آخرین اخبار

اين ازدواج ها به سرانجام نمي رسند، مراقب باشيد!! روابط عاطفي

اين ازدواج ها به سرانجام نمي رسند، مراقب باشيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - ازدواج هايي که به سرانجام نمي رسند

بسياري از رابطه‌ها و ازدواج‌ هاي امروزي به علت برخي ويژگي‌هاي اخلاقي طرفين و نداشتن شناخت کافي نمي‌تواند موفقيت آميز باشد. آمار طلاق در ايران و ساير کشورها نشان مي‌دهد که اخيرا بسياري از ازدواج‌ها اعم از مدرن، سنتي و ترکيبي از هر 2 ختم به خير نمي‌شود. مگر نه اينکه 2 نفر بالغ و عاقل با سبک و سنگين کردن همه موارد و مشورت با ديگران دست به انتخابي به ظاهر درست مي‌زنند؟ پس چه مي‌شود که بعد از مدت کوتاه يا طولاني علاقه اوليه به نفرتي عميق تبديل مي‌شود؟ پس چه اتفاقي ميفتد که کار به طلاق مي‌کشد؟ در اين شرايط بايد به انتخاب و تصميم‌گيري افراد شک کرد وگرنه در مدتي کوتاه نمي‌تواند تغيير چشمگيري در شخصيت و نحوه نگرش افراد پديد بيايد و به بياني اين‌ها همان افراد با همان ويژگي‌ها هستند.

بيشتر بدانيد : 12 خطاي دخترانه در ازدواج که بايد مراقب باشيد!!

خوش‌تيپي و خوشگلي معيار معقولي نيست

با وجود اينکه زيبايي ظاهري براي تشکيل زندگي لازم است، توجه به اين نکته مهم است که زيبايي سليقه‌اي و نسبي است. اگر عاشق ظاهر فردي شويد به ياد داشته باشيد که ظاهر بعد از گذشت زمان تغيير مي‌کند؛ حادثه‌اي طبيعي يا تصادفي ناگهاني مي‌تواند در چند ثانيه ظاهر افراد را تغيير دهد.
پس اگر به ظاهر، زيبايي، خوش‌تيپي و صورت فردي دل ببنديد کمي نامعقول و سطحي برخورد کرده‌ايد و احتمال اينکه ازدواجتان دچار مشکل شود افزايش مي‌يابد.
علاوه بر اين، ظاهر پس از مدتي حالتي عادي به خود مي‌گيرد و زيبايي و هيجان روزهاي اول نيز مدتي کوتاه ادامه دارد. از طرف ديگر، افراد خيلي معروف، زيبا، خوش‌تيپ، ستارگان سينما و بازيگران نيز به علت ظاهر بسيار جذابي که دارند همواره در کانون توجه قرار دارند و همين موضوع مي‌تواند پايه‌هاي زندگي مشترک را سست کند.

نبايد همسر زندگي‌تان را به شکل دلار ببينيد

به يقين براي شروع يک زندگي ابعاد مالي تاثيرگذار و مهم است اما نه به اين صورت که همه ابعاد ديگر زندگي را تحت تاثير قرار دهد. ازدواج با فردي ثروتمند از خانواده‌اي اشرافي به منظور افزايش رفاه و راحتي يا استفاده از ثروت باد آورده علاوه بر اينکه خلاف انصاف است، نمي‌تواند ضمانت خوشبختي باشد.
پول و ثروت نيز مانند ظاهر افراد بسيار بي‌ثبات و قابل تغيير است و نمي‌توان ضمانتي براي دوام و جاودانگي آن در نظر گرفت. افرادي که به اميد سوء استفاده مالي با فردي ازدواج مي‌کنند تعجبي هم ندارد با ديدن فردي ثروتمندتر به سمت او ‌روند و زندگي خود را رها کنند. علاوه بر اين، اگر فردي احساس کند که به علت ثروتش مورد توجه قرار گرفته خود نمي‌توانند به همچين رابطه‌اي ادامه دهد.

دور اين افراد را خط بکشيد

برخي خصوصيات اخلاقي، مشکلات و صفت‌ها غير قابل تحمل است و مي‌تواند در مدتي کوتاه به طور فرسايشي روح شما را آزرده کند و زندگي‌تان را به بن‌بست بکشاند.

افراد تندخود و خشن که مدام از خشونت کلامي و رفتاري استفاده مي‌کنند؛ فرد شکاک و بدبين، افرادي که وابستگي شديدي به خانواده خود دارند و نمي‌توانند بدون مشورت واجازه آن‌ها اقدام به انجام عملي کنند، به بياني ديگر، هيچ استقلال فکري و رفتاري از خود ندارند.
افرادي که ميل شديد به روابط آزاد و بدون چارچوب دارند و هوسراني و تنوع‌طلبي عادت رفتاري آن‌ها است.
اگر فردي از بيماري‌هاي رواني همچون جنون و افسردگي شديد رنج ببرد قبل از ازدواج بايد روند درماني خود را طي کند.
از افرادي که اعتياد به استعمال دخانيات دارند يا در ابتدا آن را تففن و سرگرمي مي‌دانند نيز بايد دوري کرد.
افرادي که علاوه بر شما با فرد ديگر در ارتباط هستند يا در گذشته فردي در زندگي‌شان بوده است که هنوز نتوانسته‌اند او را فراموش کنند.
افرادي با چنين ويژگي‌هاي اخلاقي نمي‌توانند گزينه خوبي براي ازدواج باشند و ازدواج با آن‌ها ختم به خير نمي‌شود.
در ابتدا تکليفتان را با خودتان مشخص کنيد

قبل از ازدواج يا شروع يک رابطه اطمينان حاصل کنيد که معيارها و اولويت‌هايتان چيست و چه فاکتورهايي برايتان مهم‌تر است سپس بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي خود دست به انتخابي عاقلانه بزنيد. تا آنجا که مي‌توانيد احساس را در تصميم‌گيري‌هايتان دخيل نکنيد تا در آينده کمتر احساس پشيماني کنيد.
وقتي به منظور ازدواج فردي وارد زندگي‌تان مي‌شود در ابتدا سعي کنيد شناختي درست از شخصيت، خانواده، توانايي‌ها و نکات منفي شخصيت او بدست آوريد. سپس بر اساس مشاهدات و تجربه‌هايتان تصميم بگيريد و با ديگران نيز مشورت کنيد و راهنمايي بخواهيد. توقعات و انتظارهاي غير واقع‌بينانه را از خود دور کنيد و به جاي فکر کردن به لذت يا آرامشي کوتاه‌مدت به آينده و ثمره ازدواجتان فکر کنيد.
قبل از هرچيز مطمئن شويد که خود و فرد مورد نظر از نظر بلوغ جسمي و روحي آمادگي ازدواج را پيدا کرده‌ايد. انگيزه و علت ازدواج نبايد به علت فشارهاي جنسي، روحي، خانوادگي، فرهنگي، حسادت، چشم و هم چشمي، ترس از آبرو و نياز به تنوع و تفريح باشد. اگر علت ازدواجتان يکي از اين موارد باشد ازدواجتان ختم به‌ خير نمي‌شود.

نگذاريد عشق کورتان کند

مطالعه‌اي نشان داده است که هنگام احساس علاقه زياد و عشق تغيير و تحولات چشمگيري در بدن اتفاق ميفتد واکنش‌هاي متفاوتي را از خود نشان مي‌دهد. هنگام عاشق شدن هورمون‌هاي همچون دوپامين، اکسي توسين، ادرنالين و وازوپرسين در بدن ترشح مي‌شود يا سطح آن‌ها افزايش مي‌يابد که احساس شادي و شعف فراواني را به افراد منتقل مي‌کند.
محققان بر اين باور هستند که به علت ترشح اين هورمون‌ها هرچه فرد بيشتر معشوقش را ببيند بيشتر به انتشار اين هورمون‌ها و ديدن آن فرد عادت مي‌کند به حدي که اگر او را نبيند به علت کاهش اين مواد در بدنش مانند فردي معتاد از خود واکنش‌هاي عصبي نشان مي‌دهد. به همين دليل ممکن است ديگر عيب‌ها و خصوصيات منفي فرد مورد نظر را نبينيد يا نخواهيد ببينيد.
پس از گذارندن مدت زماني نسبتا طولاني و نزديک شدن به فردي، ادامه اين رابطه به عادتي روزمره تبديل مي‌شود که گريزي از آن نيست. قبل از اينکه وارد رابطه احساسي با فردي شويد عاقلانه به نتيجه اين رابطه فکر کنيد و نظر خانواده، اطرافيان و مشاوران اين امور را نيز جويا شويد.
به محض شکل گرفتن رابطه عاطفي به طور طبيعي مغز سيگنال‌هاي کمتري را دريافت مي‌کند و قسمت شناختي دستخوش تغييراتي چشمگير مي‌شود. رابطه عاطفي قدرت تصميم‌گيري و شناخت شما را محدود مي‌کند و ديگر نمي‌توانيد برخي از خصوصيت‌هاي اخلاقي بسيار منفي و غير قابل تحمل فرد مورد نظر را ارزيابي کنيد و تصميمي عاقلانه بگيريد.
ممکن است در اين شرايط هوش هيجاني‌تان به شدت کاهش بيايد در اين صورت بعيد نيست که ازدواجي کاملا اشتباه را به خود و طرف مقابله‌تان تحميل کنيد که امکان موفيت آن ناچيز است.

ازدواج سرعت‌گير نيست

به ازدواج به چشم مانع يا حصاري نگاه نکنيد که موفقيت‌ها و دستاوردهايتان را از شما مي‌گيرد و فراموش نکنيد فردي که چنين نگرشي به ازدواج دارد نيز به هيچ وجه انتخاب مناسبي نيست. اگر افراد با چنين رويکردي وارد زندگي مشترک شوند بيشتر از ادامه رابطه به دنبال فرار و گريز از آن هستند.
در اين شرايط امکان خطا و خيانت دو چندان مي‌شود و تعهدي باقي نمي‌ماند. در ازدواج همانطور که براي خود حريم تعيين مي‌کنيد براي شريک زندگي‌تان نيز حريمي شخصي در نظر بگيريد و به خود اجازه ورود به آن را ندهيد. اگر انتخابتان عاقلانه باشد دليلي ندارد که مدام نگران باشيد و زندگي را به کام خود و شريکتان تلخ کنيد.
بگذاريد همسرتان زماني را به خود و خواسته‌هايش اختصاص دهد و از بازخواست و واکاوي تک تک امور زندگي او دست برداريد. اگر زندگي مشترک به حصاري غير قابل تحمل تبديل شود احتمال عاقبت به خير شدن اين زندگي بسيار کم است. تفاوت چنداني نمي‌کند که ازدواجتان سنتي باشد يا مدرن، مهم اين است که شناختي درست از خود و فرد مورد نظر و زندگي مشترک داشته باشيد.

بيشتر بدانيد : دور ازدواج با اين مدل پسران را خط بکشيد!!

بيشتر بدانيد : 6 شرطي که هر دختر و پسري براي ازدواج بايد داشته باشد

بيشتر بدانيد : مي خواهيد در ازدواج تان موفق باشيد؟ اين 5 نکته را بدانيد!


منبع : migna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟