آخرین اخبار

لاغري و کاهش وزن در خانه با 4 وسيله ارزان قيمت!! تناسب و زيبايي

لاغري و کاهش وزن در خانه با 4 وسيله ارزان قيمت!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - وسايل ورزشي خانگي براي لاغري

کم نيستند کانال‌هايي که اين روزها در فضاي مجازي و برخي شبکه‌هاي تلويزيوني وسايل مختلف ورزشي را که مي‌توان در خانه استفاده ‌شوند،تبليغ و ترويج مي‌کنند. تمرينات با وسايلي که در محل زندگي و حتي کار قابل انجام هستند و گاهي آن‌ قدر در عملکردشان اغراق مي‌شود که گويي با معجزه شما را لاغر
مي‌کنند!

بيشتر بدانيد : لاغري آسان و بي دردسر با 6 ماده غذايي خوشمزه!!

لاغري و کاهش وزن با حلقه جادويي؟!
لاغري,کاهش وزن,لاغري با هولاهوپ,کاهش وزن با هولاهوپ,لاغري و کاهش وزن با حلقه جادويي؟!

هولاهوپ (حلقه) يک وسيله ورزشي مناسب است که مي‌تواند ماهيچه‌هاي شکم را تقويت کند ضمن اين‌که باعث تقويت ماهيچه‌هاي ناحيه پشت و ستون فقرات خواهد شد. هولاهوپ، هماهنگي و تناسب بين ماهيچه‌ها را به‌وجود مي‌آورد و حفظ تعادل در ناحيه ستون فقرات را ايجاد مي‌کند.
با توجه به مزايايي که حلقه هولاهوپ دارد، وسيله مناسبي براي ورزش در منزل، محسوب مي‌شود اما استفاده از آن، براي افرادي که دچار آسيب کمري حاد هستند، توصيه نمي‌شود. اگر از هولاهوپ درست استفاده نشود، مي‌تواند در افراد درد ايجاد کند به همين دليل توصيه مي‌شود پيش از استفاده از اين وسيله حتما با مربي يا متخصص پزشکي ورزشي، مشورت کنيد. احتمال اين‌ که افراد با استفاده از حلقه هولاهوپ دچار آسيب شوند، بسيار کم است ولي براثر استفاده نادرست يا دامنه حرکتي نا بجا، احتمال آسيب وجود دارد. آسيب‌ها گاه به‌صورت ضربه مستقيم (براي مثال زمين خوردن در ورزش) يا غيرمستقيم (ضربه‌هاي کوچک و تکرار شونده) بروز‌ مي‌يابد. استفاده از وسايل ورزشي، بيشتر در محدوده آسيب غير مستقيم قرار دارند.
افراد بايد توجه داشته باشند که استفاده بيش از حد از بعضي وسايل ورزشي مانند هولاهوپ، در دراز مدت مي‌تواند باعث بروز آسيب شود و هيچ معجزه‌اي هم براي لاغر شدن در کار نيست.

لاغري و کاهش وزن با مسگري، خوب يا بد؟
لاغري,کاهش وزن,لاغري در خانه,کاهش وزن در خانه,روشهاي لاغري در خانه,روش هاي کاهش وزن در خانه,لاغري و کاهش وزن با مسگري، خوب يا بد؟

مسگري، وسيله ديگري است که در منزل مي‌توان از آن استفاده کرد ولي معايب اين وسيله، بيشتر از مزاياي آن است به همين دليل بحث‌هاي زيادي براي استفاده يا عدم استفاده از آن وجود دارد. اگر تمرين با مسگري بسيار محدود باشد، استفاده از آن چندان اشکالي ندارد؛ اما فراموش نکنيد انجام حرکات چرخشي شديد و طولاني مدت، آسيب‌هايي را به دنبال خواهد داشت. وسيله مسگري، برخلاف ادعايي که سازندگان آن دارند نمي‌تواند به چربي سوزي و عضله‌سازي خارق‌العاده‌اي منجر شود. همچنين از آنجا که بسياري از افراد، آگاهي چنداني از وضعيت ستون فقرات خود ندارند، ممکن است به دليل ابتلا به گودي کمر نامتعارف، بيرون‌زدگي ديسک‌هاي بين‌مهره‌اي و... هنگام استفاده از مسگري، دچار آسيب بيشتري شوند. به‌طور کلي حرکات ورزشي‌اي که با چرخش سريع و بيش از حد مفاصل همراه باشند براي هيچ‌کدام از قسمت‌هاي بدن توصيه نمي‌شوند. به ياد داشته باشيد قبل از استفاده از مسگري، بدن را کاملا گرم و مدت زمان و تعداد دفعات استفاده از آن را بسيار محدود کنيد. اگر با اين توضيحات باز هم تمايل به استفاده از مسگري داريد، بهتر است، با يک‌مربي يا متخصص ورزشي مشورت کنيد تا ممنوعيتي برايتان وجود نداشته باشد.

لاغري و کاهش وزن با يک توپ پر‌خاصيت
لاغري,کاهش وزن,لاغري در خانه,کاهش وزن در خانه,لاغري و کاهش وزن با يک توپ پر‌خاصيت

يکي ديگر از وسايل ورزشي که مي‌تواند در منزل مورد استفاده قرار بگيرد، توپ فيزيوبال است. اگر فردي روي توپ فيزيوبال بنشيند و کار خاصي هم انجام ندهد، به تقويت حس تعادل او کمک مي‌کند. اين توپ، کارايي بسياري دارد و توليدکنندگان آن مدعي هستند که مي‌توان از اين توپ براي بدنسازي بدون دستگاه کمک گرفت، ضمن اين‌که توپ فيزيوبال، باعث کاهش وزن خواهد شد، اين ادعاها درباره با فيزيوبال، درست است. توپ فيزيوبال کاملا کارايي بسيار گسترده‌اي مي‌تواند داشته باشد و براي افرادي که در منزل مي‌خواهند ورزش کنند، وسيله مفيدي محسوب مي‌شود به شرطي که افراد نحوه استفاده آن را به درستي بدانند که براي اين منظور، مي‌توان از يک مربي کمک گرفت. هنگام خريد توپ فيزيوبال بايد دقت داشت ‌که اين توپ متناسب با قد و جثه افراد باشد. يک استاندارد براي خريد توپ فيزيوبال وجود دارد به گونه‌اي که افراد با قد کمتر از 140 سانتي‌متر بايد از فيزيوبال با اندازه 45 سانتي‌متر استفاده کنند. همچنين افراد با قد 140 تا 160 سانتي‌متر، اندازه 55 سانتي‌متري، افراد با قد 160 تا 180 سانتي‌متر، توپ فيزيوبال با اندازه 65 سانتي‌متر و افراد با قد بالاي 183 سانتي‌متر بايد اندازه 75سانتي‌متري آن را تهيه کنند. تاثيرات مثبت فيزيوبال انکارناپذير است ولي نبايد اين نکته را از ياد برد که استفاده نادرست از آن، مي‌تواند به بدن آسيب بزند. اگر نحوه نشستن و استفاده از توپ فيزيوبال نادرست باشد، منجر به پرت شدن فرد از روي توپ خواهد شد که اين مساله، آسيب‌هايي را در پي دارد. علاوه بر اين، انجام حرکت نامناسب با فيزيوبال، مي‌تواند سبب کشش و فشار زياد به بدن شود، در چنين شرايطي احتمال آسيب به ستون فقرات زياد است.

براي لاغري و کاهش وزن، وزنه را از ياد نبريد
لاغري,کاهش وزن,لاغري و کاهش وزن با روشهاي خانگي,وسايل ورزشي براي لاغري,براي لاغري و کاهش وزن، وزنه را از ياد نبريد

يکي از کاربردي‌ترين و ارزان‌ترين وسايل ورزشي براي منزل، دمبل است. اين وسيله با وزنه‌هاي مختلفي به فروش مي‌رسد. هر فرد بايد متناسب با جثه و آمادگي جسماني‌اش اين وسيله را تهيه کند. اگر شرايط خريد دمبل را نداريد، زياد نگران نباشيد؛ شما مي‌توانيد از بطري‌هاي خيلي کوچک پر از آب به جاي دمبل استفاده کنيد. در هر صورت بايد به خاطر داشته باشيد خانم‌هايي که تازه ورزش را شروع کرده‌اند بايد سراغ کمترين وزنه‌هاي دمبل بروند. به‌خاطر داشته باشيد، استفاده از وزنه‌هاي بالا براي افرادي که بدن‌شان آمادگي کافي را ندارد، آسيب‌رسان خواهد بود. همچنين بايد به اين نکته توجه داشت که قبل از استفاده از دمبل، حتما با حرکات کششي و جنبشي، عضلات خود را گرم کنيد. همچنين بعد از انجام تمرينات، حرکات کششي آرامي را براي سرد کردن(ريکاوري) مدنظر داشته باشيد. حرکات کششي ريکاوري بايد طوري انجام شوند که ضربان قلبتان را بالا نبرده و با ريتمي آهسته آن را پايين بياورند. همچنين فراموش نکنيد بعد از تمرين حتما دوش بگيريد تا بدن‌تان کمتر دچار درد ناشي از اسيد لاکتيک شود. نکته مهم ديگري که هنگام کار با دمبل نبايد فراموش کنيد، انجام حرکات تا آستانه درد عضلاني است. يعني فرد با انجام حرکات ورزشي، نبايد دچار درد شديد شود و در صورت ايجاد چنين دردي، بايد حتما تمرينات را متوقف و به پزشک مراجعه کنيد. با اين کار از بروز آسيب احتمالي بيشتر جلوگيري خواهد شد. همچنين حرکات ورزشي بايد در دامنه حرکتي مفاصل باشند تا بدن را دچار آسيب نکنند. انجام حرکات ورزشي نادرست
با دمبل، مي‌تواند آسيب‌هاي جدي براي افراد ايجاد کند. براي مثال، باعث پارگي تاندون‌ها يا رباط‌ها خواهد شد. انجام حرکات ورزشي با دمبل، بايد طبق يک برنامه ورزشي باشد، براي اين منظور مي‌توان از يک مربي يا متخصص پزشکي ورزشي مشورت گرفت.

بيشتر بدانيد : بدترين هاي رژيم لاغري براي کاهش وزن!!

بيشتر بدانيد : رژيم لاغري سريع با 4 مدل سوپ!!

بيشتر بدانيد : لاغري با 9 ترفند ساده و موثر!!


منبع : چهارديواري جام جم



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد