آخرین اخبار

بهترين رفتار با همسر خودشيفته و خودخواه!! روابط عاطفي

بهترين رفتار با همسر خودشيفته و خودخواه!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - با همسرخودشيفته چگونه بايد رفتار کرد؟اختلال شخصيت خودشيفته

همه ما خودمان را دوست داريم و بدون اينکه متوجه باشيم سعي مي کنيم در هر کاري منافع خودمان را در نظر بگيريم. اين موضوع طبيعي است اما مشکل زماني ايجاد مي شود که بعضي از ما بيش از حد به فکر منافع شخصي و نفع خودمان هستيم به گونه اي که نمي توانيم به منافع ديگران هم فکر کنيم و ترجيح مي دهيم همه چيز هميشه مطابق ميل خودمان پيش برود.
وقتي چنين رفتاري داشته باشيم در گروهي از تيپ هاي شخصيتي به نام «خودشيفته» قرار مي گيريم، اما خودشيفتگي چيست و چگونه بايد با افراد خودشيفته رفتار کرد؟ در اين خصوص با متخصص اعصاب و روان گفتگو کرده ايم.

شخصيت خودشيفته را تعريف کنيد؟

افرادي که خودشيفته هستند چند ويژگي دارند که مهم ترين آنها «خودمحور» بودن و «خودخواه » بودن است. آنها فکر مي کنند فقط خودشان هستند که مي توانند از پس حل مشکلات بربيايند. انگار فقط حرف آنهاست که درست است و نظرات ديگران از جمله همسرشان چندان اهميتي برايشان ندارد. اين گونه افراد به خواسته هاي طرف مقابل توجهي ندارند و بيشتر به فکر برآوردن خواسته هاي خودشان هستند و دوست دارند ديگران تحسين شان کنند. قدرت طلبند و مي خواهند هميشه کنترل و قدرت در دست خودشان باشد.

عوامل دوري ديگران از افراد خودشيفته چيست؟

با توجه به اينکه افراد خودشيفته با ديگران حس همدردي ندارند، ديگران از معاشرت و مصاحبت با آنها احساس خوبي ندارند چون احساسات شان مانند احساس ناراحتي، خشم، سرخوردگي و... ناديده گرفته مي شود.

خودشيفتگي اغلب به چه اشکالي ظاهر مي شود؟

خودشيفتگي در عصر حاضر يکي از معضلاتي است که در ارتباطات عاطفي و زناشويي باعث جدايي يا طلاق مي شود. در مورد علت بروز و افزايش ميزان ابتلا به آن در عصر کنوني هم نظريه هاي زيادي وجود دارد. يکي از نظريات مهم درباره خودشيفتگي به نحوه تربيت فرزند مربوط مي شود.معمولا فرزندان امروزه تک فرزند هستند يا تعداد فرزندان در خانواده کم است. با توجه به اينکه نيازهاي خود والدين هم در کودکي به درستي برآورده نمي شده، آنها سعي مي کنند هر طور شده به خواسته هاي فرزندانشان پاسخ دهند و هر چه مي خواهند در اختيارشان بگذارند. همين موضوع باعث مي شود گيرندگي بچه ها بيشتر شود و احساس مسووليتي که بايد در آنها وجود داشته باشد به اندازه کافي نباشد.
متاسفانه در نسل جديد اين گونه مسووليت پذيري ها کمتر است و انتظاري که در کودکان و نوجوان به وجود آمده، برآوردن نيازهاي شان توسط والدين شان است. اين نوع تربيت، فرد را به سمت زياده خواهي مي برد. اين زياده خواهي باعث مي شود فرد در زندگي اجتماعي، ارتباطات عاطفي و زندگي زناشويي آينده هم همين قدر زياده خواه باشد و در مقابل مواردي که مطابق ميلش نيست، پرخاشگري و تندي کند. متاسفانه اين مسائل در نهايت باعث اختلافات دو طرف و جدايي آنها مي شود.

مشکلات برقراري ارتباط با افراد خودشيفته چيست؟

افراد خودشيفته به اين فکر هستند که ديگران چه نفعي برايشان دارند، مثلا زنان خودشيفته توجهي ندارند که وقتي همسرشان از سر کار بر مي گردد، نياز به توجه و استراحت دارد يا مردان خودشيفته انتظار دارند وقتي همسر شاغل شان به خانه مي آيد، فورا شروع به کار کند و همه چيز براي شان مهيا باشد.
نظريه اجتماعي ديگري که در مورد خودشيفتگي وجود دارد اين است که نظام هاي سرمايه داري افراد را بيشتر به سمت خودشيفتگي و زياده خواهي سوق مي دهند. اين گونه نظام ها افراد را تشويق به سرمايه گذاري و ذخيره اموال مي کنند و همين کار در واقع مسيري براي کسب قدرت است که باعث مي شود فرد ديگران را تحقير کند و دوست داشته باشد آنها را کنترل کند. بسياري از افراد ابتداي ازدواج هيچ چيز ندارند ولي همين که به تدريج به جايگاه هاي بالاتر و بهتري رسيدند، شروع به بي اعتنايي و خيانت کردن به همسرشان مي کنند و به ناراحتي و مشکلاتي که از اين طريق براي او به وجود مي آيد، توجهي ندارند.

چرا همسر افراد خودشيفته به زندگي کردن با افراد خودشيفته ادامه مي دهند؟

نخستين موردي که در برخورد با خودشيفتگي افراد خودشيفته به نظر مي رسد اين است که فرد مقابل همسر خودشيفته هم مشکلات زيادي دارد. چطور مي شود فردي سال ها با فرد خودشيفته اي زندگي کند که توجه لازم را به او ندارد؟ حتما او هم مشکلاتي در شکل گيري و سازماندهي ذهني و رواني خود دارد. معمولا همسران افراد خودشيفته، اعتماد به نفس کمي دارند و هميشه نگران طرد شدن هستند.
در واقع آنها افراد وابسته اي هستند که نمي خواهند تنها بمانند. آنها اغلب درگير دلسوزي هاي بيمارگونه مي شوند و هميشه توجيه شان اين است که به خاطر بچه ها، آبرو با بهانه هاي ديگر نمي توانند همسر خودشيفته خود را که به هر نحو آنها را مي رنجاند، ترک کنند. آنها در واقع ضعف خود را پشت اين بهانه ها مخفي مي کنند.

ويژگي افراد خودشيفته چيست؟

همدلي نکردن، جدي نگرفتن احساسات ديگران و همچنين اهميت ندادن به آنها از مشخصات بارز آنهاست و در يک جمله، رنج و درد ديگران برايشان اهميتي ندارد. آنها وقتي کاري دارند، بدون توجه به همسرشان فقط به انجام آن کار مي پردازند و برايشان اهميتي ندارد که همسرشان هم نياز به توجه و مراقبت دارد. بي اعتنايي و بي تفاوتي از خصوصيات بارز افراد خودشيفته است و اين در حالي است که خودشان توقع دارند همسرشان هميشه کاملا به آنها توجه کند و همه امکانات و خدمات مورد نياز را در اختيارشان بگذارد.

با همسران خودشيفته چگونه بايد رفتار کرد؟

مهم ترين نکته در رابطه همسران اين است که وقتي مي خواهيم با کسي ازدواج کنيم حتما او را از لحاظ اخلاقي و تناسب آن با خودمان مدنظر قرار دهيم و فکر نکنيم در آينده حتما قرار است بسياري از اين مشکلات حل شود.
لازمه اين گونه شناخت ها اين است که دو نفر زمان زيادي کنار هم باشند و ساعت ها براي هم وقت بگذارند و معاشرت داشته باشند. البته در بعضي خانواده ها محدوديت هايي در اين خصوص وجود دارد. در چنين مواقعي مي توان با رفت و آمدهاي خانوادگي از بروز اين گونه مشکلات پيشگيري کرد چون افراد تنها از اين طريق مي توانند متوجه بسياري از رفتارها و خصوصيات اخلاقي همديگر شوند.
هنگام ازدواج بايد توجه داشته باشيم که قرار نيست کسي در آينده تغيير کند چون سازماندهي ذهني و رواني ما در دوران کودکي و نوجواني شکل گرفته و تغيير آن به راحتي امکان پذير نيست. مهم ترين توصيه براي همسر فرد خودشيفته اين است که روي توانمندي هاي خود بيشتر کار کند، به اين ترتيب وابستگي به طرف مقابل کمتر مي شود و فرد خودشيفته نمي تواند با توهين و تحقير اعتماد به نفس فرد را نابود کند. همچنين ميزان ايثار و فداکاري هاي خود را به حداقل برساند و تا حد امکان وابستگي خود را به فرد مقابل کمتر کند. ضمن اينکه حتما روي برآورده شدن خواسته هاي خود پافشاري کند و به راحتي از حق و حقوق خود نگذرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : همسر شما هم اگر اين خصوصيت را دارد، يک همسر زورگو است!!

خودخواهي چه تفاوتي با خودشيفتگي دارد؟

خودخواهي در واقع يکي از علائم خودشيفتگي است. مي توان گفت خودخواهي کم و بيش در همه موجودات وجود دارد ولي زماني که بيش از حد شود و به صورت مطالبه گري در بيايد و تعادلي در اين خصوص وجود نداشته باشد، به سمت خودشيفتگي سوق پيدا مي کند؛ يعني فرد به حدي خودخواه شود که طرف مقابل و احساساتش را ناديده بگيرد. چنين فردي اگر هم گاهي نيازهاي همسرش را برآورده مي کند در جهت کسب منافع خودش است، در واقع روابط عاطفي افراد خودشيفته بيشتر شبيه معامله است تا روابط صميمانه و اصيل. بنابراين مي توان گفت در خودشيفتگي، خودخواهي به بيشترين حد خود رسيده است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : هرگز عاشق اين دسته از مردان نشويد، خطرناکند!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : زندگي زناشويي شما اگر اين نشانه ها را دارد مسموم است!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کدام مردان به همسرشان خيانت مي کنند؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اين دسته از پسران هيچ وقت با شما ازدواج نمي کنند!!


منبع :salamat.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟