آخرین اخبار

حرف هاي ممنوعه در رابطه با همسر! روابط عاطفي

حرف هاي ممنوعه در رابطه با همسر!

  بزرگنمايي:

چه خبر - در رابطه با همسر چه حرفهايي نگويم و چه کارهايي نکنيم؟

برخي از بايدها و نبايدهايي که سبب پايداري بيشتر عشق و رابطه زناشويي مي‌شوند را برايتان نوشته‌ايم تا با رعايت آنها، زندگي شادتر و آرام‌تري براي خود و عشقتان رقم بزنيد.

بيشتر بدانيد : چگونه با شوهرم صميمانه و صحيح صحبت کنم؟

حرف‌هايي که موقع دعوا مطرح مي‌شوند را از ذهن خود پاک کنيد

همه انسان‌ها خطا مي‌کنند. همه ممکن است موقع عصبانيت حرف‌هايي به زبان بياورند که شايد واقعا هيچ‌ اعتقادي به آنها نداشته باشند. توصيه ما اين است که جملات يا واژه هايي که هنگام دعوا از دهان شريک عاطفي خود مي شنويد را ناديده بگيريد. به آنها اهميت ندهيد و بگذاريد همان جا وسط دعوا خاک شوند. بار سنگين آنها را به دوش نکشيد.
استفاده از جملات نا اميد کننده و سرشار از حس‌هاي منفي در يک دعوا بسيار عادي است. درست است که بايد سعي کنيم روي رفتار و زبان خود کنترل بيشتري داشته باشيم. اما اگر بنا به هر دليلي، اين‌طور نشد، سعي نکنيد با يادآوري جملات ناراحت‌کننده طرف مقابل که وسط مشاجره مطرح شده‌اند، عشق و علاقه خود را خدشه‌دار کنيد. هر زمان حرف هاي ناراحت کننده او به ذهنتان رسيد، يک نفس عميق بکشيد، کمي راه برويد و آب بخوريد.

بحث را دوباره باز نکنيد

بله، اکثر مردم دوست دارند همه حرص و ناراحتي خود را وسط مشاجره به زبان بياورند. اگر مي‌توانيد زبانتان را کنترل کنيد تا بدون تخريب شخصيت طرف مقابل، خواسته‌هايتان را مطرح کنيد، اين کار را انجام دهيد. اما اگر قرار است حرف‌ها با کنايه و طعنه و بي‌احترامي همراه باشد، نفس عميق بکشيد. سرتان را به کار ديگري گرم کنيد و سعي کنيد صحبت نکنيد.
سعي نکنيد پس از تمام شدن دعوا، به طور غيرمستقيم و با نيش و کنايه موضوع دعوا را با ياد او بياوريد. از همه مهم تر اين است که چند روز بعد از مشاجره، دوباره پرونده آن را باز نکنيد. اين کار نتيجه‌اي جز تکرار احساسات منفي و ناراحتي نخواهد داشت و شک نکنيد که دردي از شما دعوا نخواهد شد. اگر مقصر شما هستيد، اينقدر بزرگ‌منش باشيد که بتوانيد از طرف مقابل عذرخواهي کنيد و قول بدهيد که ديگر هرگز چنين رفتاري نخواهيد داشت. سعي نکنيد با يادآوري جملات ناراحت‌کننده طرف مقابل که وسط مشاجره مطرح شده‌اند، عشق و علاقه خود را خدشه‌دار کنيد.

با هم سرد رفتار نکنيد

پس از بحث و دعوا اصولا دو طرف حوصله حرف زدن با هم را ندارند. اما اگر پس از گذشت زمان، هنگامي که هر دو آرام تر بوديد و همسرتان نزد شما آمد و به هر بهانه اي مي‌خواست با شما حرف بزند، از پاسخ دادن به او امتناع نکنيد. بدترين کار ممکن در اين شرايط اين است که سکوت اختيار کنيد و به اصطلاح قيافه بگيريد.
ر عوض مي‌توانيد به همسر خود بگوييد: «من هنوز ناراحت هستم و نتواسته ام همانند تو به اين زودي همه چيز را فراموش کنم. به من چند ساعتي فرصت بده تا بتوانم آرام شوم. سپس در مورد آن با هم حرف خواهيم زد.»
اين را به ياد داشته باشيد که با پاسخ ندادن به طرف مقابل، اين حس را به او مي دهيد که در حال تنبيه کردن او هستيد و اين باعث مي شود تا او نتواند حرف هايش را راحت با شما در ميان بگذارد. تکرار اين مسايل، فاصله بزرگي ميان زن و شوهر ايجاد مي‌کند که شايد خسارت هاي جبران ناپذيري نيز در پي داشته باشد.

دنبال دليل دعوا نباشيد

بهتر است انرژي خود را براي يافتن راهکار صرف کنيد. نه براي فکر کردن به اينکه چه چيزي باعث شروع بحث شد. تفاوت ميان يک مشاجره خوب و دعواي بد اين است که بتوانيد براي مشکل خود راهکار مناسب بيابيد. تفاوت ميان يک مشاجره خوب و دعواي بد اين است که بتوانيد براي مشکل خود راهکار مناسب بيابيد.

بيشتر بدانيد : چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

اشتباهات خود را تکرار نکنيد

گفتن خشک و خالي «ببخشيد» دردي را دوا نمي کند. بايد سعي کنيد پس از اينکه اوضاع بهتر شد، نزد او برويد و عذرخواهي کنيد و سوتفاهم پيش آمده را برايش توضيح دهيد. يا دليل رفتار خود را توضيح دهيد.
عذرخواهي کردن بدون پشيماني واقعي و بدون توضيح چندان قابل قبول نيست. بايد سعي کنيد اشتباه خود را تکرار نکنيد و اين اطمينان را نيز به طرف مقابل بدهيد.
اگر شما ناراحت، عصباني يا دلخور هستيد يا خبرهاي ناراحت کننده شنيده ايد، بايد اين مساله را با همسرتان در ميان بگذاريد. اين مساله به آرام ماندن جو، کمک شاياني مي کند. همچنين بايد بدانيد کم خوابي موجب حساسيت بيشتر اعصاب مي شود. بنابراين، زوج هايي که کم مي خوابند و استراحت کامل ندارند، بيشتر در معرض مشاجره هاي دايمي قرار دارند.

به شريک عاطفي خود نگوييد: «فکر مي‌کنم خوشحال نيستي!»

بعضي افراد عادت دارند در برابر فراز و فرودهاي احساسي طرف مقابل خود سريعا واکنش نشان دهند. بعضا تصور مي‌کنند اگر بگويند: «من مي‌دانم که تو خيلي خوشحال نيستي!»، اهميت و توجه خود را به طرف مقابل نشان داده‌اند.
اگر شما اين‌طور هستيد، همين الان از اين عادت دست برداريد. چنين جملاتي بار منفي بسيار با خود همراه دارند. وقتي مي‌دانيد همسر يا عشق شما در شرايط بحراني (کار يا زندگي) قرار دارد، با گفتن چنين جملاتي نه تنها او را خوشحال نخواهيد کرد بلکه اين حس را به او مي‌دهيد که ناراحتي او شما را اذيت مي‌کند.
طرف مقابل ممکن است تصور کند شما با بيان اين جمله مثلا مي‌خواهيد بگوييد که بسيار خوشحال و راحت هستيد و اين اوست که از سختي زندگي در عذاب است و گويا با تحمل اين شرايط داريد از خودگذشتگي مي‌کنيد! در صورتيکه به هيچ وجه اين طور نيست.
هنگامي که احساس مي کنيد رابطه‌تان همچون ماه هاي اول نيست به جاي اينکه از جملات منفي استفاده کنيد. با يکديگر در اين رابطه حرف بزنيد و براي بهبود اوضاع و برگرداندن اشتياقات اوليه، با هم راهکار پيدا کنيد.

به شريک عاطفي خود نگوييد: «رابطه ما مثل قبل نيست»

چنين جملاتي مثل سم هستند. وقتي عبارت‌هايي مشابه اينکه ما مثل قبل شاد نيستيم، مثل قبل بيرون نمي رويم، مثل قبل کنار هم نيستيم را به زبان مي‌آوريد، طرف مقابل با خود فکر مي‌کند: آيا مشکلي در رابطه ما وجود دارد؟ احتمالا او کمبودي احساس کرده است که چنين سوالي را مي پرسد يا ….
هنگامي که احساس مي کنيد رابطه‌تان همچون ماه هاي اول نيست به جاي اينکه از جملات منفي استفاده کنيد. با يکديگر در اين رابطه حرف بزنيد و براي بهبود اوضاع و برگرداندن اشتياقات اوليه، با هم راهکار پيدا کنيد. براي کارها و مسايل شخصي خود اولويت بگذاريد و برنامه ريزي کنيد.

به شريک عاطفي خود نگوييد: «تو مرا درک نمي‌کني»

اين جمله بسيار ناراحت کننده است و موجب سردي رابطه مي شود. با اين جمله طرف مقابل تصور مي کند همه تلاش هايي که در طول سال ها انجام داده، بيهوده بوده است. لطفا در بيان چنين جمله هايي خساست به خرج دهيد و نگذاريد به راحتي از دهانتان خارج شوند. برخي از حرف ها براي شما ساده هستند، اما زخم بزرگي در دل طرف مقابل ايجاد مي کنند.

بيشتر بدانيد : در مورد رابطه جنسي چطور با همسرم صحبت کنم؟

بيشتر بدانيد : چگونه با مردان صحبت کنيم تا حرف هايمان را گوش دهند؟

بيشتر بدانيد : درست صحبت کردن با همسرتان را ياد بگيريد


منبع : rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟