آخرین اخبار

رژيم غذايي ستاره هاي جام جهاني 2018، سردار آزمون تا محمد صلاح تناسب و زيبايي

رژيم غذايي ستاره هاي جام جهاني 2018، سردار آزمون تا محمد صلاح

  بزرگنمايي:

چه خبر - رژيم غذايي ستاره هاي جام جهاني 2018

تماشاي مسابقات جام جهاني اين سوال را به ذهنم مي آورد که چطور مي شود بازيکنان در طول مسابقه با تمام قدرت مي دوند و کم نمي آورند. در واقع فوتباليست ها بايد مهارت کافي در دويدن داشته باشند و علاوه بر آن بتوانند انرژي خود را در طول بازي حفظ کنند تا در زمان هاي حساس، سرنوشت تيم شان را تغيير دهند. با شروع فصل تابستان دوباره کلاس هاي ورزشي از جمله فوتبال رونق مي گيرد و يادآوري اين نکته را ضروري مي کند که براي رسيدن به موفقيت بايد تلاش مداوم داشت وبه همه جوانب توجه کرد از جمله تغذيه.

غذاي مورد علاقه سردار آزمون

اين بازيکن جوان و پر انرژي به «چکدرمه» غذاي مخصوص مادرش علاقه زيادي دارد. اين غذاي ترکمني با گوشت و برنج تهيه مي شود و به عقيده وي روش مادرش براي خوشمزه شدن اين غذا بي نظير است.

غذاي مورد علاقه محمد صلاح

غذاي مورد علاقه محمد صلاح، فوتباليست مصري، «کوشاري» است. وي مي گويد، اين غذا مي تواند انرژي لازم را براي وي تامين کند. اين غذا شامل پاستا، برنج و مخلوطي از سس و ادويه است و تاريخچه اين غذا در مصر به قرن نوزدهم بر مي گردد.

برنامه غذايي ليونل مسي

«ناپوليتانا» غذاي مورد علاقه مسي است؛ غذايي که مادرش براي او مي پزد. سس اين غذا شامل پياز، فلفل، گوجه فرنگي و سير است. اين يک ترکيب آنتي اکسيدان است. همچنين مسي از پونه کوهي براي جلوگيري از التهابات استفاده مي کند.
«گاوين الينسون» متخصص تغذيه در ورزش مي گويد: استفاده از گوشت بدون چربي، آرد، بادام و همچنين سوپ هاي کم روغن، رژيم مناسبي براي ورزشکاران است. مسي هم جزو ورزشکاراني است که در رژيم غذايي اش به توصيه هاي اين متخصص تغذيه توجه مي کند.

رژيم غذايي رونالدو

کريستيانو رونالدو مهاجم تيم ملي پرتغال و باشگاه رئال مادريد، يکي از ورزشکاراني است که به حفظ آمادگي بدني و تناسب بدن ورزشکاري اش اهميت زيادي مي دهد. او مي گويد که براي رسيدن به روياي بزرگي چون موفقيت، از روياهاي سطحي و عاداتي مانند خوابيدن تا ديروقت، تفريحات و... دست کشيده و به جايش ورزش کرده و صبحانه اش را کامل خورده است. او به همه جنبه هاي مختلف و لازم مثل سرعت تکنيک فشار و قدرت در تمرين ها دقت کرده و همه را با هم جلو برده است. با اين حال به دليل نوع ورزشي که انجام مي دهد، به تقويت و استحکام ماهيچه هاي پايش توجه ويژه اي دارد و تمرينات مرتبط با آن را در اولويت برنامه هايش قرار مي دهد.
به طور متوسط او روزانه حدود 3تا 4ساعت به تمرين مي پردازد و برنامه غذايي سفت و سختي را دنبال مي کند. او در مستندي که سال 2010 درباره اش ساخته و پخش شد بيان کرد روزي 8ساعت مي خوابد و صبح ها هم زودتر از خواب بيدار مي شود. نياز به گفتن نيست که يک برنامه تمريني فوق العاده اگر با تغذيه مناسب همراه نشود، به نتيجه خوبي نمي رسد. کريس به خوبي از اين نياز بدني اش براي موفقيت بيشتر آگاه است و به تغذيه خود اهميت زيادي مي دهد.

غذا هاي روزانه

براي افزايش کارايي بدن همه آدم ها به 8 ساعت خواب آرام شبانه نياز دارند؛ پس از بيدارشدن هم بايد از پروتئين و کربوهيدرات هاي خوب مانند ميوه، غلات، تخم مرغ و شير استفاده کرد. صبحانه براي رونالدو مهم ترين وعده غذايي روزانه است و توجه کافي به آن نشان مي دهد تا انرژي کافي داشته باشد.
قانون اول کريس در ناهار خوردن اين است که نبايد زياد غذا بخورد. او سراغ غذاهاي کم کالري مي رود و ميوه و سبزي هاي فراواني هم مصرف مي کند. ناهار او شامل پاستاي سبک به همراه سالاد است تا مقدار مناسبي پروتئين مرغوب دريافت کند.
وي براي آخرين وعده روزانه نيز غذاهايي انتخاب مي کند که سرشار از فيبر و مقدار مناسبي کربوهيدرات باشد. سينه کبابي مرغ، لوبيا سبز، برنج قهوه اي و ميوه به عنوان دسر يکي از غذاهاي منوي شام اين ستاره است.

برنامه غذايي يک فوتباليست در روز مسابقه

علي اسدي کارشناس دپارتمان تغذيه مرکز پزشکي عالي فيفا (ايفمارک) گفت: رژيم غذايي حرفه اي براي بازيکن فوتبال، در طول هفته سخت گيرانه است، زيرا تغذيه نامناسب مي تواند بر عملکرد شخص تاثير منفي بگذارد، به ويژه اگر اين اتفاق در روزهاي پيش از مسابقه رخ دهد.
بسيار مهم است که در روز مسابقه بازيکن به درستي تغذيه شده باشد و حتي يک انتخاب غذايي اشتباه ممکن است اختلالات گوارشي و فيزيولوژيکي را براي وي به همراه داشته باشد و باعث افت عملکردش در طول مسابقه شود.

صبحانه

مصرف پوره سيب زميني، غلات کامل، نان هاي سبوس دار، غلات صبحانه به همراه شير کم چرب يا کامل گزينه هاي مناسبي براي صبحانه است. همچنين مصرف منبعي از پروتئين ها براي وعده صبحانه پيشنهاد مي شود. اين منبع پروتئين مي تواند از تخم مرغ، انواع پنير يا حتي وعده هاي غذايي مايع تامين شود.

ناهار

مصرف اين وعده غذايي ارتباط تنگاتنگي با زمان مسابقه فرد دارد.اگر مسابقه هنگام ظهر برگزار مي شود، يک وعده سبک تر به عنوان وعده پيش از مسابقه جايگزين اين وعده غذايي خواهد شد. اما اگر مسابقه عصر هنگام باشد، اين وعده غذايي براي فرد يک وعده بسيار مهم تلقي مي شود. در اين وعده مقدار زيادي کربوهيدرات پيچيده و ميزان کمتري پروتئين مصرف مي شود. مصرف غذاهايي مانند پاستا يا ماکاروني، سيب زميني هاي تنوري، ترکيب برنج و حبوبات و... پيشنهاد مي شود.
مصرف مقادير کافي آب در زمان قبل و بعد از ناهار نيز براي کمک به آب رساني و جلوگيري از دهيدراسيون در قبل و طول مسابقه الزامي است.
مصرف ميان وعده قبل از مسابقه مي تواند به افزايش عملکرد فرد کمک کند اما در همين وعده اگر ماده غذايي نامناسب يا ناسازگاري مصرف شود، باعث افت فعاليت ورزشي ورزشکار مي شود. مصرف کربوهيدرات در اين وعده براي جلوگيري از تخليه ذخاير گليکوژن بسيار حياتي است و باعث سوخت رساني به ورزشکار در ساعات قبل از مسابقه مي شود. ميزان کربوهيدرات مصرفي در ساعات نزديک به مسابقه کمتر مي شود به اين معنا که هرچه به شروع مسابقه نزديک مي شويم بايد کربوهيدرات کمتري مصرف شود.
تيم ها در جام جهاني براي عملکرد بهتر کارشناس تغذيه دارند؛ هر تيم توصيه هاي تغذيه اي خودش را مي کند و بسياري از تيم ها سرآشپز مخصوص به خود را دارند و حتي مواد غذايي اوليه را همراه خود برده اند اما از آن جا که کشور روسيه ورود مواد غذايي تازه را ممنوع کرده است مجبورند از مواد غذايي منجمد و خشک شده و بسته بندي شده استفاده کنند.


منبع : khorasannews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد