آخرین اخبار

کشف و ضبط 2 تن مواد مخدر در حاشيه مدارس اجتماعي

کشف و ضبط 2 تن مواد مخدر در حاشيه مدارس

  بزرگنمايي:

چه خبر - برخورد با خرده‌فروشان در دستور کار است

سردار مسعود زاهديان رئيس پليس مواد مخدر ناجا امروز در نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبني بر اينکه آيا توليد گل در برخي مزارع اطراف تهران به صورت موردي صحت دارد يا خير؟ گفت: توليد گل در سطح مزارع اطراف تهران صحت ندارد و به صورت موردي، زير زميني و گلخانه‌اي توليد مي‌شود.
بذر گل از کشورهاي اروپايي و غربي وارد کشور مي شد، در دنيا نيز ام پي اس ها و مواد صنعتي و شيميايي يک تهديد و نگران کننده است.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بيان اينکه مصرف گل افزايش داشته، گفت: در خصوص مواد صنعتي جديد طي سال گذشته مواردي مشاهده شده البته در سطح زياد نبوده است.
وي با بيان اينکه در سال 96 با تلاش پرسنل مبارزه با مواد مخدر رشد 4 درصدي کشف مواد مخدر را در اين سال داشته باشيم، گفت: سال گذشته 713 تن انواع مواد مخدر کشف شده که اين رکوردي بي‌نظير از ابتداي انقلاب بوده و در هيچ جاي دنيا چنين ميزان کشفياتي سابقه نداشته است.
وي با اشاره به ميزان کشفيات کل مواد مخدر در سال 96 گفت: در سال گذشته 808 تن کل کشفيات مواد مخدر بوده است که در اين زمينه دستگاه‌هاي ديگر؛ وزارت اطلاعات و گمرک با پليس مبارزه با مواد مخدر همکاري داشته‌اند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بيان اينکه از ابتداي سال 97 ميزان کشفيات مواد مخدر 197 تن بوده است، گفت: ميزان کشفيات از ابتداي سال 97 تاکنون نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدي داشته و تلاش همکاران ما در پليس مبارزه با مواد مخدر بر اين است که در مناطق شرقي و استان‌هاي شرقي کشور تمرکز کرده تا در آينده اين ميزان از کشفيات را افزايش دهيم.
سردار زاهديان با بيان اينکه در سال گذشته ميلادي بر اساس آمارهاي سازمان ملل 9 هزار تن مواد مخدر در کشور افغانستان توليد شده است، گفت: ما معتقديم اين ميزان بيشتر از آماري است که از سوي سازمان ملل اعلام شده است. ناامني در کشور افغانستان و فعاليت گروه‌هاي تروريستي و تکفيري در توليد بيشتر مواد مخدر نقش بسزايي دارد که اين موجب نگراني کشورهاي منطقه شده است. از همين رو تلاش ما اين است که تقويت مرزها در حوزه‌هاي مختلف صورت گرفته و همچنين توسعه امکانات فني براي کنترل مرزها داشته باشيم خوشبختانه توجه مرزبانان به بحث مبارزه با مواد مخدر که جزء اولويت‌هاي سال ناجا است، به شدت دنبال مي‌شود و براي اينکه بتوانيم در کشف مواد مخدر تاثيرگذاري بيشتري داشته باشيم توجه‌مان به مرزهاي شرقي بيشتر از گذشته شده است.
75 درصد کشفيات مواد مخدر در مرزهاي شرقي و استان‌هاي منتهي به اين مرزها است و توسعه اشراف اطلاعاتي در اين زمينه مي‌تواند به ما کمک کند خوشبختانه بيش از 70 درصد کشفيات مواد مخدر از طريق اقدامات اطلاعاتي صورت گرفته و تمرکز بر فعاليت باندها از اولويت‌هاي اصلي ماست و با زير ساخت اطلاعاتي و کنترل مناسب در حال انجام ماموريت هستيم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکيد بر اينکه استکبار جهاني در تقويت و رشد کشت مواد مخدر در افغانستان نقش دارد تصريح کرد: بخش عمده‌اي از فروش مواد مخدر صرف خريد تسليحات براي گروه‌هاي افراطي مانند داعش و طالبان مي‌شود.
سردار زاهديان با اشاره به توليد مواد مخدر در افغانستان گفت: اين حجم مواد مخدر که در کشور افغانستان توليد مي‌شود براي انتقال نيازمند اين است که به محصولات کوچکتري مانند هروئين و مرفين تبديل شود از همين رو توليد هروئين و مرفين در کشور افغانستان بيشتر شده و آنها براي توليد اين محصولات نياز به اسيدهايي دارند که در کشورهاي غربي توليد مي‌شود واين نشان دهنده اين است که اين مواد مخدر در کشور افغانستان با پشتوانه و هماهنگي توليد مي‌شود.
وي با بيان اينکه 6.6 ميليارد دلار پولشويي حاصل از توليد مواد مخدر در افغانستان است، گفت: متاسفانه اراده مناسبي براي برخورد با موضوع مواد مخدر در کشورهاي اروپايي وجود ندارد و جمهوري اسلامي ايران به تنهايي بايد جور دنيا را در زمينه مبارزه با مواد مخدر بکشد البته اين وظيفه انساني ما است که با موضوع مواد مخدر با قاطعيت برخورد کنيم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بيان اينکه برخورد با شبکه‌هاي اصلي مواد مخدر از جمله برنامه‌هاي اصلي ما در سال 97 است، گفت: در سال گذشته 106 نفر از اعضاي اصلي شبکه‌هاي اصلي قاچاق مواد مخدر دستگير و به مراجع قضايي معرفي شده‌اند. تمرکز ما بر شبکه‌هاي توزيع مواد مخدر از جمله اقداماتي است که در سال جاري دنبال مي‌کنيم. همچنين برخورد با خرده‌فروشان در دستور کار ما است که با تمرکز بر شبکه‌هاي توزيع محلي مواد مخدر انجام مي‌شود همچنين در صورت ظرفيت‌سازي مي‌توانيم ظرف 72 ساعت تمام نقاط آلوده را پاکسازي کرده و معتادان متجاهر را جمع‌آوري کنيم.
وي با بيان اينکه از ابتداي سال تاکنون جمع آوري معتادان متجاهر رشد 10 درصدي داشته گفت: تاکنون 47 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوري شده که به مراکز درماني و بازپروري هدايت شده‌اند و ما اميدواريم به زندگي سالم برگشته و شاهد کاهش آسيب‌هاي ناشي از اعتياد باشيم.
او با بيان اينکه ارتقاي همکاري پليس با کشورهاي همجوار در دستور کار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، گفت: همکاران ما در 5 منطقه از کشورهاي همجوار جمهوري اسلامي مستقر هستند و تبادل و تعامل اطلاعات و همکاري نزديک با ديگر پليس‌هاي کشورهاي منطقه را سازمان‌دهي مي‌کنند. تاکنون نيز همکاري‌هاي خوبي بين ما و پليس ايتاليا، افغانستان، ترکيه، پاکستان و چين در حوزه مواد مخدر داشتيم و اين روند رو به رشد است.
اين مقام عالي انتظامي با بيان اينکه در سال گذشته در بحث مداخله در امر پيشگيري از اعتياد پليس مبارزه با مواد مخدر نقش موثري ايفا کرده است گفت: توسعه مراکز مشاوره و مددکاري و پيشگيري از اعتياد در دستور کار است و ايجاد 34 مرکز مشاوره و مددکاري از دستاوردهاي ما در سال گذشته است.
سردار زاهديان با اشاره به آموزش چهره‌به چهره گفت: در سال گذشته يک ميليون و 600 هزار نفر آموزش چهره به چهره ديده‌اند که در محلات، محيط‌هاي آموزشي و کاري انجام شده است.
وي با بيان اينکه 2 تن مواد مخدر در حاشيه مدارس کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته پليس عناصر توزيع کننده موادمخدر در حاشيه در 500 مدرسه در سراسر کشور را شناسايي و جمع‌آوري کرده‌اند. در سال جاري نيز در حاشيه 2 هزار مدرسه حضور خواهيم داشت و نقاط آلوده اطراف همه مدارس را پاکسازي مي‌کنيم.
وي با بيان اينکه فضاي سايبري به عنوان يک تهديد در حوزه انتقال، توزيع، تبليغ و فروش مواد مخدر مطرح است خاطرنشان کرد: ايجاد مرکز اطلاعات فضاي مجازي و پايش و گشت‌زني در حوزه‌ها و کانال‌هاي مجازي از ديگر اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر در خصوص دستگيري دانشجويان و دانش‌آموزان معتاد گفت: دستگيري دانشجويان و دانش‌آموزان معتاد خيلي مشهود نيست و همينطور مصرف مواد در مدارس وجود ندارد و افرادي که در اين خصوص دستگير شده‌اند افرادي بودند که ترک‌ تحصيل کرده بودند.
وي در خصوص کشفيات مواد مخدر در حاشيه مدارس گفت: بيشترين کشفيات در اطراف و حاشيه مدارس قرص‌هاي روان‌گردان، گل و ماري‌جوانا بوده است اما بيشترين کشفيات مواد مخدر در کل ماده ترياک است و سپس موادي مانند حشيش،‌ مرفين و شيشه هستند.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه برنامه‌هاي پيشگيري از مصرف مواد مخدر در مدارس دنبال مي‌شود گفت: اجتماعي شدن مبارزه با مصرف مواد مخدر در اولويت برنامه‌هاي ماست و از همين‌رو برنامه‌هاي مختلف پيشگيري براي خانواده‌ها، محلات، محل‌هاي آموزشي و کار داريم.


منبع: ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد