آخرین اخبار

12 کار ممنوعه زوج هاي ايراني بعد از دعوا با همسر! روابط عاطفي

12 کار ممنوعه زوج هاي ايراني بعد از دعوا با همسر!

  بزرگنمايي:

چه خبر - بعد از دعوا با همسرتان هرگز اين کار‌ها را نکنيد

کاملا طبيعي و سالم است که زن و شوهر با هم بحث کنند، اما بعد از اينکه جر و بحث کرديد بايد نکاتي را رعايت کنيد.

بيشتر بدانيد : آيا واقعاً دعوا نمک زندگي است

جوري رفتار نکنيد که انگار هيچ اتفاقي نيفتاده

اينکه وانمود کنيد هيچ دعوايي بين‌تان نبوده کار عاقلانه‌اي نيست. درست مثل اين است که اتاقي را جارو کنيد و آشغال‌ها را زير فرش مخفي کنيد. مهم اين است که تلاش کنيد ارتباط دوباره‌ي خوبي با همسرتان برقرار کنيد، کليد موفقيت همين است. با همسرتان در مورد چيزهايي که از مشاجره‌تان ياد گرفته‌ايد حرف بزنيد؛ اين کار کمک مي‌کند آسيب‌هايي که حين دعوا به شما وارد شده ترميم شود.
اشتباه نکنيد؛ هميشه بعد از هر جر و بحثي آسيب‌هايي به جا مي‌ماند. اگر اجازه ندهيد همسرتان بداند چيزي که درموردش بگومگو کرده‌ايد آزارتان داده، خشم‌تان در آينده چند برابر شده و ممکن است ناگهان منفجر شويد! چيزي که در موردش بحث کرده‌ايد بايد حل شود. فراموش نکنيد؛ اگر بحث شما نياز دارد که بعدا پيگيري شود حتما با هم زمان مناسبي را برايش در نظر بگيريد، اگر هم فکر مي‌کنيد آنقدر مهم نيست که ادامه پيدا کند، باز هم بايد هر دوي شما موافق باشيد.

در مورد دعواي‌تان به ديگران چيزي نگوييد و در شبکه‌هاي اجتماعي آن را جار نزنيد

اين طبيعي است که بخواهيم خانواده، دوستان‌ و يا هر کس ديگري که به حرف‌هاي ما گوش مي‌دهد احساس ما را تائيد کنند، اما دعواي زن و شوهري چيزي است که بايد خصوصي بماند. اگر به اعتمادي که همسرتان به شما دارد ضربه بزنيد هر دوي شما آسيب مي‌بينيد. اگر ماجرايي را به بيرون از چهارديواري خانه‌تان ببريد ديگر نمي‌توانيد آن را برگردانيد! ديگران هم رابطه‌ي شما را قضاوت خواهند کرد و اين هيچ کمکي به حل مشکلات‌تان نمي‌کند. آنها فقط چيزهايي را مي‌دانند که شما گفته‌ايد و براي همين سخت‌تر مي‌توانند جور ديگري ببينند و قضاوت کنند. دعواها و اختلاف‌هاي‌تان را پيش خودتان نگه داريد. آيا واقعا نياز داريد در موردش با کسي حرف بزنيد؟ پس کسي را انتخاب کنيد که کاملا به او اطمينان داريد و مي‌تواند توصيه‌هاي منطقي و صادقانه به شما بکند.

نگذاريد مشکل‌تان مدت زيادي حل نشده بماند

اختلاف‌‌هاي شما دو نفر هر چه بيشتر حل نشده بماند، احساس خشم و نارضايتي‌تان بيشتر خواهد شد. خشم ِ حل نشده و احساس آزردگي ِ التيام پيدا نکرده مي‌تواند رشد کند و بعدها کنترل بحث‌هاي‌تان را دشوارتر کند، استرس‌تان بيشتر شده و سلامت رابطه به خطر خواهد افتاد.
ضمنا با گذشت زمان، به يادآوري آنچه که گذشته نيز سخت مي‌شود و ممکن است ديگر به راحتي نتوانيد روي فاکتورهاي اصلي اختلاف‌تان توافق کنيد. پس بعد از دعوا بعد از اينکه خونسردي‌تان را به دست آورديد، موضوع را به ميان بکشيد و روي آن کار کنيد. اين وقفه خصوصا براي مردها مفيد است، چون يک مرد وقتي که کمي استراحت مي‌کند مغزش براي مدتي از آن موقعيت رها مي‌‌شود. سپس مي‌تواند با ذهني بازتر و احساسي گرم‌تر به موقعيت برگردد و نگاه منطقي‌تري به آنچه روي داده داشته باشد و راه حل را همراه با همسرش پيدا کند.

يکدنده نباشيد و عذرخواهي همسرتان را بپذيريد

عصبانيت را در دل‌تان نگه نداريد و همسرتان را ببخشيد. اگر او صميمانه و صادقانه از شما عذرخواهي کرد آن را بپذيريد تا احساسات منفي بيشتر از حد لازم باقي نمانند. بخشش يک رفتار بسيار خوب براي يک رابطه‌ي بلند مدت است. اين را قبول کنيد که هيچکس کامل نيست و اگر شما هنوز هم عصباني و دلخوريد، لجبازي شما و رد عذرخواهي تنها شرايط را بدتر کرده و مشکلات عميق‌تري ايجاد مي‌کند. رابطه‌ي زناشويي، بُرد و باخت ندارد و هردوي شما در يک جبهه هستيد.

بيشتر بدانيد : چگونه عذرخواهي کنيم؟

بعدها دوباره اين دعواها را پيش نکشيد

اگر زوج‌ها مدام دعواهايي که داشته‌اند را يادآوري کنند، ناراحتي و اختلاف هرگز پايان نيافته و زماني براي عشق ورزيدن باقي نمي‌ماند. ضمنا اگر اختلافي واقعا حل شده باشد پس چرا بايد دوباره بحث آن را پيش بکشيد؟ يادآوري مداوم اختلاف‌هاي گذشته، رفتاري مهربانانه نيست و رابطه را خراب مي‌کند. اجازه ندهيد روزهاي و لحظه‌هاي‌تان گرفتار اين چرخه‌ي معيوب شوند. با پيش کشيدن دعواهاي قديمي تنها کاري که مي‌کنيد اين است که جنگ را دوباره شروع مي‌کنيد و به همسرتان هم نشان مي‌دهيد که حل اختلاف‌هاي پيشين هيچ ارزشي نداشته‌اند. پس يادتان باشد با طرح مجدد دعواهاي گذشته، دعواي جديدي را شروع خواهيد کرد.

براي دعواي‌تان بهانه نتراشيد

استرس، گرمازدگي، ترافيک و ...، چيزهايي نيستند که بتوانيد دعوا و جر و بحث‌هاي‌تان را گردن‌شان بيندازيد. اگر براي عذر خواهي‌تان از کلمات «اما» و «ولي» استفاده کنيد ديگر عذرخواهي نيست. اگر بابت اتفاقي که در محل کارتان افتاده ناراحت و عصباني هستيد بگذاريد همسرتان را هم اين را بداند نه اينکه از آن به عنوان بهانه‌اي براي دعوا استفاده کنيد. معمولا آدمهايي اهل بهانه تراشي هستند که مسئولين پذير نيستند. پس در مورد علت بگومگوهاي‌تان روراست باشيد تا بهتر هم به راه حل برسيد.

نگوييد که منظوري نداشته‌ايد

حرفي که زده‌ايد و همسرتان را ناراحت کرده، ديگر زده شده؛ چه منظوري داشته‌ايد و چه نه. پس اينکه بگوييد منظوري نداشته‌ايد نه تنها احمقانه است بلکه مي‌تواند همسرتان را عصباني کند و اتفاقا نشان مي‌دهد که خوب هم منظور داشته‌ايد و اين اصلا راه منصفانه‌اي براي بحث و دعوا کردن نيست. ضمنا اگر بگوييد منظوري نداشته‌ايد يعني آن را حل نمي‌کنيد و ممکن است در آينده دوباره پيش بيايد. اين را درک کنيد که کلمات شما اين قدرت را دارند که طرف مقابل را برنجانند.

رابطه‌ جنسي را به عنوان جبران دعواي‌تان استفاده نکنيد

اين خيلي خوب است که جنگ و دعواي‌تان را تمام کرده‌ايد اما اگر واقعا مي‌خواهيد فضا را تغيير دهيد بدانيد که الان وقت رابطه‌ جنسينيست. رابطه‌ي جنسي بايد از روي عشق، صميميت و توجه باشد. براي اينکه يک رابطه‌ي جنسي لذت بخش و راضي کننده باشد بايد زماني انجام شود که هيجان و احساس شما مناسب آن باشد. اگر احساس مي‌کنيد نياز داريد با نزديک شدن به همسرتان، ارتباط صميمي را دوباره برقرار کنيد مي‌توانيد او را در آغوش بگيريد و نوازشش کنيد. ممکن است گاهي رابطه‌ جنسي به عنوان جبران دعوايي که از سر گذشته مفيد باشد و آن زماني است که هر دوي شما واقعا آن را بخواهيد. استفاده‌ي ابزاري از رابطه‌ي جنسي تحت هر شرايطي بد است و مي‌تواند چيزي را که قرار است نوعي از صميميت و عشق را تداعي کند به مرز هراس و سوء استفاده بکشاند.

بيشتر بدانيد : رابطه جنسي سالم اين 10 ويژگي را دارد!!

روي علت دعوا خيلي متمرکز نشويد

به جاي اينکه ماجراي روي داده را در سرتان مدام مرور کنيد، انرژي‌تان را براي پيدا کردن راه حل صرف کنيد. کند و کاو مشکلات و علت‌هاي پنهان شايد موقتا تسکين‌تان بدهند اما اگر رهاي‌شان نکنيد ممکن است پيچيده‌تر شوند. اگر مثلا به اين نتيجه رسيديد که همسرتان تازگي‌ها فراموشکار شده با او حرف بزنيد و راه حل ارائه بدهيد: من متوجه شدم وقتي از تو مي‌خواهم در راه برگشت به خانه چيزهايي بخري، تو فراموش مي‌کني، من چکار مي‌توانم بکنم که به تو يادآوري کنم چه چيزهايي بايد بخري تا تو فراموش نکني؟ همسرتان را قضاوت نکنيد، حمايتش کنيد.

بعد از دعوا قهر نکنيد

اين خوب است که بعد از دعوا مدتي در سکوت و آرامش باشيد. اما ناديده گرفتن همسرتان و قهر کردن فقط آزردگي‌ و خشم را بيشتر مي‌کند و او احساس مي‌کند مي‌خواهيد تنبيهش کنيد. قهر کردن يا ناديده گرفتن طرف مقابل نوعي سوء استفاده‌ي عاطفي است که بي‌احترامي، خوار و خفيف کردن و دغل کاري نيز محسوب مي‌شود. شما مي‌توانيد به خودتان فرصتي بدهيد تا آرامش و خونسردي‌تان را به دست بياوريد اما همزمان مي‌توانيد با همسرتان با احترام و نيکي نيز رفتار کنيد. به او توضيح دهيد که به زماني براي آرام شدن نياز داريد تا بتوانيد منطقي‌تر فکر و گفتگو کنيد.

بيشتر بدانيد : چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

بابت دعوايي که داشته‌ايد خودتان را سرزنش نکنيد

لازم نيست خودتان را سرزنش کنيد؛ چون اعتماد بنفس‌تان و احترامي که براي خود قائليد لطمه خواهد خورد. دو نفر لزوما قرار نيست مثل هم باشند، بلکه مهم اين است که هر دوي شما با کشف چيزهايي که براي طرف مقابل مهم است به هم نزديک‌تر شويد. جر و بحث و اختلاف در بهترين رابطه‌ها هم پيش مي‌آيد و سرزنش خودتان فايده‌اي ندارد و وقت‌تان را هدر مي‌دهد. بگومگو کردن خوب است و نشان مي‌دهد به رابطه‌تان اهميت مي‌دهيد. در واقع اگر عاقل باشيد مي‌توانيد از بحث‌هاي‌تان براي نزديک‌تر شدن به هم استفاده کنيد.

از کلمات آزار دهنده استفاده نکنيد

وقتي با همسرتان به گفتگو مي‌نشينيد تا اختلاف‌تان را بررسي و حل کنيد از کلمات و عبارت‌هاي نامناسب براي خطاب کردن او استفاده نکنيد و او را نرنجانيد. بهتر است جمله‌هايي که استفاده مي‌کنيد ساده و قابل فهم باشد، مثلا مي‌توانيد بگوييد: وقتي به خانه برمي‌گردي و به من بي‌اعتنايي مي‌کني، من احساس تنهايي مي‌کنم.

بيشتر بدانيد : در دعوا با همسرتان با اين ترفندها پيروز شويد!!

بيشتر بدانيد : 8 نکته طلايي در حل دعواهاي زن و شوهري

بيشتر بدانيد : 7 جمله دردسر ساز در دعواهاي زناشويي


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟