهيد ديد که 200 تا 250 نفر در کنار ما با برگزاري يک کنسرت براي خانواده شان نان مي‌برند. کساني که هم فکر کردند لغو کنسرت کار خوبي است و مي‌تواند مردم را تسکين دهد دمشان گرم که اين کار را مي‌کنند.

وي در پاسخ به اينکه پس با سيروان خسروي آشتي کرده ايد، گفت:

من با کسي قهر نيستم.
اين خواننده در ادامه صحبت‌هاي خود يادآور شد:
بعضي‌ها فکر مي‌کنند ما براي هر کنسرت يک ميليارد مي‌گيريم اگر اينطور بود که من بعد از کنسرت سوم کانديداي رياست جمهوري مي‌شدم! اشکال من سلبريتي است که خانه و ماشين اجاره اي و قسطي را به نام خودم مي‌زنم و عکس آن را در صفحات مجازي مي‌گذارم. من يک آدم اجتماعي هستم سياسي بودن را هم دوست ندارم. اگر حرفي که مي‌زنم سياسي تلقي مي‌شود چون به معيشت مردم ربط دارد، به خوانندگي و هنر من ربط دارد.

صادقي درباره اينکه گفته بود از راي به حجت الاسلام روحاني پشيمان است، توضيح داد:

از راي ام پشيمان نيستم اما توقع اين شرايط را نداشتم. اذعان دارم بعضي اتفاقات تقصير دولت مردان نيست. گاهي اتفاقاتي که در شهرهايمان مي‌بينيم که نمي‌دانيم چه بگوييم.

رضا صادقي با روايت زندگي مادربزرگي که دخترش اعتياد دارد و در شرايط سخت از نوه‌هايش مراقبت مي‌کند، تاکيد کرد:

چطور است که يک نفر مي‌تواند سه هزار و پنج هزار و هشت هزار ميليارد اختلاس کند. اما ما آنقدر اينها را شنيده ايم که ديگر اعداد و ارقام شوخي شده اند در حالي که اگر يک پنجم اينها را مي‌توانستيم براي مردممان خرج کنيم که از اين حال و روز دربيايند نمي‌شد مديريت درست و حسابي کرد؟
خواننده «ديگه مشکي نمي‌پوشم» ادامه داد:
نمي‌شود که فقط دلمان خوش باشد که اين را برداريم آن يکي را بگذاريم تا همه چيز خوب شود! مي‌دانيم تحريم هست. زمان جنگ هم بود. من بچه جنگم. آن زمان کسي نمي‌گفت چه کسي راستي است چه کسي چپي و... فقط همه پشت هم بوديم. از مجموعه شما ممنونم که آمديد اين لحظه را برايم شيرين کنيد از سازمان صداوسيما ممنونم که فرصتي فراهم کرد تا بيايم و اين حرفها را بزنم. همه مي‌دانيم که همه چيز گل و بلبل نيست. تو را خدا اگر کاري نمي‌کنيد نياييد بگوييد همه چيز خوب است! البته من که خيلي وقت است اخبار نمي‌بينم!
صادقي در ادامه گفت:
بعضي وقت‌ها يک چيزهايي مي‌بينيم که باورمان نمي‌شود. تصاوير جواناني را روي آنتن مي‌بينيم که شطرنجي اش کرده اند و روي استيج نشانشان مي‌دهند. همان کساني که بيلبورد کنسرتهايشان در اطراف همين مجموعه صداوسيما هم هست. پس کي مي‌خواهيم با هم برادر شويم؟

رضا صادقي درباره ايده کنسرت خياباني اظهار کرد:

کنسرت خياباني عالي و فوق العاده است فقط يک مطلب کوچک دارد. قطعا هواي من خواننده را دارند اما عزيزي که پول مي‌دهد و داخل سالن مي‌آيد و ليزر توي چشمش مي‌اندازند، در خيابان چه کارش مي‌کنند؟ آيا حال مردم خوب خواهد بود؟ شعار که نمي‌دهيم. شرط من که گفته بودم دوست دارم کنسرت رايگان کنار دريا بگذارم هم همين بود که زن و فرزند مردم محترم بيايند و محترم بروند. جايشان راحت باشد و در امنيت باشند.

اين خواننده در پاسخ به سوالي درباره دلخوري از محمد عليزاده به خاطر خواندن آهنگي از او تاکيد کرد:

من محمد عليزاده را خيلي دوست دارم و پيش از اين ماجراها، او به طور عجيب غريبي کنار من بود. من از اينکه او آهنگ مرا خواند ناراحت نشدم ماجرا اين بود که وقتي از او پرسيدند چرا خواندي؟ گفت اين آهنگ صادقي نيست و فولکلور است. وگرنه اگر من مهربان نباشم هم هرکس شعر مرا بخواند دارد مرا تبليغ مي‌کند. من صدا و مدل خواندن عليزاده را دوست دارم.
در ادامه ضيا نيز توضيح داد:
از کانون هواداران شما در شهرهاي مختلف ممنونم که همه شان کيک گرفتند، مشکي پوشيدند و براي ما ويدئو فرستادند. عذر مي‌خواهيم که نمي‌توانيم اين ويدئو را پخش کنيم.

وي در ادامه توئيت‌هاي شوخي با صادقي را براي او خواند که صادقي نيز در پاسخ به اين نوشته‌ها گفت:

از کساني که توئيت مي‌کنند ممنونم. درباره جوک‌ها و لطيفه‌هايي که ساخته بودند اين نظر را دارم که در سخت ترين شرايط طنازانه عمل مي‌کنند.
بعد از اين بخش از صحبته‌هاي صادقي، تابلو طراحي شده توسط شايان کندري به عنوان هديه «فرمول يک» به وي اهدا شد و او که به شوخي مي‌گفت توقع دلار داشته، بيان کرد: شمع 39 سالگي را که فوت مي‌کردم خدا را گواه مي‌گيرم آرزو کردم سفره مردم پرتر شود.

بازيگر فيلم «بي خداحافظي» در پاسخ به اينکه فکر مي‌کند 10 سال ديگر کجاست، گفت:

10 سال ديگر حتما جاي بدي نيستم اما براي اينکه جاي بهتر و بهتري باشم تلاش مي‌کنم. با حمايت مردم و دعاي پدر و مادر و همسرم و لطف دوستاني مثل شما اميدوارم اين اتفاق بيفتد. من دوست دارم فصل تازه اي در خوانندگي ام رقم بخورد و حالا که دختران کوچکي دارم دلم مي‌خواهد از دختران اين سرزمين بيشتر حمايت شود. کار دختران فقط کز کردن نيست.

وي با بيان اينکه از موسيقي گرفته تا سياست، همه چيز ابتذال هم دارد، درباره تبريک سال نو در برنامه تحويل سال علي ضيا به خانواده شهداي مدافع حرم که جريان ساز شده بود، توضيح داد:

من فارغ از مرده باد و زنده باد هميشه حرفهايم را زده ام. شهدا منت بر سر ما دارند و من ارادت ويژه اي نسبت به آنها دارم. ياد بچه‌هايم هم مي‌دهم که ممنونشان باشند. دختر من يک واکسن براي سلامتي اش مي‌زند حالم بد است تو فکر کن که کسي بچه اش را 28 سال بزرگ مي‌کند و او مي‌رود و استخوان برمي‌گردد.
اين خواننده تصريح کرد:
بعضي‌ها مي‌گويند خانواده شهدا امتياز مي‌گيرند. آيا شما حاضريد پدرتان را بدهيد و بن و کارت سربازي و دانشگاه بگيريد؟ از شهدا ممنونم. فقط همين. البته اين را هم بگويم من هيچوقت روي شاخه کسي نرفتم و قبطه شاخه کسي را هم نخوردم از زميني که به لطف خدا و کرم مرتضي علي به من مي‌رسد ريشه مي‌گيرم و بالا مي‌روم.

وي در پاسخ به اينکه آيا به خاطر پايش هم از خدا شاکي نبوده، اظهار کرد:

بچه‌ها دويدند من چون ندويدم نشستم و خواندم. من با شيطنتي که از خودم سراغ دارم اگر عصا نداشتم حالا شرخري چيزي بودم.
اين خواننده در پايان صحبت‌هاي خود از برگزاري تازه ترين کنسرت خود در روز هشتم شهريور ماه خبر داد.
«فرمول يک» با اجرا و تهيه کنندگي سيدعلي ضياء شنبه تا چهارشنبه حوالي ساعت 17:40 از شبکه يک سيما روي آنتن مي‌رود.

بيشتر بدانيد : رازهاي زندگي رضا صادقي که نمي‌دانستيد!

بيشتر بدانيد : زندگينامه رضا صادقي

بيشتر بدانيد : آقاي روحاني مردم و هنرمندان از امر و نگاه حکومتي خسته‌اند!

بيشتر بدانيد : هنرمنداني که ضيافت افطار روحاني را تحريم کردند + دلايل و متن


منبع : mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آهنگ «بهت قول ميدم» محسن يگانه رکود زد + حاشيه هاي آن

زندگي عاشقانه ادل پس از 7 سال به پايان رسيد! + عکس همسر و فرزند

ناگفته هايي از زندگي التون جان، يکي از موفق ترين خواننده هاي موسيقي + عکس

راجر واترز به مدونا: در تل آويو کنسرت اجرا نکن!

دختر 18 ساله اي که موسيقي آمريکا را ترکاند!! + عکس

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس

گزارش و عکس هاي کنسرت کيهان کلهر

جنجال ها و حواشي موسيقي ايران در سال 97

خواننده هايي که در سال گذشته حال مردم را خوب کردند

از حميد هيراد تا همايون شجريان: چهره هاي خبرساز موسيقي در سال 97

پرطرفدارترين آهنگ هاي موسيقي پاپ در سال 97

ممنوع الکار شدن يک خواننده به دليل حرکات عجيب و مهيج روي صحنه!

صد خواننده برتر تاريخ موسيقي به انتخاب مجله رولينگ استون

مراسم رونمايي آلبوم «آرش کمانگير» شهرام ناظري + عکس

حاشيه ها و انتقادها از جشنواره موسيقي فجر/ وقتي داد رضا صادقي هم درآمد!!

شکست عشقي، آزار جنسي، بيماري ها و تمام رازهاي تلخ زندگي ليدي گاگا

دو برادر خواننده که در خانواده ناشنوا بزرگ شدند + عکس

توضيحات حميد عسکري درباره خواننده زن در کنسرت جنجالي اش + عکس

از شکيرا تا ادل، خوش صداترين ستاره هاي زن دنيا + عکس

جنجال آهنگ گروهي که حتي نام خودش را غلط تلفظ مي‌کند

عکس هاي ديدني و قديمي از محمدرضا شجريان که تا بحال نديده بوديد!

برندگان جشن «موسيقي ما» با حضور چهره هاي سرشناس

گفتگو با پري زنگنه؛ بانوي اپراي ايران

آلبوم هاي جديد خواننده ها، از حامد همايون تا احسان خواجه اميري

گروه چاووش؛ اولين گروه موسيقي زيرزميني ايران

سازهايي که با ياد استاد شجريان به نمايش درآمدند + عکس

بازگشت گروه دخترانه «اسپايس گرلز» بدون «ويکتوريا بکهام»

تعظيم سالار عقيلي به صبوري و متانت زلزله‌زدگان کرمانشاه

محمدرضا فروتن، هانيه توسلي و ابوالفضل پورعرب در يک اُپرا + عکس

خواننده‌اي که 8 سال اجازه کار نداشت و ممنوع‌الفعاليت بود

مهم‌ترين کنسرت‌هاي آذر 97 از محسن ابراهيم زاده تا بهنام باني و ماکان بند

خواننده پرتناقض که بعد عاشق شدن هنر را فراموش کرد!

ناگفته هايي جذاب از خواننده جوان و خوش‌آتيه + عکس

فعاليت هنري همايون شجريان از ابتدا تا امروز

همه چيز درباره الويس، مرده پر درآمد

گران‌ترين ساز جهان چه سازي است و از کجا آمده است؟

مصاحبه بي‌بي‌سي با امير تتلو و داغ شدن تتليتي ها!

آهنگ «بارون» را با صداي محمدرضا گلزار بشنويد

نقد و بررسي آلبوم «ابراهيم» محسن چاوشي

فريدون فروغي؛ خواننده‌اي که 17 سال پيش دِق کرد و مُرد!

پرفروش هاي موسيقي ايران بعد از انقلاب/از دهاتي شادمهر تا اصفهاني

خواننده‌اي که زود گل کرد و زود پژمرد + فيلم

بهترين و خاطره‌انگيز‌ترين خواننده‌هاي عرب‌ را بشناسيد + تصاوير

گفتگو با زيباروي خوش صداي افغان، مقيم کانادا

شجريان از نگاه خودش! شجريان از نگاه ديگران!

خاطره خواندني خواننده مشهور از استاد شجريان

«پيکلاويه»: گروه ايراني راک انگليسي! + تصاوير

خواننده‌هايي که سابقه انتشار قطعات عاشورايي داشته‌اند

شهريار قنبري، ترانه سرايي که شعر نفس کشيدن تنها کارش بود

نواي کمانچه کيهان کلهر روح بشري را تصاحب کرد + عکس