آخرین اخبار

اين نشانه ها ميگويد دختري که دوستش داريد، زن واقعي زندگيتان است يا نه! روابط عاطفي

اين نشانه ها ميگويد دختري که دوستش داريد، زن واقعي زندگيتان است يا نه!

  بزرگنمايي:

چه خبر - از کجا بفهميم دختري واقعا زن زندگي‌مان است؟

ديگر گذشت آن زمان که پسران و دختران در سنين پايين و با يک شرايطي کاملا ساده و آسان زندگي مشترک خود را آغاز مي‌کردند هر چند که هنوز به گرفتن شرايط ساده براي ازدواج تاکيد مي شود اما ديگر مانند قبل صداي عروسي و ساز و دهل از خانه ها بيرون نمي آيد.

بيشتر بدانيد : ازدواج با افرادي با اين خصوصيات شما را بدبخت مي کند!

در صورتي که ذاتا هر جواني ميل به ازدواج و تشکيل خانواده دارد اما برخي جوانان امروزي معمولا با به کاربردن عبارتي مانند "هنوز زود است" يا "دختر يا پسر مورد ايده آل را پيدا نکردم" از مسئله ازدواج دوري مي کنند چرا که با توجه به شرايط زندگي هاي امروز و ويژگي هاي جنس مخالف، گاهي خود را قادر به برطرف کردن نيازهاي يک زندگي مشترک نمي دانند.
به قول آنها "دختر و پسر خوب زياد است اما زن و پسر زندگي کن وجود ندارد".
نگاه هاي اين چنيني به ازدواج گاهي جوانان را در انتخابات خود با مشکل روبه رو مي کند و باعث مي شود يا قيد ازدواج را بزنند يا حتي شکست را تجربه کنند لذا با مشورت و نظرخواهي از متخصصان روانشناسي تصميم گرفتيم چند نکته و معيار مهم براي تشخيص دختري که واقعا براي زندگي مشترک موفق، مناسب است را مطرح کنيم.

خودشناسي حرف اول را مي زند

علي باجلان متخصص روانشناسي و مشاور خانواده با توجه به اينکه آيتم هاي متعددي براي شناخت زن زندگي وجود دارد، بيان کرد: قبل شناخت اين آيتم ها، فرد ابتدا بايد خود را به درستي بشناسد، بدين صورت که ببيند از زندگي، کار، عشق و همسر آينده‌اش چه تعريفي دارد و سپس براساس اين تعريف و ملاکهاي خود، شخص ايده آلش را شناسايي کند.
وي افزود: درواقع اولويت بندي معيارهاي يک زن زندگي مناسب، از فردي به فرد ديگر به دليل شخصيت هاي متفاوت، فرق دارد.

نشانه هاي يک زن زندگي باهوش

اين مشاور خانواده درباره مهمترين ملاکها عنوان کرد: دختري که قرار است به عنوان همسر انتخاب شود بايد براي خود، خانواده، ارزش ها و باورهايش احترام قائل باشد و با شناخت اهداف منطقي خود بداند که از زندگي مشترک آينده اش چه انتظارات و توقعاتي دارد.
وي با اشاره به اينکه احترام به اطرافيان مهمترين آيتم مورد تاکيد بعد از خودشناسي است، بيان کرد: دختري که حضورا يا حتي تلفني با اطرافيان بخصوص پدر و مادر خود به نحو مطلوب صحبت نمي کند، دائما با نقد و انتقاد از ديگران گله و شکايت دارد يعني براي بدون هوش کافي براي خانواده اش که سالهاي عمرش را با آنها گذرانده، احترام قائل نيست.
به گفته اين روانشناس، هوش توانايي سازگاري فرد با محيط است و هرچقدر فرد باهوش تر باشد راحت تر مي تواند خود را با شرايط خانه، زندگي و مقررات زندگي وفق دهد.
باجلان گفت: داشتن اخلاق خوب دختر در زندگي مشترک يعني؛ مهرباني، گذشت، فداکاري و ارتباط اجتماعيمناسب که نشان از هوش بالاي او در زندگي است.

بيشتر بدانيد : نشانه هاي همسر عاشق واقعي در زندگي مشترک چيست؟

زندگي هايي که با باد جابجا مي شوند

باجلان اظهار داشت: داشتن شخصيت مستقل به عنوان سومين ملاک مد نظر يعني فرد بتواند خود تصميم گيرد و روي آن مصر باشد.
وي افزود: بعنوان مثال وقتي فرد درباره يک موضوع با مشورت و نظرخواهي از ديگران تصميم نهايي مي گيرد نبايد مجدد تحت تاثير حرف اطرافيان مانند دخترخاله، دختر عمو يا هرفرد ديگري آن را تغيير دهد، درحقيقت به طورکاملا عاميانه دهان بين نباشد.
اين روانشناس دهان بين بودن را معمولا براي بانوان دانست و بعنوان يک آيتم مهم در انتخاب زن زندگي مطرح کرد: اين ويژگي باعث مي شود فرد مدام در تصميم گيري هاي خود دچار شک و ترديد باشد و ارزشها و تلاشهاي خود را کم يا زياد کند.

دختر منتخب تان در خانه کار مي کند؟

باجلان چهارمين ملاک را مسئوليت پذيري طرف مقابل دانست و گفت: وقتي قرار است دو نفر يک زندگي مشترک را شروع کنند بايد هرکدام نسبت به وظايف قبلي و جديد خود مسئوليت پذير باشند طبيعتا هنگامي که دختري قبل ازدواج در هيچکدام از کارهاي خانه، خانواده را همراهي نمي کند يا حتي براي پول توجيبي خود تدبير اقتصادي ندارد، گزينه مناسبي براي تشکيل زندگي مشترک نيست چون بدون شک اين شيوه را پس از ادواج هم ادامه مي دهد.
وي افزود: مراجعاني داشتم که اين رفتار همسر خود را قبل ازدواج به اميد آنکه در آينده مجبور به انجام مي شوند، ناديده گرفتند و حال با مشکلات مختلف روبه رو شده اند.
به گفته اين مشاور خانواده، پسر يا دختر وقتي در خانواده مسئوليت پذيري را ياد نگرفته باشند بدون شک در هنگام ازدواج هم کارها را پشت گوش مي اندازند.

نه از اين طرف بام بيفتيد و نه از آن طرف

باجلان همچنين درباره ويژگي انعطاف پذيري زوجين در زندگي مشترک اظهار داشت: هر چند که اکثر دختران اين ويژگي را به اطاعت کامل از همسر ( چشم گفتن درهمه امور) تعبير مي کنند اما واقعا اين تعبير درست نيست و اصل آن بدين صورت است که فرد تنها يک راه حل و تصميم را درست نداند و بتواند به راه حلهاي ديگر فکر کند و درصورت بهتر بودن آنها ، از تصميم خود کوتاه آيد.
وي افزود: وقتي دختر يا پسر مي بيند که زندگي خانوادگي و زناشويي اش با اقدام عملي که قبلا انجام نمي داده، پابرجا و مستحکم تر مي شود بايد نسبت به انجامش اقدام کند يا حتي در يک زندگي مشترک فرد بايد از خيلي سلايق و کارهايي که قبلا انجام مي داده دست کشد و کوتاه آيد.
به گفته اين مشاور خانواده، چشم گفتن به همسر در همه امور نشان از نبود هويت فردي و شخصيت مستقل است که به هيچکدام از زوجين توصيه نمي شود، در واقع زوجين بايد با مشورت و انعظاف پذيري، زندگي خود را به نحو احسن پيش برند و زندگي موفقي را تجربه کنند.

معياري مهم براي پسران ايراني

باجلان با بيان اينکه اخلاق مدار بودن يکي از آيتم هاي مهم براي جوانان بخصوص پسران و مردان ايراني است، تصريح کرد: اخلاق‌مداري يعني فرد در روابط خود حد و مرز را رعايت کند. اگر کسي که براي ازدواج انتخاب مي شود به راحتي در غياب يا حتي حضور همسرش به صحبت، شوخي و خنده نابجا با جنس مخالف بپردازد، ذهنيت بدي را مي سازد.
وي ادامه داد: متاسفانه داشتن چند نوع دوست مختلف (بعنوان مثال جاست فرند) براي فردي که متاهل است متاسفانه در زندگي هاي امروزي وجود دارد در صورتي که زن يا مرد نبايد کاري انجام دهند که ذهنيت طرف مقابل نسبت به وفاداري آنهادرگير شود.
به گفته اين روانشناس ، يکي از حقوق مردان اين است که زن در غياب مرد، امانت دار مال و آبروي همسرش باشد. شايد دختر يا پسر قبل ازدواج روابط گسترده بسياري داشته باشند اما بعد آن بايد حد و حدود زندگي و همسرشان را رعايت کنند.

روش قديمي انتخاب همسر ديگر جواب نمي دهد

باجلان بعد از طرح معيارهاي يک زن زندگي، با اشاره به تحقيقات قبل از ازدواج عنوان کرد: خانواده ها در سالهاي گذشته براي ازدواج از تحقيقات محلي استفاده و با سوال از همسايه و آشنايان، دختر مناسب پسر خود را انتخاب مي کردند اما امروزه با گسترش آپارتمان نشيني و عدم ارتباطات وسيع، ديگر مردم کمتر نسبت به هم، آشنايي و اطلاعات کافي دارند لذا تحقيقات محلي نمي تواند زياد کمک کننده باشد.
وي يادآور شد: بنابراين پسر و دختر بايد بعد شناسايي کامل خود، تمامي معيارها و ويژگي هاي مدنظرشان را از يکديگر سوال کنند و در رفت آمدهاي متوالي خانواده ها براي خواستگاري و آشنايي، رفتار را با گفتار طرف مقابل تطبيق دهند. در حقيقت تصميم گيري بر اين اساس و سنجش معيارها مي تواند داشتن يک زندگي موفق و خوشبخت را تضمين کند.
به اعتقاد باجلان، فرد نبايد در شناخت طرف مقابل عجله کند و اگر قصد ازدواج جدي است خانواده ها طي چندين جلسه براي آشنايي بيشتر دختر و پسر با هم، رفت وآمد داشته باشند تا با شناخت کامل نتيجه و تصميم نهايي گرفته شود.
بنابراين خودشناسي و سپس در نظر گرفتن مسائلي که يک زندگي مشترک موفق را تضمين مي کند پيش از ازدواج بسيار مهم است و افراد بايد براي آن زمان گذارند. پسران بايد بر اساس آداب و رسوم و فرهنگ خانوادگي خود دختري را در نظر بگيرند و سپس ويژگي هاي او را با معيارهايشان تطبيق دهند، معيارهاي فوق الذکر از جمله ملاکهاي مشترک بين تمام پسران بود که تنها ممکن است اولويت بندي و شدت و ضعف آنها از يک فرد به فرد ديگر متفاوت باشد.

بيشتر بدانيد : اگر همسرتان اين نشانه ها را دارد بدانيد که يک وفادار واقعي است!

بيشتر بدانيد : معيارهاي انتخاب همسر مناسب براي پسران و دختران را اينجا بخوانيد!

بيشتر بدانيد : همسر مناسب شما بايد اين 8 نشانه را داشته باشد!!


منبع : migna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟