آخرین اخبار

اشتباهات زنان عاشق در زندگي مشترک!! روابط عاطفي

اشتباهات زنان عاشق در زندگي مشترک!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مردان چگونه عاشق زنان مي شوند؟

نحوه رفتار يک زن با خودش و با همسرش سهم بسزايي در کيفيت زندگي و همچنين در ايجاد مشکلات دارد. بسياري از زنها هستند که خودشان آگاهانه يا ناآگاهانه با رفتارهايشان مرد خود را تضعيف کرده و شوهر بدي از او مي سازند. برخي از اين زنها از شوهر خود جدا مي شوند و اين بار با مرد خوبي ازدواج ميکنند. اما خودشان به دلايلي ناخودآگاه شوهرشان را تبديل به کسي مانند شوهر اول ميکنند.
اين بسيار مهم است که قبل از هر چيز بدانيم که خودمان چه سهمي در کيفيت زندگي و شيوه برخورد مرد داريم. ما چه نقشي در اينکه شوهر ما خوب تر يا بدتر بشود داريم. در اين مقاله بخشهايي از فيلم زن موفق در زندگي مشترک را که به بزرگترين اشتباه زنان در عشق و زندگي مشترک مي پردازد انتخاب کرده و براي شما نوشته ايم.

بزرگترين اشتباه زن عاشق

زنها بي وقفه از خودگذشتگي و محبت يک طرفه مي کنند و خواسته هاي خود را مطرح نمي کنند. بسياري از زنها وقتي عاشق مي شوند، ازدواج ميکنند يا يک رابطه جديد را شروع ميکنند آنقدر محبت ميکنند و عشق مي ورزند که لحظه اي درنگ و تامل نميکنند تا ببينند خودشان هم در عوض چيزي دريافت ميکنند يا نه. مهم هم نيست که اين زن در چه مرحله اي از ازدواج است. در آغاز آشنايي است يا سالها از ازدواجش گذشته است. چنين زني در هر دوره اي از عشق و زندگي مشترکش که باشد به شيوه هاي مختلف همين رويه را تکرار ميکند.
مثلاً اگر يک دختر جوان است که تازه عشق خود را پيدا کرده است مرتب اين اوست که ابراز عشق مي کند، برنامه ريزي هاي هيجان انگيز مي کند و به شيوه هاي مختلف سعي دارد عشق خود را نشان دهد. و اگر زني سالخورده و صاحب چندين فرزند است در قالب زحمت کشيدن بيش از حد در منزل، از خودگذشتگي در مقابل شوهر و فرزندانش، گذشتن از روياها و آرزوها، گذشتن از برنامه هاي مورد علاقه و کارهاي اين چنيني اين رفتار را نشان مي دهد. اما متاسفانه زن با اين رفتارها فقط زخم ها، دردها و رنجهاي خودش را عميق تر مي کند و حتي لحظاتي که در کنار شوهرش است احساس تنهايي مي کند. متاسفانه خيلي از زنها هستند که در سفر زندگي يک تنه جلو مي روند و يک روز به خودشان مي آيند و مي بينند تمام سالها يک نفره قايق را پارو زده اند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 13 علامت علمي که ثابت مي کند عاشق شده ايد!

دلايل گذشت بي دليل زن ها در مقابل همسر

پشت اين رفتارهاي مخرب زنان دلايل در ظاهر مثبتي هست که در اينجا به آن اشاره ميکنيم:

وابسته کردن مرد

برخي فکر مي کنند بايد آنقدر به مرد محبت کنند که او را به خودشان وابسته کنند تا ديگر نتواند بدون آنها زندگي کند. آنها فکر مي کنند وابستگي همان عشق است. پاسخ ما اين است که در اينصورت احساسي که مرد تجربه ميکند عشق نيست بلکه اعتياد است چيزي شبيه مصرف مواد مخدر. و متاسفانه در اين حالت شوهرتان آنقدر شما را مصرف مي کند تا تمام شويد و برود سراغ يکي ديگر.

عاشق کردن مرد

اينگونه زنها نمي خواهند به مردان فرصت بدهند تا احساس واقعيشان را نسبت به آنها کشف کنند. در واقع آنها ميخواهند مرد را عاشق خود کنند اما به خيال خود از حربه و حيله استفاده مي کنند. آنها با محبتهاي بي وقفه به مردان فرصت نمي دهند تا خودشان آنها را انتخاب کنند. آنقدر مرد مورد نظرشان را از عشق سرشار مي کنند تا مرد فکر کند که عاشقشان شده است. اما در اصل پس از مدتي مي فهمد که عاشق خود زن نيست بلکه عاشق محبتهايي است که زن به او کرده است و بنابراين يک روز آن زن را تنها ميگذارد. و به اين ترتيب زن بيش از پيش احساس طرد شدگي مي کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مردي که عاشق تان است اين نشانه ها را دارد!

عاشق عشق نه عاشق مرد

برخي از زنها تشنه ايثار کردن و عشق ورزيدن هستند نه عاشق خود مرد.

مقابله با احساس بي ارزشي دروني

اينگونه زنها در درون خود احساس بي ارزشي مي کنند. فکر نمي کنند آنقدر ارزش داشته باشند که کسي به خودي خود و به خاطر خودشان عاشق آنها باشد. فکر مي کنند بايد خيلي محبت کنند تا لايق عشق يک مرد باشند. آنها فکر مي کنند براي اينکه لايق عشق يک مرد شوند بايد خيلي تلاش کنند. مثل وقتي براي پول در آوردن کار مي کنند براي مورد عشق بودن هم بايد کار کنند. احتمالاً به دلايلي که ممکن است در کودکي و شيوه بزرگ شدن آنها داشته باشد آنها خود را شايسته عشق نميدانند و فکر ميکنند بايد کاري انجام دهند تا استحقاق آن را پيدا کنند.
اينکه انسان خود را لايق عشق و دوست داشته شدن نداند از جنبه هاي عزت نفس است. پيشنهاد مي کنم حتما بخشهايي از سخنراني خوشبختي در زندگي با افزايش عزت نفس را ببينيد. در واقع هسته ي اصلي حرمت نفس اين است که انسان خود را شايسته ي برخورداري از همه ي انچه خوب است بداند مثل عشق، خوشبختي، ثروت و موفقيت. همانطور که بارها گفته و تاکيد کرده ام اگر ازدواج موفق بر يک پايه بچرخد آن پايه عزت نفس زن و مرد است.

از خلوت با خود هراس دارند

از سکوت، خلوت و فاصله بيزازند. سکوت را با کلام پر ميکنند و وقتهاي خالي را سريعاً با برنامه پر مي کنند . فاصله هاي ايجاد شده را با چسبيدن و رها نکردن مرد و دو دستي گرفتن او پر ميکنند و جدايي مرد را با عشق و محبت بيشتر جبران مي کنند. انگار از سکوت و خلوت و تنهايي مي ترسند. از اينکه لحظاتي براي خودشان باشند و مردشان هم براي خودش باشد. از اينکه به او هم فرصت بدهند لحظاتي عشق او را درک کند، لحظاتي مسئوليتي به عهده بگيرد و حتي لحظاتي به اين نتيجه برسد که نمي خواهد در اين رابطه باشد. به نظرم اينگونه زنها از خلوت با خود هراس دارند.

ابراز عشق بي دليل دردسرساز مي شود

در نگاه اول ممکن است اين ويژگي مثبت به نظر برسد و شايد حتي مرد هم از آن استقبال کند. شايد مرد در ابتدا از اينکه کسي بي وقفه به او محبت کند، از نيازهايش بگذرد و خواسته هايش را نگويد، خوشش بيايد. اما متاسفانه دردسرهاي اين ويژگي خيلي بيشتر از آن چيزي است که به نظر ميرسد. دير يا زود نتيجه ي اين رفتارهاي مخرب هم به زن و هم به مرد بر ميگردد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

انزجار پنهان در پشت محبتها

گرچه در ظاهر زن خيلي محبت ميکند اما در باطن هر چه ميگذرد انزجارش از مرد بيشتر ميشود. او از اينکه مرد مسئوليت هايي را به عهده نمي گيرد متنفر مي شود. و از او کينه و نفرت به دل مي گيرد. زن از اينکه مرد نيازهاي او را ناديده مي گيرد از او خشمگين مي شود. متاسفانه او حتي زماني که خواسته ها و نيازهايش را نمي گويد در عمق وجودش انتظار دارد که مرد آن ها را برآورده کند. و وقتي اين اتفاق نمي افتد به جاي اينکه اشتباه خود را بپذيرد تير اتهام را به سمت مرد مي گيرد. و مرد را به بي توجهي و غفلت و بي مسئوليتي متهم مي کند.

محروم کردن مرد از لذت ابراز عشق

مرد هم به عنوان بخشي از اين عشق و پيوند دوست دارد که طعم عشق را بچشد و شيريني ابراز آن را تجربه کند. مرد دوست دارد به شيوه خاص خودش، چه در قالب ابراز عشق زباني، چه در قالب کمک کردن به زن و يا به عهده گرفتن مسئوليت، نقش خود را در اين پيوند نشان دهد. وقتي زن همه مسئوليتها را به عهده مي گيرد مرد را از اين فرصت که کاري براي زن و براي زندگيش انجام دهد محروم مي کند.
مردها دوست دارند که مسئوليت داشته باشند. آنها وقتي کار مفيدي براي زندگي انجام دهند احساس مفيد بودن و ارزشمندي مي کنند. آنها احساس رضايت و ارزشمندي خود را از مفيد بودن و کاري کردن مي گيرند. وقتي زن اين فرصت را از آنها مي گيرد باعث مي شود احساس مذکر بودن مرد ارضا نشود. مرد احساس ميکند بخشي از وجودش را گم کرده است و احساس انزجار کند.

کشته شدن عشق مرد

مردها در اين هنگام احساسات ضد و نقيضي از خود نشان مي دهند. از يک سو تنبلي شان فعال مي شود و احساس راحتي و خلاصي مي کنند. به نظر مي رسد که مسئوليتها را کامل به زن واگذار کرده و کنار کشيده اند. اما از ديگر سو احساس مي کنند که در حقشان اجحاف شده و فرصتي به آنها براي ابراز وجود داده نشده است. وقتي هميشه زن است که جاهاي خالي را پر مي کند فرصت مهمي از مرد گرفته مي شود. فرصت اينکه او هم براي عشق و زندگي کاري کندو در نهايت فرصت رشد از مرد گرفته مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : شوهر بي احساس و سردتان را به يک مرد عاشق پيشه تبديل کنيد!!!

خداحافظي مرد

نکته مهم و خطرناک اين است: وقتي يک نمايش يک نفره را شروع مي کنيد، همسر شما هم نقش يک مسافر را بازي مي کند و دير يا زود از اين رابطه بيرون ميرود و شما را در کمال ناباوري تنها مي گذارد. بزرگترين اشتباه زنها اين است که گاهي به قدري در تلاشند تا عشق خود را نشان دهند که به خود فرصت نمي دهند ببينند که آيا خودشان دوست داشته شده اند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مردان به اين 7 دليل هر زني را ترک مي کنند!!

چگونه از محبت يک طرفه دست برداريم و خود نيز مورد عشق باشيم؟دست از پارو زدن يک نفره برداريد. به شوهرتان نيز فرصت دهيد تا جاهاي خالي را پر کند، حتي سکوت و فاصله و جدايي. اجازه بدهيد گاهي او براي آنها برنامه ريزي کند. مطمئن باشيد با اين کار او هم احساس مفيد بودن و رضايت خواهد کرد.
به ياد داشته باشيد: شما نياز نداريد که عشق را گدايي کنيد. شما نياز نداريد که براي داشتن عشق اينقدر تلاش کنيد.مجبور نيسيتيد اينقدر در تعقيب عشق باشيد.
همين حالا ليستي از پارو زدنهاي تنهايي خودتان در زندگي بنويسيد. کجاها در زندگي شما هست که سعي داريد جاي خالي را پر کنيد و فرصتي به همسر نمي دهيد؟ کجاها هست که هميشه شما برنامه ريزي مي کنيد يا بيش از پيش کار مي کنيد؟ کجاها عشق گدايي مي کنيد.
مطمئن شويد که همسرتان تنها منبع انرژي شما نيست. منابع انرژي ديگري را پيدا کنيد. هويت مستقل خود را پيدا کنيد. به اين ترتيب فقط متکي به همسرتان نيستيد. به اين ترتيب مي توانيد سکوت و خلوت و فضاهاي خالي را به کارهاي ديگر اختصاص دهيد اين کار هم فشار بار احساسي را از دوش مرد زندگيتان بر مي دارد و هم به شما آرامش و اطمينان خاطر مي دهد.
اين جمله را به ياد داشته باشيد : صميميت حقيقي با انساني ديگر، تنها در صورتي امکان پذير است که صلح و آرامش واقعي را در درون خودتان يافته باشيد.
در اين رابطه با همسرتان گفتگو کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اين زنان چه رازي دارند که شوهرشان، عاشق شان است؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : نشانه هاي همسر عاشق واقعي در زندگي مشترک چيست؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : زبان بدن زني که عاشق شما است چگونه است؟


منبع : پنجره



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟