آخرین اخبار

چرا مردان خيانت مي کنند؟ 8 کار زنانه که باعث خيانت مي شود!! روابط عاطفي

چرا مردان خيانت مي کنند؟ 8 کار زنانه که باعث خيانت مي شود!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 8 رفتار زنانه که باعث خيانت مرد به همسرش مي شود

يک متخصص روانشناسي با اشاره به دلايل خيانت مردان به همسرانشان، توصيه‌هايي را به زنان براي جلوگيري از اين آسيب خانوادگي بيان کرد. دلايل بي وفايي برخي از مردان به همسران خود چه هستند؟ تصورات و باورهايي که زنان در مورد علل بي وفايي مردان در ذهن دارند تا چه اندازه با واقعيت ها تطبيق مي کند؟ شايد تاکنون مطالب زيادي درباره دلايل خيانت مردان خوانده باشيد که اغلب برگرفته از ترجمه مقالات خارجي و يا ديدگاه‌هايي است که در کتب روانشناسي مرتبط با روابط همسران ارائه شده است.
اما در اين گفتگو به دلايل عيني و واقعي خيانت مرد به همسر از نگاه يک مشاوره خانواده خواهيم پرداخت. مهدي آريافر متخصص ترميم و بهبود روابط ناشي از خيانت همسران، از دلايل بي وفايي مرداني سخن گفته است که براي ترميم زندگي زناشويي خود به وي مراجعه کرده اند.

بيشتر بدانيد : 10 نشانه اي که احتمالا همسرتان در حال خيانت به شما مي باشد

دليل اول خيانت مرد به همسرش : توجه بيشتر زن به خانواده پدري خود

برخي از مردان در جلسات مشاوره اظهار مي کنند که چون به اين نتيجه رسيده اند که اولويت نخست زندگي همسر خود نيستند، به همين دليل آنها نيز زن خود را اولويت نخست زندگي خود نمي دانند و ترجيح مي دهند تا با فرد ديگري رابطه عاطفي داشته باشند.
شوهر شما هميشه بايد فرد شماره يک زندگيتان باشد. اگر اتفاق فوق‌العاده‌اي نظير قبولي در دانشگاه و يا موفقيت در اخذ مدرک تحصيلي، ترفيع کاري، تأييد بارداري يا هر خبر خوب ديگر رخ دهد؛ ممکن است وسوسه شويد که ابتدا اين خبر خوب را به والدينتان اطلاع بدهيد، ولي اجازه دهيد همسرتان نفر اولي باشد که از اين خبر خوش مطلع مي‌شود. براي مرد بسيار مهم است که شما او را در درجه نخست اهميت قرار داده و سپس موضوع را با ديگران در ميان بگذاريد. ولي در پاره اي موارد برخي از زنان ناخودآگاه طوري رفتار مي کنند که به خانواده پدري خود بيشتر از شوهرشان اهميت مي دهند.
زوجين بايد بدانند که آنها ديگر در خانه پدري حضور ندارند و تشکيل خانواده جديدي داده اند لذا نبايد به گونه اي رفتار کنند که شوهرشان احساس کند، مورد بي مهري و کم توجهي قرار گرفته و اولويت نخست زندگي همسرش نيست. بديهي است تداوم اين وضعيت مي تواند مرد را از همسر خود دور کرده و زمينه شکل گيري خيانت عاطفي و جنسي را فراهم سازد.

دليل دوم خيانت مرد به همسرش : بي توجهي زن به رابطه زناشويي

بررسي ها بر روي برخي از مرداني که به همسر خود خيانت کرده اند، نشان مي دهد که آنها از ضعف زن در برقراري يک رابطه زناشويي جذاب، مثبت و سازنده گله مند بوده اند.
متأسفانه برخي از زنان و حتي مردان، با مهارتهاي لازم براي داشتن رابطه زناشويي مؤثري که مي تواند در تحکيم بنيان خانواده مؤثر باشد، آشنا نيستند، بنابراين هرطوري که دلشان بخواهد رفتار مي کنند، فقدان اين مهارت ها باعث مي شود تا زن يا مرد با الگوهاي رفتاري اشتباهي که از خود بروز مي دهند، ناخواسته همسر خود را از چنين رابطه اي گريزان کرده و خلائي را ايجاد کنند که او در خارج از خانه به دنبال برطرف کردن آن باشد. لذا بهتر است هر يک از طرفين اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش داده و حتي در مورد علائق طرف مقابل براي داشتن رابطه اي دو طرفه و جذاب صحبت کنند تا بتوانند به يک ديدگاه مشترک و مؤثر دست يابند.

بيشتر بدانيد : رابطه زناشويي در کشورهاي مختلف، از آمريکا تا کره

دليل سوم خيانت مرد به همسرش : رفتار تحکم آميز زن با شوهر

زماني که يک زن با صدايي مردانه و حالتي دستوري امر و نهي مي کند، اين احساس را در شوهر خود به وجود مي آورد که زن او يک مدير است نه همسر.
بارها در جلسات مشاوره خيانت همسران از زبان مردان شنيده ام که برخي از زنان به دلايل مختلف در نوع گفتگو و ارتباط با همسرشان مانند يک رئيس و حاکم برخورد مي کنند و اين احساس را در شوهران ايجاد مي کنند که آنها قصد دارند تا اختيار و کنترل زندگي مشترک را در دست بگيرند و لذا مردان نيز در برابر چنين زناني يا مقاومت مي کنند و يا ترجيح مي دهند با بي تفاوتي به تدريج از علاقه و احساسات مثبت خود نسبت به همسرانشان کاسته و به دنبال ارتباط عاشقانه ديگري بروند.

دليل چهارم خيانت مرد به همسرش : تمرکز بيش از حد زن بر روي فرزندان و يا دوستان

هيچ شکي نيست که فرزندان و يا دوستان، افراد بسيار مهمي در زندگي شما هستند، اما قطعاً از همسر شما مهمتر نيستند. اگر همسرتان را از رديف اول اولويت‌هاي زندگي‌تان پايين بياوريد، اين پيام را به مرد القاء کرده ايد که وفاداري کاملي به او نداريد، لذا نبايد از او نيز توقع داشته باشيد تا به شما وفادار بماند. اولويت نخست زندگي شما بايد همسرتان باشد. اينکار نه تنها باعث رشد و شکوفايي زندگي‌تان مي‌شود و آن را در برابر بي وفايي و خيانت احتمالي شوهرتان بيمه مي‌کند، بلکه محيطي امن و ايمن براي شما و فرزندتان فراهم مي‌کند.
بارها از برخي از مردان نظير اين جملات را شنيده ام که اظهار داشته اند که وقتي با حالتي خسته از سر کار وارد منزل شده اند، همسرشان در حال رسيدگي به فرزند و يا صحبت کردن با دوستان صميمي اش بوده و هيچ توجهي به حضور شوهر خود نداشته است. برخي از مردان نيز مي گويند: «همسرمان در مهماني ها توجه چنداني به ما ندارد و همه تمرکزش بر روي دوستان و اطرافيان خودش است» بديهي است مردان در چنين وضعيتي احساس مي کنند، زنان زحمات و تلاش آنها را در بيرون از خانه ناديده گرفته و قدردان نيستند، تداوم اين وضعيت مرد را از خانواده دور کرده و او را بسوي بي وفايي و خيانت به زن سوق خواهد داد.

دليل پنجم خيانت مرد به همسرش : سرزنش کردن مرد توسط زن

تحقير و سرزنش کردن مرد باعث شکسته شدن اقتدار او خواهد شد و از او فردي پرخاشگر و عصبي خواهد ساخت که ديگر همانند سابق، همسرش را دوست نخواهد داشت. مرد دوست دارد براي همسرش بهترين باشد.
وقتي شما به عنوان شريک زندگي اش عيب او را بيان مي کنيد، او اولين احساسي که مي کند اين است که شما او را بهترين نمي دانيد و اين بسيار خطرناک است.
پس اگر خواهان يک همسر مهربان و خوب هستيد، به جاي ديدن بدي‌هايش، خوبي هاي او را ببينيد و مدام آنها را به زبان بياوريد و اگر انتقادي از او داريد، به جاي استفاده از کلمات تنش زا و سرزنش کردن او سعي کنيد تا با لحني ملايم و بهره گيري از مهارتهاي ارتباطي مناسب با او صحبت کنيد.
پيشنهاد مي کنم براي کسب اين مهارتها يا از کتابهايي که در اين زمينه نوشته شده و يا از راهکارهاي مشاورين با تجربه و آگاه بهره بگيريد. برخي از مردان در جلسات مشاوره مي گويند؛ همسرمان کاري کرده است که ما از اشتباه کردن مي ترسيم زيرا اگر مرتکب اشتباهي شده و يا در اثر عواملي که حتي خارج از دست ماست، گرفتار بحراني شويم، همسرمان به جاي آنکه به ما انگيزه داده و اعتمادبه نفس لازم براي غلبه بر شرايط موجود به ما بدهد، اقدام به سرزنش و تحقير کرده و همين امر باعث شده تا ما نيز به محض رهايي از مشکلات، ديگر بر روي همراهي همسر خود حساب باز نکرده و از او فاصله بگيريم.

دليل ششم خيانت مرد به همسرش : وقتي زن مانند يک مادر با همسرش رفتار مي کند

وقتي مرد احساس کند که زن همانند يک مادر از او مراقب کرده و تمام رفتارهاي او را تحت نظر داشته و هر کاري را مدام به او يادآوري مي کند، به تدريج از نظر احساسي از او فاصله خواهد گرفت. يکي از معمول ترين و مخرب ترين عادات ارتباطي زن ها با شوهرشان اين است که با آنها به گونه اي رفتار مي‌کنند که گويي مردان کودکاني بيش نيستند و نمي‌توانند از خودشان مراقبت کنند و نياز دارند که خانم ها زندگي شان را اداره کنند.
هنگامي‌که با يک مرد مانند پسربچه کوچکي رفتار مي‌کنيد، او نيز به مانند بچه اي کوچک با شما رفتار خواهد کرد. هنگامي‌که انتظار داريد ناتوان، درمانده و ضعيف باشد او نيز ناتوان، درمانده و ضعيف مي‌نمايد. در ابتدا مادري کردن براي نامزد يا همسرتان مي‌تواند جوانب مثبتي داشته باشد، اما در درازمدت اثرات بسيار مخربي را بر روي رابطه شما خواهد گذاشت.
هنگامي‌که در حق همسرتان مادري مي‌کنيد؛ ممکن است در ظاهر او از رفتارتان شکايتي نداشته باشد، حتي ممکن است اصرار کند به اين کارتان ادامه بدهيد، اما يک چيز حتمي‌است: او يک روز بر عليه تان شورش خواهد کرد زيرا اغلب ‌پسربچه‌ها دوست دارند روزي از مادرشان جدا شوند و خانه را ترک کنند.
زنها لازم است توجّه داشته باشند که مادري کردن و با مردها مانند پسربچه هاي کوچک رفتار کردن، استقلال يک مرد را زير سوال مي برد. زماني که اقتدار مردان بر اثر مادري کردن بيش از اندازه زنان از بين برود، جذابيتشان را براي همسرشان از دست مي دهند. زيرا زنان دوست دارند مرد زندگي شان مقتدر و توانا باشد و از پسربچه هايي که مجبورند مدام دنبالشان باشند خسته و کلافه مي شوند در نتيجه همين عامل باعث سردي روابط مي شود. در واقع آنچه باعث بروز مشکل مي شود رفتار شماست نه بي توجه بودن شوهرتان به کارهايش.
با مادري کردن در حق همسرتان، عشق، حرارت و شور و حال رابطه را خواهيد کشت. هر چه با يک مرد رفتاري مادرانه داشته باشيد، او نيز با شما رفتاري بچه گانه خواهد داشت. نکته مهم اينجاست که چون هيچ مردي مايل نيست با مادرش همبستر شود. در نتيجه از برقراري رابطه زناشويي با شما که همانند مادرش هستيد نيز خودداري مي کند و براي پرکردن اين خلأ جنسي در جستجوي زني خواهد بود که برخلاف شما رفتاري مادرانه با او نداشته باشد.
جنبه ديگر اين قضيه اين است که هرچه مردي در نظر شما ناتوان تر و ضعيف تر جلوه کند، از لحاظ جنسي نسبت به او سرد خواهيد شد. زنان بايد توجه داشته باشند که با مادري کردن؛ مردها وابسته مي شوند و اعتماد به نفسشان پايين مي آيد وقتي اعتماد به نفسشان پايين بيايد کمتر مي توانند خودشان را دوست بدارند، بنابراين چگونه مي توانيم از کسي که خودش را دوست ندارد انتظار عشق داشته باشيم؟! احساس عزت نفس يک مرد بستگي به احساس توانمندي او دارد.
هنگامي‌که مردي احساس مي‌کند کارها را به درستي انجام نمي‌دهد، به سختي مي‌تواند با شما و يا خودش مهربان باشد. رفتار با مردها به مانند پسربچه‌ها و به رخ کشيدن ضعف‌ها و ناتوانايي‌هاي آنها روي قابليت عشق ورزي مرد شما تاثير منفي مي‌گذارد. توانايي و قابليت‌هاي مرد باعث تحريک زن‌ها مي‌شود. بنابراين هر چه مردي ناتوان تر جلوه کند، از نگاه زنان از جذابيتش کاسته خواهد شد.

بيشتر بدانيد : رفتار مادرانه با شوهر چه عواقبي دارد؟

دليل هفتم خيانت مرد به همسرش : وقتي زن؛ بذر شک و ترديد را در ابتداي رابطه مي کارد

وقتي زوجين همديگر را دوست دارند، قطعاً به هم عشق ورزيده و به يکديگر اعتماد دارند اما از لحظه‌اي که شک و ترديد در رابطه‌اي شکل مي گيرد، ذره ذره عشق بين زوجين رو به زوال گذاشته و از بين مي رود. وقتي مردي مورد ظنّ و شک همسر خود قرار گرفته و رفتار کنترل کننده زن را مي بيند، روز به روز از او فاصله گرفته و به سوي شکل گيري رابطه عاطفي جديدي متمايل مي شود.
اگر زني نشانه هاي بي ميلي و سرد شدن شوهرش را نسبت به خود مشاهده کرد، بهتر است به کمک يک مشاور خانواده به واکاوي اين مسأله بپردازد و از اتخاذ تصميم ها و روشهاي خودسرانه نظير بحث و جدل هاي بي نتيجه، سرک کشيدن در تلفن همراه وي و يا تعقيب او خودداري کند. زيرا بارها در جلسات مشاوره به اين نتيجه رسيده ام که شک و ترديد بي مورد زن يکي از عوامل مهم بروز بي وفايي و خيانت شوهرش بوده است.

دليل هشتم خيانت مرد به همسرش : زناني که به کار و ماديات بيشتر اهميت مي دهند

بعضي از زنها در زندگي زناشويي به دليل ترس از دست دادن همسر و نگراني از آينده؛ آنچنان بر روي کار و سرمايه گذاري تمرکز مي کنند که يادشان مي رود در کنار کار خود وقتي را هم براي زندگي مشترک با همسرشان اختصاص دهند، لذا خواسته يا ناخواسته باعث ايجاد شکاف در رابطه خود با او مي شوند.
به اين دسته از خانم ها پيشنهاد مي کنم تعادلي بين کار و توجه به زندگي مشترک خود برقرار کنند و در طول شبانه روز به روشهاي مختلف نظير نوشتن يادداشت هاي عاشقانه، مکالمه تلفني، گفتگوي رو در رو در منزل يا مکانهاي مورد علاقه طرفين با همسر خود در ارتباط بوده و در زمينه روشهاي هرچه بهتر کردن رابطه عاطفي و عاشقانه خود و يا تصميماتي که لازم است براي آينده زندگي مشترکشان اتخاذ کنند، با يکديگر صحبت کنند.

بيشتر بدانيد : خيانت مردان و زنان متاهل تنها به اين دليل است!

بيشتر بدانيد : احساس مي کنم همسرم به من خيانت مي کند!!

بيشتر بدانيد : دليل خيانت زن متاهل ايراني به شوهرش چيست؟


منبع : mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟